تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا

امروزه مهاجرت به کشورهای پیشرفته و مدرن اروپایی متقاضیان بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. یکی از روش های مهاجرت که طرفداران بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد و البته روشی راحت تر و کم هزینه تر می باشد مهاجرت تحصیلی می باشد. یکی از گزینه های تحصیلات عالیه در خارج از کشور تحصیل داروسازی در ایتالیا می باشد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل داروسازی در ایتالیا

ایتالیا کشوری بسیار پیشرفته در جنوب اروپا با پایتختی رم می باشد که سومین کشور دنیا از نظر جمعیت زیاد نیز شناخته شده است. زبان رسمی مردم ایتالیا، ایتالیایی می باشد اما زبان انگلیسی نیز در تجارت و همچنین تحصیل بسیار استفاده می شود. ایتالیا دارای دانشگاه های بسیاری می باشد که مدارک آن ها دارای اعتبار بین المللی می باشد و ارائه دهنده طیف وسیعی از انواع رشته های تحصیلی می باشند. تحصیل داروسازی در ایتالیا از جمله رشته های تحصیلی می باشد که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

تحصیل داروسازی در ایتالیاشرایط پذیرش تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا همواره یکی از رشته های پرطرفدار در میان دانشجویان می باشد که تحصیل در این رشته حدود 5 سال به طول می انجامد. تحصیل داروسازی در ایتالیا هم به زبان انگلیسی هم به زبان ایتالیایی امکان پذیر می باشد و دانشجویان با توجه به تسلطشان به هر یک از این دو زبان می توانند تحصیل نمایند.

متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی حتما میبایست مدرک زبان آیلتس 6.5 را داشته باشند و برای تحصیل به زبان ایتالیایی داشتن مدرک B2 ایتالیایی از الزامات می باشد البته لازم به ذکر است که تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی تنها در یک دانشگاه امکان پذیر می باشد و متقاضیان هر چه رزومه تحصیلی قوی تری داشته باشند شانس پذیرش بیشتری هم دارند زیرا تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی متقاضیان بسیار زیادی دارد و دانشگاه نیز دارای محدودیت پذیرش دانشجوی خارجی می باشد به این صورت که دانشگاه ها سالانه تنها حدود 110 تا 120 نفر دانشجوی خارجی پذیرش می نمایند.

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا

از دیگر شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی یا ریاضی می باشد همچنین متقاضیان حتما میبایست در آزمون دانشگاه یا آلفا تست حتما شرکت نمایند و نمره قبولی را کسب نمایند  که آزمون معمولا از دروس زیست، شیمی، زبان و اطلاعات عمومی می باشد.هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا سالانه حدود 400 تا 3800 یورو می باشد که این هزینه نسبت به سایر کشورهای پیشرفته اروپایی بسیار کمتر می باشد.

بورس های تحصیلی ایتالیا

در حال حاظر دانشگاه های ایتالیا 2 نوع بورس تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است که بورس استانی و بورس دانشگاهی نام دارند. بورسیه استانی به متقاضیانی تعلق می گیرد که از کشورهای جهان سوم برای تحصیل در ایتالیا اقدام می نمایند که طبق این بورس تحصیل برای دانشجو به صورت رایگان و یا با هزینه هایی بسیار کم امکان پذیر می باشد.

بورسیه دانشگاهی به آن دسته از متقاضیانی تعلق می گیرد که رزومه تحصیلی قوی داشته باشند و دارای مقالات بین المللی باشند که طبق این بورس علاوه بر اینکه تحصیل رایگان می شود به دانشجو ماهانه مبلغی جهت کمک هزینه های تحصیلی و زندگی تعلق می گیرد. هزینه های زندگی در ایتالیا ماهانه حدود 700 تا 900 یورو می باشد که البته این هزینه با توجه به نحوه زندگی هر شخص متفاوت می باشد زیرا قسمتی از این هزینه مربوط به مسکن می باشد و مابقی مربوط به هزینه های خوراک، پوشاک، رفت و آمد و …. می باشد.

شما می توانید شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا را در همین سایت و یا از طریق تماس تلفنی با دفتر توسعه گران مهر مطلع شوید.

محدودیت سنی تحصیل در ایتالیا

یکی دیگر از مزایای تحصیل داروسازی در ایتالیا این است که متقاضیان در هر سنی قادرند از دانشگاه داروسازی در ایتالیا پذیرش بگیرند البته نا گفته نماند که آن دسته از متقاضیانی که سن کمتری دارند از شانس بالاتری جهت اخذ پذیرش برخوردارند. دانشگاه های ایتالیا جهت رفاه حال دانشجویان خارجی خوابگاه های دانشجویی با تمامی امکانات با هزینه هایی کم و مقرون به صرفه نزدیک دانشگاه در نظر گرفته اند.

فارغ التحصیلان رشته داروسازی در ایتالیا که تمایل به اخذ اقامت ایتالیا را دارند پس از فارغ التحصیلی حدود 6 ماه زمان دارند که مشغول به کار شوند این افراد پس از اشتغال به کار ابتدا اقامت موقت و پس از گذشت حدود 3 سال کار در ایتالیا قادرند اقامت دائم ایتالیا را اخذ نمایند البته فارغ التحصیلان به دلیل اعتبار مدارک تحصیلی ایتالیا در سطح بین المللی نه تنها در ایتالیا بلکه در سایر کشورهای جهان قادرند مشغول به کار شوند.

دانشگاه تورورگاتا رم

دانشگاه تورورگاتا به عنوان دومین دانشگاه معتبر در سال 1982 در شهر رم تاسیس گردید. این دانشگاه یکی از دانشگاه های پرطرفدار جهت تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی به شمار می آید و مدارک دانشگاهی آن دارای اعتبار بین المللی می باشند. هزینه ی تحصیل داروسازی در این دانشگاه سالانه حدود 2000 تا 3000 یورو می باشد البته دانشجویان امکان استفاده از بورس های تحصیلی را نیز دارند. این دانشگاه جهت رفاه حال دانشجویان خارجی خوابگاه های دانشجویی با امکانات رفاهی مدرن در نزدیکی دانشگاه در نظر گرفته است.

مزایای تحصیل در ایتالیا

  • اعتبار بین المللی دانشگاه های داروسازی ایتالیا
  • نداشتن محدودیت سنی برای اخذ پذیرش از دانشگاه
  • امکان استفاده از بورسیه تحصیلی
  • هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه
  • امکان اشتغال به کار در هر یک از کشورهای جهان

از جمله موارد فوق می توان به مزایای تحصیل و بورسیه تحصیلی در ایتالیا اشاره کرد؛ سایر مواردی را که میتوان بعنوان مزایای تحصیل در ایتالیا برشمرد را مشاورین ارشد باتجربه ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز در اختیار شما قرار می دهند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده