اقامت تحصیلی فرانسه

اقامت تحصیلی فرانسه

اگر می خواهید در فرانسه تحصیل کنید، ممکن است لازم باشد که یک ویزا یا مجوز فرانسوی را با توجه به ملیت و وضعیت خود دریافت کنید. رویه های مختلف درخواست برای اقامت تحصیلی فرانسه بسته به رشته که شما در فرانسه می خواهید تحصیل کنید اعمال می شود. دو ماه قبل از پایان ویزا، شما باید برای اجازه اقامت درخواست دهید که بین یک تا چهار سال طول می کشد.

دریافت اقامت تحصیلی فرانسه

باید برای اقامت و پذیرش تحصیل در فرانسه باید ابتدا ویزای دانشجویی فرانسه یا مجوز تحصیل در فرانسه را داشته باشید یا یک دوره کوتاه کلاس زبان فرانسه بگیرید. اگر در فرانسه افراد اتحادیه اروپا / ایالت متحده یا سوئیس اگر می خواهند در فرانسه تحصیل کنند، پس از اینکه یک محل را در یک دانشگاه این کشور انتخاب کردند باید گذرنامه معتبر یا سند شناسایی سفر را ارائه دهند. راهنمایی برای انواع ویزا اقامت تحصیل در فرانسه به قرار زیر است:

  • دانش آموزان عضو شهروندی اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس
  • دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس
  • پس از فارغ التحصیلی می توانند درخواست دهند.

ویزای دانشجویی فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه با استفاده از ویزای دادگاه séjour pour etudes (“ویزای دانشجویی کوتاه مدت” شنگن)، با این ویزا بدون نیاز به ویزای اقامت مجزا به مدت سه ماه می توانید در فرانسه بمانید. این ویزا برای کسانی که در یک دوره زبان یا دیگر برنامه های کوتاه مدت ثبت نام می کنند مناسب است. این ویزا رایگان است و نمی تواند تمدید شود. کنفرانس ها  (ویزا برای امتحانات ورودی) با این ویزا، می توانید به فرانسه برای پذیرش امتحان ورودی در موسسه آموزش عالی برسید. اگر شما تصمیم خود را گرفته اید، می توانید مستقیما به سفارت محلی خود (اداره محلی فرانسه) در فرانسه برای یک سال اقامت مجوز تجدید نظر اعطا کنید.ویزای دانشجویی فرانسه

 

ویزای تحصیلی بلند مدت فرانسه

ویزای اقامتگاه طولانی مدت این ویزا اجازه می دهد تا شما در فرانسه برای سه تا شش ماه بدون نیاز به اجازه اقامت تحصیل کنید، این ویزا غیر قابل تمدید است. اگر می خواهید برای مدت بیش از شش ماه تحصیل و مطالعه کنید، پس باید برای ویزای تحصیلی فرانسه بلند مدت درخواست بدهید. از سال 2013، این نوع ویزا تحصیلی (که همراه با اجازه اقامت است) صادر می شود. در حال حاضر دوره های تحصیل در فرانسه چند سال طول می کشد مثل: سه سال برای کارشناسی، دو سال برای کارشناسی ارشد و چهار سال برای دکترا.

در صورتی که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر هستید و می خواهید برای شرکت در پژوهش یا تحصیل در سطح دانشگاه به فرانسه بیایید، این موسسه می تواند شما را در یک روادید محقق تحقیقاتی کمک کند، شما نیاز به یک میزبان از موسسه دارید.

دانشجویان بین المللی در فرانسه

ویزای تمدید اقامت VLS-TS برای همه دانشجویان بین المللی (به استثنای الجزایر که نیازی به آن ندارند) امکان پذیر است اما ابتدا باید در یک دوره آموزشی در موسسه عالی فرانسه ثبت نام کنید. شما باید اطلاعات در مورد زمینه های تحصیلی خود، مهارت زبان فرانسه و منابع مالی مناسب (تقریبا EUR 615 در هر ماه) را ارائه دهید. در هنگام ورود به فرانسه، شما باید با اداره مهاجرت و ادغام فرانسوی (OFII) تماس بگیرید، فرم رسمی خود را که توسط کنسولگری شما صادر شده است، ارسال کنید احتمالا یک معاینه پزشکی داشته باشید و مبلغ 58 یورو را در قالب یک نشان مالیاتی (در دسترس از tabacs، دفاتر مالیاتی) به همراه داشته باشید.

مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) به صورت کامل از شرایط تحصیل رایگان در فرانسه مطلع هستند، پس با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده