کار در گرجستان برای مهندس عمران

کار در گرجستان برای مهندس عمران

اگر به دنبال کار در گرجستان برای مهندس عمران بوده و تمایل دارید برای این موقعیت شغلی در نظر گرفته شوید، لطفا رزومه و cv به روز شده ی خود را در فرمت مایکروسافت ورد برای چندین کارفرمای معتبر و بومی ارسال نمایید و منتظر بمانید تا نتیجه بررسی را به شما اطلاع دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و سایر شرایط مهاجرت به گرجستان با مشاوران موسسسه حقوقی توسعه گران مهر همراه باشید.

آشنایی با بازار کار رشته مهندس عمران در گرجستان

بخش ساخت و ساز به عنوان بخش قابل توجهی از اقتصاد گرجستان در نظر گرفته شده است: در سال 2015 آن را به 5.5٪ از تولید ناخالص داخلی اختصاص داده است. این اهمیت را می توان با توجه به عوامل متعددی توضیح داد. یکی از نخستین دلایل این امر مربوط به توسعه فشرده زیرساختی است که گرجستان به عنوان مرکز تدارکات در حال عبور از اروپا به آسیا است. 

اهمیت لجستیکی گرجستان به عنوان یک کشور ترانزیت، با نقش مهمی در توسعه جاده جدید ابریشم، یک استراتژی توسعه آغاز شده توسط رئیس جمهور چین، جیپینگ، نشان داده شده است. یکی دیگر از نکات توضیح دهنده رشد بخش ساخت و ساز مربوط به اجرای پروژه های بزرگ زیربنایی است: با توجه به وزارت انرژی گرجستان، حدود 120 پروژه HPP شناسایی شده در مرحله ساخت و ساز یا امکان سنجی وجود دارد.

برای ترسیم تصویری از پویایی، حتی بیشتر به این بخش، می توانیم به رشد بخش خرده فروشی و تاثیر مثبت آن بر بازار ساخت و ساز در گرجستان اشاره کنیم. در سال 2013، بر اساس شاخص رشد جهانی کریکنی، جورجیا به عنوان هشتمین کشور در حال توسعه برای گسترش خرده فروشی شناخته شد. 

ساخت برج های محور و برج پادشاه دیوید یکی از آن پروژه های مستقل است که نشان دهنده پیشرفت در این زمینه است. در کنار این ارتقاء مستمر استانداردها و نوسازی، نیازمندی های همه جانبه برای ابتکارات جدید وجود دارد: برای مثال پروژه هایی که مربوط به توسعه ساختمان های اداری کلاس A میباشد.

نیاز به پروژه های ساختمانی جدید نیز مربوط به صنعت گردشگری است، زیرا موفقیت گرجستان به عنوان مقصد توریستی بستگی به انتظارات دسته های مختلف گردشگران دارد. برای تبدیل به مقرون به صرفه تر و قابل دسترس تر، کشور می تواند زیرساخت های گردشگری خود را با ساختن هتل های طبقه متوسط جدید گسترش دهد. علاوه بر این، آژانس سرمایه گذاری ملی گرجستان سرمایه گذاران بالقوه را در مورد پروژه های مختلف نوسازی، مراکز تفریحی چهار فصل و مناطق گردشگری آزاد که نیاز به سرمایه گذاری و توسعه بیشتر دارند، به سرمایه گذاران ارائه می دهد. 

با توجه به حقایق ذکر شده، تصویر کلی توسعه زیرساخت محیطی مناسب برای صنعت ساخت و ساز ایجاد می کند. به منظور حمایت از صنعت و تحریک رشد آن، گرجستان منابع موجود در مواد ساختمانی خام را در اختیار دارد.

شرایط کار و شغل رشته مهندس عمران در گرجستان
شرایط کار و شغل رشته مهندس عمران در گرجستان

شرایط کار و شغل رشته مهندس عمران در گرجستان

مشاوران عالی بین الملل در گرجستان نیاز فوری به مهندس ناظر برای کار در پروژه های بزرگ ساختمانی دارند. متقاضیان موفق به مدیر پروژه اطلاع داده خواهند شد و مسئول نظارت بر پروسه ساخت ساز در محل احداث بنا می شوند.

وظایف

  1. مدیریت برنامه ریزی و اختصاص منابع به پروژه
  2. شرکت در جلسات با مشتریان، پیمانکاران و دیگر مشاوران
  3. نوشتن قراردادهی فرعی و قراردادهای اجرایی
  4. سرپرستی و نظارت بر قراردادهای کاری برای رسیدن به ساخت و سازهای مطابق با اسناد قرارداد
  5. بازبینی دوباره مشخصات فنی قرارداد
  6. فراهم کردن کلیه ضروریات دستور کار و اداره سایت ساخت و ساز
  7. اطمینان از تمام مصالح و تجهیزات مطابق با مشخصات مورد نیاز

الزامات:

برای کار کردن در این نقش، شما باید مدرک مهندسی عمران یا مهندسی ساختمان با ده سال تجربه در رابطه با ساختمان داشته باشید. تجارب قبلی کاری به عنوان مهندس ناظر در پروژهای ساختمانی در مقیاس بزرگ و همچنین مدیریت قوی، هماهنگ سازی و داشتن مهارت برخورد با مشتری ضروری است. در عوض شما در یک محیط کاری پایدار و یک محیط بسیار رقابتی کار می کنید.

الزامات کلیدی:

  • حداقل 5 سال تجربه
  • فارغ التحصیلی مهندسی عمران
  • ترجیحا کار در مدیریت پروژه و سایت های ساخت و ساز برای 5-4 سال
  • آشنایی با MS OFFICE، MS PROJECT و AUTOCAD
  • آشنایی با زبان انگلیسی

شرح کار

  • مطابق با نیازهای ساخت و ساز برای تکمیل پروژه و کشف پروژه های بالقوه بیشتر در منطقه
  • مدیریت پروسه ساخت و ساز، نگهداری و بازسازی ساختمان
  • مهیا کردن معیارهای پروژه های مرتبط

حقوق: قابل مذاکره است.

TENICAS REUNIDAS یک کمپانی برجسته مهندسی و ساختمانی بین المللی است که در بخش های نفت، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی و تولید انرژی برای محدوده وسیعی از مشتریان در سراسر جهان کار می کند . از سال 1960 بیش از 1.000 واحد صنعتی در بیش از 50 کشور طراحی و ساخته است. TENICAS REUNIDAS به دنبال مدیر HSE برای تمام پروژه HU HESS در امارات متحده عربی است.

میزان حقوق و درآمد رشته مهندس عمران در گرجستان

متوسط حقوق بازنشستگی برای مهندسین عمران تقریبا برابر با میانگین حرفه ای هایی است که نیاز به یک سطح آموزشی دارند. با این حال، مهندسی عمران فرصت های بیشتری برای پیشرفت بسیاری از انتخاب های حرفه ای دیگر را فراهم میکند. برای کسانی که دوست دارند نوآوری و نیازهای رو به رشد جامعه را برآورده کنند، مهندسی عمران فرصت های عالی برای رشد را ارائه می دهد. این نوآوران در نهایت تبدیل به رهبران در این زمینه می شوند، هم در موقعیت هایی که در دست دارند و هم در حقوق که پرداخت می شوند. 

طیف گسترده ای از حقوق مهندسی می تواند به تعدادی از عوامل منجر شود. از آنجایی که این آمار تمام تمرین مهندسین عمران را مورد توجه قرار می دهد، بزرگترین عامل تجربه است. مهندسین عمران که فقط از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، به اندازه مهندسین مدرن با تجربه کار نمی کنند. مهندسین عمران با تجربه برای آموزش مداوم خود و آنچه را که با استفاده عملی از مهارت های خود آموخته اند، جبران می کنند.

تحصیلات و مدارک نیز می توانند حقوق و دستمزد مهندسین عمران را تحت تاثیر قرار دهند. درصد کمی از مهندسین دانشگاهی برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود دست به کار میشوند و این پیشرفت تحصیلی باعث افزایش حقوق و مسئولیت بیشتر می شود. مدارک دیگر می تواند یک مهندس عمران را برای موقعیت های مدیریت آماده کند که البته بهتر است. 

یکی دیگر از عوامل مهم که می تواند حقوق و دستمزد یک مهندس عمران را تحت تاثیر قرار دهد شهرت آنهاست. مهندسی که مسئولیت طراحی یک پروژه بزرگ را به ویژه آنکه خارج از آن است، تقاضای بسیار زیادی دارد. این مهندسین ارشد عمران می توانند حقوق بیشتری را در پیش بگیرند و توانایی انتخاب شغل هایی را که انتخاب می کنند برای انجام کارشان در نظر بگیرند.

متوسط تکنسین حقوق و دستمزد مهندسی در تفلیس، گرجستان 23 250 لاری (۸۴۶۹.۹۷ دلار) و یا یک ساعت مشابه ساعت 11 دلار است. این یک درصد بالاتر از (+183 لاری) (+۶۶.۶۶ دلار) از حقوق متوسط مهندس مهندسی عمران در گرجستان است. علاوه بر این آنها به طور متوسط جایزه 518 لاری (۱۸۸.۷۰دلار) را کسب می کنند. حقوق و دستمزد بر اساس داده های بررسی حقوق و دستمزد به طور مستقیم از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در تفلیس، گرجستان جمع آوری شده است. 

داده های حقوق و دستمزد برای مهندس عمران مهندس

  • میانگین حقوق پایه 23250 لاری (۸۴۶۹.۹۷دلار) گرجستان 
  • میانگین ساعات برای هر ساعت روزانه  ۱۱ لاری گرجستان (۴ دلار )
  • پاداش متوسط سالیانه ۵۱۸ لاری (۱۸۸.۷۰ دلار )

بهترین گرایش های رشته مهندس عمران در گرجستان

مهندسی حمل و نقل شامل ساختمان های ساختاری مانند پل ها، تونل ها و جاده های آزادراه برای تسهیل جریان ترافیک در حالی که اجازه گسترش و استفاده بیشتر از ساختار ترافیک میدهد. 

مهندسی آب – شامل گیاهان فاضلاب، سیستم های تحویل تازه و فاضلاب و حتی توسعه سدها می باشد.

مهندسی سازه شامل تجزیه و تحلیل و طراحی ساختمان ها و سازه های غیر سازه می شود. این گسترده ترین و شایع ترین رشته مهندسی عمران است. این تخصص بر تمامیت ساختاری، عملکرد و ایمنی تأکید دارد. مهندسی سازه شامل اجرای طرح های ساختاری و عمرانی از جمله حمل و نقل ژئوتکنیک و حمل و نقل محیط زیست، ژئوتکنیک و سایت های توسعه است. مهندسی ساخت و ساز به عنوان مهندسین مهندسی عمران، بازرسان قرارداد و نظارت بر قیمت های بازار برای مصالح ساختمانی دو برابر می شود. مهندسان ساخت و ساز همیشه در تقاضای بالا هستند و همیشه شغل های منظم با بهترین دستمزد در این صنعت دارند.

بهترین گرایش های رشته مهندس عمران در گرجستان
بهترین گرایش های رشته مهندس عمران در گرجستان

مهندسی کنترل شامل طراحی و ایجاد سیستم هایی با رفتارهای مورد نظر می باشد. این رشته سنسورها را برای اندازه گیری عملکرد مطلوب خروجی بدون حضور انسان اعمال می کند. بهترین مثال از مهندسی کنترل، تجهیزات و اکتشافات پرواز فضایی است. 

مهندسی شهرداری یا شهری شامل طرحهای زیربنایی شهرها و شهرسازی است. این شامل، طراحی، ساخت و نگهداری خیابان ها، پیاده روها و سیستم های روشنایی، سیستم های تامین آب و فاضلاب، دفع زباله های جامد و دفع برق و شبکه های مخابراتی، شبکه های خدمات حمل و نقل عمومی و ایستگاه های اتوبوس است. 

مهندسی ساحلی معمولا یک رشته مهندسی عمران مربوط به مدیریت مناطق ساحلی برای سیل و فرسایش است.

مهندسی دادگستری شامل بررسی مواد، سازه ها و اجزای سازنده می شود که به نظر می رسند. این مواد یا سازه ها ممکن است موجب آسیب یا آسیب رساندن به ملک شود و قانون مسئولیت در اینجا آمده است. این نظم و انضباط حفظ سازه ها نیست، زیرا این نظم و انضباط پس از بررسی پروسه و روش هایی است که باعث خرابی ماشین آلات و خودرو می شود.

مهارت های مورد نیاز شغل مهندس عمران در گرجستان

کارفرمایان به دنبال فارغ التحصیلانی هستند که از لحاظ تجاری آگاه هستند و قادر به کار در محیط تیمی هستند. سایر مهارت های کلیدی عبارتند از: 

  • آموزش فنی 

پایه ای برای هر حامل مهندسی، به ویژه در زمینه مهندسی عمران، فهم و دانش کار علمی است. این شامل شیمی، زیست شناسی، فیزیک و علوم رایانه است. دانش آموزانی که برای حرفه های مهندسی در حال رقابت هستند امروزه برتری دارند، زیرا آموزش رسمی که در دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی خود دریافت می کنند، کمک می کند تا پایه ای برای آموزش فنی خود بگذارند. بعضی از کشورها همچنین نیاز دارند که مهندسین مدنی مجوز حرفه ای مهندسی را، مخصوصا در هنگام کار با عموم دریافت کنند.

  • مهارت های ریاضی

اصل ریاضیات به وظایف روزمره و روال کار حرفه ای مهندسی عمران بستگی دارد. دانشجویان مهندسی برای موفقیت به عنوان یک مهندس عمران نیاز به درک کامل از جبر، حساب، مثلثات و هندسه دارند. در بعضی از زمینه های تخصصی، مانند مهندسی حمل و نقل و مهندسی منابع آب، درک پایه ای از آمار، یک گزینه مثبت است.

  • مهارت های ارتباطی نوشتاری

از تکنیک ها تا مدیر پروژه، مهندس عمران در هر سطح باید بتواند از طریق گزارش های کتبی و مکاتبات به روش روشن و مختصر ارتباط برقرار کند. اغلب، مهندسین مدنی با متخصصان دیگری از زمینه های مختلف مانند معماران، برنامه ریزان شهری، برنامه ریزان منطقه ای، و سایر تکنیک ها و کارفرمایان برخورد می کنند. جنبه های دیگر کار آنها ممکن است نیاز به برقراری ارتباط با مقامات منتخب، شهروندان و دیگرانی داشته باشد که ممکن است زمینه های فنی در مهندسی یا علمی ندارند. این ارتباطات متنوع نیاز به این دارد که مهندسین مدنی بتوانند مخاطبان خود را به راحتی قابل فهم و به روشنی به تفهیم برسانند. 

  • مهارت های ارتباطی شغلی شفاهی

مهارت های ارتباطی شغلی شفاهی یکی دیگر از ابزارهای مهم برای مهندس عمران آینده است. این امر مستلزم توانایی گوش دادن به مشتریان، مقامات، اعضای تیم و دیگر کارگران ماهر است تا بتوانند نگرانی ها و درخواست های آنها را به طور موثر درک کنند. مهارت های صحبت قوی برای مهندسین مدنی در هنگام توضیح دادن اطلاعات فنی پیچیده به افرادی که آنها کار می کنند و با روش مختصری ارتباط برقرار می کنند، لازم است تا بتوانند اطلاعاتی را که به اشتراک گذاشته شده درک کنند.

  • تصمیم گیری 

در حالی که به عنوان یک رهبر و مدیر پروژه مشغول به کار است، مهندس عمران باید اطلاعات موجود، اهداف متضاد از طرفین مختلف، اخلاق حرفه ای، مسئولیت های مالی و نگرانی های امنیتی را در هنگام تصمیم گیری در نظر بگیرد. آنها باید به خود و تیم خود اطمینان داشته باشند تا اطلاعات دقیق و مفیدی را برای تصمیم گیری هایی که واضح و موثر هستند، ارائه دهد. همچنین هنگامی که اشتباهاتی درست می شود، آنها باید مسئولیت داشته باشند، یاد بگیرند که چه چیزی اشتباه شده است، و مسیر پروژه و مسیر جدید را هدایت کنند.

وظایف شغلی مهندس عمران در گرجستان

به طور کلی مهندس عمران به دو نوع تقسیم می شود:

  1. مهندسین مشاور و مهندسین قراردادی
  2. مشاوران مسئول کار طراحی پروژه هستند و عمدتا در یک دفتر هستند. پیمانکاران پس از طراحی و پیاده سازی آنها در طول ساخت و ساز انجام میدهند. پیمانکاران در محل کار، مدیریت ساخت و ساز از ساختار کار میکنند.

بسته به اینکه آیا شما یک پیمانکار یا مشاور هستید، فعالیت های کاری می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. تبلیغات در اینجا
  2. انجام مطالعات فنی و امکان سنجی
  3. از جمله تحقیقات سایت
  4. با استفاده از طیف وسیعی از نرم افزارهای کامپیوتری برای توسعه طرح ها
  5. انجام محاسبات پیچیده
  6. ارتباط با مشتریان و متخصصین مختلف از جمله معماران و قراردادی های فرعی
  7. تدوین مشخصات کار و نظارت بر مراحل تدارکات
  8. حل مشکلات طراحی و توسعه
  9. مدیریت بودجه و منابع پروژه
  10. برنامه ریزی مواد و تجهیزات خرید و تحویل
  11. اطمینان حاصل کنید که پروژه متناسب با قانون است
  12. الزامات به ویژه بهداشت و ایمنی
  13. ارزیابی پایداری و تاثیرات زیست محیطی پروژه های حراست از پروژه ها
  14. اطمینان از اجرای پروژه ها هموار و سازه ها در بودجه و در زمان تکمیل شونده 
  15. تجزیه و تحلیل گزارش های نظرسنجی، نقشه، نقاشی نقشه های هوایی عکاسی و دیگر اطلاعات توپوگرافی و یا زمین شناسی برای برنامه ریزی پروژه.
  16. برنامه ریزی و طراحی حمل و نقل و یا سیستم های هیدرولیک و سازه ها، به دنبال ساخت و ساز و استانداردهای دولتی، با استفاده از نرم افزار طراحی و ابزار طراحی.

فارغ التحصیلان باید مدرک مهندسی عمران را که توسط موسسه مهندسان عمران ICE تایید شده باشد، دریافت کنند. پس از آن شما انتظار می رود که به سمت یکی از دو مهارت حرفه ای شناخته شده با ICE کار کنید. اگر. BEng را تکمیل کرده اید، می توانید یک مهندس مجرب IEng را به دست آورید. اگر شما یا کارشناسی ارشد مهندسی یا BEng به علاوه یک استاد تکمیل، شما می توانید مهندس خبره CEng را به دست آورید. هر دو عناوین به چشم اندازهای حرفه ای کمک می کنند، اما مشاوران دارای مجوز از کارفرمایان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ما را در مورد رسیدن به وضعیت مورد نظر تابعیت و کار در گرجستان بازدید کنید. و در صورت وجود سوال، از مشاورین حاضر در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) کمک بخواهید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام
    مهندس عمران هستم با 20 سال سابقه کاری
    که شامل برج سازی هتل سازی
    ساخت تصفیه خانه و مکان های تجاری هستش
    گواهینامه تمامی کلاس های اموزشی و مهارتی نظام مهندسی رو دارم
    مدرک بنده فوق لیسانس و بیمه و پروانه دارم
    زبان انگلیسی بنده هم خوب هستش
    میخواستم در مورد مهاجرت به کشور ‘گر جستان و یا کانادا کمک کنید
    با تشکر

    1. با سلام و احترام
      روش های مهاجرت به کشوری مانند کانادا و گرجستان متفاوت است که بسته به سن، مدرک زبان و سایر شرایط شما بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده