هزینه ی تحصیل و زندگی در کانادا

هزینه ی تحصیل و زندگی در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا کمی بالا است، اما کمتر از کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده ی آمریکا و استرالیا می باشد. هزینه های دانشگاه ممکن است سالانه متفاوت باشد، زیرا شما اختلافات را با توجه به شهر یا برنامه ی آموزشی متوجه خواهید شد. به عنوان مثال، دانشگاه های نیوفنلاند دارای کمترین هزینه ی تحصیل هستند، در حالی که انتاریو گران ترین منطقه است.

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

دانشگاه های کانادا هزینه های خود را تعیین میکنند و این بسته به چندین عامل متفاوت است، چه رشته ای را میخوانید و آیا شما یک دانشجوی بین المللی هستید یا داخلی؟ و آیا در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل میکنید. بر اساس آخرین گزارش از آمار کشور کانادا، شهریه تحصیل در کشور کانادا به طور متوسط 3،3 درصد برای دانشجویان داخلی در مقطع کارشناسی و 6.3 درصد برای دانشجویان بین المللی در سال 2018-2019 افزایش یافته است. اگر یک شهروند کانادایی هستید که در کانادا تحصیل میکند. میتوانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط 6.838 دلار کانادا در سال برای یک مقطع کارشناسی و 7.086دلار کانادا در سال برای یک مدرک کارشناسی ارشد بپردازید.

شهریه تحصیلی در مقطع کارشناسی در کانادا

بر اساس آمار دانشگاه کانادا متوسط شهریه تحصیلی دانشجویان بین المللی در سال 2018/2019 برابر با 27.159 دلار کانادا برابر با(20.600 دلار آمریکا) در هر سال است.  برای رشته های هنر و علوم انسانی ارزان تر به نظر میرسد در حالی که رشته هایی مانند مهندسی و علوم پزشکی جزء گرانترین ها( به طور متوسط سالانه 30.742 دلار کانادا(23.300 دلار آمریکا) در هر سال هستند.  هزینه های دوره های شغلی و مدیریتی پایین تر از میانگین کشوری با 26.395 دلار کانادا(20.000 دلار آمریکا ) در هر سال است.

شهریه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد کانادا

اگر میخواهید در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا تحصیل کنید، شهریه به طور کلی پایین است و بسته به رشته تحصیلی شما متفاوت است. آمار کانادا متوسط شهریه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد 16.497 دلار کانادا در سال 2018/2019 میباشد که تقریبا 12.500 دلار آمریکا است و تنها یک درصد نسبت به سال قبل افزایش می یابد. همانطور که در سراسر جهان وجود دارد، رشته های مدیریت اجرایی به طور متوسط گرانترین میانگین 49.798 دلار کانادا (37.700 دلار آمریکا) هستند. در حالیکه رشته های مدیریت بازرگانی به طور متوسط 30.570 دلار کانادا( 23.160 دلار آمریکا) به طور متوسط هزینه میکنند.( میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در کانادا را در اینجا بخوانید.)

هزینه زندگی در کانادا
هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا

 گرچه شرایط ویزای دانشجویی در کانادا میگوید که شما باید حداقل 10.000 دلار کانادا(7.570 دلار آمریکا) یا 11.000 دلار کانادا/8.300 دلار آمریکا در صورت تحصیل در کبک را در بالای شهریه خود داشته باشید احتمالا باید بیشتر از این برای هزینه های زندگی بسته به موقعیت مکانی و عادات هزینه زندگی شما متفاوت خواهد بود. به طور کلی شهرهای بزرگ ( مونترال)برای زندگی گرانتر هستند که هزینه زندگی دانشجویان کلا 15.050 دلار کانادا در سال به غیر از جمله مسکن، غذا، کتاب های درسی،محل اقامت و تجهیزات دوره،هزینه تلفن و هزینه های دیگر میباشد.

 به طور مشابه ، دانشگاه بریتیش کلمبیا واقع در ونکوور،هزینه های زندگی 15.500 دلار کانادا در سال را تخمین میزنند که شامل بیمه درمانی اجباری که 864 دلار کانادا در سال طبق برنامه بهداشتی قبل از میلاد نمیباشد. مطابق نظر سنجی هزینه های زندگی در سال 2018 انجام شد.  تورنتو و ونکوور به عنوان دو شهر گرانقیمت کانادا که هر دو شهر با اجاره ملک بسیار بالا برای زندگی میباشند.

سه نوع اصلی اقامت دانشجویی( محل اقامت دانشگاهی و اقامت خصوصی) در هزینه های متفاوت با دانشجویان پرداخت میشود که هر سال حدود 3.000-7.500 دلار کانادا ( 2.550-5.640 دلار آمریکا) برای اقامت در محوطه دانشگاه پرداخت میکنند. هزینه اقامت مشترک خصوصی میتواند در حدود 8.400 دلار کانادا(6.320 دلار آمریکا) هزینه در سال بعلاوه قبوض باشد. اقامت دانشگاه اغلب با ارزانترین دانشگاه هایی است که برنامه وعده های غذایی را ارائه میدهند و به شما این امکان را میدهد مواد غذایی را از فروشگاه های مواد غذایی دانشگاه خریداری کنید، ارزان تر است.

هزینه اجاره آپارتمان در کانادا

هزینه اجاره آپارتمان در کانادا بار دیگر تورنتو با گرانترین اجاره کشور رتبه برتر را به دست آورد. در این ماه، قیمت ها برای یک اتاق خواب و اجاره دو خوابه به ترتیب ۲۲۶۰ دلار و ۳۸۵۰ دلار است. ونکور، BC، دومین اجاره گران قیمت در کانادا است. نرخ یک اتاق خواب با قیمت ۱۵۷۰ دلار و دو اتاق خواب ۱.۳ درصد به ۲۲۹۰ دلار افزایش یافته است. برنابی، قبل از میلاد به عنوان سومین شهر با ارزش در کانادا قرار گرفت. نرخ یک اتاق خواب با قیمت ۱۵۷۰ دلار و دو اتاق خواب ۱.۳ درصد به ۲۲۹۰ دلار افزایش یافته است. در مکان چهارم، اجاره یک خوابه مونترال ۳.۴٪ به ۱۵۰۰ دلار افزایش یافت و دو اتاق خواب با قیمت ۱۷۸۰ دلار باقی مانده است.

ویکتوریا، BC، با افزایش اجاره یک اتاق خواب ۳.۱٪ به ۱۳۴۰ دلار در مکان پنجم باقی ماند. دو اتاق خواب ۲.۸٪ به ۱۴۰۰ دلار کاهش یافت. در این ماه، سنت کاتارینز، انتاریو، بزرگترین نرخ رشد اجاره یک اتاق خواب ماهانه در کشور را نشان داد که با افزایش ۵.۳ ٪ به ۱۲۰۰ دلار رسیده است. دو اتاق خواب با ۱۴۰۰ دلار ثابت ماند. نبرد ارزانترین اجاره یک خوابه در کشور یک بار دیگر به ویندزور، انتاریو می رود، که در آن می توانید یک آپارتمان یک اتاقه را با قیمت ۷۳۰ دلار در هر ماه اجاره کنید. و اگر به مکانی دو خوابه علاقه مند هستید، به سمت سنت جان، نیوفاندلند بروید، جایی که قیمت آن به حداقل ۸۹۰ دلار است.

شهرهایی مانند اتاوا، ویکتوریا، کلوونا، کلگری و اوشاوا با قیمت ۱۳۰۰ دلار وارد بازار شدند، در حالی که کالگری و اوشاوا حتی زیر ۱۲۰۰ دلار هم می آیند. با اثبات اینکه اجاره ارزان در کانادا وجود دارد، شما فقط باید مایل باشید که برای آن اقدام کنید! اگرچه ممکن است بخواهید سریعاً عمل کنید اگر قصد دارید به کلگری بروید، با توجه به این که Padmapper شاهد روند صعودی در بازار شهر با افزایش 5/4 درصدی اجاره بود.

هزینه خرید سوپرمارکت و رستوران در کانادا

در اینجا ایده ای از قیمت متوسط یک وعده غذایی رستوران آورده شده است:

  • صبحانه ۷ تا ۲۵ دلار ( میانگین ۱۰ دلار)
  • ناهار ۹ تا ۲۵ دلار ( میانگین ۱۴ دلار ) 
  • شام ۱۲ تا ۵۰ دلار ( میانگین ۲۰ دلار )

قیمت ها شامل مالیات و انعام است.

بودجه غذایی روزانه

اگر تمام وعده های غذایی خود را در رستوران ها بخورید بودجه روزانه غذایی شما مطابق مشخصات سفر است:

  • بودجه ۲۸ دلار روزانه/ هر فرد 
  • در حد متوسط ۴۴ دلار روزانه/ هر فرد 
  • لوکس ۱۰۰ دلار روزانه / هر فرد 

رستوران ها 

  • رستوران ارزان قیمت ۱۵.۲۵.. دلار 
  • غذا برای ۲ نفر، رستوران میان رده، سه وعده ۶۵.۰۰ دلار.
  • غذای مک در مک دونالد (یا غذای سازگار با غذای معادل) ۱۰.۰۰ دلار 
  • کاپاچینو ( معمولی) ۴.۱۲ دلار، ۳ _ ۵.
  • کوکا / پپسی ( بطری۳۳. لیتری ) ۲.۱۲ دلار 
  • آب ( بطری ۳۳. لیتری ) ۱.۷۶ دلار 
  • شیر ( معمولی ) ( ۱لیتری ) ۲.۳۳ دلار 
  • یک قرص نان تازه ( ۵۰۰ گرمی ) ۲.۸۵ دلار 
  • برنج سفید ( ۱ کیلو گرمی) ۴.۵ دلار 
  • تخم مرغ ( معمولی) ( ۱۲ عدد) ۳.۳۲ دلار 
  • پنیر محلی ( ۱ کیلو گرمی ) ۱۲.۶۸ دلار 
  • سینه مرغ ( بدون پوست ) ۱ کیلوگرم ۱۳.۳۵ دلار 
  • گوشت گاو ۱ کیلو گرم یا گوشت قرمز ران عقب ۱۴.۳۸ دلار 
  • سیب ۳.۹۴ دلار
  • موز ۱.۷۰ دلار 
  • پرتقال ۳.۹۸ دلار 
  • گوجه فرنگی ۳.۹۲‌دلار 
  • سیب زمینی ۲.۶۷ دلار
  • پیاز ۲.۶۰ دلار 
  • کاهو ۱عدد ( ۲.۴۱ دلار ) 
  • آب ( بطری ۱.۵ لیتری ) ۳.۲۶ دلار 
  • ۲۰ پاکت سیگار ( ماربلو ) ۱۴.۰۰ دلار

هزینه حمل و نقل در کانادا

بسته به مسافتی که در آن سفر می کنید، روش های زیادی برای دور زدن وجود دارد. برای سفرهای محلی مترو، اتوبوس، تاکسی یا حتی پیاده، دوچرخه وجود دارد. مسافرت های بین شهری به معنای مسافت های بسیار بزرگتری است که برای آنها هواپیما، قطار و اتوبوس / اتوبوس ها وجود دارد. 

تورنتو: در تورنتو، خدمات حمل و نقل عمومی را کمیسیون ترانزیت تورنتو TTC مینامند. این سرویس کل شهر تورنتو را در بر می گیرد و از مترو (مترو) و شبکه اتوبوس استفاده می کند. کرایه های منظم که در جولای ۲۰۰۷ موثر هستند به شرح زیر است:

  • نقل و انتقال کلانشهر ( گذر ماهیانه )، ۹۹.۷۵ دلار 
  • برنامه تخفیف کلانشهر (سالانه در هر ماه): ۹۱.۵۰ دلار 
  • پنج بلیط ۱۰.۵۰‌دلار
  • ده بلیط ۲۱.۰۰ دلار 
  • کرایه نقدی ( یک طرفه ) ۲.۷۵ دلار 
  • روز گذر ۸.۵۰ دلار 

بلیط های دانشجویی / ارشد و کودک با قیمت های مختلف در دسترس است. بلیط حمل و نقل رایگان نیز وجود دارد که برای انتقال از مترو به اتوبوس و برعکس بدون پرداخت کرایه اضافی برای یک سفر مداوم استفاده می شود. این انتقال باید از توزیع کننده های ماشین قرمز در ایستگاه های مترو و / یا از راننده اتوبوس بدست آید. اگر بلیط نقل و انتقالات را بدست نیاورید، باید کرایه دیگری پرداخت کنید. 

مترو تورنتو از 3 خط تشکیل شده است. خط Bloor-Danforth از شرق به غرب در سراسر شهر می رود. این خط دارای محدودیت در ناحیه اسکاربورو در شهر تورنتو است (Light Rapid Transit) که با قطارهای LRT کار می کند و در قسمت شرقی تورنتو فعالیت دارند. خط Yonge- University یک خط U شکل است که از دریاچه انتاریو تا قسمت های شمالی تورنتو در جهت شمال – جنوب فعالیت می کند. خط شپرد آخرین مورد به سیستم مترو تورنتو است و از خیابان YONGE در امتداد خیابان شپرد در جهت شرقی می رود. برنامه ها و نقشه های کامل را می توان در وب سایت TTC یافت. با خدمات TTC در منطقه خود آشنا شوید زیرا این امر کمک بزرگی به اطراف شهر خواهد کرد.‌

هزینه حمل و نقل در کانادا
هزینه حمل و نقل در کانادا

هزینه دارو و درمان در کانادا

بیایید با هزینه دقیق پرداختی توسط شهروندان کانادایی بحث را آغاز نماییم. سازمان OECD میزان متوسط هزینه پرداختی شهروندان را در بخش مراقبت های بهداشتی تخمین زده است. بنابراین، شهروندان کانادا در حدود 5500 دلار پرداخت می کنند و ما در حدود 10000 دلار برای سیستم پرداخت می نماییم. اما این میزان در رابطه با خانواده های کانادایی صدق نمی کند. آن چه که برای آنان مهم است هزینه های کلی و مالیات ویزا می باشد. موسسه فراسر واقع در بریتیش کلمبیا گزارش داده است که میانگین هزینه مراقبت های سلامتی در خانواده ای با دو عضو بزرگسال 12000 دلار در سال می باشد که به مرور بدتر نیز خواهد شد.

هزینه چکآپ معمولی توسط پزشک 54 دلار می باشد. این مبلغ 5.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. هزینه ویزیت پزشک خانواده 40 دلار می باشد. هزینه ویزیت پزشک متخصص 74 دلار می باشد. چنانچه شهروند کانادا هستید و یا دارای اقامت دائم می باشید، می بایست جهت دریافت بیمه سلامت عمومی درخواست ارسال نمایید. به واسطه این بیمه نیازمند پرداخت هزینه گزاف درمان نمی باشید. تمامی استان ها خدمات پزشکی اورژانسی برای کسانی که دارای کارت سلامت عمومی نیستند تدارک دیده اند.

انواع هزینه پوششی ماهانه:

  1. خانواده 157 دلار
  2. پدران مجرد 78 دلار
  3. مادران مجرد 110 دلار
  4. مردان مجرد 47 دلار
  5. زنان مجرد 80 دلار

هزینه تفریحات در کانادا

کانادا ممکن است به خاطر عشق این کشور به هاکی شناخته شود، نه تنها ورزش های زمستانی بلکه کارهای بیشتری نیز در آنجا انجام می شود. یک صحنه هنری پر جنب و جوش، معماری جذاب، نمایش تئاتر زنده جذاب، جشنواره های مشهور جهان همراه با افراد مشهور و تعداد زیادی کازینو و کلوپ وجود دارد. به جز هاکی، چیزهای بیشتری در کانادا وجود دارد.

بسیاری از کانادایی ها می گویند “گروه هفت” برخی از بی نقص ترین هنرهای کانادایی را در تاریخ این کشور نقاشی کرده، با تمرکز بر روی مناظر کانادا و نمادی از هویت کانادایی است. موزه هایی که با محوریت هنرمندان کانادایی و بین المللی مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از: مجموعه هنرهای کانادایی مک مایکل در کلینبورگ، انتاریو، گالری ملی کانادا در اتاوا انتاریو، گالری هنری انتاریو در تورنتو، موزه هنرهای زیبا مونترال در مونترال کبک، گالری هنری ونکوور در ونکوور، بریتیش کلمبیا و گالری هنری نوا اسکوشیا در حلیفاکس، نوا اسکوشیا. بسیاری از موارد دیگر در سراسر کشور وجود دارد، بنابراین در سفر خود حتماً به برخی از هنرهای زیبا بپردازید.

قیمت جاذبه های گردشگری در کانادا

  • یک بلیط که شامل جاذبه های اصلی توریستی تورنتو است: 55.9 دلار آمریکا = 72 دلار کانادا
  • بلیط باغ وحش 21.7 دلار آمریکا = 28 دلار کانادا
  • بیلیارد، بولینگ در همه جای تورنتو،1 ساعت برای یک میز، قیمت از 4.7 دلار آمریکا = 6 دلار کانادا
  • باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 48.46 دلار کانادا
  • اجاره دادگاه تنیس (1 ساعت آخر هفته) 20.14 دلار کانادا
  •  سینما، 1 صندلی 13.00 دلار کانادا

هزینه پوشاک در کانادا

161 دلار در ماه برای پوشاک و خدمات هزینه ای متوسط محسوب میشود. بزرگسالان میانسال حدود 50 دلار بیشتر در ماه هزینه می کنند. آنها همچنین درآمد بیشتری کسب می کنند، بنابراین باید هزینه بیشتری هم داشته باشند.

به طور متوسط بزرگسالان در هر ماه چقدر هزینه می کنند؟

متوسط بزرگسالان 25-34 ساله در هر ماه 161 دلار در پوشاک صرف می کند. با این حال، بزرگسالان 35-44 ساله، با پرداخت 209 دلار در ماه کمی بیشتر هزینه می کنند. این امر منطقی است زیرا میانگین درآمد بزرگسالان 35-44 ساله 26٪ بیشتر از بزرگسالان 25-34 ساله است.

هزینه متوسط هر خانوار در هر سال چقدر است؟

به طور متوسط هر خانوار سالیانه 1800 دلار برای پوشاک هزینه می کنند. دفتر آمار کار شامل افراد مستقل مالی و مجرد هایی است که مشترکاً با هزینه های مشترک خود به عنوان یک خانواده زندگی می کنند.

یک مرد به طور میانگین در هر سال چقدر هزینه می کند؟

مردان 16 سال به بالا به طور متوسط سالانه 323 دلار برای پوشاک صرف می کنند. با کمال تعجب، مردانی که بیشترین هزینه را دارند بین 45 تا 54 سال سن دارند. آنها سالانه 121 دلار بیشتر از مردان 35-44 ساله هزینه می کنند.

یک زن به طور متوسط در هر سال چقدر هزینه می کند؟

به طور متوسط، زنان در 16 سالگی و بالاتر از 76 درصد بیشتر از مردان در همان سن هزینه می کنند. زنان حدود 571 دلار در سال هزینه می کنند. زنان 45-54 ساله نیز بیشترین هزینه را با 793 دلار در سال هزینه می کنند.

هزینه متوسط یک خانوار در سال برای کفش چقدر است؟

به طور متوسط سالانه حدود 388 دلار برای کفش اختصاص پیدا میکند. با این حال، افراد 35-44 ساله بیشترین هزینه را دارند.

هزینه پوشاک یک خانوار 4 نفره چقدر است؟

متوسط خانوار ها حدود 3.8٪ از درآمد خود را صرف پوشاک می کند. خانوارهایی که سالانه به طور میانگین 64175 دلار درآمد دارند، سالانه حدود 2،440 دلار برای لباس اختصاص می دهند. این امر بسته به سن کودکان متفاوت است. کودکان کوچکتر معمولاً پوشاک کم هزینه تری دارند، در حالی که سلیقه نوجوانان گران قیمت تر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط هزینه تحصیل پزشکی در کانادا و همچنین شرایط مهاجرت به کانادا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهند، مشاورین ما خود سابقه هزینه ی تحصیل و زندگی در کانادا را دارند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده