ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش

اتباع غیر اتحادیه اروپا اگر مدت بیش از 6 ماه در اتریش بمانند، باید برای اهداف تحصیلی خود قبل از ورود به اتریش و بعد از دریافت اعلام پذیرش در اداره نمایندگی اتریش، اقدام کنند. این درخواست به اتریش فرستاده می شود و شخص باید در کشور خود منتظر پاسخ تصمیم باشد . به صورت کلی این روند اخذ ویزای تحصیلی اتریش است که در این مطلب از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به آن پرداخته ایم.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اتریش

ویزای C به شما اجازه می دهد که وارد تمام کشورهای منطقه شنگن شوید و در این کشورها برای یک دوره کامل 90 روزه در مدت 180 روز اقامت داشته باشید، مشروط بر اینکه تمام شرایط ورود را داشته باشید. ویزای D به شما این اجازه را می دهد که وارد اتریش شوید و در آنجا اقامت داشته باشید. این ویزا برای 91 روز تا 6 ماه صادر می شود. دارندگان ویزای D همچنین از آزادی سفر به دیگر کشورهای منطقه شنگن برای مدت 90 روز در هر نیم سال برخوردار هستند، مشروط بر اینکه تمام شرایط ورود را داشته باشند.

شما باید برای ویزا به صورت شخصی در مراکز نماینده دارای صلاحیت اتریش ( سفارت، کنسولگری ) در کشوری که در آن اقامت دارید قبل از سفر به اتریش درخواست دهید. سپس ویزا توسط مقامات صادر می شود. در چک لیست ابتدای صفحه لیستی از تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست را می توانید پیدا کنید. اگر شما قبلا با ویزای کشور دیگری از منطقه شنگن در این منطقه اقامت داشته اید برای ویزای اتریش می توانید در نمایندگی های اتریش در براتیسلاوا، لیوبلیانا یا مونیخ درخواست دهید.

شما ممکن است سه ماه قبل از برنامه سفر برای ویزا در مراکز دارای صلاحیت درخواست دهید. شما نباید دیرتر از 15 روز قبل از برنامه سفر خود درخواست دهید. زمان پردازش ممکن است منطقه ای یا فصلی ( برای مثال به دلیل تقاضای زیاد ) باشد. توصیه می شود حداقل چهار هفته قبل از ورود به اتریش برای ویزا درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اتریش
مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اتریش

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اتریش

شما باید مدارک زیر ( اصل به همراه کپی ) را به فرم درخواست شخصی امضا شده پیوست کنید: 

  1. مدارک معتبر سفر 
  2.  که باید برای حداقل سه ماه بعد از ترک منطقه شنگن معتبر باشد، مدارک سفر باید حداقل شامل دو صفحه خالی باشد و باید در طی ده سال گذشته صادر شده باشد 
  3. عکس اندازه عکس پاسپورت مطابق با معیارهای ICOA
  4. عکس رنگی، اندازه 4.5 × 3.5
  5. ابلاغیه / تاییدیه پذیرش از موسسه آموزش عالی اتریش
  6. اثبات داشتن منابع مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی ( 2019)
  7. دانشجویان زیر 24 سال: 515.30 یورو در ماه
  8. دانشجویان بالای 24 سال: 933.56 یورو در ماه
  9. زوج ها: 1398.97 یورو در ماه
  10. برای هر فرزند:143.27 یورو در ماه

شما باید داشتن این میزان از سرمایه را برای مدت زمان برنامه ریزی شده ویزا را ثابت کنید. وجه مورد نظر باید در یک حساب پس انداز یا حساب بانکی به نام متقاضی باشد و در اتریش قابل دسترسی باشد. پیشنهادهای دیگر ارائه اعلانیه ضمانت ( یا اعلانیه ضمانت الکترونیکی) یک موسسه مستقل قانونی یا شخصی که در اتریش زندگی می کند، چک مسافرتی یا تاییدیه دریافت بورسیه تحصیلی است.

اگر هزینه اقامت بیشتر از 288،87 یورو در ماه باشد، شما باید داشتن بودجه اضافی را نیز اثبات کنید. شما همچنین باید وجه کافی برای بیمه درمانی مورد نیاز را داشته باشید. در هنگام درخواست باید قادر به اثبات منابع مالی باشید (با استفاده از مدارک مناسب ). علاوه بر این شما باید وام، اقساط نگهداری و تعمیر و دیگر هزینه های اضافی را پیوست کنید.

اثبات داشتن محل اقامت در اتریش

  • اثبات داشتن بیمه درمانی مناسب برای مدت زمان برنامه ریزی شده برای اقامت در اتریش
  • بیمه حداقل 30.000 یورو برای پوشش هزینه های بازگشت به کشور و هزینه های درمان. بیمه باید برای تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد.
  • رزرو هواپیما، اتوبوس یا قطار
  • اثبات روابط خانوادگی یا روابط اقتصادی با کشور اصلی

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی اتریش

چه زمانی باید پروسه درخواست برای مجوز اقامت دانشجویی را شروع کنید ؟ چقدر طول می کشد که تاییدیه را دریافت کنید ؟ مدت متداول پردازش برای مجوز اقامت دانشجویی 90 روز است. لطفا توجه داشته باشید که ممکن است به دلیل الزامات قانونی و ترجمه مدارک نیاز باشد زود شروع به آماده سازی مدارک کنید.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی اتریش

شما باید ثابت کنید منابع مالی کافی برای اقامت اتریش را دارید. دانشجویان زیر 24 سال باید داشتن حداقل 515.30 یورو در ماه را اثبات کنند. دانشجویان 24 سال به بالا باید هزینه 933.06 یورو در ماه را اثبات کنند. این هزینه ها باید برای حداکثر 12 ماه اثبات شود – برای مثال با حساب پس انداز ( حساب باید در اتریش قابل دسترسی باشد )، اعلامیه ضمانت از شخصی که در اتریش زندگی می کند، اثبات خرید چک های مسافرتی با مقادیر مورد نیاز یا تاییدیه دریافت بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی. اگر هزینه اقامت بیشتر از 294.67 یورو در ماه باشد باید داشتن هزینه های اضافی را اثبات کنید.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی اتریش
هزینه های اخذ ویزای تحصیلی اتریش

شرایط دریافت ویزای همراه در اتریش

اعضای خانواده 

اعضای خانواده نیز می توانند برای ویزای C یا ویزای D بسته به ویزای دانشجویی، در مراکز دارای صلاحیت اتریش در کشور محل اقامتشان درخواست دهند. اگر اعضای خانواده بر اساس ملیت حق اقامت بدون ویزا در اتریش را داشته باشند می توانند برای سه ماه /90 روز در مدت 180 روز /6 ماه در اتریش اقامت داشته باشند ( شهروندان ژاپنی برای 6 ماه می توانند اقامت داشته باشند)

  • کار در اتریش مجاز نیست 

همسر، شریک مدنی ( نوعی ازدواج است ) و فرزندانی که هنوز ازدواج نکرده اند. همسر و شریک مدنی باید در زمان درخواست حداقل 21 سال سن داشته باشند.

سوالات متداول درباره شرایط اخذ ویزای تحصیلی اتریش

برای تحصیل در اتریش شرط سنی وجود دارد؟

بله، برای شروع تحصیل در دانشگاه های اتریش بهتر است سن متقاضی نهایتا 23 الی 24 سال باشد.

در اتریش به چه زبان های امکان تحصیل وجود دارد؟

برای مقاطع لیسانس و پزشکی به زبان آلمانی و برای مقاطع فوق لیسانس و دکتری به زبان آلمانی و انگلیسی امکان تحصیل وجود دارد.

برای تحصیل در دانشگاه های اتریش می بایست مدرک زبان ارائه دهیم؟

بله، برای تحصیل به زبان آلمانی مدرک زبان آلمانی و برای تحصیل به زبان انگلیسی مدرک زبان آیلتس لازم است.

آیا برای تحصیل در اتریش معدل و نوع دیپلم اهمیت دارد؟

بله، هردو فاکتور های مهمی هستند و معمولا اتریش به افراد با معدل تحصیلی بالا ویزا می دهد.

هزینه زندگی برای متقاضیان تحصیل در اتریش به چه صورت است؟

هزینه زندگی ماهیانه حدود 800 یورو است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های اتریش به چه صورت است؟

تحصیل به زبان آلمانی رایگان است و هزینه تحصیل به زبان انگلیسی با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متغیر است.

آیا متقاضیان تحصیل در اتریش اجازه کار دارند؟

بله، اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند البته به قوانین شهر و دانشگاه مورد نظر هم بستگی دارد.

آیا برای ورود به دانشگاه های اتریش می بایست دوره کالج را بگذرانیم؟

بله.

شرایط دریافت ویزای همراه برای متقاضیان تحصیل در اتریش به چه صورت است؟

اعضای خانواده نیز می توانند برای ویزا بسته به ویزای دانشجویی، در مراکز دارای صلاحیت اتریش در کشور محل اقامتشان درخواست دهند. همسر و فرزندانی که هنوز ازدواج نکرده اند، باید در زمان درخواست حداقل 21 سال سن داشته باشند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی در اتریش چقدر است؟

مدت متداول پردازش برای مجوز اقامت دانشجویی 90 روز است. 

چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیل در اتریش لازم است؟

شما باید مدارک زیر ( اصل به همراه کپی ) را به فرم درخواست شخصی امضا شده پیوست کنید: 

مدارک معتبر سفر که باید برای حداقل سه ماه بعد از ترک منطقه شنگن معتبر باشند، مدارک سفر باید حداقل شامل دو صفحه خالی باشد و باید در طی ده سال گذشته صادر شده باشد، عکس اندازه عکس پاسپورت مطابق با معیارهای ICOA، عکس رنگی، اندازه 4.5 × 3.5، ابلاغیه / تاییدیه پذیرش از موسسه آموزش عالی اتریش، اثبات داشتن منابع مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی ( 2019).

اگر از هزینه زندگی در اتریش اطلاعی ندارید بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید و روند اخذ ویزای تحصیلی اتریش و سایر موازین قبولی در دانشگاه های این کشور را بپرسید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده