هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا

بورس تحصیلی دولتی ایتالیا برای دانش جویان بین المللی برای تمام سطوح میباشد. دوره ی بورسیه ی تحصیلی میتواند سه و یا شش و یا نه ماهه باشد. برخی از دانشگاه های ایتالیایی  مانند پولینکو و دانشکده پادورا و دانشکده بوکونی و دانشکده بولگانا برنامه های بورسیه تحصیلی را جهت کم کردن هزینه تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی ارایه میدهند که معمولا پنج هزار تا دوازده هزار یورو در سال میباشد.

 

دانشگاه های کم هزینه تحصیل در ایتالیا

  • لیست دانشگاه های ایتالیایی به هزینه های مقرون به صرفه را در زیر بررسی کنید
  • دانشگاه سینا: متوسط هزینه های تحصیلات در سال هزارو هشتصد یورو
  • دانشگاه ازاد بوزن: متوسط هزینه تحصیلات دو هزارو دویست یورو در سال
  • دانشگاه تورینو: متوسط هزینه تحصیلات دوهزار و هشتصد یورو در سال
  • دانشگاه پاداو: متوسط هزینه تحصیلات چهار هزار یورو در سال
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر ایتالیا
  • در اینجا لیستی از متوسط هزینه های تحصیلی در دانشگاه های برتر ایتالیا امده است
  • دانشگاه سنت انا: متوسط هزینه تحصیلات چهار هزار یورو در سال است
  • دانشگاه بولونیا: متوسط هزینه تحصیلات دو هزار و صد یورو در سال است
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان: میانگین هزینه تحصیلی سه هزارو سیصد یورو در سال است
  • دانشگاه ترنتو: هزینه متو.سط تحصیلات شش هزار یورو درز سال

بورسیه تحصیلی و فرصت های مالی در ایتالیا، بورسیه تحصیلی توسط دولت ایتالیا در سطح ملی و منطقه ای ددر دانشگاه های ایتالیا ارایه میشود. جهت اطلاع از شرایط بورسیه ایتالیا با مشاوران موسسه توسعه گران مهر تماس فرمایید.

میزان هزینه تحصیل در ایتالیا

بسیاری از دانشگاه ها و سایر موسسات اموزش عالی در ایتالیا هزینه های خود را مشخص میکنند که هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. با این حال در مورد اموزش دانشکده ها حداقل هزینه قانونی برای ثبت نام و حداکثر  هزینه برای دانشجویان در خدمات وجود دارند که نمیتواند بیش از بیست درصد باشد. بسته به اینکه دانشجویان کدام دانشگاه را درخواست کنند و کدام دوره را هزینه ها بین هشتصدو پنجاه یورو تا هزار یورو خواهد بود.

میزان هزینه تحصیل در ایتالیا

همچنین در نظر داشته باشید که دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی هستند. هزینه های تخصصی دیگر و برنامه تحصیلات عالی از جمله برنامه دکتری بسیار بالاتر استو باتوجه به دانشگاه های متفاوت مختلف است. دانشجویان دکتری که بورسیه شوند نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در ایتالیا با مشاورین موسسه توسعه گران مهر تماس فرمایید.

هزینه تحصیل در ایتالیا 2019

هزینه شهریه در ایتالیا معمولا پایین تر از دیگر کشور های اروپایی میباشد. خود موسسات تحصیلات عالیه در ایتالیا هزینه های ثبت نام در این موسسات را تعیین می نمایند اما در مورد تحصیلات دانشگاهی، حداقل هزینه هایی جهت ثبت نام و حداکثر هزینه هایی برای کسانی که قادر به پرداخت بیش از 20 درصد بودجه دولتی نیستند، در نظر گرفته می شود. ثبت نام در مقطع فوق لیسانس و دیگر مقاطع تخصصی در ایتالیا ممکن است کمی هزینه بردار باشد.

دانشجویان مقاطع دکترا که از سمت دانشگاه کمک هزینه دریافت نموده اند هزینه شهریه پرداخت نمی کنند اما دیگر افراد ملزم به پرداخت شهریه می باشند. میانگین هزینه شهریه برای تحصیلات عالیه در ایتالیا 850  الی 1000 یورو در سال بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی می باشد. دانشگاه های خصوصی کمی گران تر هستند و بیشتر آنها شهریه های مشابه ای برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی دارند.

بورسیه های بسیاری هستند که دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا می توانند جهت اخذ آن ها اقدام نمایند و مهاجرت به ایتالیا را تجربه کنند. بعضی از بورسیه ها نه تنها هزینه شهریه بلکه هزینه های زندگی فرد را پوشش می دهند. بورسیه ها محدود میباشند و به دانشجویان شایسته ای تعلق می گیرد که در نمرات پیشین خود ممتاز بوده اند. هر دانشگاه هزینه بخصوص خود را دارد، اما به طور میانگین از 850 الی 1000 یورو برای تمامی مقاطع تحصیلی هزینه دارند. در مورد دانشگاه های برتر، نرخ ها کمی متفاوت بوده و از 1500 یورو شروع خواهند شد.

چنانچه فکر می کنید که این هزینه ها از بودجه شما فراتر هستند: بورسیه هایی را میتوان دریافت نمود که در اختیار دانشجویان قرار می گیرند و حتی میتوان از وام های دانشجویی بهره برد. هزینه شهریه مقاطع مختلف تحصیلی:

  • لیسانس، 925، 1080 دلار و 850، 1000 یورو
  • فوق لیسانس 925، 1080 دلار و 850، 1000 یورو
  • دکترا 925، 1080 دلار و 850، 1000 یورو

مدارج عالی تر 1620 دلار و 1500 یورو

هزینه تحصیل در ایتالیا در دانشگاه های خصوصی

دانشگاه های خصوصی اندکی گران تر از هستند و شهریه ی آن ها بین 5000 تا 15000 یورو در سال می باشد. از آنجایی که دانشگاه های خصوصی کمک هزینه ی کمتری از دولت ایتالیا دریافت می کنند در نتیجه می توانند هزینه ی بیشتر از دانشجویان بگیرند بنابرین بررسی شهریه ی دانشگاهی که علاقمند به  تحصیل در آنجا هستید، بسیار حائز اهمیت است چراکه ممکن است بالاترین میزان شهریه را داشته باشد.

برای آنکه تصویر واضح تری از دوره های تحصیل پزشکی در ایتالیا در ذهنتان ایجاد شود در اینجا مختصری از مدارس خصوصی بین المللی پزشکی آورده شده است. مدارس خصوصی ای که دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند تقریبا در ایتالیا جدید التاسیس هستند. برخلاف مدارس پزشکی دولتی ، مدارس خصوصی از سوی دولت حمایت مالی نمی شوند و درنتیجه شهریه ی آن ها قابل مقایسه با دیگر مدارس خصوصی پزشکی در اروپا می باشد ( در حدود 9000 یورو یا بیشتر در سال). تعدادی از مدارس بین الملی خصوصی پزشکی در ایتالیا و شهریه تقریبی آن ها:

  • دانشگاه کاتولیکا در رم، 7000 تا 16000 یورو در سال برای ساکنین کشور های اتحاده ی اروپا (ظرفیت 20 نفر)
  • 15600 یورو در سال برای متقاضیان خارج از اتحادیه ی اروپا ( ظرفیت 30 نفر)
  • مدرسه ی پزشکی انسانی در میلان، 10000 تا 16000 یورو در سال
  • دانشگاه بین المللی پزشکی سان رافائل در میلان، 19640 یورو در سال

هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایتالیا

هزینه ی تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا ارزانتر از بسیاری از دیگر کشور های اروپایی می باشد. مخصوصا اگر قرار باشد در یک دانشگاه دولتی تحصیل کنید. اگرچه کالج های پزشکی مختلف شهریه ی متفاوتی نیز دارند با این حال دانشجویان عضو شهروندی اتحادیه اروپا باید انتظار پرداخت هزینه ای در حدود 7000 تا 15000 یورو در سال را داشته باشند و شهریه ی دانشجویان غیر اروپایی بیش از 16000 یورو در سال می باشد.

با مقایسه ی شهریه کشور ایتالیا با دیگر کشور های اروپایی که دوره های انگلیسی زبان پزشکی ارائه می دهند، خواهید دید که شهریه ی دانشگاه های پزشکی دولتی کشور ایتالیا که در حدود 400 تا 4000 یورو در سال می باشد هیچگاه و در هیچ کجا به 9000 یورویی که افراد در اروپای شرقی ( مجارستان، اسلوواکی و غیره ) یا حتی به کشور های انگلستان و آمریکا  پرداخت می کنند، نمی رسد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایتالیا

این دانشگاه ها تا حدی در تعیین شهریه ی دوره های خود آزاد هستند اما بر اساس قانون باید از دانشجویان اروپایی، ایتالیایی و غیر اروپایی شهریه ی یکسانی دریافت شود. این شهریه های کم امکان پذیر است زیرا که دانشگاه ها از طرف دولت حمایت می شوند که این حمایت ها کشور ایتالیا را به مثال بارزی از دسترسی همگانی به تحصیلات عالی از نظر مالی، تبدیل کرده است.

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا

نکته مهم دیگر هزینه زندگی است که عمدتا از هزینه های مسکن ، هزینه های غذا و حمل و نقل و در نهایت کتاب تشکیل شده است. قیمت ها می توانند کمی بین شهرها متغیر باشند اما می توان انتظار داشت که یک ماه بین 500 تا 1200 یورو بسته به بزرگی و کوچکی شهر و موقعیت متفاوت باشد. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، هر چه شهر بزرگ تر باشد، گران تر است و همچنین شهرهای شمالی گران تر از جنوب هستند، اما از نظر راه ها، فرودگاه ها و خدمات مختلف توسعه بیشتری دارند .

آگاه باشید که در سال اول هزینه ها می تواند دو برابر باشد ، زیرا شما به پرداخت پول برای اجاره خانه ( معمولا 3 ماه اجاره )، وسایل جدید برای خانه تان و پیدا کردن بهترین مکان برای تهیه مواد غذایی نیاز خواهید داشت . می توانید به دانشگاه های مختلف مراجعه کنید تا تصمیم بهتری بگیرید و یا آن ها را با هم مقایسه کنید.

حمل و نقل عمومی مناسب ترین راه برای رفت و امد دانشجویان است . هزینه بلیت معمولی در حدود 1.50 یورو ( مسیر یک طرفه ای که  90 دقیقه طول می کشد ) است . اگر زیر 26 سال سن داشته باشید می توانید Abbonamento Mensile Studenti را خریداری کنید  که 22 یورو هزینه دارد و برای یک ماه می باشد.

یک وعده غذایی در رستوران حدود 6 تا 10 یورو هزینه دارد در حالی که اشپزی در خانه نسبتا مقرون به صرفه می باشد . شما می توانید انتظار داشته باشید که برای یک لیتر شیر 1.24 یورو و برای یک قرص نان 1.59 یورو . برای یک شانه تخم مرغ 3.48 یورو هزینه کنید. دانشجویان باید هزینه های دیگری نظیر هزینه های قبض تلفن ، اینترنت ، فعالیت های اجتماعی ، کتاب ها و سایر وسایل آموزشی را نیز در نظر بگیرند.

خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا اغلب توسط دفتر دانشگاه برای دانشجویان بین المللی اداره می شود . این دفاتر اقامت اطلاعاتی درباره اجاره آپارتمان فراهم می کنند که به طور کلی ارزان تر از هزینه یافتن مسکن در بازار خصوصی در ایتالیا است. شایع است که دانش جویان یک اتاق را به جای کل خانه اجاره می کنند . مسکن دانشجویی در ایتالیا در شهرهای بزرگ تر گران تر است و بسته به اندازه و مکان ، می تواند 300 تا 600 یورو در ماه هزینه داشته باشد.

کمک هزینه های تحصیلی دانشجویان از لحاظ بورس تحصیلی و وام دانشجویی کمک به مسکن و غذا و پرداخت هزینه ها به دانش جویان بین المللی و ایتالیایی بستگی به شایستگی انها دارد. دفاتر انها همچنین اطلاعاتی در مورد مواردی مانند فعالیت های دیگر مانند ورزش و حمل و نقل و سایر خدمات را ارایه میدهد. درباره ادامه تحصیل در ایتالیا با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد هزینه ی تحصیل در ایتالیا

1- مبلغ بورسیه ی تحصیلی دانشگاه های ایتالیا چقدر است؟

به طور متوسط بین 5000 تا 12000 یورو در سال میباشد.

2- دانشگاه های کم هزینه در ایتالیا کدامند؟

سینا-بوزن-تورینو-پاداو

3- دانشگاه های برتر ایتالیا کدامند؟

سنت انا-بولونیا-پلی تکنیک میلان-ترنتو

4- شهریه ی دانشگاه های کم هزینه ی ایتالیا چقدر است؟

به طور میانگین سالانه بین 1800 تا 4000 یورو میباشد.

5- هزینه ی شهریه ی سالانه ی دانشگاه های خصوصی در ایتالیا چقدر است؟

به طور متوسط بین 5000 تا 15000 یورو در سال میباشد.

6- هزینه ی زندگی دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟

با توجه به نوع شهر و نحوه ی زندگی بین 500 تا 1000 یورو ماهانه میباشد.

7- هزینه ی تحصیل در دانشگاه سنت انا ایتالیا چقدر است؟

به طور متوسط حدود 4000 یورو در سال میباشد.

8- هزینه ی تحصیل در دانشگاه بولونیا ایتالیا چقدر است؟

به طور متوسط حدود 2100 یورو در سال میباشد.

9- هزینه ی تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا چقدر است؟

به طور متوسط حدود 3300 یورو در سال میباشد.

10- هزینه ی تحصیل در دانشگاه ترنتو ایتالیا چقدر است؟

به طور متوسط در حدود 6000 یورو در سال میباشد.

11- هزینه ی تحصیل در دانشگاه تورینو در ایتالیا چقدر است؟

به طور متوسط در حدود 2800 یورو در سال میباشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده