ویزای تحصیلی بلژیک

ویزای تحصیلی بلژیک

کشور بلژیک که از کشورهای مهاجر پذیر محبوب این روزها است بسیار مورد توجه دانشجویان از نقاط مختلف قرار می گیرد. اخذ ویزای تحصیلی بلژیک روش های مخصوص به خود را دارد که کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این مقاله به بررسی آنها پرداخته اند. ما آماده پاسخگوی تمام سوالات شما در این زمینه هستیم.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

اگر قصد تحصیل در بلژیک دارید، ممکن است بر اساس ملیت و وضعیت تان نیاز به دریافت ویزای بلژیکی یا مجوز داشته باشید. با این حال، قبل از اینکه بتوانید برای ویزای تحصیلی بلژیکی درخواست کنید، به طور کلی شما باید برای یک دوره یا برنامه تحصیلی توسط یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی در بلژیک پذیرفته شوید.

ملیت های کشورهای سوم که مایل به تحصیل در بلژیک برای مدت بیش از 90 روز هستند، به طور معمول نیاز به دریافت ویزای D از سفارت بلژیک سفارشی در کشور محل اقامت خود را قبل از ورود دارند. برای واجد شرایط بودن یک ویزای دانشجویی بلژیکی، دانشجویان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • تحصیل باید شغل اصلی دانشجو هنگام اقامت در بلژیک باشد.
  • دانشجو باید دارای منبع مالی کافی هنگام اقامت در بلژیک باشد.
  • باید تحت پوشش بیمه درمانی باشد.
  • دانشجو باید دارای سو سابقه کیفری باشد.

مهم است که توجه داشته باشید، قبل از ارسال درخواست ویزا باید برای یک برنامه تحصیلی خاص در بلژیک ثبت نام کنید. این باید یک برنامه کامل تحصیلی (لیسانس، ارشد و غیره) یا مطالعات آماده سازی باشد که شما را برای تحصیلات عالی بیشتر آماده می کند (مثلا کلاس های زبان). به عنوان قانون، تحصیلات شما باید به صورت تمام وقت و تنها کار شما در بلژیک باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی بلژیک

هنگامی که دارای مکانی برای تحصیل در یکی از موسسات یا دانشگاه های بلژیک شدید، ملیت های کشورهای غیر شهروندی اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس باید از سفارت بلژیک در کشور خود درخواست ویزا کنند. اگر دوره بیش از سه ماه طول بکشد، باید یک فرم درخواست برای اقامت طولانی مدت در بلژیک را تکمیل کنید و مدارک خاصی را ارائه دهید. برای درخواست نامه، ممکن است مدارک زیر از شما درخواست شود:

  • گذرنامه معتبر / ID سفر
  • اثبات اینکه شما در یک مؤسسه شناخته شده پذیرفته شده اید.
  • کپی از مدارک آموزشی
  • جزئیات در مورد دوره
  • مدارک مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی، هزینه تحصیل، مراقبت های بهداشتی و هزینه بازگشت
  • گواهی پزشکی
  • اثبات اینکه شما سابقه جنایی ندارید، اگر سن شما بالای 21 سال باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی بلژیک

برای اثبات پذیرش در موسسه شناخته شده، می توانید یکی از موارد زیر را ارائه دهید:

  • تأیید رسمی ثبت نام برای این برنامه تحصیلی
  • یک گواهی نامه که نشان می دهد شما به تحصیلات دسترسی دارید. گواهینامه باید شرایطی را که شما باید پس از ورود به بلژیک تکمیل کنید، روشن کند و باید توسط موسسه آموزشی مربوطه صادر شود.
  • اثبات ثبت نام شما برای امتحانات ورودی.

ممکن است از شما خواسته شود که مهارت زبانی را برای دوره ای که در آن ثبت نام کرده اید و زبان اصلی آموزش است، نشان دهید. ممکن است لازم باشد که مدارک خارجی خود را به زبان آلمانی، فرانسوی یا هلندی توسط مترجم رسمی ترجمه کنید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی بلژیک

توجه داشت که پروسه صدور ویزا و همچنین جمع آوری مدارک جهت مهاجرت تحصیلی به بلژیک زمان بر است. پیشنهاد می شود برای اقامت بلند مدت تحصیلی حداقل دو ماه پیش از عزیمت به نروژ قرار ملاقاتی با مقامات سفارت ترتیب دهید و از چند ماه قبل تمامی مدارک خود را آماده کنید. به طور کلی پنج الی هشت هفته طول می کشد تا ویزای تحصیلی بلژیک صادر شود. اما برای اطلاع دقیق از زمان انجام پروسه با سفارت نروژ کشور خود تماس بگیرید. در صورتی که مدارک شما ناقص باشد ممکن است زمان بیشتری برای صدور ویزا لازم باشد و یا در کل درخواست شما رد شود.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

می توانید برای اخذ ویزا با مراجعه به نزدیک ترین سفارت بلژیک در کشور خود درخواست دهید و یا مدارک را از طریق ایمیل برای آنها ارسال کنید. اگر قصد چنین کاری را دارید باید ابتدا با یک برنامه ریز الکترونیکی تماس بگیرید تا برای شما قرار ملاقاتی با مقامات سفارت تعیین کنند.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

اگر قصد دارید که شخصا برای ویزا در بلژیک درخواست دهید، هزینه بیشتری صرف می شود. زیرا علاوه بر هزینه ویزا باید هزینه سفر به بلژیک را نیز پرداخت کنید. اما با این روش پروسه درخواست راحت تر و سریع تر انجام می شود. هزینه پروسه درخواست ویزای تحصیلی بلژیک معمولا 200 دلار و یا بیشتر است.

شرایط دریافت ویزای همراه تحصیلی در بلژیک

برای دریافت ویزای همراه کشور بلژیک فرد متقاضی بایستی یکی از موارد را باشد، همسر, شریپ زندگی و یا فرزند کوچکتر از 18 سال یا فرزندان بالای 18 سال که معلولیت خاص داشته باشند. هر یک از بستگان فوق می توانند برای دریافت ویزا و مجوز اقامت درخواست خود را ارائه بدهند. به منظور دریافت این نوع ویزا شما باید اسناد و مدارک زیر را ارائه بدهید:

  • رابطه شما( گواهی ازدواج، تولد، عقد یا شراکت)
  • گواهی مبنی بر پذیرش شما بعنوان محصل یا محقق در کشور بلژیک در یک دوره خاص
  • داشتن منبع مالی و معتبر
  • داشتن گواهی و قرارداد تهیه مسکن جهت اقامت شما و اعضای خانواده در کشور بلژیک

برای دریافت ویزا جهت بازدید خانواده برای کشور بلژیک ارائه مدارک زیر ضروری است:

  • گذرنامه معتبر
  • گواهی ازدواج یا تولد یا شراکت
  • گواهی پزشکی
  • گواهی پوشش بیمه
  • گواهی مالی معتبر
  • گواهی مسکن جهت زندگی وخانه مورد اقامت در کشور بلژیک

حتی با داشتن نسخه ترجمه شده مدارک به یکی از زبان های آلمانی, فرانسه یا انگلیسی شما باید آنها را توسط یک مترجم رسمی کشور بلژیک ترجمه کنید و مهر قانونی این کشور بر روی مدارک را داشته باشید. شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک را بهتر است که از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی بلژیک

1- برای واجد شرایط بودن ویزای دانشجویی بلژیک، باید چه شرایطی را داشته باشد؟

تحصیل باید شغل اصلی دانشجو هنگام اقامت باشد،دانشجو باید منبع مالی کافی هنگام اقامت داشته باشد و تحت پوشش بیمه درمانی باشد و دانشجو باید دارای سو سابقه کیفری باشد.

2- دانشگاه های معتبر انگلیسی زبان در بلژیک چیست؟

دانشگاهUK،،دانشگاه Ghentو دانشگاه Liegeودانشگاه بروسل

3- برای در خواست اقامت دانشجویی در بلژیک نیاز به جه مدارکی می باشد؟

گذرنامه معتبرID سفر،اثبات اینکه در یکی از موسسات شناخته پذیرفته شده اید،گپی از مدارک اموزشی،جزئیات در مورد دوره،مدارک مالی کافی ،هزینه تحصیل،مراقبت بهداشتی،هزینه بازگشت و گواهی پزشکی،عدم سابقه برای افراد بالای ۲۱ سال

4- برای اثبات پذیرش در موسسه شناخته شده در بلژیک نیاز به چه مواردی است؟

تایید رسمی ثبت نام،گواهی که توسط موسسه صادر شده است و نشان دهنده شرایط تحصیلی در بلژیک باشد،اثبات ثبت نام برای امتحانات ورودی

5- مدت زمان صدور ویزای تحصیلی در بلژیک چه مدت می باشد؟

در صورت کامل بودن مدارک تحصیلی به طور کلی پنج الی هشت هفته طول میکشد تا ویزا صادر شود.

6- هزینه های اخذ ویزای تحصیلی در بلژیک چه میزان می باشد؟

برای درخواست ویزا بهتر است به نزدیک ترین سفارت بلژیک درخواست خود را ایمیل کنید که راحت تر و سریع تر انجام می شود که معمولا ۲۰۰ دلار و یا بیشتر هزینه ویزای می باشد.

7- شرایط دریافت ویزای همراه تحصیلی در بلژیک چگونه می باشد؟

برای دریافت ویزای همراه کشور بلژیک باید همسر یا شریک زندگی محصل باشد یا فرزند زیر ۱۸ سال یا بالای ۱۸ سال محصل که از معلولیت خاصی برخوردار باشد

8- برای دریافت ویزای تحصیلی و مجوز اقامت همراه در بلژیک نیاز به چه مدارکی می باشد؟

رابطه فرد (گواهی ازدواج ،تولد،عقد یا شراکت )،گواهی مبنی بر پذیرش محصل یا محقق،داشتن منبع مالی و معتبر،داشتن گواهی و قرارداد مسکن جهت اقامت اعضای خانواده و محصل

9- برای دریافت ویزا جهت بازدید خانواده محصل در بلژیک چه مدارکی ضروری است؟

گذرنامه معتبر،گواهی ازدواج یا تولد و شراکت،گواهی پزشکی،گواهی پوشش بیمه،گواهی مالی معتبر،گواهی مسکن جهت زندگی و خانه مورد اقامت در بلژیک

10- نسخه ترجمه شدن مدارک جهت در خواست ویزای تحصیلی در بلژیک کافی می باشد؟

حتی با داشتن نسخه ترجمه شده مدارک به یکی از زبان های المانی،فرانسه یا انگلیسی شما باید انها را توسط یک مترجم رسمی کشور بلژیک ترجمه کرد و مهر قانونی این کشور بر روی مدارک باشد.

11- دانشگاه های معتبر بلژیک چیست؟

دانشگاه وریج بروکسل،دانشکاه انتورپ بلژیک،دانشگاه لیژ بلژیک،دانشگاه خنت بلژیک،

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده