ویزای دانشجویی و تحصیلی ایسلند

ویزای تحصیلی ایسلند

یکی از راه حل های موجود برای رفتن به کشور ایسلند مهاجرت تحصیلی می باشد. مشاورین ارشد موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) اقدام به نگارش مقاله زیر نموده و به بررسی شرایط ویزای تحصیلی ایسلند پرداخته اند. اگر سوالات بیشتری در این زمینه دارید بهتر است که با ما در تماس باشید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایسلند

ایسلند فرصت های زیادی برای تحصیلات عالی در هفت دانشگاه آکادمیک بین المللی در زمینه های مختلف برای دانشجویان فراهم می کند. موسسات ایسلندی از درخواست های ارسال شده توسط دانش جویان واجد شرایط از سراسر جهان استقبال می کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی در ابتدا باید از یکی از دانشگاه های ایسلند پذیرش بگیرید. به طور کلی برای گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی در ایسلند متقاضی باید مدرک دبیرستان/امتحان ورودی دانشگاه یا مدرک معادل آن را داشته باشد.

دانشجویان برای دوره های کارشناسی ارشد باید مدرک لیسانس معتبر در یک موضوع مرتبط با رشته را داشته باشند. البته الزامات پذیرش بین دانشگاه ها متفاوت است. دانشجویان باید بلافاصله پس از دریافت پذیرش از دانشگاه برای مجوز اقامت در ایسلند درخواست دهند. افراد خارجی غیر شهروندی اتحادیه اروپا /EEA و یا EFTA که قصد دارند در ایسلند برای مدت بیش از سه ماه اقامت کنند باید مجوز اقامت معتبر داشته باشند.

مجوز اقامت دانشجویی به افراد 18 سال به بالا که قصد تحصیل در دانشگاه های ایسلند در یکی از دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا به طور تمام وقت را دارند داده می شود. دانشجویان مقطع دکترا که در یک دانشگاه خارجی تحصیل می کنند و با دانشگاهی در ایسلند همکاری می کنند می توانند به عنوان کار آموز اقامت خود در ایسلند را فراهم کنند. شما باید درخواست خود را به سفارتخانه / کنسولگری بفرستید در صورت تایید شدن در خواست اقامت D-VISA صادر خواهد شد.

همه دانش آموزان باید پس از ورود به کشور ایسلند برای شماره امنیت اجتماعی(kennitala) در خواست دهند برای باز کردن حساب بانکی باید این شماره شناسه را داشته باشید. همچنین پس از ورود به کشور باید محل اقامت خود را ثبت کنید. مجوز اقامت برای ترم پاییز باید بعد از 1 ژوئن فرستاده شود تا مطمئن شوید که درخواست شما قبل از شروع ترم دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد و مجوز اقامت برای ترم بهار باید بعد از 1نوامبر ارائه شود.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایسلند

ویزا جهت تحصیل در ایسلند به طور کلی یک کار بدون دردسر است. دانشجویان کشور های اتحادیه اروپا /EEA که مایل به تحصیل در ایسلند هستند نیازی به ویزا ندارند. با این حال اگر قصد دارند بیش تر از مدت سه ماه اقامت داشته باشند باید پس از ورود به کشور اقامت قانونی خود را ثبت کنند. دانشجویان کشور های غیر از اتحادیه اروپا/EEA باید قبل از ورود به ایسلند درخواست مجوز اقامت دهند که می توانند این کار را از طریق اداره مهاجرت ایسلند یا نزدیکترین سفارتخانه ایسلند انجام دهند. مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی در ایسلند (شهروندان غیر اتحادیه اروپا/EEA):

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • مدارک ثبت نام دانشگاه
  • جزییات بیمه پزشکی
  • تابیده تامین مسکن
  • گواهی پزشکی (در صورت لزوم)
  • گواهی پیشینه کیفری
  • مدارک پشتیبانی مالی (اظهارات بانکی)
  • فتوکپی از پاسپورت
  • یک عکس اندازه عکس پاسپورت
  • قبض رسید درخواست جواز محل اقامت

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایسلند

اداره یا سفارت ممکن است هنوز مدارک بیشتری را از شما درخواست کنند. بنابراین بهتر است برای جویا شدن از شرایط دوباره شرایط را چک کنید. مدت زمان بررسی اقامت دانشجویی 90 روز بعد از ارسال تمام اسناد مورد نیاز برای اداره مهاجرت است. مجوز های دانشجویی معمولا شش ماه یا یک سال اعتبار دارند. دانش آموزان بین المللی باید حداقل 30 روز قبل از به اتمام رسیدن ویزا برای تجدید ویزا اقدام کنند.

اگر درخواست تجدید به موقع ارسال نشود متقاضی باید کشور را ترک کند. ویزاهای دانشجویی در به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند و با همان ویزا اجازه کار دانشجویی در ایسلند به آنها تعلق خواهد گرفت. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 20 ساعت در هفته می توانند کار کنند. برای کار کردن باید مجوز اقامت دانشجویی و همچنین قرارداد استخدام توسط کارفرما را داشته باشید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایسلند

صدور ویزای تحصیلی ایسلند معمولا 2 تا 4 هفته زمان می برد، اما بسته به نوع درخواست شما ممکن است تا 2 ماه به طول بیانجامد.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی ایسلند

هزینه ی پردازش درخواست ویزای تحصیلی ایسلند 12000 کرونای ایسلند است.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی ایسلند

شرایط دریافت ویزای همراه در ایسلند

برای دریافت ویزای همراه ایسلند بایستی پیش از سفر در یکی از سفارت های ایسلند درخواست خود را برای این ویزا مطرح کنید. هر عضو خانواده که مایل به اخذ ویزای همراه است باید یک فرم درخواست جداگانه را تکمیل و ارسال کند، و فرم فرزندان کمتر از 18 سال را باید سرپرست آنها تکمیل کند. تمام مدارک مورد نیاز بایستی ضمیمه درخواست شوند، به همراه گواهی عدم سوء پیشینه، که برای کودکان کمتر از 15 سال لازم نیست. علاوه بر مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی، برای دریافت ویزای تحصیلی بایستی مدارک زیر را داشته باشید:

  • مدرکی که نشان دهد تحت پوشش بیمه هستید. در درخواست اعضای خانواده نام شرکت بیمه ایسلندی را که خدمات آن را خریداری کردید ذکر کنید.
  • مدرکی که نشان دهد از پشتیبانی مالی و امکانات مالی اقامت برخوردار هستید.
  • شناسنامه ی کودکان کمتر از 18 سال
  • سند ازدواج برای همسران

سند طلاق یا گواهی نگهداری فرزندان یا گواهی مرگ در صورت درخواست برای کودکان ممکن است مورد نیاز باشد، اگر دیگر سرپرست او درخواست ویزا نداده باشد. اگر حق نگهداری کودک بین والدین تقسیم شده باشد، و یکی از والدین خارج از کشور باشد، یک نامه رسمی از وی لازم است، تا به دیگر سرپرست اجازه دهد کودک را به ایسلند بیاورد. شرایط مهاجرت به ایسلند جهت تحصیل را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده