پزشکی در تاجیکستان

پزشکی در تاجیکستان

 فرایند آموزش در دانشگاه تاجیکستان و همچنین اخذ ویزای تاجیکستان برای دانش آموزان بسیار ساده است. ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی در تاجیکستان محدود هستند و پذیرش بر اساس اولویت بندی است. این اولویت بندی ها را مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر به صورت کلی اطلاع دارند و می توانیم در صورتی که موافق با شرایط پذیرش این دانشگاه های سطح بالا باشید، شما را برای اخذ پذیرش درخواست دهید.

پزشکی و شرایط تحصیل در تاجیکستان

طول دوره MBBS/MD برای دانشجویان بین المللی در کشور تاجیکستان 5 سال می باشد. برنامه آموزشی دانشگاه های پزشکی تاجیکستان مطابق با کالج های علوم پزشکی پاکستان و هند می باشد. این دانشگاه ها از نظر WHO شناخته شده می باشند و دانشجویانی که از تاجیکستان با مدرک MBBS/MD فارغ التحصیل می شوند واجد صلاحیت دریافت ECFMG و دیگر گواهینامه های بین المللی می گردند. دانشگاه ها، امکانات تمرینی خوبی به عنوان بخشی ضروری از تحصیل پزشکی فراهم نموده اند، بنابراین آن ها می توانند دانش خود را در زمینه پزشکی و مسائل پیچیده بدنی آزمایش نمایند. پس از ترم ششم تحصیل پزشکی در تاجیکستان، دانشجویان می توانند به بیمارستان های مربوطه بروند و تحت نظارت دکتران ارشد تمرین کنند. بیشتر دانشگاه های قرقیزستان از اساتید خارجی مربوط به کشور های پاکستان، هند و نپال برای تدریس پزشکی به زبان انگلیسی دعوت به همکاری می نمایند.

تحصیل MBBS در کشور تاجیکستان اقتصادی می باشد، دریافت پذیرش آسان است و به عنوان کشوری مسلمان به راحتی می توان با انجل سازگاری یافت. پایتخت کشور تاجیکستان شهر دوشنبه می باشد. دانشگاه هایی رتبه بالا و مشهور زیادی در تاجیکستان وجود دارند که دوره های MBBS و MD به دانشجویان بین المللی سراسر جهان ارائه می دهند. از بهترین مزایای تحصیل MD ( دکترای پزشکی ) در تاجیکستان هزینه تحصیل مقرون به صرفه با کمترین میزان شهریه و قیمت پایین هتل و زندگی برای دانشجویان بین المللی می باشد.

کمیته تحصیلی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی ( ECFMG ) و مدیریت دانشگاه های پزشکی WHO – سازمان بهداشت جهانی. بهبود کیفیت تحصیل و پیشرفت سطح آموزش اساتید پزشکی برای سیستم سلامت عمومی کشور از اولین اهداف مدیریت دانشگاه ها می باشد. برای دستیابی به این هدف از تجربه بهترین موسسات تحصیل پزشکی و همچنین تمام فرصت های حقیقی موجود در خود دانشگاه ها بهره گرفته میشود.

شرایط تحصیل پزشکی در تاجیکستان

شرایط تحصیل پزشکی در تاجیکستان

شرایط تحصیل پزشکی در تاجیکستان

طول دوره MBBS/MD برای دانشجویان بین المللی در کشور تاجیکستان 5 سال می باشد. برنامه آموزشی دانشگاه های پزشکی تاجیکستان مطابق با کالج های علوم پزشکی پاکستان و هند می باشد. این دانشگاه ها از نظر WHO شناخته شده می باشند و دانشجویانی که از تاجیکستان با مدرک MBBS/MD فارغ التحصیل می شوند واجد صلاحیت دریافت ECFMG و دیگر گواهینامه های بین المللی می گردند. دانشگاه ها، امکانات تمرینی خوبی به عنوان بخشی ضروری از تحصیل پزشکی فراهم نموده اند، بنابراین آن ها می توانند دانش خود را در زمینه پزشکی و مسائل پیچیده بدنی آزمایش نمایند. پس از ترم ششم تحصیل پزشکی در تاجیکستان، دانشجویان می توانند به بیمارستان های مربوطه بروند و تحت نظارت دکتران ارشد تمرین کنند.

تحصیل MBBS در کشور تاجیکستان اقتصادی می باشد، دریافت پذیرش آسان است و به عنوان کشوری مسلمان به راحتی می توان با انجا سازگاری یافت. پایتخت کشور تاجیکستان شهر دوشنبه می باشد. دانشگاه هایی رتبه بالا و مشهور زیادی در تاجیکستان وجود دارند که دوره های MBBS و MD به دانشجویان بین المللی سراسر جهان ارائه می دهند. از بهترین مزایای تحصیل MD ( دکترای پزشکی ) در تاجیکستان هزینه تحصیل مقرون به صرفه با کمترین میزان شهریه و قیمت پایین هتل و زندگی برای دانشجویان بین المللی می باشد.

کمیته تحصیلی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی ( ECFMG ) و مدیریت دانشگاه های پزشکی WHO – سازمان بهداشت جهانی. بهبود کیفیت تحصیل و پیشرفت سطح آموزش اساتید پزشکی برای سیستم سلامت عمومی کشور از اولین اهداف مدیریت دانشگاه ها می باشد. برای دستیابی به این هدف از تجربه بهترین موسسات تحصیل پزشکی و همچنین تمام فرصت های حقیقی موجود در خود دانشگاه ها بهره گرفته میشود.

هزینه تحصیل پزشکی در تاجیکستان

تاجیکستان کشوری کوهستانی در آسیای میانه می باشد. این کشور از جنوب با افغانستان، از غرب با ازبکستان، با قرقیزستان از شمال و از شرق با چین هم مرز می باشد. جمعیت تاجیکستان اکثرا متعلق به گروه قومی است که فرهنگ و تاریخ را با مردم ایران و مردم ازبک به اشتراک می گذارد و زبان رسمی آنها تاجیک است. در قرن بیستم، تاجیکستان به جمهوری سازنده اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شد و معمولاً به عنوان جمهوری سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی شناخته می شود.

پس از استقلال، تاجیکستان مجبور شد یک جنگ داخلی فاجعه بار را متحمل شود که از سال 1992 تا 1997 ادامه داشت. با پایان جنگ، ثبات سیاسی تازه تأسیس و کمک های خارجی اجازه داده است اقتصاد این کشور رشد کند. از نظر منطقه، تاجیکستان کوچکترین کشور در آسیای میانه می باشد. این کشور به طور انبوه از کوه های دامنه پامیر پوشیده شده است و پنجاه درصد کشور از سطح دریا بالاتر است. و دارای بیش از 900 رودخانه با 10 کیلومتر طول می باشد.

زبان اصلی که در تاجیکستان صحبت می شود، تاجیکی است. شهر های مهم تاجیکستان شامل شهر دوشنبه است که پایتخت کشور و سایر شهر ها مانند خجند، کلوب، پانا کنت، خوروج و آستارا شان می باشد. این کشور همچنین شامل سه شهر فرعی یعنی ازبک، قرقیز و روسیه می باشد. تا سال 2016، دولت برنامه ریزی کرده است که سیستم آموزشی کامل 12 ساله را همانند دوره ابتدایی پیاده سازی کند.

هزینه پذیرش MBBS در تاجیکستان، 3500 دلار امریکا برای هر سال خواهد بود. هزینه فناوری اطلاعات و توسعه کیفیت 500 دلار آمریکا در سال و هزینه اسکان در خوابگاه دانشگاه 500 دلار آمریکا در سال خواهد بود. سالن غذاخوری 1500 دلار آمریکا در سال خواهد بود.

مزایای تحصیل پزشکی در تاجیکستان

به دلیل ساختار کم هزینه برای دوره MBBS، بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا ترجیح می دهند MBBS را در تاجیکستان تحصیل کنند. این دانشگاه با داشتن امکانات و تجهیزات به روز شده، کیفیت آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

مشتاقان تحصیل پزشکی، مدرک بین المللی که توسط WHO، شورای پزشکی هند و FAIMER شناخته می شود را دریافت می نمایند. فرآیند درخواست بسیار ساده است و دسترسی به ویزا برای دانشجویان آسان می باشد. این کار بدون دردسر است. صندلی ها محدود هستند و پذیرش بر اساس اولین خدمات ارائه می شود. به دلیل وابستگی به MCI، دانشجویان مدرک صلاحیت را از MCI دریافت می کنند و حتی می توانند در صورت واجد شرایط بودن در آزمون غربالگری، در هند شرکت نمایند. آن ها حتی می توانند برای مشاغل دولتی درخواست کنند. این برنامه یک برنامه انگلیسی است. از این رو، زبان مانعی برای دانشجویان نخواهد بود. هزینه زندگی و اقامت آسان است، محدودیت مذهبی وجود ندارد و بزرگترین مرکز آموزش پزشکی می باشد.

مزایای تحصیل پزشکی در تاجیکستان
مزایای تحصیل پزشکی در تاجیکستان

مدارک جهت اخذ پذیرش پزشکی در تاجیکستان

  • نمره ی 10 + 2 دبیرستان با حداقل 50 درصد نمرات در فیزیک، شیمی و زیست شناسی
  • 40 درصد نمره برای دانشجویان دسته رزرو شده
  • سن باید 17 سال یا بالاتر باشد
  • مدارک شما الزامی است و کارنامه های دهم، یازدهم و دوازدهم مورد نیاز می باشد.
  • تاییدیه اقامت
  • عکس گذرنامه
  • کلیه گواهی و ترجمه اسناد از HRD و سفارت

دانشجویان باید حداقل 60 درصد نمره در سطح HSSCO را داشته باشند. روند پذیرش تقریباً برای همه دانشگاه های تاجیکستان برای دانشجویان بین المللی یکسان است. دانشگاه ها نامه پذیرش را بطور معمول طی 3-5 روز کاری صادر می کنند و پس از نامه تاییدیه پذیرش، دانشجویان باید برای دعوت نامه ویزا توسط وزارت امور خارجه تاجیکستان 300 دلار بپردازند. دعوت نامه ویزا توسط وزارت خارجه به طور معمول 20-30 روز طول می کشد.

معمولاً دانشگاه های تاجیکستان برای مقطع MBBS/MD، 2 بار در سال دانشجوی بین المللی می پذیرند، ورودی بهار و پاییز یا این که می توانید بگویید ورودی ماه سپتامبر و ژانویه / فوریه / مارس، اما اگر صندلی ها به موقع پر شود، دانشگاه ها فقط درخواست های ماه سپتامبر را می پذیرند. زمان ورود دانشجویان MBBS / MD به تاجیکستان در ماه اکتبر یا نوامبر است و کلاس ها به زودی پس از مهلت ثبت نام آغاز می شوند.

دانشگاه های برتر پزشکی در تاجیکستان

دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا (AT SMU) یک دانشگاه دولتی در تاجیکستان است که در سال 1939 تأسیس شد و در شهر دوشنبه قرار دارد. نام این دانشگاه پس از ابن سینا نامگذاری شد. این دانشگاه توسط وزارت بهداشت اداره می شود و تنها مرکز آموزش عالی در تاجیکستان است که پرسنل پزشکی را برای این کشور آماده می کند.

از زمان تاسیس در سال 1939، دانشگاه علوم پزشکی بیش از 35000 پرسنل پزشکی باتجربه را آموزش داده است که نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور فعالیت می کنند. یکی از اهداف اصلی این دانشگاه تنظیم سیستم ملی آموزش پزشکی است – ساختار، محتوا، شرایط و کیفیت طبق استانداردهای بین المللی و الزامات آموزش حرفه ای که به تاجیکستان اجازه پیوستن به جامعه جهانی آموزش پزشکی و ایجاد همکاری های بین المللی در زمینه آموزش و مشاوره مهارت های حرفه ای کارکنان پزشکی را می دهد.

دانشگاه های برتر پزشکی در تاجیکستان
دانشگاه های برتر پزشکی در تاجیکستان

این دانشگاه با موفقیت در جهت ارتقاء کیفیت استاندارد عمومی آموزش پزشکی و تدوین برنامه های درسی جدید مطابق با الزامات فدراسیون جهانی آموزش پزشکی فعالیت می کند. در حال حاضر توجه زیادی به بهبود مداوم کیفیت آموزش پزشکی و كيفيت آموزش كاركنان پزشکی می شود.

برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشکده پزشکی در تاجیکستان، با مشاوران حرفه ای ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید و ضمن این موسسه بهترین دانشگاه ها و دوره های تحصیلی را با توجه به توان بالقوه و نیازهای فرد متقاضی پیشنهاد می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده