پاسپورت کارآفرینی سنگاپور

پاسپورت کارآفرینی سنگاپور

طرح EntrePass برای کارآفرینان خارجی که مایل به شروع یک کسب و کار و انتقال به سنگاپور می باشند، طراحی شده است. یک درخواست برای EntrePass می تواند قبل از همکاری با شرکت سنگاپوری  صورت گیرد، و نیازی نیست شما متحمل هزینه های همکاری تا زمان حصول نتیجه EntrePass  شوید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تابعیت و اقامت سنگاپور ادامه مطلب را مطالعه کنید و در نهایت می توانید با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهر نیز به مشورت بنشینید.

شرایط اخذ پاسپورت کارآفرینی سنگاپور

یک ملیت خارجی در صورتی واجد شرایط درخواست برای یک EntrePass است، که:

  1. فرد متقاضی قصد دارد یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی ثبت شده در مقامات نظارت شرکت ها و حسابداری (ACRA) در سنگاپور راه اندازی کند. اگر شرکت در حال حاضر ثبت شده است، در تاریخ درخواست نامه نباید از زمان ثبت شرکت بیشتر از 6 ماه گذشته باشد.
  2. متقاضی باید دارای حداقل 30% سرمایه شرکت باشد.

متقاضی باید دارای حداقل یکی از شرایط زیر به عنوان کارآفرین باشد، نوآور یا سرمایه دار:

کارآفرین

  • بودجه شرکت باید توسط VC دولتی معتبر یا بخش کسب و کار تامین شده باشد.
  • شرکت باید در مرکز با حمایت دولتی شرکت کننده باشد.
  • متقاضی باید دارای تجربه کسب و کار یا شبکه با اهمیت باشد و دارای یک سابقه کار آفرینی پر آتیه برای شروع کسب و کار های در مقیاس بزرگ باشد.

نوآور

  • شرکت باید دارای سرمایه ملکی معقول باشد.
  • شرکت باید دارای همکاری تحقیقاتی با A*STAR یا یک دانشگاه باشد.
  • تخصص انحصاری فنی یا دامنه ای در حوزه کسب و کار پیشنهادی شما باشد.

سرمایه گذار

  • متقاضی باید دارای سابقه خوب سرمایه گذاری در کسب و کار ها باشد و به دنبال توسعه تجارت های جدید یا موجود در سنگاپور باشد.

کسب و کار هایی که واجد شرایط EntrePass نیستند:

کافی شاپ ها، غذاخوری ها، سالن های ماساژ، کلوپ های شبانه، آژانس های کاریابی و غیره واجد شرایط EntrePass نیستند. لیست کامل کسب و کار هایی که واجد شرایط این مجوز نیستند در وب سایت MOM قرار گرفته اند.

پاسپورت کارآفرینی سنگاپور چیست
پاسپورت کارآفرینی سنگاپور چیست

پاسپورت کارآفرینی سنگاپور چیست

EntrePass یکی از چندین ویزای کار موجود در کشور سنگاپور است. پاسپورت کارآفرینی یا EntrePass یک ویزا مناسب کارآفرینان خارجیست که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار خود در کشور سنگاپور و مهاجرت به این کشور برای اداره بیزینس خود میباشند. اعتبار این ویزا 2 سال است. برای اینکه واجد شرایط اخذ ویزای کارآفرینی باشید، می بایست شرایط و معیارهایی که توسط وزارت نیروهای انسانی این کشور تعیین شده اند را داشته باشید. متقاضی می بایست قبل از شکل گیری شرکت خود و یا ظرف مدت 6 ماه از زمان ثبت شرکت برای دریافت ویزای کارآفرینی درخواست دهند. پس از گذشت 6 ماه، کارآفرین می بایست برای اخذ مجوز کار اقدام کند. 

اگر شما یک کارآفرین هستید و قصد دارید در کشور سنگاپور یک شرکت راه اندازی کنید، به مجوز کارآفرینی یا همان EntrePass نیاز خواهید داشت. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که هنگام درخواست اخذ مجوز کارآفرینی، وزارت نیروهای انسانی سنگاپور نه تنها درخواست شما بلکه طرح بیزنس شما را نیز که هنگام ثبت درخواست می بایست آن را ارائه دهید، مورد بررسی قرار میدهد. و این کار به منظور اطمینان حاصل کردن از اینکه طرح کار و درخواست شما در راستای نیازهای وزارت است صورت میگیرد. بهترین کار این است که از خدمات و کمک شرکت های مرتبط کمک بگیرید تا شما را در فرآیند ثبت درخواست، نوشتن طرح کار و پروسه تمدید مجوز یاری کنند.

پروسه و مدارک مورد نیاز پاسپورت کارآفرینی سنگاپور

شخص متقاضی و یا فردی که از وی وکالت داشته باشد می تواند به نیابت از او برای اخذ ویزای کارآفرینی EntrePass درخواست دهد. مراحل اخذ این EntrePass عبارت اند از:

  1. متقاضی می بایست فرم درخواست EntrePass خود را تکمیل و همراه با مدارک مورد نیاز ارسال کند.
  2. در صورت تایید مدارک، وزارت نیروی انسانی (MOM) کشور سنگاپور، یک نامه تاییدیه برای شما صادر میکند. داوطلب می بایست در صورتی که پیش از این شرکت خود را به ثبت نرسانده، آن را طی مدت زمان 1 ماه پس از دریافت نامه ثبت کند.
  3. ظرف مدت 6 ماه ویزا برای شما صادر میشود.
  4. متقاضی می بایست عکس و اثر انگشت خود را هنگام صدور EntrePass به ثبت برساند.
  5. وزارت نیروی انسانی سنگاپور کارت شما را به آدرسی که در فرم درخواست قید کرده اید ارسال خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز:

  • هنگام درخواست EntrePass می بایست مدارک زیر را همراه با فرم درخواست خود ارسال نمایید.
  • کپی صفحات مشخص شده پاسپورت متقاضی
  • گواهی اشتغال پیشین متقاضی به زبان انگلیسی
  • طرح بیزینسی که در آن، ایده کلی کسب و کار شما، تحلیل بازار، طرح بازار، محصولات و یا خدماتی که توسط شما ارائه میشوند و غیره توضیح داده شده است.

توجه داشته باشید که در صورتی که هنگام ثبت درخواست، شرکت شما پیش از این به ثبت رسیده باشد می بایست یک کپی از اخرین پروفایل شرکت خود ارائه دهد. علاوه بر آن اخذ اظهارنامه بانکی که نشان دهد حداقل سرمایه لازم 50,000 دلاری را در حساب خود دارید الزامیست.

تجدید، کنسل و تغییر پاسپورت کارآفرینی سنگاپور

دارندگان گذرنامه سنگاپور ملزم به تجدید گذرنامه خود پس از یک سال می باشند. چنانچه تمامی موارد رعایت گردد، تجدید گذرنامه صورت خواهد گرفت. پس از آن، گذرنامه کارآفرینی سنگاپور اعتبار دو ساله دریافت خواهد نمود. دارندگان این گذرنامه، ملزم به ارسال تقاضای تمدید گذرنامه 3 ماه پیش از انقضا خواهند بود. از جمله قوانین مرتبط با این موضوع آن است که دارندگان گذرنامه ملزم به ارائه خدماتی هستند که در وزارت کار سنگاپور ثبت نموده اند. جهت تمدید گذرنامه، دارندگان آن ملزم به اثبات موارد زیر می باشند:

  1. تعداد سال های در دست داشتن گذرنامه، تعداد مشاغل محلی راه اندازی شده و حداقل درآمد شغل مورد نظر (SGD).
  2. 2 3 FTE = کار تمام وقت
  3. 1 PME= حرفه ای، مدیریتی و یا امور خاص 100000
  4. 4 6 FTEs
  5. 3 PMEs 300000
  6. 8 یا بیشتر 12 FTEs
  7. 4 PMEs 400000

چنانچه قوانین تمدید را رعایت نمایید، می توانید فرم تقاضا را تکمیل نموده و در بخش تقسیم کار ثبت MOM نمایید.

  • کنسل کردن گذرنامه

دارندگان گذرنامه، نمایندگان شرکت و یا آژانس استخدامی می توانند جهت کنسل نمودن گذرنامه اقدام نمایند. گذرنامه می بایست پس از کنسل شدن و اتمام کار طی یک هفته بازگردانده شود.

  • جایگزینی گذرنامه

چنانچه کارت گذرنامه مفقود گردد، ربوده شود و یا آسیب ببیند، دارنده کارت، نماینده شرکت و یا آژانس استخدامی می تواند جهت جایگزینی کارت المثنی در عرض 1 هفته اقدام نمایند. چنانچه این کارت ربوده شود، دارنده کارت می بایست این مساله را به پلیس گزارش دهد.

اقدامات مورد نیاز پس از دریافت پاسپورت کارآفرینی سنگاپور
اقدامات مورد نیاز پس از دریافت پاسپورت کارآفرینی سنگاپور

اقدامات مورد نیاز پس از دریافت پاسپورت کارآفرینی سنگاپور

دارندگان کارت گذرنامه نیازمند دریافت اطلاعات در رابطه با تغییرات MOM می باشند که شامل تغییر در موارد زیر می باشد:

  1. فعالیت کاری
  2. اطلاعات فردی متقاضی، آدرس محل سکونت، آدرس شرکت
  3. درآمد سالانه
  4. نام شرکت و اطلاعات مالی
  5. پیشه

شما می توانید جهت اخذ آخرین اطلاعات از طریق وبگاه MOM اقدام نمایید.

پاسپورت کارآفرینی سنگاپور برای خانواده و همراهان

دارندگان کارت گذرنامه می توانند اعضای خانواده خود را تحت ویزای طولانی مدت به سنگاپور بیاورند. اعضای خانواده شامل:

  1. همسر
  2. همسر قانونی
  3. فرزندان قانونی سرپرستی و فرزندانی که بدون ازدواج متولد شده اند و زیر 21 سال سن دارند.
  4. فرزندان معلولی که بدون ازدواج والدین متولد شده اند و بیش از 21 سال سن دارند.
  5. فرزندان زیر 21 سال
  6. والدین

دارندگان این گذرنامه می توانند اعضای خانواده خود را پس از تمدید گذرنامه به سنگاپور آورد. این بدان معناست که دارندگان این کارت در اولین سال ارائه کارت مجاز به دعوت اعضای خانواده خود نخواهند بود. به علاوه، جهت دعوت اعضای خانواده به سنگاپور دارنده گذرنامه می بایست تمامی موارد ذکر شده در MOM را رعایت نموده باشد.

اعضای خانواده و شماره مشاغل محلی موجب ایجاد حداقل هزینه کل کار خواهند شد: 

  • ( SGD ) همسر
  • فرزندان 3 ( FTE ): استخدام تمام وقت
  • 1 PME ( حرفه، مدیریت و اشتغال ) 100000
  • والدین FTEs 200000 6

شرایط دریافت اقامت دائم با پاسپورت کارآفرینی سنگاپور

آیا می توان با در دست داشتن گذرنامه کارآفرینی اقدام به دریافت اقامت دائم کشور سنگاپور نمود؟ دارندگان گذرنامه کارآفرینی کشور سنگاپور می توانند پس از ارائه مدارک لازم به مقامات دولتی جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایند. پس از تکمیل فرم اقامت دائم، می بایست اثبات نمایید که صاحب کسب و کار مهمی در این کشور بوده و نیازمند اقامت دائم کشور می باشید.

شرایط دریافت اقامت دائم با پاسپورت کارآفرینی سنگاپور
شرایط دریافت اقامت دائم با پاسپورت کارآفرینی سنگاپور

نکات مهم تقاضانامه اقامت دائم کشور سنگاپور

در کنار اشتیاق کشور سنگاپور به پذیرش خارجیان جهت افزایش جمعیت خود، باز هم این کشور کسانی را که وارد خاک آن می شوند با دقت فراوان مورد بررسی قرار می دهد. افراد تحصیلکرده، ماهر و کاربلد در اولویت اخذ اقامت دائم این کشور قرار دارند. زمان زیادی در حدود بیش از 6 ماه به طول می انجامد تا بتوان جهت اخذ اقامت دائم کشور سنگاپور ملاقاتی ترتیب داد. بنابراین به محض تصمیم گیری در رابطه با اخذ اقامت دائم، بهتر است روند کار را شروع نموده و جهت دریافت وقت ملاقات اقدام نمایید. فرم تقاضا می بایست به طور کامل تکمیل گردد. به عنوان مثال، هر سوالی که پرسیده شده است نباید نادیده گرفته شود و چنانچه فضای خالی در فرم وجود داشت می بایست به طول کامل تکمیل گردد.

تمامی مدارکی که به انگلیسی ترجمه نشده اند را به این زبان ترجمه نمایید و در پرونده خود قرار دهید. گواهی های رسمی مانند گواهی تولد و مدارک تحصیلی می بایست توسط سفارت و یا کنسولگری ترجمه گردند. از تکمیل بودن مدارک خود اطمینان حاصل نموده و در صورتی که مدارکی دارید که ممکن است شانس دریافت اقامت دائم شما را بالا برد از ارائه آن چشم پوشی نفرمایید.

به خاطر داشته باشید که علاوه بر فتوکپی مدارک، ارائه اصل تمامی مدارک در روز ملاقات به افسران دولتی جهت انجام مقایسه مابین اصل و فتوکپی مدارک توسط آنان الزامی است. همانطور که قبلا هم گفته شد، هر چه سریعتر اقدام نمایید. از زمان ثبت تقاضا تا اعمال نتیجه 4 الی 6 ماه زمان لازم است. اگر زمان رسیدن ملاقات را نیز حساب نماییم، 1 سال لازم است تا بتوانید اقامت دائم گشور سنگاپور را در صورت در دست داشتن گذرنامه کارآفرینی این کشور دریافت نمایید. با توجه به برنامه های طولانی مدت کاری شما، اقامت دائم ممکن است مناسب کار شما باشد و یا نباشد! چنانچه مایل به اقامت به مدت 3 الی 5 سال در سنگاپور هستید، اخذ اقامت دائم حرکتی سودمند محسوب می گردد.

درخواست پاسپورت کارآفرینی سنگاپور

زمان تخمین زده شده به قرار زیر می باشد:

  1. 2 هفته زمان لازم است تا برنامه کاری تعیین و تقاضانامه پاسپورت کارآفرینی تکمیل گردد.
  2. پس از تکمیل تقاضانامه، 8 هفته لازم است تا مقامات دولتی تقاضانامه شما را مورد بررسی قرار دهند.
  3. مقامات پس از تایید تقاضانامه، اجازه ورود به سنگاپور و اقامت به مدت 6 ماه را جهت بررسی الزامات راه اندازی کار جدید به شما خواهند داد.

آیا شما برنامه شغلی مورد نظر متقاضی را طراحی می کنید؟

بله، به عنوان بخشی از هدایت موسسه جهت اخذ گذرنامه کارآفرینی ارباب رجوعان، ما این برنامه را برای آنان طراحی می نماییم. به هر سو، شما ملزم به ارائه اطلاعات و جزییات دقیق شغل مورد نظر خود به همراه اثبات رعایت قوانین مورد نظر این روند می باشید.

من مالک بیش از 30 درصد سهام یک شرکت می باشم. در چنین شرایطی، آیا ملزم به ارسال تقاضا جهت اخذ گذرنامه کارآفرینی هستم؟

چنانچه مایل به دریافت ویزای کاری پیش از راه اندازی شرکت خود هستید، تنها ملزم به اخذ گذرنامه کار آفرینی می باشید. چنانچه شرکتی دارید که کمتر از 6 ماه شروع به کار نموده است، مقامات کشور سنگاپور اجازه دریافت گذرنامه کارآفرینی را برای شما صادر می نمایند. این بدان معناست که اجازه دریافت گذرنامه کارفرمایی نخواهید داشت. به هر سو، امکان ارسال تقاضای گذرنامه کارفرمایی در صورت صلاحدید مقامات دولتی کشور سنگاپور وجود خواهد داشت.

چنانچه شرکت شما بیش از 6 ماه است که شروع به کار نموده است، می توانید جهت اخذ گذرنامه کارفرمایی اقدام نمایید. در چنین شرایطی مقامات دولتی کشور، به بررسی سوابق کاری شرکت، فعالیت ها و قرارداد های شرکت از زمان تاسیس آن تا به امروز می پردازند.

فاکتور های مهم موفقیت در اخذ گذرنامه کارآفرینی چه هستند؟

 فاکتور های کلیدی شامل موارد زیر می باشد:

کیفیت ایده شغل شما از جمله این فاکتور هاست. آیا این ایده طبیعتا کارآفرین است؟ آیا می تواند کارمندان را به کار گیرد؟ آیا این ایده پتانسیل رشد دارد؟ ایده شغل شما به چه میزان خلاقانه است؟ آیا شما منبع مالی موثق و یا سرمایه گذارانی دارید که به ایده شما ایمان داشته و شما را حمایت نمایند؟ آیا تحقیقات لازم را در مورد ایده خود به عمل آورده اید؟ آیا شما بخشی از یک طرح خلاقانه به حساب می آیید؟ اعتبار شخصی. آیا شما صلاحیت لازم را جهت راه اندازی شغلی با چنین ایده دارید؟ آیا تجارب پیشین شما با این ایده مرتبط می باشد؟

سرمایه گذاری پیشنهاد شده. چه مقدار پول حاضرید برای این ایده صرف نمایید؟ آیا این پول جزء دارایی شخصی شماست و یا آن را قرض نموده اید؟ به خاطر داشته باشید که حداقل سرمایه مورد نیاز جهت راه اندازی کار 50000 دلار سنگاپور می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنگاپور و سایر مسائل مربوطه در این زمینه با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)) تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده