ویزای تحصیلی آذربایجان

ویزای تحصیلی آذربایجان

اگر شما متقاضی تحصیل در آذربایجان هستید و می خواهید از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور مطلع شوید، حتما هزینه تحصیل و زندگی در کشور آذربایجان برای شما اهمیت ویژه ای دارد. در این مقاله موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تلاش نموده است تا شرایط دریافت ویزای تحصیلی آذربایجان را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهد و شما را از تمام جوانب تحصیل در این کشور مطلع سازد. در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات و یا اقدام در زمینه مربوطه با کارشناسان ما در موسسه مراجعه فرمایید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان

دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در آذربایجان هستند، باید در سفارت آذربایجان در کشورشان برای ویزای دانشجویی درخواست کنند. هزینه ویزای کوتاه مدت در آذربایجان حدود 100 دلار و ویزای دانشجویی بلند مدت حدود 200 دلار خواهد بود. گواهی دعوت به موسسه آموزشی و ضمانت مالی پرداخت شهریه و پرداخت اقامت نیز مورد نیاز است. ویزای دانشجویی دانشجویان خارجی در آذربایجان تمام دوره آموزشی را پوشش می دهد.

در عرض یک هفته، پس از ورود به دانشگاه، دانشجویان خارجی باید در اداره پروتکل شورای شهر ثبت نام کنند. بسیاری از دانشگاه ها انگلیسی را به عنوان زبان آموزشی انتخاب کرده اند. دانشجویانی که می توانند ثابت کنند که دانش کافی برای زبان انگلیسی دارند، می توانند به طور مستقیم وارد سال اول شوند و نیازی به گذراندن دوره آماده سازی ندارند. برای واجد شرایط بودن دانشجویان باید نمره TOEFL رسمی حداقل 500، یا نمره رسمی IELTS بیش از 6، یا نمره 60٪ از آزمون مهارت قبل از شروع دوره را ارائه کنند.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آذربایجان

دانشگاه اذربایجان دانشجویان بین المللی خود را بر آن می دارد که در نزدیک ترین سفارت آذربایجان درخواست ویزا دهند. اطلاعات مربوط به روندهای ویزا برای کشورهای خاص را می توان از سفارتخانه های مربوطه به دست آورد. در اینجا مدارک مورد نیاز به منظور دستیابی به ویزای ورودی برای تحصیل آورده شده است:

  • گذرنامه (باید برای حداقل یک سال معتبر باشد)
  • دعوت رسمی از دانشگاه اذربایجان
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • دو عکس (cm3*4، با پس زمینه سفید)
  • پرداخت هزینه ویزا

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آذربایجان

اگر هیچ سفارت در کشور زادگاه متقاضی وجود نداشته باشد، او قادر به دریافت ویزا در بخش ویزای وزارت امور خارجه (وزارت امور خارجه) در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف خواهد بود. دانشجویان احتمالا یک ویزای ورودی با دوره اعتبار ۳۰ روز دریافت خواهند کرد و لازم است که یک بار برای اجازه اقامت موقت در آذربایجان درخواست دهند. کارت اقامت موقت به دانشجویان اجازه می دهد تا در خارج از آذربایجان سفر کنند و بدون الزامات ویزا از طریق این دوره به آنجا بازگردند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آذربایجان

دانشجویان احتمالا یک ویزای ورودی واحد با دوره اعتبار ۳۰ روز صادر خواهند کرد و لازم است که یک بار برای اجازه اقامت موقت در آذربایجان درخواست دهند. در طی سه روز نخست ورود به آذربایجان، همه خارجیان باید در خدمات مهاجرت دولتی ثبت نام نمایند. دانشجویان به محض ورود به آذربایجان، ویزای استاندارد ۳۰ روزه داده شده توسط سفارت یا ویزای وزارت امور کنسولی در فرودگاه را خواهند داشت.

پس از ارائه فرم ثبت نام مورد نیاز، دانشجویان بین المللی در روند دریافت وضعیت اقامت موقت از سرویس مهاجرت دولت اقدام خواهند کرد. متقاضی باید یک کپی از نامه تایید دریافت کند (آن را با loi اشتباه نگیرید) که از اداره امور خارجه دریافت می کنند. نامه تایید باید دارای یک عدد ارجاعی باشد که شما باید در درخواست ویزای خود ذکر کنید. فرانید صدور ویزا توسط اداره کنسولگری روندی 4 یا ۳ روز کاری دارد.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان

هزینه ویزای کوتاه مدت در آذربایجان حدود ۱۰۰ دلار و ویزای دانشجویی بلند مدت حدود ۲۰۰ دلار خواهد بود. مبلغ کل هزینه های پرداخت شده توسط متقاضی = هزینه خدمات درخواست ویزای بین المللی+ هزینه پست بین المللی+ هزینه ی ویزا (در صورت قابل اجرا بودن). هزینه ویزا از طرف سفارت آذربایجان جمع آوری می شود؛ هزینه خدمات درخواستی توسط مرکز ویزا آذربایجان مطالبه می شود. لطفا توجه داشته باشید، کارت های اکسپرس آمریکا و برخی از کارت های اعتباری دیگر مورد تایید نیست، نقد یا چک پذیرفته نمی شود.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان

شرایط دریافت ویزای همراه در آذربایجان

اگر فردی جهت کار در جمهوری آذربایجان و یا تحصیل به این کشور مهاجرت کرده باشد و به طور موقت یا دائم در آن سکونت داشته باشد (مجوز اقامت موقت و یا دائم کشور آذربایجان را داشته باشد)، و یا شهروند این کشور محسوب گردد، می تواند برای اعضای خانواده و یا افراد وابسته به خود دعوت نامه بفرستد. با داشتن این دعوت نامه فرد می تواند برای دریافت ویزای این کشور اقدام کند. صدور دعوت نامه باید با نظارت وزرات امور خارجه کشور اذربایجان انجام گیرد. برای این کار مدارک زیر باید جمع آوری شوند:

  • پر کردن فرم درخواست دعوت نامه، دو کپی از آن را پیش خود نگه دارید.
  • ارائه کپی کارت شناسایی و یا کپی مجوز اقامت موقت یا دائم کشور آذربایجان شخص دعوت کننده
  • کپی پاسپورت شخصی که قصد دعوت او را دارید (پاسپورت باید حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد)
  • رسید بانکی پرداخت هزینه ارسال دعوت نامه، (4 منات آذربایجان)
  • شخص متقاضی باید از وزارت امور خارجه کشور اذربایجان نامه ای دریافت کند و در آن در مورد هدف ویزا، مدت زمان دعوت نامه، تعداد دفعات ورود با ویزا و موارد دیگری در آن ذکر شود.
  • اگر فردی بخواهد بیشتر از 15 روز در کشور آذربایجان بماند باید مکانی که در آن اقامت خواهد داشت را به پلیس اعلام کنند و آن را ثبت نمایند.
  • هزینه صدور ویزا: ویزای یک بار ورود 20 دلار آمریکا، ویزای چند بار ورود 350 دلار آمریکا، ویزای ترانزیت : 20 دلار آمریکا

ارائه مدارک دیگری مثل عکس رنگی پاسپورتی، سند پشتوانه مالی نیز الزامی است. توجه داشته باشید که دعوت نامه شما باید در یک ماه اخیر ارسال شده باشد و بیشتر از این حد از زمان صدور ان نگذشته باشد. تمامی این مراحل را به صورت آنلاین نیز میتوان انجام داد.

سوالات متداول درباره ویزای تحصیلی آذربایجان

هزینه زندگی برای متقاضیان تحصیل در آذربایجان به چه صورت است؟

هزینه زندگی ماهیانه حدود 500 دلار می باشد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های آذربایجان حدودا چقدر است؟

هزینه تحصیل سالیانه حدود 4000 الی 5000 دلار می باشد.

چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان نیاز است؟ 

گذرنامه (باید برای حداقل یک سال معتبر باشد) ، دعوت رسمی از دانشگاه اذربایجان ، فرم درخواست ویزای تکمیل شده ، دو عکس (3*4 با پس زمینه سفید ، پرداخت هزینه ویزا.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی آذربایجان حدودا چقدر می شود؟

هزینه ویزای کوتاه مدت در آذربایجان حدود ۱۰۰ دلار و ویزای دانشجویی بلند مدت حدود ۲۰۰ دلار خواهد بود

در دانشگاه های آذربایجان به چه زبانی امکان تحصیل وجود دارد؟

در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس انجام می شود.

آیا برای ورود به دانشگاه های آذربایجان به مدرک زبان نیاز داریم؟

بله ، می بایست مدرک زبان آیلتس در سطح6 داشته باشید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آذربایجان به چه صورت است؟

دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل آذربایجان هستند، باید در سفارت آذربایجان در کشورشان برای ویزای دانشجویی درخواست کنند. گواهی دعوت به موسسه آموزشی و ضمانت مالی پرداخت شهریه و پرداخت اقامت نیز مورد نیاز است. ویزای دانشجویی دانشجویان خارجی در آذربایجان تمام دوره آموزشی را پوشش می دهد.

گرفتن ویزای تحصیلی آذربایجان چقدر زمان می برد؟

فرآیند صدور ویزا توسط اداره کنسولگری روندی معادل 3 یا 4 روز کاری دارد.

اعتبار مدارک کسب شده از دانشگاه های آذربایجان چقدر است؟

این مدارک را در اکثر کشورها قبول دارند اما در ایران معمولا مورد تایید نیستند.

برای آشنایی از مزایا و معایب تحصیل در آذربایجان بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

    1. سلام روزتون بخیر
      شما از طریق مرز های هوایی برای انتقال ارز محدودیت دارید. تا 5000 یورو بیشتر نمی توانید منتقل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده