فاند تحصیلی آلمان چه شرایطی در مقاطع مختلف دارد؟

فاند تحصیلی آلمان

 فاند تحصیلی آلمان و گرفتن فاند از دانشگاه های آلمان از جمله موارد مهم در مهاجرت تحصیلی به آلمان برای متقاضیانی است که فاقد تمکن مالی کافی برای تحصیل در آلمان می باشند. بر این اساس متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی اسکالرشیب آلمان، شرایط فاند تحصیلی آلمان، فاند و فول فاند در آلمان و چگونگی دریافت فاند کشور آلمان پرداخته اند.

 

اگر مایلید در مورد فاند تحصیلی آلمان بیشتر بدانید اما حس مطالعه ندارید، حتما این پادکست را بشنوید!

فاند تحصیلی در آلمان و شرایط عمومی

به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان و به زبان آلمانی برای همه دانشجویان داخلی و خارجی به صورت رایگان می باشد اما این کشور با ارائه فاند و بورسیه تحصیلی شرایط تحصیل رایگان و تأمین هزینه های زندگی را در این کشور فراهم کرده است. گرفتن فاند از دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دشوار می باشد. اما شرایط فاند تحصیلی آلمان در مقطع دکترا با توجه به واجد شرایط بودن متقاضی راحت تر می باشد. فاند و فول فاند در آلمان به دو صورت می باشد:

  • فاند تحصیلی دولتی که شامل بورسیه و فاند تحصیلی DAAD و فاند تحصیلی اراسموس می باشد.
  • فاند تحصیلی غیردولتی که شامل بورسیه و فاند تحصیلی ماری کوری، بورسیه و فاند KONARD، بورسیه و فاند HEINRICH BOLL و بورسیه و فاند تحصیلی KURT HANSEN می باشد.

فاند تحصیلی در آلمان و مدارک مورد نیاز

متقاضیان برای گرفتن فاند از دانشگاه های آلمان باید واجد شرایط و مدارک لازم باشند. البته دانشگاه های آلمان برای اعطای فاند و فول فاند در آلمان شرایط و مدارک ویژه ای را مد نظر دارند. از جمله شرایط و مدارک لازم برای گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه رزومه تحصیلی علمی قوی
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست فاند و فول فاند
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و زبان آلمانی در سطح بالا
  • ارائه تائیدیه سوپروایزر و استاد راهنما برای مقطع دکترا
  • ارائه مقاله های تحقیقی و پژوهشی
  • ارائه انگیزه نامه یا SOP قوی
  • ارائه توصیه نامه های تحصیلی از اساتید
  • ارائه پاسپورت با اعتبار کافی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمره های تحصیلی

فاند تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان می توانند از مزیت های فاند تحصیلی در آلمان برخوردار شوند. متقاضیانی که در مقطع کارشناسی رشته های مهندسی، مدیریت، حقوق، اقتصاد، پزشکی، علوم کامپیوتر و شیمی دانشگاه های آلمان تحصیل می کنند، می توانند با گرفتن فاند تحصیلی این کشور هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنند.

  • متقاضی با دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی می تواند در دانشگاه های دولتی آلمان به رایگان تحصیل کند. علاوه بر این گرفتن فاند از دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی سخت اما امکان پذیر است.
  • دریافت فاند در مقطع کارشناسی و لیسانس دشوارتر از دیگر مقاطع می باشد.
  • متقاضیان با تمکن مالی ناکافی می توانند با اخذ نمره های عالی و شرایط تحصیلی خوب از اسکالرشیب آلمان برخوردار شوند.

بورسیه های مقطع کارشناسی

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان می توانند فاند تحصیلی در آلمان را دریافت کنند. از مهم ترین اسکالرشیب های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد موارد زیر را می توان نام برد:

  • فاند تحصیلی و بورسیه HACH& ROSE : شرایط فاند تحصیلی برای این بورسیه بالاتر بودن سن متقاضیان از 18 سال می باشد. میزان این فاند تحصیلی در حدود 5000 یورو می باشد.
  • فاند تحصیلی و بورسیه TRENDHIM: متقاضیانی که در رشته های فناوری اطلاعات، بازاریابی و فروش تحصیل می کنند، واجد شرایط فاند تحصیلی می باشند. میزان این فاند تحصیلی در حدود 2300 دلار می باشد.
  • فاند تحصیلی و بورسیه MAICHEK 1500 USD: میزان این بورسیه در حدود 1500 دلار می باشد.

فاند تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

کشور آلمان شرایط تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد را برای متقاضیان فراهم کرده است. متقاضیان با دارا بودن مدرک زبان آلمانی و تحصیل در دانشگاه های دولتی می توانند شرایط تحصیل رایگان را فراهم کنند. علاوه بر این متقاضیان واجد شرایط فاند تحصیلی آلمان می توانند با گرفتن بورسیه تحصیلی بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در آلمان را تامین کنند. امکان تحصیل به زبان های آلمانی و انگلیسی از مهم ترین مزیت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان می باشد.

فاند تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد
فاند تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه های مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان علاوه بر دریافت فاند کشور آلمان می توانند با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی و کار تا 20 ساعت در هفته بخش زیادی از هزینه های تحصیل خود در این کشور را تأمین کنند. از مهم ترین اسکالرشیب آلمان در مقطع کارشناسی ارشد موارد زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه DAAD: این بورسیه را که می توان از بزرگترین و مهم ترین بورسیه  های تحصیلی در آلمان نام برد، مختص متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس می باشد.
  • فاند تحصیلی بنیاد فردریش ایبرت: شرایط فاند  از این بنیاد دارا بودن رزومه علمی تحصیلی قوی و بالا بودن سطح تحصیلی می باشد. میزان این بورسیه ماهانه در حدود 1000 یورو می باشد.
  • فاند تحصیلی و بورسیه KONARD STIFTUNG: دانشگاه های آلمان این فاند را به دانشجویان بین المللی اعطا می کنند. دوره فاند تحصیلی آلمان در مورد این بورسیه در حدود یک سال می باشد.

فاند تحصیلی آلمان در مقطع دکترا

متقاضیان با تحصیل در مقطع دکترا آلمان و دریافت فاند کشور آلمان می توانند شرایط تحصیل رایگان در مقطع دکترا را فراهم کنند. تحصیل رایگان در مقطع دکترا آلمان با گرفتن فاند و فول فاند در آلمان امکان پذیر است. متقاضیان برای دریافت فاند در دوره دکترا باید دارای تائیدیه از طرف استاد راهنما باشند.

 بورسیه های مقطع دکترا

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا آلمان با گرفتن فاند تحصیلی و همچنین اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی و کار تا 20 ساعت در هفته می توانند شرایط تحصیل رایگان را در این کشور فراهم کنند. مهم ترین فاند و فول فاند در آلمان در مقطع دکترا عبارت است از:

  • بورسیه DAAD: این بورسیه که مختص متقاضیان بین المللی مشغول تحصیل در دوره دکترا آلمان می باشد، ماهانه در حدود 1200 یورو است.
  • بورسیه بنیاد STIPENDIUMPLUS: این بورسیه که به عنوان یک اقدام مشارکتی از طرف 13 سازمان می باشد، ماهانه در حدود 1350 یورو را به متقاضیان تحصیل در دوره دکترا آلمان اعطا می کند.
  • بورسیه بنیاد ملی علم آلمانی: این بورسیه که مختص متقاضیان بین المللی مشغول تحصیل در دوره دکترا آلمان می باشد، ماهانه در حدود 1250 یورو را به متقاضیان اعطا می کند.

شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی آلمان

دانشگاه های آلمان با اعطای اسکالرشیب، فاند و فول فاند در آلمان امکان تحصیل رایگان و کم هزینه را برای تحصیل متقاضیان بین المللی فراهم کرده اند. متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و مقطع دکترا بیشتر رشته های تحصیلی مانند رشته های مهندسی و علوم پزشکی می توانند از فاندها و بورسیه های تحصیلی مختلف دانشگاه های آلمان برخوردار شوند. متقاضیان برای گرفتن فاند تحصیلی آلمان محدودیت ملیت و نژاد و رنگ را ندارند. متقاضیان برای دریافت فاند کشور آلمان باید واجد شرایط زیر باشند:

  • دارای معدل تحصیلی بالا در ترم های تحصیلی پیشین
  • دارای مقاله های علمی تحقیقی منتشر شده در ژورنال های علمی معتبر
  • دارای مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح بالا برای اخذ فاندهای تحصیلی
  • دارای توصیه نامه از اساتید ترم های تحصیلی پیشین
  • دارای نامه پذیرش از استاد راهنما و سوپروایزر برای اخذ فاندهای تحصیلی مقطع دکترا

بورسیه DAAD

سازمان بین المللی DAAD اسکالرشیب و فاندهای تحصیلی را به متقاضیان بین المللی کشورهای جنوب آسیا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی، آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی اعطا می کند.

  • میزان این فاند تحصیلی برای متقاضیان مشغول تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ماهانه در حدود 1000 یورو می باشد. فارغ تحصیلان دوره کارشناسی ارشد نیز می توانند از 500 یورو فاند تحصیلی در آلمان از طرف این سازمان برخوردار شوند.
  • فاند تحصیلی DAAD هزینه های بیمه درمانی، هزینه های خوابگاه، هزینه های زندگی همراهان و هزینه های رفت و آمد به آلمان را پوشش می دهد.
  • مدارک لازم گرفتن بورسیه کشور آلمان از این سازمان دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی، دارا بودن انگیزه نامه تحصیلی و انجام فعالیت های اجتماعی می باشد.
  • دانشگاه های پاسائو، دانشگاه پوتسدام، دانشگاه اسنابروک، دانشگاه دیزسبورگ-اسن، دانشگاه Leuphana Luneburg، دانشگاه Hochschule osnabruck این بورسیه را ارائه می دهند.

بورسیه اراسموسERASMUS

بورسیه اراسموس یکی از مهم ترین اسکالرشیب آلمان می باشد که با مشارکت کمیسیون اروپایی برای تحصیل متقاضیان بین المللی در کشورهای اتحادیه اعطا می شود. میزان این فاند تحصیلی برای متقاضیان از کشورهای اتحادیه اروپا در حدود ۲۳.۰۰۰ یورو می باشد. میزان این فاند تحصیلی برای متقاضیان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا در حدود ۴۸.۰۰۰ یورو است.

بورسیه RUB Deutschlandstipendium 2020

این بورسیه تحصیلی در آلمان مختص متقاضیان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی می باشد. متقاضیان با هر ملیت و نژاد و رنگ می توانند از مزیت های دریافت فاند کشور آلمان برخوردار شوند. این فاند تا حدود زیادی هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان را تأمین می کند.

بورسیه RUB Deutschlandstipendium 2020
بورسیه RUB Deutschlandstipendium 2020

بورسیه Bayer International Fellowships 2019

متقاضیانی که در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان تحصیل می کنند، می توانند با دارا بودن شرایط فاند تحصیلی آلمان این بورسیه را دریافت کنند. این فاند تحصیلی مختص متقاضیان مشغول تحصیل در رشته های علوم پزشکی، شیمی، علوم کشاورزی، علوم طبیعی و بیولوژی می باشد. بیشتر هزینه های تحصیل متقاضیان با اخذ این فاند تامین می شود. متقاضیان برای گرفتن این بورسیه با محدودیت ملیت و نژاد مواجه نمی باشند.

فاند تحصیلی آلمان و بورسیهMarie Curie Zukunftskollege(ZIF-MC)

این فاند تحصیلی بدون محدودیت از لحاظ ملیت و نژاد و رنگ به همه متقاضیان واجد شرایط اعطا می شود. متقاضیان با دریافت این بورسیه همه هزینه های تحصیل و زندگی در کشور آلمان را تامین می کنند. دانشگاه Konstanz این فاند تحصیلی را به متقاضیان مستعد بین المللی اعطا می کند.

 بورسیه DEUTHSCHLANDSTIPENDIUM

این بورسیه و فاند ملی کشور آلمان بدون محدودیت از لحاظ ملیت و نژاد و وضعیت درآمد پدر و مادر به همه متقاضیان بین المللی مستعد و واجد شرایط اعطا می شود، شرایط گرفتن فاند از دانشگاه های آلمان برای این بورسیه دارا بودن نمره های عالی و وضعیت تحصیلی در سطح بالا می باشد.

  • میزان این فاند تحصیلی ماهانه در حدود ۳۰۰ یورو می باشد.
  • دوره این بورسیه دو ترم تحصیلی می باشد البته گاهی تا پایان تحصیل به متقاضی در حال تحصیل اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی گوته

متقاضیان با گرفتن فاند از دانشگاه های آلمان و به ویژه دانشگاه گوته آلمان می توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را تأمین کنند. بورسیه تحصیلی گوته برای حمایت از متقاضیان مستعد و ممتاز مقطع کارشناسی ارشد این فاند تحصیلی آلمان را به آن ها اعطا می کند.

  • متقاضیان با دریافت این بورسیه می توانند به سمینارهای حرفه ای در آکادمی تحصیلات تکمیلی دسترسی داشته باشند.
  • این سمینارها صرفاً برای دانشجویان مقطع دکترا و پست دکترا برگزار می شود.
  • میزان فاند تحصیلی دانشگاه گوته ماهانه در حدود ۱۰۰۰ یورو و دوره فاند تحصیلی برای این بورسیه ۲ سال می باشد.
  • متقاضیان با دریافت فاند کشور آلمان و این بورسیه می توانند با دسترسی به فضای تحقیقاتی با دیگر دانشجویان ارتباط علمی و پژوهشی داشته باشند.

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیانی که قصد گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان را دارند، باید از طریق مشاوران و متخصصان مهاجرت یک موسسه مهاجرتی مجرب اقدام کنند. مشاوران برجسته و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی از معتبرترین موسسه های مهاجرتی در سطح کشور می باشند. این مشاوران بر اساس شرایط زندگی، تحصیلات و سن و بودجه متقاضی بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان را به آن ها ارائه می کنند.

سخن آخر

در این مقاله با فاند تحصیلی در آلمان، گرفتن فاند از دانشگاه های آلمان، اسکالرشیب آلمان، دوره فاند تحصیلی در آلمان و فاند و فول فاند در آلمان به طور علمی و مستند توضیح داده شده است. متقاضیان با دارا بودن نمره های عالی، مقاله های منتشر شده در ژورنال های علمی و رزومه علمی قوی می توانند بورسیه تحصیلی آلمان را اخذ کنند.

اگر قصد گرفتن فاند از دانشگاه های آلمان را دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. متخصصان و کارشناسان برجسته این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد با آگاهی و اطلاع از جدیدترین قوانین حقوقی و مهاجرتی به شما کمک می کنند.

سوال های متداول در مورد فاند تحصیلی آلمان

  1. آیا امکان اخذ فاند تحصیلی در آلمان در همه مقاطع تحصیلی وجود دارد؟

بله، گرفتن فاند از دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دشوار می باشد اما شرایط بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دکترا با توجه به واجد شرایط بودن متقاضی راحت تر می باشد.

  1. فاند تحصیلی دولتی آلمان کدامند؟

فاند تحصیلی دولتی که شامل بورسیه و فاند تحصیلی DAAD و فاند تحصیلی اراسموس می باشد.

  1. فاند تحصیلی غیردولتی آلمان کدامند؟

بورسیه و فاند تحصیلی ماری کوری، بورسیه و فاند  KONARD، بورسیه و فاند HEINRICH BOLL و بورسیه و فاند تحصیلی KURT HANSEN می باشد.

  1. میزان فاند تحصیلی HACH& ROSE آلمان چقدر است؟

شرایط فاند تحصیلی برای این بورسیه بالاتر بودن سن متقاضیان از 18 سال می باشد. میزان این فاند تحصیلی در حدود 5000 یورو می باشد.

  1. بورسیه TRENDHIM در آلمان برای چه رشته هایی است؟

متقاضیانی که در رشته های فناوری اطلاعات، بازاریابی و فروش تحصیل می کنند، واجد شرایط بورسیه تحصیلی آلمان می باشند. میزان این فاند تحصیلی در حدود 2300 دلار می باشد.

  1. شرایط اخذ فاند تحصیلی آلمان چیست؟

معدل تحصیلی بالا در ترم های تحصیلی پیشین، مقاله های علمی تحقیقی منتشر شده در ژورنال های علمی معتبر،  مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح بالا برای اخذ فاندهای تحصیلی.

  1. میزان بورسیه DAAD در آلمان چقدر است؟

این بورسیه که مختص متقاضیان بین المللی مشغول تحصیل در دوره دکترا آلمان می باشد، ماهانه در حدود 1200 یورو است.

  1. میزان بورسیه بنیاد STIPENDIUMPLUS در آلمان چقدر است؟

این بورسیه که به عنوان یک اقدام مشارکتی از طرف 13 سازمان می باشد، ماهانه در حدود 1350 یورو را به متقاضیان تحصیل در دوره دکترا آلمان اعطا می کند.

  1. میزان بورسیه بنیاد ملی علم آلمانی چقدر است؟

این بورسیه که مختص متقاضیان بین المللی مشغول تحصیل در دوره دکترا آلمان می باشد، ماهانه در حدود 1250 یورو را به متقاضیان اعطا می کند.

  1. میزان فاند تحصیلی DAAD چقدر است؟

برای متقاضیان مشغول تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ماهانه در حدود 1000 یورو می باشد. فارغ تحصیلان دوره کارشناسی ارشد نیز می توانند از 500 یورو فاند تحصیلی  از طرف این سازمان برخوردار شوند.

  1. شرایط لازم اخذ فاند تحصیلی DAAD در آمان چیست؟

مدارک لازم گرفتن فاند از این سازمان دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی، دارا بودن انگیزه نامه تحصیلی و انجام فعالیت های اجتماعی می باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده