هزینه تحصیل پزشکی در تاجیکستان

هزینه تحصیل پزشکی در تاجیکستان

تاجیکستان یک کشور بسیار زیبا واقع در آسیای مرکزی است و معروف به منابع طبیعی خود مانند ذخایر آب شیرین، رودخانه ها، کوه ها است. تاجیکستان کشوری است که دانشجویان می توانند مطالعات پزشکی خود را با قیمت بسیار پایین تقریبا 4000 دلار در سال انجام دهند که معادل 257000 روپیه هند در سال می شود. اما چرا در تاجیکستان تحصیل کنیم؟ این پاسخ پرسشی است که مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این مطلب و سایر موضوعات مربوط به مهاجرت تحصیلی و ویزای تاجیکستان به شما می دهند.

هزینه های رشته پزشکی در تاجیکستان

تاجیکستان داری مرز مشترک با افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان و چین است. کشوری با فلسفه به اشتراک گذاشتن دانش با جهان، همچنین همیشه با موفقیت و صلح آمیز باقی مانده است. دارای اخلاق فرهنگی پویا و تعادل کار و زندگی است که ای محیط باعث میشود تا دانشجویان بتوانند با استفاده از فناوری و رفاه، دانش فرا بگیرند و حتی اختراع های خودشان را داشته باشند.

Avicenna دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان یک دانشگاه دولتی 76 ساله است.

  • هزینه های تحصیلی: 3000 دلار در سال
  • خوابگاه و غذا: 1500 دلار در ماه
  • ساختار هزینه MBBS دانشگاه علوم پزشکی تاجیک (در سال)
  • مدت دوره – پنج سال
  • هزینه تحصیل – 4000 دلار 

شرایط تحصیل پزشکی در تاجیکستان

تاجیکستان دارای مرز مشترک با افغانستان، ازبکستان قرقیزستان، و چین میباشد. این کشور با فلسفه به اشتراک گذاری دانش و مواد با جهان،باعث شده تا همواره موفق و صلح آمیز باقی بماند. این کشور دارای اخلاق فرهنگی پویا و تعادل کار در زندگی است که باعث شده تبدیل به یک منطقه برای دانش آموزان شود که می توانند با استفاده از فناوری و رفاه، خود را وقف داده و آموزش های نوین را یاد بگیرند. تاجیکستان مؤسسه ای از تاسیسات پزشکی دارد که توانایی جذب جامعه بین المللی دانشجویان را دارد. دانشجویان به اینجا می آیند و آموزش های دریافتی را یاد میگیرند و در خدمت به بشریت استفاده میکنند.

شرایط تحصیل پزشکی در تاجیکستان
شرایط تحصیل پزشکی در تاجیکستان

دلایل تحصیل در تاجیکستان

زیبایی طبیعی و محوطه های دانشگاهی بزرگ موسسه پزشکی دانشجویان را در سراسر جهان دلگرم میکند تا به اینجا آمده و دوره پزشکی را دنبال کنند. دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد:

ترکیب قیمت مقرون به صرفه:

ترکیب قیمت های دانشگاه پزشکی در تاجیکستان مشهور است. این یک دلیل اصلی برای بیشترین تعداد پذیرش ورودی های بین المللی است. دانشجویان می توانند هزینه های ترکیبی را به آسانی و بدون هیچ گونه فشار از دانشگاه پرداخت کنند.

آموزش مدرن: اکثر داوطلبان تضاد بین دانشگاه های غربی و دانشگاه های آسیا را متمایز می کنند. در چنین تقابلی، دانشگاه پزشکی تاجیکستان دارای جایگاه کمی نیست. این دانشگاه با تجهیزات پزشکی، امکانات و دانشکده ها مدرن مجهز شده است. برنامه درسی با توجه به جامعه بین المللی تحقیقات پزشکی طراحی شده است.

کارآموزی ارزشمند: قبل از اتمام دوره، انجام کارآموزی با یک موسسه پزشکی برای متقاضیان اجباری است. کارآموزی، شخص را با مهارت هایی که هر کارآموز پزشکی باید داشته باشد، آشنا میکند.

استاد های در سطح جهانی: متقاضیان به خوبی با تلاش ها و مرارت های انجام شده توسط استادان در سطح جهانی که دارای مدرک دکترا هستند، به خوبی عمل می کنند. بسیاری از اساتید به عنوان جواهر ملی تاجیکستان شناخته شده اند که زندگی خود را صرف زندگی بشریت میکنند .

محل تحصیل در تاجیکستان: دانشگاه علوم پزشکی دولتی Khatlon

دانشگاه دولتی شناخته شده با 19 دانشکده برجسته و یک دوره ویژه در زمینه داروسازی است. فارغ التحصیلان دانشگاه در موسسات بهداشتی بزرگ کشور کار میکنند. برای تحصیل در اینجا یک متقاضی باید با موفقیت در آزمون 10 + 2 را با حداقل 50٪ نمره در فیزیک، شیمی و ریاضیات بگذراند

برای به دست آوردن جایگاه بین المللی، این کشور دارای همکاری های علمی متعددی با چندین کشور مانند چین، کانادا، اتریش، فرانسه، آلمان، سوئد، لهستان، ایران و سایر کشورها مییاشد. به همین دلیل است که متقاضیان باید به تحصیل در تاجیکستان فکر کنند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی در تاجیکستان

دانشگاه پزشکی تاجیک دارای یک بیمارستان فوق العاده ویژه و مجهز ۱۲۰۰ تخته است که دانشجویان می توانند فعالیت های آموزشی اولیه و تحقیقاتی خود را انجام دهند. متقاضی باید داری حداقل 50٪ نمره در مجموع در فیزیک، شیمی و زیست شناسی باشد. برای تحصیل در اینجا هر شخص باید آزمون 10 + 2 با حداقل 50٪ نمره در فیزیک، شیمی و ریاضیات با موفقیت قبول شود.

  • متقاضی می بایست در دسامبر 2019 وارد سن ۱۷ سالگی شده باشد.
  • متقاضی می بایست کلاس 12م خود را تکمیل کرده باشد.
  • متقاضی هیچ گونه بیماری مسری مثل بیماری سل، اچ آی وی ایدز و غیره نداشته باشد.
  • متقاضی می بایست گذرنامه خود را آماده کند.

دانشگاه های معتبر پزشکی در تاجیکستان

  • Avicenna

دانشگاه دولتی علوم پزشکی تاجیکستان (AT SMU) یک دانشگاه عمومی در تاجیکستان است. که در سال 1939 تاسیس شده است، در دوشنبه واقع شده و به نام Avicenna نامگذاری شده است. این دانشکده تحت مدیریت وزارت بهداشت قرار گرفته و تنها مرکز آموزش امکانات پزشکی در تاجیکستان است که کارکنان پزشکی را برای کشور آماده می کند.

  • Tajik National University: (TNU)

دانشگاه ملی تاجیک اولین و بزرگترین دانشگاه معتبر در تاجیکستان است که در مجموع 23 هزار دانشجو در یک سال تحصیلی و در 17 تا 56 دانشکده خاص آموزش دیده اند (15 درصد به طور غیابی). در 21 مارس 1947 تشکیل شد و دفتر مرکزی دانشگاه در پایتخت تاجیکستان واقع شده است. دوشنبه، خیابان رودکی، در نزدیکی سینما واتان.

دانشگاه به خودی خود یک کتابخانه پژوهشی، انتشاراتی، باغ گیاهشناسی، مهمانخانه، صندلی نظامی و دبیرستان، که شامل 114 بخش (107 بخش ویژه) ارائه میدهد. برای آموزش صنعتی و عملی دانشجویان در ایجاد کارکرد پایگاه های آموزشی و تولیدی:

  • تاکوب Takob
  • زیدی Ziddi
  • جاوونی Javoni
رنکینگ دانشگاه های پزشکی تاجیکستان
رنکینگ دانشگاه های پزشکی تاجیکستان

رنکینگ دانشگاه های پزشکی تاجیکستان

بررسی عمومی: : uniRank: راهنمای پیشرو در امر آموزش عالی بین المللی و موتور جستجو شامل بررسی و رتبه بندی بیش از 13600 دانشگاه و کالج های رسمی شناخته شده در 200 کشور است.

در حال حاضر شامل موسسات آموزشی در سراسر جهان است که شرایط زیر را برآورده میکند:

رسما شناخته شده است، دارای مجوز و یا اعتبار توسط سازمان های ملی یا منطقه ای مانند وزارتخانه های تحصیلات عالی یا سازمان های اعتبار دهنده و شناخته شده دولتی میباشند. دارای مجوز رسمی یا مجاز برای دریافت حداقل چهار سال دوره کارشناسی (مدرک لیسانس) و / یا مدرک کارشناسی ارشد (مدرک فوق لیسانس و دکتری)

  • دوره های آموزش عالی را عمدتا در یک قالب سنتی در کلاس های آموزشی حضوری و از طریق امکانات محل ارائه میشود.
  • تمام پروفیل های دانشگاه و کالج شامل برنامه می باشد به صورت رایگان به روز رسانی میشود.

رتبه بندی دانشگاه پزشکی دولتی تاجیکستان

دانشگاه علوم پزشکی تاجیک

  • در سطح جهانی: 17205
  • ملی: 6

دانشگاه ملی تاجیک

  • در سطح جهانی: 15270
  • ملی: 3

اگر می خواهید از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور و همچنین دانشگاه علوم پزشکی Avicenna تاجیکستان اطلاعاتی کسب کنید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در ارتباط باشید آنها شما را به آسان ترین شکل ممکن راهنمایی خواهند کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده