ویزای دانش آموزی سوئیس

ویزای دانش آموزی سوئیس

برای درخواست ویزای دانش آموزی سوئیس کجا و چه موقع درخواست دهیم؟ به محض دریافت نامه پذیرش از سوی مدرسه/ دانشگاه سوئیس، باید در سفارت یا کنسولگری سوئیس در منطقه خود قرار ملاقات داشته باشید. قرار ملاقات برای مصاحبه ویزا را در اوایل شش ماه قبل از تحصیل در سوئیس، اما نه 10 هفته قبل از عزیمت خود انجام دهید.

دریافت ویزای دانش آموزی سوئیس

تصمیم بگیرید برای یک دانشگاه درخواست کنید و نامه پذیرش خود را دریافت کنید. اطلاعات مربوط به نوع ویزای مورد نیاز برای تحصیل در سوئیس را بیابید. ویزای C، برای دوره های کوتاه (مدارس تابستانی، مدارس زبان) که تنها تا سه ماه طول می کشد مفید است، اما ویزای D، برای دوره هایی می باشد که بیشتر از سه ماه به طول می انجامد. اگر برای ویزای نوع D درخواست می کنید و می خواهید جهت تابعیت و اقامت سوئیس بیش از سه ماه اقدام کنید، مجبور خواهید شد که اجازه اقامت خود را از دفاتر مهاجرت ظرف 14 روز پس از ورود خود دریافت کنید. زمان پردازش ویزاها به قرار زیر می باشد:

  • ویزای کوتاه مدت: ظرف 10-15 روز
  • ویزای اقامت طولانی: هشت تا ده هفته

زبان تحصیل در سوئیس

هیچ شرایط خاصی برای زبان ویزای تحصیلی برای سوئیس وجود ندارد. از سوي ديگر دانشگاه ها به مدارک تحصيلي شما نياز دارند و معمولا اين مدرک ها براي مأمورين سفارت سوئيس کافي است. در بعضی موارد، سفارت می خواهد دانش زبان خود را بر اساس یک مصاحبه کوتاه در کنسولگری یا حتی یک آزمون شفاهی و کتبی ارزیابی کند. نمایندگی سوئیس درخواست ثبت نام، شامل اسناد و ارزیابی مهارت زبان برای مقامات مهاجرت کانتون را برای تصویب آنها ارسال خواهد کرد.

زبان تحصیل در سوئیس

 

ویزای دانشجویی سوئیس

اسناد مورد نیاز ویزای دانشجویی و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس عبارت است از:

  • سه فرم “درخواست برای اقامت طولانی مدت (ویزا D)” پر شده و امضا شده است
  • چهار عکس پاسپورت
  • پاسپورت (معتبر سه ماه پس از اقامت برنامه ریزی شده)
  • نامه پذیرش صادر شده توسط یک دانشگاه سوئیس
  • اثبات پرداخت ثبت و هزینه های تحصیل-اصل و کپی
  • مدارک مالی کافی برای پوشش هزینه زندگی در سوئیس برای مدت تحصیل (شواهدی از داشتن 21،000 CHF یا 19،200 یورو در ابتدای هر سال مطالعات شما)
  • نامه از موسسه در صورت تمام هزینه های مطالعه خواهد شد توسط بورس تحصیلی یا وام
  • رزومه، نامه انگیزه
  • تعهد به ترک سوئیس در تکمیل مطالعات

کار در سوئیس

دانشجویان بین المللی می توانند مدت نیمه کار را تا 15 ساعت در هفته در طول ترم انجام دهند و می توانند در طول تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنند، اما تنها پس از گذراندن حداقل شش ماه در سوئیس و تا زمانی که ” شما بر پیشرفت تحصیلی خود تاثیر می گذارید. همه دانشجویان بین المللی از جمله افراد عضو شهروندی اتحادیه اروپا/ EFTA باید در مدت 14 روز پس از ورود به سوئیس برای اجازه اقامت در اداره ثبت نام اقامت خود درخواست کنند.

شرایط مجوز اقامت در سوئیس را مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دسترس شما قرار خواهند داد، این مجوز می تواند یک سال یا بیشتر تمدید شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده