فرد متقاضی جهت کار در کانادا باید یک مدرک زبان مورد تایید را نشان دهد که حداقل نمره مورد نیاز آیلتس 7 می باشد.زمان ارائه مدرک نباید از اعتبار نتایج آزمون شما بیش از دو سال گذشته باشد، مدارک نشان دهنده سطح زبان فرد در نوشتن،خواندن،قدرت شنیدن و صحبت کردن می باشد. اگر به تحصیل در کانادا مشغول بوده اید ارائه مدرک دیپلم تکمیلی برای اخذ ویزای کاری کانادا اجباری است. مطلب زیر از نظر کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر مهمترین نکات را شامل می شود که لازم است حتما بخوانید.

ویزای کاری کانادا

مجوز کار کانادا برای اشخاصی صادر می شود که تابعیت کانادا یا مجوز اقامت دائم کانادا را ندارند( برای مشاغل خاص و در مدت زمان مشخص). آیا لازم است که کارفرما کانادایی باشد؟ برای درخواست مجوز کار باید به صورت قانونی توسط یکی از شهروندان کانادایی برای کار دعوت شده باشید. مجوز کار به شما اجازه اقامت دائم در کانادا را نمی دهد. برای انجام این کار شما باید واجد شرایط گروه مهاجرت با عنوان مجوز اقامت دائم باشید.

همسر و فرزندان شما می توانند با شما به کانادا مهاجرت کنند اگر برای مجوز کار یا ویزای تحصیلی درخواست دهند. افرادی که شرایط خاصی دارند می توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

نحوه دریافت ویزای کار کانادا

در بسیاری از موارد، قبل از درخواست برای مجوز کار شما به یک پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری از کارفرمای کانادایی نیاز دارید. ممکن است کارفرمای شما نیاز به ارزیابی تاثیرات بازار کار(LMIA) برای استخدام شما داشته باشد. این مدرکی است که دولت آمریکا به کارفرمای شما می دهد تا اجازه استخدام کارگر خارجی را داشته باشد.

شما همچنین نیاز به ارائه دلایلی دارید که نشان دهد شما الزامات لازم برای پیشنهاد شغلی را دارید. اگر برای مجوز کار آزاد درخواست می دهید نیازی نیست که پیشنهاد شغلی را همراه با درخواست خود ارائه کنید. مجوز کار آزاد تنها برای موارد زیر صادر می شود:

  • همسران همراه در موارد خاص
  • فرزندان وابسته همراه در موارد خاص
  • افرادی که تجربه کار در کانادا دارند( کار در تعطیلات)

برخی از مشاغل نیاز به مجوز کار ندارند اگر شما شهروند کشوری هستید که برای ورود به کانادا به مجوز اقامت موقت نیاز دارید اگر به مجوز کار نیاز نداشته باشید می توانید برای ویزا درخواست دهید.

تابعیت کانادا با ویزای کاری کانادا

5 _ 8 سال طول می کشد تا بتوان پاسپورت کانادا را دریافت کرد. اولین گام برای کسب شهروندی کانادا، اخذ اقامت دائم این کشور است. ابتدا باید برای اقامت دائم کانادا درخواست داد. Express Entry سریع ترین روش برای اخذ اقامت دائم است. امروزه Express Entry محبوب ترین سیستم امتیازدهی مهاجرتی در جهان است. برای درخواست اقامت دائم از طریق این سیستم باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید و پروفایل آنلاین خود را در این سیستم ایجاد کنید.

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  1. مدارک تحصیلی
  2. گواهی مهارت زبان ( انگلیسی یا فرانسوی ) IELTS یا هر آزمون به رسمیت شناخته شده
  3. سابقه کار یا گواهی مهارت

پس از ایجاد یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری در قسمت برنامه فدرال (Federal Skilled Worker ) باید حداقل 67 امتیاز (بر اساس سن، تحصیلات و غیره ) کسب کنید. اکنون شما وارد Express entry pool می شوید و سیستم رنکینگ جامع (CRS) با توجه به اطلاعات موجود در پروفایل به شما امتیاز می دهد. سازمان مهاجرین، پناهندگان و شهروندان کانادا (IRCC ) پروفایل های برتر را انتخاب و دعوت نامه ای برای اخذ اقامت دائم کانادا به آنها ارسال می کند. پس از دریافت دعوت نامه، متقاضی می تواند درخواست خود و مدارک لازم را برای اقامت دائم ارسال کند. در صورت واجد شرایط بودن متقاضی و ارسال مدارک لازم، IRCC مجوز اقامت دائم را تایید می کند. متقاضی می تواند برای دریافت تاییدیه مجوز اقامت دائم خود به کانادا نقل مکان کند.

تابعیت کانادا با ویزای کاری کانادا
تابعیت کانادا با ویزای کاری کانادا

آزمون شهروندی:

متقاضیان برای اخذ شهروندی کانادا باید به مدت 1095 روز در طی 5 سال در کانادا اقامت دائم داشته باشند. در صورت داشتن شرایط لازم و قبولی در آزمون شهروندی، تابعیت کانادا اعطا خواهد شد.

انواع ویزای کاری کانادا

کشور کانادا به کارگران ماهر و متخصص به شدت نیاز دارد. یکی از اهداف اصلی مهاجرت به کانادا، ورود به بازار کار است و از کارگران ماهر و متخصص که به رشد اقتصادی این کشور کمک می کنند، استقبال زیادی می شود. کارکنان ماهری که دارای مجوز اقامت دائم کانادا هستند، از نظر اقتصادی و رشد نیروی کار بسیار ارزشمند هستند. کارکنان ماهری که موفق به دریافت ویزای Canadian Immigration ( اقامت دائم )می شوند، می توانند با خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند.

برای هر کارمند ماهر یا متخصص گزینه های متعددی دارد. به عنوان مثال ممکن است برخی از افراد واجد شرایط درخواست برای ویزای Canada’s Federal Skilled Worker Class باشند. یا برای افرادی که قصد کار کردن در کبک را دارند، Quebec Skilled Worker Program گزینه مناسبی برای خود و خانواده شان خواهد بود. علاوه بر این اگر محل و استان مورد نظر خود را برای اقامت مشخص کرده باشید، ممکن است بتوانید درخواست خود را از طریق یکی از برنامه های Provincial Nominee Programs ارسال کنید.

Federal Skilled Worker Program:

این برنامه برای افرادی مناسب است که سابقه کاری مشخصی دارند و قصد کار در یکی از استان های کانادا به جز کبک را داشته باشند.

Quebec Skilled Worker:

کارکنان ماهری که قصد مهاجرت به استان کبک را دارند، می توانند از طریق این برنامه درخواست خود را ارسال کنند.

Provincial Nominee Programs:

اکثر استان ها دارای برنامه جذب نیروی ماهر خارجی (skilled worker programs) اختصاصی خود هستند. این نوع برنامه ها به متقاضیان این امکان را می دهد تا nomination certificate استانی را به سرعت دریافت کنند. در اکثر موارد، متقاضیان با این گواهی (nomination certificate ) می توانند سریع تر از سایر برنامه های مهاجرتی به کانادا نقل مکان کنند. اکثر کارفرمایان کانادایی بسیار در تلاشند تا هر چه سریع تر نیروی ماهر خارجی را استخدام کنند. اگر پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی دریافت کردید، ممکن است واجد شرایط این برنامه باشید.

ویزای کاری کانادا از طریق برنامه فدرال

برنامه فدرال (The Federal Skilled Worker Program) اصلی ترین مسیر مهاجرتی کارکنان ماهر به کاناداست و با این برنامه فرصت اخذ اقامت دائم این کشور فراهم می شود. اولین گام برای اخذ اقامت دائم کانادا به عنوان کارمند ماهر، ارائه نامه ای از دلایل و علت خود برای مهاجرت به کانادا با ایجاد پروفایل آنلاین در Express Entry می باشد.

متقاضیان برنامه فدرال بر اساس اطلاعات ثبت کرده در پروفایلشان امتیازاتی از سیستم رنکینگ جامع Express Entry کسب می کنند و با این رتبه بندی، متقاضیان واجد شرایط انتخاب می شوند. هر چند وقت یک بار، دولت کانادا دعوت نامه های درخواست (ITAs) را به متقاضیانی با بالاترین امتیاز ارسال و امتیازات CRS را منتشر می کند. امتیازهای CRS ثابت نیستند و داوطلبان زمانی که در pool هستند، می توانند امتیازات خود را ارتقا دهند.

هزینه پروسه:

  • متقاضی اصلی: 550 دلار هزینه پروسه + 490 دلار هزینه حق اقامت دائم = 1040 دلار
  • همسر یا نامزد رسمی: 550 دلار هزینه پروسه + 490 دلار هزینه حق اقامت دائم = 1040 دلار
  • فرزند وابسته متقاضی اصلی زیر 22 سال- مجرد و یا بالای 22 سال که به دلایل جسمی و یا ذهنی وابسته است: 150 دلار به ازای هر فرزند.

** منظور از دلار، دلار کاناداست.

متقاضیان خارجی که قصد اخذ اقامت دائم کانادا را از طریق برنامه فدرال دارند، باید در استانی غیر از استان کبک زندگی کنند. دولت کبک، سیستم مهاجرتی مخصوص به خود را دارد و کارکنان ماهر باید برای گواهی Quebec Selection یا Certificat de sélection du Québec تحت یکی از برنامه های مهاجرتی مانند برنامه Quebec Skilled Worker Program درخواست دهند. سازمان مهاجرین، پناهندگان و شهروندان کانادا ( IRCC) درخواست های برنامه فدرال (Federal Skilled Worker) در 6 ماه یا کمتر بررسی و پردازش می کند.

ویزای کاری کانادا از طریق برنامه فدرال
ویزای کاری کانادا از طریق برنامه فدرال

حداقل شایستگی لازم برای ویزای کاری کانادا از طریق برنامه فدرال

متقاضیان خارجی که قصد اخذ ویزای کاری کانادا را از طریق برنامه فدرال دارند، باید دارای حداقل شرایط لازم باشند. حداقل شایستگی و شرایط لازم عبارتند از:

  • یک سال سابقه کار تمام وقت یا معادل آن در 10 سال اخیر در مشاغل حرفه ای طبقه بندی شده در National Occupational Classification ؛ سطح مهارت 0، A یا B؛
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی معادل Canadian Language Benchmark یا CLB 7 انگلیسی یا فرانسوی در تمام مهارت ها (reading، writing، listening، و speaking) ؛
  • مدارک تحصیلی کانادایی ( گواهی، دیپلم، مدرک) یا مدارک خارجی و گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA).
  • سازمان مهاجرین، پناهندگان و شهروندان کانادا ( IRCC ) شرایط متقاضیان را برای برنامه فدرال بر اساس امتیازات کسب شده ارزیابی می کند و تنها برای متقاضیانی با بالاترین امتیاز دعوت نامه ارسال می کند.
  • پروفایل متقاضیان در Express Entry pool، که شامل متقاضیان Federal Skilled Trades و Canadian Experience Class نیز می شود، بر اساس سیستم رنکینگ جامع (CRS ) امتیاز دهی می شود.

متقاضیان برای درخواست اقامت کانادا از طریق برنامه فدرال باید حداقل شرایط مورد نیاز کار، زبان، تحصیلات و غیره را دارا باشند و حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کنند. ارزیابی متقاضیان بر اساس عواملی از جمله سن، تحصیلات، سابقه کار، پیشنهاد کاری، مهارت زبان و انطباق پذیری صورت می گیرد.

حداکثر امتیاز فاکتورهای برنامه فدرال:

  • تحصیلات: حداکثر 25 امتیاز
  • مهارت زبان: حداکثر 28 امتیاز
  • سابقه کار: حداکثر 15 امتیاز
  • سن: حداکثر 12 امتیاز
  • پیشنهاد شغلی: حداکثر 10 امتیاز
  • انطباق پذیری: حداکثر 10 امتیاز

داشتن تمکن مالی:

در صورتی که واجد شرایط بودید و دعوت نامه به شما ارسال شد، باید وجوه کافی شما برای تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده وابسته ثابت شود. متقاضیانی که در حال حاضر در کانادا کار می کنند و یا دارای پیشنهاد شغلی هستند، از این مورد معاف می باشند.

آزمایشات پزشکی:

متقاضیان برنامه فدرال و وابستگان به محض دریافت دعوت نامه تاییدیه اقامت دائم( ITA ) باید آزمایشات پزشکی خود را انجام دهند. نتایج آزمایشات باید در زمان درخواست اقامت دائم و زمان ورود به کانادا اعتبار داشته باشد.

گواهی عدم سوء پیشینه:

همچنین متقاضیان باید گواهی عدم سوابق کیفری را به عنوان بخشی از پروسه درخواست مهاجرتی ارائه دهند.

ویزای کاری کبک کانادا

سیستم مهاجرتی کبک، برنامه Quebec Skilled Workers را برای مهاجرانی طراحی کرده که قصد کمک به رشد اقتصادی این استان را دارند. متقاضیان این برنامه که قصد اقامت در مونترال یا سایر شهرهای کبک را دارند بر اساس سیستم مجزا از سیستم های کانادا ارزیابی می شوند. کارکنان ماهر یا فارغ التحصیلان بین المللی برای مهاجرت به کبک باید تحت برنامه ‘Regular Skilled Worker Program’ یا Quebec Skilled Worker Program _ QSWP و یا The Quebec Experience Program درخواست دهند. تمام متقاضیان بالقوه این برنامه باید ابتدا نامه ای از دلایل و علت خود برای مهاجرت به کبک (expression of interest ) را با ایجاد پروفایل از طریق پورتال Arrima ارسال کنند. پورتال Arrima در تمام طول سال باز است و متقاضیان می توانند در هر زمان برای مهاجرت به کبک expression of interest خود را ارسال کنند. متقاضیان پس از دریافت دعوت نامه مهاجرتی از کبک، باید درخواست خود را از طریق این پورتال ارسال کنند.

Mon projet Québec به متقاضیان این امکان را می دهد تا درخواست خود را برای CSQ _ Quebec Selection Certificate تکمیل کنند، هزینه را به صورت آنلاین بپردازند، وضعیت درخواست را دنبال کنند، در صورت لزوم تغییراتی در درخواست ایجاد نمایند و به پیام های الکترونیکی در طول پروسه دسترسی داشته باشند.

شرایط ویزای کاری کبک (Quebec Skilled Worker Program ):

برای متقاضیانی که در برنامه Quebec Skilled Worker موفق شده اند، گواهی Quebec Selection Certificate صادر می شود و می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. سازمان مهاجرین، پناهندگان و شهروندان کانادا (IRCC) بررسی های سوابق پزشکی و کیفری را به عنوان بخشی از روند تایید درخواست انجام خواهد داد. به منظور دریافت CSQ باید امتیاز کافی طبق فاکتورهای Quebec Immigration کسب کنید. هر فرد مجرد حداقل 50 امتیاز و هر فرد متاهل 59 امتیاز باید طبق این سیستم کسب کند.

فاکتورهای انتخابی:

  • تحصیلات: حداکثر 14 امتیاز
  • نوع رشته تحصیلی: حداکثر 12 امتیاز
  • پیشنهاد شغلی معتبر: حداکثر 14 امتیاز
  • سابقه کار: حداکثر 8 امتیاز
  • سن: حداکثر 16 امتیاز
  • مهارت زبان: حداکثر 22 امتیاز
  • داشتن اقامت و بستگان در کبک: حداکثر 8 امتیاز
  • امتیاز همسر یا نامزد رسمی: حداکثر 17 امتیاز
  • فرزند: حداکثر 8 امتیاز
  • تمکن مالی: 1 امتیاز

نکاتی راجع به مدارک:

  • برای ویزای کاری کبک، باید کپی برابر اصل مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.
  • نتایج آزمون زبان باید با فرم درخواست ارسال شود تا بتوانید امتیاز مربوطه را کسب کنید.

پروسه زمانی:

  • پروسه زمانی برنامه Quebec Skilled Worker در هر یک از اداره های مهاجرتی کانادا متفاوت است.

هزینه پروسه:

  • هزینه پروسه برنامه Quebec Skilled Worker در سال 2019 به شرح زیر است:
  • متقاضی اصلی: 798 دلار
  • همسر یا نامزد رسمی: 171 دلار
  • هر فرزند وابسته: 171 دلار

* منظور از دلار، دلار کاناداست.

برنامه The Quebec Experience یا Programme de l’expérience Québécoise روشی دیگر برای مهاجرت به کبک می باشد که برای فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط با دیپلم کبک و حداقل 12 ماه سابقه کار در 24 ماه گذشته قابل دسترس است. متقاضیان این برنامه باید دارای مهارت زبان فرانسوی متوسط رو به پیشرفته باشند.

ویزای کاری کانادا از طریق برگزیدگی در برنامه های استانی

برگزیدگی استانی یک مسیر ارزشمند برای اقامت دائم کانادا ارائه می دهد:

برنامه های مهاجرت استانی (PNPs) به ایالات و مناطق کانادا اجازه می دهد تا افرادی را که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند و کسانی که مایل به اقامت در یک ایالت خاص هستند را معرفی کنند. هر استان و قلمرو کانادا (به جز نوناووت و کبک) برنامه مهاجرت استانی منحصر به فرد خود را دارد. هر PNP حداقل یک جریان مهاجرت دارد که با سیستم انتخاب ورودی مخصوص فدرال همخوانی دارد. نامزدهای استانی که تحت این جریان اکسپرس ورودی هستند به عنوان ” نامزد های ارتقا یافته ” شناخته می شوند و داوطلبان اکسپرس ورودی با امتیاز اضافی 600 در ” سیستم رتبه بندی جامع ” ( CRS ) شناخته می شوند. با بیش از 80 جریان مهاجرت استانی، کشف مسیر مهاجرت کانادا که بهترین زمان برای شما است ممکن است چالش برانگیز باشد. Canada PNP Finder برای کمک به کشف مسیر مهاجرت مناسب برای اقامت دائم کانادا طراحی شده است.

درخواست اقامت دائم کانادا از طریق برگزیدگی استانی:

برنامه های مهاجرت استانی در سراسر کانادا به طور فعال در جستجو و حفظ اتباع خارجی واجد شرایط با انجام پردازش درخواست اقامت دائم کانادا می باشد. این که گواهی کاندید شدن استانی از طریق اکسپرس ورودی یا خارج از سیستم انتخاب صادر شود، نامزد هنوز نیازمند است تا درخواست جداگانه ای برای وضعیت اقامت دائم ( PR ) را به IRCC ارسال نماید.

برنامه برگزیدگی مهاجرین البرتا ( AINP ):

برنامه مهاجرت استانی البرتا شامل سه جریان است: جریان فرصت آلبرتا، جریان ورودی البرتا اکسپرس، و جریان کشاورزان کارفرما. این استان کاندید استانی برای اتباع خارجی است که معیارهای خاص برنامه را برآورده می کنند و قصد اقامت در این استان را دارند.

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا ( BC PNP ):

BC PNP از مهاجرت مهارت ها، اکسپرس ورودی BC و جریان های مهاجرت کارآفرین تشکیل شده است. این جریان ها به گروه هایی تقسیم می شوند که کارگران ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی و متخصصان دیگر را با مهارت، تجربه و صلاحیت های موردنیاز در B.C را هدف قرار می دهند.

برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا ( MPNP ):

برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا شامل جریاناتی است که برای تعیین کارگران ماهر و خانواده هایشان که مایل به کار و اقامت دائم در این ایالت هستند، طراحی شده است. MPNP هم اکنون قابل تمدید می باشد.

برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک ( NBPNP ):

NBPNP برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک است که جریان کار آفرینان، فارغ التحصیلان بین المللی، کارگران ماهر با پشتیبانی کارفرمایان و کارگران ماهر در سیستم انتخاب اکسپرس اینتری فدرال را مورد هدف قرار می دهد.

برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور ( NLPNP ):

NLPNP درخواست مهاجرت کارگران ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی و کارآفرینان را می پذیرد که معیارهای خاص برنامه مانند یک شغل یا پیشنهاد شغلی را برآورده می کنند و قصد اقامت دارند و این توانایی برای ایجاد اقتصادی در این استان وجود دارد.

برنامه مهاجرت مناطق شمال غربی ( NTNP ):

مناطق شمال غربی درخواست مهاجرت اقتصادی را برای اقامت در شمال کانادا تحت دو جریان اصلی می پذیرد – کارفرما و کسب و کار – که یکی از آنها سه جریان متمایز از جمله جریان اکسپرس اینتری برای کارگران ماهر دارد.

برنامه مهاجرت نوا اسکوشیا ( NSNP ):

NSNP برنامه مهاجرت نوا اسکوشیا است که برای نامزدی کارگران ماهر واجد شرایط، فارغ التحصیلان بین المللی، کارآفرینان و متخصصانی است که به دنبال اقامت دائم در این استان هستند. این برنامه جریان های مهاجرت اقتصادی مختلفی دارد، نه یکی، اما این سه جریان با سیستم ورودی اکسپرس اینتری کانادا هماهنگ شده اند.

برنامه مهاجرت انتاریو ( OINP ):

از طریق OINP، انتاریو کارگران خارجی، دانشجویان بین المللی، صاحبان کسب و کار و یا کارآفرینی را که مهارت ها، تجربه، تحصیلات و قصد اقامت در این استان را به عنوان ساکنان دائمی انتخاب می کنند، معرفی می کند.

برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد ( PEI PNP ):

جزیره پرنس ادوارد ( PEI PNP )، شامل برنامه مهاجرت اقتصادی جزیره برای کارگران ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی، کارآفرینانی است که قصد زندگی و کار در جزیره پرنس ادوارد را دارند و توانایی ایجاد اقتصادی در این استان را نشان می دهند.

برنامه مهاجرت استانی ساسکچوان ( SINP ):

SINP یک برنامه مهاجرت اختصاصی ساسکچوان برای انتخاب و برگزیدگی اتباع خارجی واجد شرایط از طریق مسیرهای مختلف از جمله کارگر ماهر بین المللی: اکسپرس اینتری و شغل مورد تقاضا می باشد.

برنامه مهاجرت یوکان ( YNP ):

برنامه مهاجرت استانی یوکان به کارفرمایان واجد شرایط در منطقه شمالی کانادا کمک می کند تا کارکنان آموزش دیده خارجی و تاجران برای اقامت دائم کانادا را معرفی کنند.

ویزای کاری کانادا از طریق اکسپرس انتری
ویزای کاری کانادا از طریق اکسپرس انتری

ویزای کاری کانادا از طریق اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستمی انتخابی برای مهاجرت به کانادا می باشد و برای انتخاب نیروهای کار ماهر که قصد مهاجرت به کانادا را دارند طراحی شده است. اکسپرس اینتری یک فرایند کاملا الکترونیکی می باشد که دولت های فدرال، دولت های ایالتی و استخدامی های کانادا را در بر می گرد. برای آنکه به نیاز های شما بهتر خدمت رسانی شود لطفا انتخاب کنید که آیا شما کاندیدایی مستعد برای مهاجرت به کانادا هستید یا کار آفرینی علاقمند به استخدام نیروی ماهر. این سیستم رتبه بندی جامع به کاندیدا های واجد شرایط مهاجرت به کانادا، از طریق اکسپرس انتری تحت مولفه های زیر امتیاز می دهد:

  1. فاکتور سرمایه هسته ای انسان؛
  2. فاکتور قابلیت انتقال مهارت ها؛
  3. فاکتور اضافی مرتبط با یک انتخابات استانی، پیشنهاد مقدماتی استخدام، تجربه تحصیل در کانادا، داشتن خواهر یا برادر در کانادا یا مهارت زبان فرانسوی.

تفکیک امتیازات سیستم رتبه بندی جامع:

  • در مجموع 1200 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی وجود دارد.

امتیازات مربوط به کاندیداهایی که بدون همسر یا شریک قانون متداول می آیند:

  • حداکثر 500 امتیاز برای فاکتور سرمایه هسته ای
  • حداکثر 100 امتیاز برای فاکتور قابلیت انتقال مهارت
  • و 600 امتیاز برای فاکتور اضافه (شامل انتخابات استانی، پیشنهاد شغلی، تجربه تحصیل در کانادا، داشتن خواهر یا برادر در کانادا یا مهارت زبان فرانسه).

امتیازات مربوط به کاندیدا هایی که با همراه همسر یا شریک قانونی خود می آیند:

  • حداکثر 450 امتیاز برای فاکتور سرمایه هسته ای متقاضی اصلی
  • حداکثر 40 امتیاز برای فاکتور سرمایه هسته ای همسر یا شریک زندگی مشترک
  • حداکثر 100 امتیاز برای فاکتور قابلیت انتقال مهارت
  • و 600 امتیاز برای فاکتور های اضافه (شامل انتخابات استانی، پیشنهاد شغلی، تجربه تحصیل در کانادا، داشتن خواهر یا برادر در کانادا یا مهارت زبان فرانسه).

بر اساس تغییرات ماه جون سال 2017 در سیستم رتبه بندی جامع، امتیازی اضافه به کاندیداهایی که دانش زبان فرانسوی دارند و متقاضیانی که خواهر یا برادری در کانادا دارند، تعلق می گیرد.

مهارت زبان فرانسوی:

15 امتیاز اضافه به کاندیداهایی که به زبان فرانسوی صحبت می کنند و دانش زبان فرانسویشان در سطح متوسط ( برابر با معیار 7 زبان کانادایی ) و یا بالاتر را به اثبات می رسانند و نتیجه تست زبان انگلیسیشان CLB 5 یا بیشتر باشد.

خواهر و برادر در کانادا

15 امتیاز اضافه به کاندیداهایی که دارای خواهر یا برادری در کانادا هستند تعلق می گیرد. این افراد باید شهروندی یا اقامت دائم داشته باشند و سنشان حداقل 18 ساله باشند.همچنین در شرایطی که همسر یا شریک زندگی فرد متقاضی دارای خواهر یا برادری در کشور کانادا باشد، ممکن است این امتیاز به متقاضی تعلق بگیرد.در این شرایط مادریا پدر همسر یا شریک زندگی متقاضی باید با ان خواهر یا برادر، مشترک باشد. این ارتباط می تواند از طریق خونی، فرزندخواندگی، ازدواج یا شریک زندگی مشترک باشد.

سن

  • حداکثر امتیاز در صورت داشتن همسر یا شریک زندگی به عنوان همراه: 100 امتیاز
  • حداکثر امتیاز در صورت نداشتن همسر یا شریک زندگی به عنوان همراه: 110 امتیاز

سطح تحصیلی

  • حداکثر امتیاز در صورت داشتن همسر یا شریک زندگی به عنوان همراه: 140 امتیاز برای PA، 10 امتیاز برای همسر
  • حداکثر امتیاز در صورت نداشتن همسر یا شریک زندگی به عنوان همراه: 150 امتیاز

مهارت زبان اول ( فرانسوی یا انگلیسی)

  • حداکثر امتیاز در صورت داشتن همسر یا شریک زندگی به عنوان همراه: 128 امتیاز برای PA، 20 امتیاز برای همسر
  • حداکثر امتیاز در صورت نداشتن همسر یا شریک زندگی به عنوان همراه: 136 امتیاز

تجربه کار در کانادا

  • حداکثر امتیاز در صورت داشتن همسر یا شریک زندگی به عنوان همراه: 70 امتیاز برای PA، 10 امتیاز برای همسر
  • حداکثر امتیاز در صورت نداشتن همسر یا شریک زندگی به عنوان همراه: 80 امتیاز

سیستم رتبه بندی جامع: امتیازات اضافه

  • برای کسی که گواهی انتخاب افزایش یافته ( Enhanced Nomination certificate ) از کانادا دارد ( به جز کبک ): 600 امتیاز

امتیاز پیشنهاد مقدماتی مربوط به یک شغل:

  • در صورتی که پیشنهاد مقدماتی استخدامی از سوی کارفرمای کانادایی برای شغلی باشد که در لیست شغل های مدیریتی ارشد گروه اصلی 00 (Major Group 00 Senior Management Occupation ) ذکر شده است: 200 امتیاز
  • در صورتی که پیشنهاد مقدماتی استخدامی از سوی کارفرمای کانادایی برای شغلی باشد دیگر انواع پیشنهادات شغلی مربوط است: 50 امتیاز

امتیازات تجربه تحصیل در کانادا

  1. کاندیدا هایی که گواهی نامه واجد صلاحیت از دوره های یک یا دو ساله دبیرستان های کانادا داشته باشند: 15 امتیاز
  2. کاندیدا هایی که دارای گواهی نامه واجد شرایط از دوره های سه ساله یا بیشتر از دبیرستان های کانادا؛ یا
  3. گواهی نامه دانشگاهی واجد شرایط از مقطع ارشد ؛یا
  4. گواهینامه سطح A ” ورود به فعالیت تخصصی ” ( Entry-to-practice professional ) مربوط به شغل هایی که در لیست دسته بندی شغل های ملی قرار دارند و برای انجام آن ها به پروانه کسب از دستگاه نظارتی استان نیاز است ؛ یا
  5. گواهی نامه های دانشگاهی واجد شرایط در سطح دکتری، دارند: 30 امتیاز

اگر شرایط مهاجرت به کانادا را دارید و اطلاعات کاملی در این زمینه می خواهید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده