بهترین دانشگاه هنر استانبول + شرایط تحصیل و هزینه ها

دانشگاه هنر استانبول

دانشگاه هنر استانبول که در واقع نام اصلی آن دانشگاه معمار سنان هنرهای زیبا می باشد از جمله دانشگاه هایی است که علاقمندان به هنر را به خود جذب کرده و افراد زیادی تمایل به تحصیل در این دانشگاه در استانبول دارند. در واقع بهترین دانشگاه هنر استانبول را می توان دانشگاه معمار سنان دانست. دیگر دانشگاه های هنر استانبول نیز در این مقاله معرفی شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه هنرهای زیبا استانبول به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

دانشگاه هنر استانبول – تعریفی از رشته هنر

هنر یک زبان جهانی است که به افراد امکان برقراری ارتباط بدون تماس فیزیکی را می دهد. معنای آن مبهم است و مردم آن را به طرق مختلف درک می کنند. وقتی نوبت به هنر می رسد، معمولاً فکر می کنیم این عمل فقط برای افرادی است که با استعداد به دنیا می آیند. اما این درست نیست. همه افراد به اشکال دیگری روزانه به فعالیت های هنری می پردازند.

هنر از دوران بدوی بشر در همه جنبه های زندگی ریشه دارد. این فعالیت به افراد اجازه می دهد تا ایده ها و عقاید خود را به طرق مختلف به صورت واضح بیان کنند. این یک عمل منحصر به فرد است که معمولاً با شناخت انتزاعی مرتبط است و لذت زیبایی شناختی بالایی را فراهم می کند. ما واقعاً به هنر احتیاج داریم؛ هنر زندگی ما را غنی می کند و به کمترین انتظاری که می توانیم تصور کنیم معنی می بخشد.

اهمیت هنر غیر قابل انکار است و امروزه در دانشگاه های مختلف دنیا، دانشکده های هنر بسیاری ساخته می شود تا علاقمندان به این رشته بتوانند در شاخه های مختلفی که در رشته هنر وجود دارد مشغول به تحصیل گردند.

بهترین دانشگاه های هنر استانبول

دانشگاه های هنر ترکیه معمولاً دارای طرفداران بسیاری می باشند. تحصیل هنر در این دانشگاه ها مزایای بسیاری را برای دانشجویان به همراه دارد. مدارکی که در دانشگاه های هنر استانبول به دانشجویان اعطا می شود دارای اعتبار بین المللی بوده و در نهایت برای اشتغال، افراد می توانند در کشورهای مختلف مشغول به کار شوند. در ادامه به معرفی دانشگاه های هنر ترکیه و بهترین دانشگاه هنر استانبول خواهیم پرداخت.

"بهترین

دانشگاه هنر استانبول – دانشگاه هنرهای زیبا

دانشگاه هنرهای زیبا معمار سنان یک دانشگاه دولتی ترکیه است که به آموزش عالی هنرهای زیبا اختصاص دارد. به این دانشگاه، دانشگاه هنر استانبول نیز گفته می شود. دانشگاه هنر استانبول در محله فندق لی استانبول، ترکیه واقع شده است.

در 1 ژانویه 1882 دانشکده هنرهای زیبا توسط نقاش مشهور ترک، عثمان حمدی بیگ، که همچنین یک مورخ هنر، باستان شناس و موزه دار نیز بود تاسیس گردید. این موسسه، در سال1883 با 8 مربی و 20 دانشجو در رشته هنرهای زیبا و معماری آغاز به کار نمود.

در سال 1914، این مدرسه به صورت تعلیمی درآمد و در سال 1928 به اولین آکادمی در ترکیه تبدیل شد و نام آن به  آکادمی هنرهای زیبا تغییر یافت. در سال 1969 به آکادمی هنرهای زیبای استانبول تغییر نام داد. در سال 1982، وضعیت آن تغییر کرد و آکادمی به نام معمار بزرگ عثمانی، سنان، به دانشگاهی به نام دانشگاه معمار سنان تبدیل شد. سرانجام، در دسامبر 2003، مدیریت دانشگاه نام آن را به دانشگاه هنرهای زیبا معمار سنان تغییر داد. از سال 1959، مدت تحصیل در این دانشگاه 4 سال می باشد.

در میان دانشگاه های هنر ترکیه، دانشگاه هنرهای زیبا استانبول یا دانشگاه معمار سنان را می توان جزء بهترین دانشگاه های هنر استانبول و ترکیه دانست.

رشته های دانشگاه معمار سنان استانبول

در دانشگاه هنر استانبول رشته های متنوعی تدریس می شود که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشکده علوم طبیعی و ادبیات: باستان شناسی، آموزش، فیزیک، آمار، ریاضیات، تاریخ هنر، جامعه شناسی، تاریخ، فلسفه و ادبیات ترکیه
  • دانشکده هنرهای زیبا: عکاسی، صنایع دستی سنتی ترکی، طراحی گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی، طراحی صحنه و لباس صحنه، هنر سرامیک و هنر شیشه، سینما و تلویزیون، طراحی پارچه و مد، صحافی، مرمت کاشی کاری، خوشنویسی، فرش و طراحی پارچه
  • دانشکده معماری: طراحی صنعتی، دکوراسیون داخلی، معماری، برنامه ریزی شهری و برنامه ریزی منطقه ای
  • هنرستان دولتی: موسیقی، موسیقی شناسی، هنرهای نمایشی
  • آموزشگاه حرفه ای: طراحی پارچه، مرمت معماری
  • موسسه علوم طبیعی

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه هنر استانبول – دانشگاه معمار سنان

برای تحصیل در دانشگاه هنر استانبول نیاز است تا مدارک زیر به صورت کامل به دانشگاه ارائه شود:

  • اصل مدرک دبیرستان داوطلبانی که دارای سند و کپی معتبر آن از مقامات ترک هستند؛
  • برای متقاضیانی که هنوز دیپلم دبیرستان خود را دریافت نکرده اند، یک سند رسمی توسط نهادی که آنها در اعلام تاریخ فارغ التحصیلی تحصیل می کنند باید ارائه گردد؛
  • اصل مدارک معدل فارغ التحصیلی دبیرستان و کپی تأیید شده ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی؛
  • اصل و کپی اسناد مربوط به امتحانات/ مدارک تحصیلی که برای درخواست مورد نیاز است؛
  • اسناد اضافی که در اطلاعیه درخواست اعلام شده و مختص برنامه های اعمال شده است؛
  • اصل گذرنامه و فتوکپی صفحات با اطلاعات شخصی و عکس؛
  • دو عکس پرتره بیومتریک مطابق با استاندارد های ICAO که در شش ماه گذشته از نامزد در جلو گرفته شده است به گونه ای که چهره را قابل مشاهده و به راحتی قابل تشخیص می کند؛
  • فرم تقاضانامه ای که دانشگاه در هنگام پیش ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می دهد؛
  • ترجمه اسناد مهارت زبان خارجی توسط مترجم معتبر باید ارائه شود؛

امتحانات ورودی، دوره اعتبار و نمرات در دانشگاه هنر استانبول

برای پذیرش در دانشگاه هنرهای زیبا استانبول نیاز است تا متقاضیان در آزمون هایی شرکت کرده و نمره مورد نیاز دانشگاه هنر استانبول را کسب نمایند. در ادامه به آزمون های مورد نیاز و نمره مورد قبول توسط دانشگاه پرداخته شده است:

  • آزمون SAT : برای معماری و برنامه ریزی شهری 680، برای معماری داخلی و طراحی صنعتی 650، برای دانشکده علوم و ادبیات و دانشکده هنرهای زیبا، گروه سینما – تلویزیون 650 و برای سایر رشته ها حداقل 600
  • آزمون ACT: برای رشته های مختلف متغیر بین حداقل 24-22
  • آزمون GCE: سطح A
  • آزمون MATURA: برای رشته های مختلف متغیر بین حداقل 3-2
  • آزمون بین المللی کارشناسی IB-International: برای رشته های مختلف متغیر بین 33-28

اقامت و حمل و نقل در دانشگاه هنر استانبول

در دانشگاه هنرهای زیبا استانبول که از آن به عنوان بهترین دانشگاه هنر استانبول یاد می شود، خوابگاه های دانشجویی مجهزی وجود دارند که به صورت خصوصی و دولتی اقامت دانشجویان را تأمین می کنند. تعدادی از این خوابگاه ها در محوطه داخلی دانشگاه و تعدادی دیگر در سطح شهر و نزدیکی دانشگاه قرار گرفته اند. هزینه ای که برای خوابگاه های دانشگاه هنر استانبول در نظر گرفته می شود بین 30 تا 300 دلار بسته به نوع خوابگاه می باشد.

"اقامت

دسترسی به پردیس دانشگاه هنر استانبول از طریق روش های مختلف زمینی، تراموا و حمل و نقل دریایی امکان پذیر می باشد. واحد اجتماعی پزشکی نیز در این دانشگاه خدمات بهداشتی و پزشکی مختلف را به دانشجویان ارائه می دهد. رشته های ورزشی مانند بدمینتون، پینگ پنگ، صخره نوردی و … به صورت تخصصی در دانشگاه هنر استانبول وجود داشته و دانشجویان می توانند به صورت رایگان از این خدمات استفاده کرده و به صورت حرفه ای این ورزش ها را دنبال نمایند.

دانشکده هنر دانشگاه استانبول

ساختمان دانشکده هنر و علوم دانشگاه استانبول یکی از ساختمان های بزرگ دانشگاه استانبول است. این مکان در محله لاللی استانبول، ترکیه واقع شده است.

این ساختمان بین سالهای 1942 و 1944 ساخته شده است. این دانشکده نمونه ای از دوره دوم ملی در معماری ترکی است که می توان آن را نئوکلاسیک توصیف کرد. چهره های سنگ فرش سنگی، بازی ها و ستون ها در این دانشگاه به وضوح مشخص است.

تحصیل در دانشگاه هنر استانبول

دانشكده هنرهای زيبا جهت تحصیل در ترکیه كه در سال تحصيلي 2008-2009 به آموزش و پرورش بنیاد آموزش و فرهنگ كمال گزيكارا اضافه شده است، يک آموزش مبتنی بر انگیزه دانشجویان را هدف خود قرار داده است كه متخصصين خلاق، خوش فکر و مشتاق آن ها را برآورده سازند. الزامات هر دو رشته طراحی گرافیک و بخش های مد و نساجی، ایجاد یک محصول قابل اجرا یا مصرفی و ترکیب مدرنیته، نوآوری و اصالت با آموزش ها است. مطابق با این هدف در دانشکده هنر دانشگاه استانبول، دانشجویان با مهارت و دانش مورد نیاز برای بهبود اختیارات فردی خود، پتانسیل پنهان خود را مانند خلاقیت، نوآوری و سازگاری و ایجاد طرح های خلاقانه و معتبر را شناسایی می کنند.

دوره های دانشگاه

دانشکده هنر دانشگاه استانبول دوره های آموزشی معاصر جهت تحصیل در ترکیه را با 2 دوره کارشناسی در دانشکده، گروه طراحی گرافیک و گروه مد و طراحی نساجی ارائه می دهد. دانشکده در حال حاضر کارشناسی ارشد و مهارت در برنامه های هنری در طراحی گرافیک و برنامه کارشناسی ارشد در مد و طراحی نساجی را ارائه می دهد. دانشکده همچنین با فراهم آوردن یک برنامه دوگانه یا جزئی، برای دانش آموزان فرصتی برای کسب گواهی یا دیپلم در زمینه های مختلف فراهم کرده است. این دانشگاه در حال تلاش برای گسترش محدوده وسیع تر با افزودن برنامه های کارشناسی و فارغ التحصیلی می باشد و دانشگاه های تئاتری دانشگاه استار الیل و سفاکی را به مراکز فرهنگ و هنر تبدیل می کند.

سایر دانشگاه های هنر ترکیه

علاوه بر دانشگاه های گفته شده، دانشگاه های هنر ترکیه دیگری نیز وجود دارند که دانشجویان می توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل در رشته های هنر گردند. از جمله این دانشگاه می توان به دانشگاه کوچ، دانشگاه ایشیک، دانشگاه کادیرهاس، دانشگاه یدی تپه، دانشگاه ییلدیز، دانشگاه حاجت تپه و … اشاره کرد. هر یک از این دانشگاه ها شرایط ویژه خود را داشته و پذیرای دانشجویان ایرانی می باشند.

هزینه های بورسیه تحصیل هنر در ترکیه

بورس تحصیلی در دانشگاه های ترکیه از جمله دانشگاه هنر استانبول، یک برنامه بورسیه رقابتی با بودجه دولتی است که به دانشجویان برجسته اعطا می شود تا در تمام دانشگاه های برتر ترکیه برنامه تمام وقت یا کوتاه مدت را دنبال کنند. متقاضیانی که مایل به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند، می توانند از لین بورسیه ها استفاده نمایند.

هزینه های بورسیه تحصیل هنر در ترکیه
هزینه های بورسیه تحصیل هنر در ترکیه

این بورسیه تحصیلی شامل، کمک هزینه ماهیانه، هزینه تحصیل، بلیط پرواز برگشت یکبار، بیمه درمانی، محل اقامت و یک سال دوره زبان ترکی می باشد.

معیارهای سنی برای دریافت بورسیه هنر در ترکیه

برای دریافت اسکالرشیپ یا بورسیه تحصیلی در دانشگاه های هنر ترکیه بایستی دانشجو از معیارهای سنی زیر برخوردار باشد:

  • برای مقطع کارشناسی زیر 21 سال می باشد.
  • برای مقطع کارشناسی ارشد زیر 30 سال می باشد.
  • برای مقاطع دکتری زیر 35 سال می باشد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه

در ترکیه، دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه هستند، به خصوص در مقایسه با موسسات مشابه در اروپا یا ایالات متحده. دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی معمولاً بین 500 تا 1500 دلار در هر سال تحصیلی پرداخت می کنند. البته تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی یا مهندسی می توانند گران تر باشند. دانشگاه های خصوصی ترکیه گرانتر از دانشگاه های دولتی هستند.

هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه

بیک دانشجوی بین المللی، می تواند با بودجه 300-500 دلار در ماه در ترکیه زندگی کند. این قیمت در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی در جهان بسیار مقرون به صرفه است. متوسط هزینه های زندگی هر فرد بسته به سبک زندگی و عادت های او بالا یا پایین می رود.

سخن پایانی

دانشگاه هنر استانبول ک به آن دانشگاه هنرهای زیبا استانبول نیز گفته می شود، جزو بهترین دانشگاه های هنر استانبول می باشد و دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل در رشته های مختلف هنری در این دانشگاه می باشند. موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با در اختیار داشتن وکلای برجسته و مجرب قادر است که افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های هنر استانبول و سایر شهرهای ترکیه را دارند را راهنمایی کند.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه هنر استانبول

  1. بهترین دانشگاه های هنر استانبول چه دانشگاه هایی می باشند؟

دانشگاه معمار سنان یا دانشگاه هنرهای زیبای استانبول،  دانشکده هنر دانشگاه استانبول، دانشکده هنر دانشگاه کوچ، دانشکده هنر دانشگاه یدی تپه و غیره.

  1. دانشگاه هنرهای زیبای استانبول یک دانشگاه دولتی است یا خصوصی؟

دانشگاه هنرهای زیبا یا معمار سنان از جمله دانشگاه های دولت استانبول می باشد که شهریه آن نسبت به دانشگاه های خصوصی کمتر می باشد.

  1. دانشگاه معمار سنان شامل چه دانشکده ها و موسساتی می باشد؟

دانشکده علوم طبیعی و ادبیات، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده معماری، هنرستان دولتی، آموزشگاه حرفه ای و موسسه علوم طبیعی

  1. مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه معمار سنان چه می باشد؟

اصل مدرک دبیرستان، اصل مدارک معدل فارغ التحصیلی دبیرستان، اصل گذرنامه و فتوکپی صفحات، دو عکس پرتره بیومتریک، فرم تقاضانامه و ترجمه اسناد مهارت زبان خارجی

  1. آزمون های مورد قبول برای پذیرش در دانشگاه هنرهای زیبای استانبول چه می باشد؟

آزمون SAT  با نمره 680-600، آزمون ACT با نمره  24-22، آزمون GCE سطح A، آزمون MATURA با نمره 3-2 و آزمون IB-International با نمره 33-28

  1. هزینه خوابگاه در دانشگاه هنر معمار سنان استانبول چقدر می باشد؟

هزینه ای که برای خوابگاه های دانشگاه هنر استانبول در نظر گرفته می شود بین 30 تا 300 دلار بسته به نوع خوابگاه می باشد.

  1. حمل و نقل در دانشگاه هنرهای زیبای استانبول به چه صورت می باشد؟

دسترسی به پردیس دانشگاه هنر استانبول از طریق روش های مختلف زمینی، تراموا و حمل و نقل دریایی امکان پذیر می باشد.

  1. دوره های دانشگاه هنر استانبول شامل چه می باشد؟

دوره کارشناسی شامل گروه طراحی گرافیک و گروه مد و طراحی نساجی می باشد. کارشناسی ارشد شامل دوره های مهارت در برنامه های هنری در طراحی گرافیک و مد و طراحی نساجی می باشد.

  1. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های هنر ترکیه شامل چه مواردی می باشد؟

    این بورسیه تحصیلی شامل، کمک هزینه ماهیانه، هزینه تحصیل، بلیط پرواز برگشت یکبار، بیمه درمانی، محل اقامت و یک سال دوره زبان ترکی می باشد.

  2. معیارهای سنی برای دریافت بورسیه در دانشگاه های هنر ترکیه چیست؟

    برای مقطع کارشناسی زیر 21 سال، برای مقطع کارشناسی ارشد زیر 30 سال و  برای مقاطع دکتری زیر 35 سال می باشد.

  3. هزینه های تحصیل در دانشگاه های هنر ترکیه چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین المللی معمولاً بین 500 تا 1500 دلار است.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام
    اینکه میگید امتحان SAT امتحان ACT و GCE هستش یعنی یکی از این امتحان هارو باید بدیم با همه رو؟

    1. سلام روزتون بخیر
      خیر نیازی به شرکت در تمامی آزمون ها ندارید. جهت تحصیل رشته های پزشکی و کارشناسی شرکت در آزمون ورودی sat کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده