لوگوی اصطهباناتی

مهاجرت به بلاروس

جمهوری روسیه سفید یا کشور بلاروس در شمال شرقی اروپا قرار دارد. این کشور محصور در خشکی اخیرا به عنوان یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی، شغلی و سرمایه گذاری محسوب می شود. در این مقاله به بررسی دلایل مهاجرت و روش های اخذ اقامت این کشور اروپای شرقی می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

چرا مهاجرت به کشور بلاروس؟

کشور زیبای بلاروس که دارای استحکامات عظیم و جنگل های انبوه و فراوان است در سال ۱۹۹۱ از کشور اتحاد جماهیرشوروی جدا شد و یک کشور مستقل را تشکیل داد. طبیعت زیبا و بکر این سرزمین پهناور که در حدود ۳۸ درصد از مساحت آن را جنگل و پوشش گیاهی تشکیل می دهد، یکی از سبزترین کشورهای قاره سبز است. پایین بودن میزان جرم و جنایت، امنیت اجتماعی، بالا بودن نرخ رشد اقتصادی و بالا بودن امید به زندگی در این کشور موجب جذب مهاجران فراوانی از سرتاسر جهان به این کشور شده است.کشور بلاروس همسایه روسیه کبیر، لهستان و اوکراین است و بطبع بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ این کشور منشا روسی دارد و در زمره کشورهای صادر کننده محصولات نفتی و مهندسی است. این کشور سردسیر اروپایی به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی روند مهاجرت را تسهیل داده است و با گسترش فضای آموزشی و ارتقا کیفیت آموزشی دانشگاه ها روند مهاجرت تحصیلی مهاجران را افزایش داده است.

موقعیت جغرافیایی خاص این کشور، دسترسی قابل توجه به بازارهای اروپایی و وضعیت مطلوب صادرات بلاروس موجب شده است تا سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این کشور ترغیب شوند. سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری سرمایه گذاران خارجی در سال ۲۰۱۸ در این کشور حاکی از سیاست های درست دولت در تسهیل سرمایه گذاری خارجی و ایجاد یک فضای امن و سودآور برای سرمایه گذاران خارجی می باشد. سیاست دولت بلاروس مبنی بر عضویت در سازمان تجارت جهانی موجب می شود تا این کشور به یکی از قطب های تجاری و اقتصادی در جهان تبدیل شود و این امر برای توسعه و رشد تجارت و سرمایه گذاری خارجی عامل مهمی محسوب می شود.

رضایت مندی مهاجران تا حد زیادی به امنیت اجتماعی حاصل از اجرای قوانین شهروندی، وجود خدمات درمانی و پزشکی رایگان، امکان کسب و کار به سهولت و بالا بودن سطح سیستم آموزشی دانشگاه های این کشور بستگی دارد و این امر موجب شده است تا هر روز به تعداد مهاجران تحصیلی و شغلی به کشور بلاروس افزوده شود. به طور کلی میزان رضایتمندی مهاجران از مهاجرت به کشور بلاروس بیش از ۹۸ درصد گزارش شده است.کشور بلاروس در رتبه بندی های کشورهای دارای استانداردهای جهانی زندگی که توسط توسعه انسانی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۴ گزارش شده است در میان ۱۸۷ کشور در رتبه سوم قرار گرفته است. علی رغم وجود زیرساخت های اجتماعی توسعه یافته و سطح رفاه اجتماعی بالا، این کشور از لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی به نسبت کشورهای اروپایی در سطح بسیار پایینی قرار دارد که همین عامل مهمی در این رتبه بندی جهانی محسوب می شود.این کشور که دارای قدمت و تاریخ کهن و فرهنگ غنی می باشد نشات گرفته از فرهنگ و آداب و رسوم مردمی است که به این کشور سفر کرده اند و یا از این کشور عبور کرده اند.پایتخت این کشور زیبا شهر مینسک دارای ۹۵۰ سال قدمت می باشد. این شهر که به عنوان پایتخت صنعتی و فرهنگی این کشور محسوب می شود، دارای دانشگاه پزشکی شناخته شده ای است. اعتبار دانشگاه های شهر مینسک و کسب افتخارهای فراوان توسط دانشجویان دانشگاه این شهر به عنوان یک ارزش و اهمیت جهانی محسوب می شود.

مهاجرت ایرانیان به کشور بلاروس

ایرانی ها از دیرباز توجه خاصی به مهاجرت به کشور روسیه و بلاروس داشته اند. از دلایل ایرانی ها در انتخاب کشور بلاروس برای مهاجرت می توان به نزدیکی جغرافیایی این دو کشور، شباهت نسبی فرهنگ و آداب و رسوم، مناسب بودن هزینه های زندگی و وجود دانشگاه های برتر جهانی اشاره کرد. بر طبق گزارش های معتبر در سال ۲۰۱۶ از کل افراد مهاجر کرده به بلاروس در حدود ۴۱ درصد آن ها ایرانی بوده اند. این آمار حاکی از انتخاب این کشور به عنوان یک گزینه برتر مهاجرت تحصیلی و شغلی می باشد.وجود دانشگاه های معتبر پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس به عنوان یک عامل قوی در جذب جوانان ایرانی مایوس از تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایران عمل می کند. نیاز این کشور به افراد متخصص و ماهر حرفه ای موجب شده است تا جوانان زیادی از کشورهای مختلف برای کار و اشتغال به این کشور مهاجرت کنند.

در همین راستا و با توجه به علاقه متقاضیان ایرانی به مهاجرت به این کشور اروپای شرقی، مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی این مقاله را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی متقاضیان محترم در مورد چگونگی اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور بلاروس تهیه کرده اند. اگر کشور بلاروس در فهرست مقاصد مهاجرت تحصیلی و شغلی شما قرار دارد، مطالعه این مقاله جذاب را از دست ندهید.

مهاجرت ایرانیان به کشور بلاروس
مهاجرت ایرانیان به کشور بلاروس

مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل

کشور بلاروس یکی از کشورهای مناسب مهاجرت تحصیلی به شمار می آید. در واقع روش تحصیل یکی از متداول ترین روش های مهاجرت به این کشور است. این کشور در همه رشته های تحصیلی مهندسی، پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و علوم پزشکی و تخصص های پزشکی دانشجو می پذیرد. پایین بودن هزینه های تحصیل، بالابودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و همچنین وجود دانشگاه هایی با رتبه و رنکینگ های جهانی موجب شده است تا این کشور به عنوان یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی محسوب شود.

خبر خوب برای متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در بلاروس را دارند این است که ۲۰ دانشگاه و کالج پزشکی کشور بلاروس مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران قرار دارد. دانشگاه های این کشور در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه های برتر جهانی می باشند. متقاضیان تحصیل در کشور بلاروس در صورتی که فاقد تمکن مالی کافی به منظور تامین هزینه های تحصیل خود می باشند، می توانند با استفاده از بورسیه های تحصیلی گوناگون این کشور بخش زیادی از هزینه های تحصیلی خود در این کشور را تامین کنند. در واقع دانشجو با برخورداری از این بورسیه ها در ارزان ترین کشور اروپا تحصیل می کند.ذکر این نکته ضروری است که صرف تحصیل در کشور بلاروس موجب اخذ اقامت دائمی این کشور نمی شود، بلکه دانشجو پس از فارغ تحصیلی با جست و جوی کار و اشتغال و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری و یا خرید ملک و ثبت شرکت می تواند پس از اخذ اقامت کاری مقدمات اخذ اقامت دائم بلاروس را فراهم کند. بدین منظور متقاضی باید به مدت ۵ سال در این کشور مشغول کار و فعالیت باشد و مالیات خود را پرداخت کرده باشد تا بتواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل
مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس

متقاضی تحصیل در کشور بلاروس در ابتدا نیازمند اخذ ویزای تحصیلی می باشد تا بتواند در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی عبارت است از:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • بیمه نامه معتبر
  • نامه پذیرش دانشگاه بلاروس
  • مدارک هویتی و شناسنامه
  • گواهی تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت اقامت در کشور بلاروس

تحصیل در مقطع کارشناسی بلاروس

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس بلاروس نیاز به مدرک دیپلم ۱۲ ساله دارند. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد. اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور را داشته باشد، باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶ باشد. البته متقاضیان می توانند در دانشگاه های روسی زبان نیز تحصیل کنند.دانشجویان در این مقطع با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی می توانند از ۱۰ تا ۱۵ ساعت در هفته به کار و اشتغال بپردازند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور بلاروس را تامین کنند. به طور کلی هزینه تحصیل در این مقطع از ۱۵۰۰ یورو در سال شروع می شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بلاروس

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس بلاروس باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان بلاروس را دارد، باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ باشد.اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان روسی برای تحصیل در دانشگاه های روسی زبان بلاروس باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان روسی شرکت کند که در کالج های بلاروس برگزار می شود و پس از کسب نمره لازم تحصیل در دانشگاه را شروع کند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بلاروس می توانند با مجوز کار پاره وقت دانشجویی بین ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. طول مدت تحصیل در این مقطع در حدود ۲ سال می باشد.

تحصیل در مقطع دکترا بلاروس

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا کشور بلاروس باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. متقاضی باید در ابتدا دارای تائیدیه از یک سوپروایزر بلاروسی و مقاله های علمی تحقیقی چاپ شده در ژورنال های علمی باشد. متقاضیان باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ باشد. متقاضی باید رزومه علمی تحقیقی خود را برای یک استاد مشاور بلاروسی ارسال کند و تائیدیه آن را به همراک مدارک دیگر به دانشگاه ارائه دهد. دانشجویان در این مقطع می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی تمام وقت تا ۳۰ ساعت در هفته مشغول کار و اشتغال شوند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در بلاروس را تامین کنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

بالا بودن هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و در برخی کشورها شرایط آزمون های ورودی و کنکور دانشگاه ها برای اخذ پذیرش در این رشته ها موجب شده است تا بسیاری از مشتاقان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی رنج سفر و دوری و سختی زندگی در کشورهای دیگر را به جان بخرند تا در این کشورها به تحصیل در این رشته های برتر بپردازند. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور بلاروس از جهت پایین بودن هزینه های تحصیل و اعتبار مدارک علمی دانشگاهی به یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی به این کشور تبدیل شده است. یکی از مزایای ورود به این دانشگاه ها در بلاروس این است که اگر متقاضی دیپلم و دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده باشد، می تواند در کشور بلاروس دوره پیش دانشگاهی را تمام کند و در صورت قبولی وارد دوره های پزشکی و دندانپزشکی این کشور شود. البته متقاضیان باید قبل از ورود به دانشگاه پزشکی در دوره آموزشی پاتفک یا دوره آموزشی پیش پزشکی شامل آموزش درس های شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی شرکت کنند. زبان تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی بلاروس به زبان انگلیسی و روسی می باشد. طول مدت تحصیل در دوره پزشکی ۶ سال و دندانپزشکی ۵ سال می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

مهاجرت به بلاروس از طریق کار

کشور بلاروس بنا به رشد و رونق سریع اقتصادی نیازمند نیروی کار متخصص و ماهر خارجی است تا چرخ های اقتصادی خود را به گردش درآورد و نرخ رشد توسعه را افزایش دهد. بر این اساس متقاضیان بامهارت و متخصص در زمینه حرفه و کار که قصد اشتغال در کشور بلاروس را دارند، می توانند از طریق اخذ ویزای کار به کار و اشتغال در این کشور بپردازند.بدین منظور متقاضی باید یک پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای بلاروسی داشته باشد. به طور کلی هر فرصت شغلی خالی در وهله اول متعلق به ساکنان و شهروندان آن کشور است. کارفرمای بلاروسی در ابتدا شغل مورد نظر را به مدت ۳ ماه در کشور بلاروس آگهی می کند. اگر فرد مناسبی برای پر کردن این فرصت شغلی یافت نشد، کارفرما این شغل را برای بار دوم در کشورهای اتحادیه اروپا آگهی می کند، اگر این بار نیز فرد مناسب پیدا نشد؛ کارفرمای بلاروسی با متقاضی خارجی قرارداد کاری امضا می کند.بدین منظور متقاضی باید سوابق کاری حرفه ای، مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تائید بلاروس، مجوز اقامت موقت بلاروس و گواهی کار خود را به کارفرمای بلاروسی ارائه دهد. از شرایط مهم در اخذ ویزای کار بلاروس محدویت سنی متقاضی است. بر این اساس متقاضی باید زیر ۴۰ سال سن داشته باشد.

مهاجرت به بلاروس از طریق کار
مهاجرت به بلاروس از طریق کار

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار بلاروس

متقاضی با اخذ ویزای کار بلاروس می تواند به مدت یک سال در این کشور اقامت کند. اگر کار و شغل متقاضی کار حرفه ای باشد، اعتبار ویزای کار دو سال می باشد. در صورتی که متقاضی به مدت ۵ سال در این کشور به کار و اشتغال بپردازد، می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهد. از مهم ترین شرایط لازم به منظور اخذ ویزای کار بلاروس می توان به مدرک تحصیلی، سوابق کاری، سن متقاضی و مهارت و تسلط به زبان انگلیسی و یا روسی اشاره کرد.متقاضی اخذ اقامت دائم کشور بلاروس باید دارای مدارک لازم باشد. از جمله مدارک مهم در اخذ ویزای کار بلاروس می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • دعوت نامه کار از طرف کارفرمای بلاروسی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار بلاروس
  • قرارداد کار بین متقاضی و کارفرمای بلاروسی
  • تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در بلاروس
  • فرم تائید پرداخت هزینه های درخواست

به طور کلی افراد زیر می توانند مجوز کار و اقامت دائم در کشور بلاروس را اخذ کنند:

  • کارمندانی که در سفارت خانه های بلاروس فعالیت می کنند.
  • مدیران و سرمایه گذاران شرکت های تجاری خارجی در بلاروس
  • روحانیونی که مشغول فعالیت های مذهبی در بلاروس می باشند.
  • سخرانان و مدرسان بین المللی که برای کمتر از ۹۰ روز برای انجام سخرانی و آموزش به بلاروس دعوت می شوند.
  • ورزشکاران، هنرمندان و متخصصانی که دارای توانایی خاص می باشند.

مهاجرت به بلاروس از طریق سرمایه گذاری

کشور بلاروس اخیرا به یکی از کشورهای مناسب برای سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده است. علت این گرایش را می توان به شرایط کسب و کار مناسب، حمایت دولت از سرمایه گذاران، دسترسی به بازارهای EEU و قوانین جدید سرمایه گذاری کشور بلاروس نسبت داد. در واقع کشور بلاروس با ایجاد محیط و فضای سرمایه گذاری امن و حمایت از سرمایه گذاران و با وجود زیرساخت های توسعه یافته زمینه لازم در جهت سرمایه گذاری خارجی را برای متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور فراهم کرده است. متقاضیان می توانند در صنایع مختلف این کشور مانند صنایع پتروشیمی، صنایع ماشین آلات، صنایع بیوتکنولوژی، صنایع حمل و نقل و غیره سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری در کشور بلاروس به روش های زیر انجام می شود:

مهاجرت به بلاروس از طریق سرمایه گذاری در خرید ملک و خانه

متقاضیان سرمایه گذاری در کشور بلاروس می توانند با خرید خانه اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. مناسب بودن قیمت خرید خانه و ملک و رشد و رونق بازار املاک در بلاروس موجب ترغیب سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات این کشور می شود.سرمایه گذاری در املاک به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور در بلاروس محسوب می شود. بدین منظور متقاضی می تواند با هزینه بالغ بر ۱۵۰.۰۰۰ یورو اقدام به خرید خانه در این کشور کند. متقاضی با سرمایه گذاری این مبلغ و خرید خانه واجد شرایط اخذ ویزای اقامت ۳ تا ۵ ساله می شود. متقاضی از طریق این ویزا می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز درخواست اقامت کند.متقاضی با خرید ملک می تواند ویزای کوتاه مدت را دریافت کند. این ویزا قابل تمدید است و لزومی به اقامت مستمر متقاضی در بلاروس نمی باشد. اما اگر متقاضی قصد اخذ اقامت دائم بلاروس را دارد، باید حداقل ۶ ماه از یک سال را در بلاروس اقامت داشته باشد. پس از مدت ۵ سال متقاضی می تواند برای خود و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست اقامت دائم دهد. با خرید خانه و ملک در بلاروس زمین این خانه به متقاضی خارجی منتقل نخواهد شد و این زمین در طی یک قرارداد ۹۹ ساله به این متقاضی منتقل می شود.پایتخت کشور بلاروس، شهر مینسک محل خوبی برای خرید ملک و خانه در بلاروس محسوب می شود چون دارای رشد و رونق اقتصادی بهتری به نسبت دیگر شهرهای این کشور می باشد. اگر متقاضی برای این نوع سرمایه گذاری هزینه بیشتری را پرداخت کند، بالطبع روند اخذ اقامت دائم این کشور برای وی سرعت بیشتری خواهد یافت.

مهاجرت به بلاروس از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت

متقاضی اخذ اقامت دائم کشور بلاروس از طریق سرمایه گذاری در ثبت یک شرکت تجاری می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند. متقاضی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶۰.۰۰۰ دلار می تواند اقدام به ثبت شرکت کند. در ازای این سرمایه گذاری متقاضی می تواند برای خود و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست اقامت دائم کند.در این نوع سرمایه گذاری در ابتدا متقاضی می تواند ویزای طولانی مدت تجاری را اخذ کند که در حدود ۲ سال اعتبار دارد. اگر در طی این مدت شرکت تجاری متقاضی به سوددهی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم بلاروس اقدام کند. مدارک و مراحل لازم به منظور ثبت شرکت در بلاروس عبارت است از:

  • تکمیل فرم های ثبت شرکت در بلاروس
  • مشخص کردن تعداد سهامداران و شرکای شرکت تجاری
  • انتخاب نام تجاری مناسب
  • مشخص کردن آدرس شرکت
  • مشخص کردن اساسنامه شرکت تجاری
  • تعیین اسناد و مدارک مالی شرکت
مهاجرت به بلاروس از طریق سرمایه گذاری شرکت
مهاجرت به بلاروس از طریق سرمایه گذاری شرکت

مهاجرت به بلاروس از طریق ازدواج

متقاضی اخذ اقامت دائم کشور بلاروس از طریق ازدواج با تبعه و شهروند بلاروس می تواند اقامت این کشور را اخذ کند.متقاضی به منظور ازدواج با تبعه بلاروس باید واجد شرایطی باشد. از جمله شرایط مهم ازدواج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر دو طرف ازدواج باید بیشتر از ۱۸ سال داشته باشند.
  • متقاضی باید از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد.
  • ازدواج بین وابستگان خونی ممنوع است.
  • متقاضی باید با ارائه مدارکی واقعی بودن این ازدواج را ثابت کند.
  • متقاضی باید گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و همسر خود در مدت زندگی در بلاروس را ارائه دهد.

متقاضی باید اثبات کند که این ازدواج صرفا به منظور اخذ تابعیت و اقامت دائم کشور بلاروس انجام نشده است و بر اساسعلاقه و تعهد متقابل شکل گرفته است. واقعی بودن این ازدواج را متقاضی می تواند از طریق ارائه عکس های خانوادگی و هدایا و اسناد ازدواج اثبات کند. پس از ازدواج و طی ۳ سال از ازدواج در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشد، می تواند برای اخذ تابعیت و اقامت دائم کشور بلاروس اقدام کند. برای دریافت پاسپورت بلاروس از طریق ازدواج باید ۷ سال از ازدواج گذشته باشد. مهم ترین این شرایط عبارت است از:

  • متقاضی با قوانین و مقررات کشور بلاروس آشنایی داشته باشد و از این قوانین تبعیت کند.
  • متقاضی به زبان روسی تسلط پیدا کرده باشد.
  • متقاضی با زندگی در اجتماع کشور بلاروس مطابقت و سازگاری پیدا کرده باشد.
  • متقاضی از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی مشترک در بلاروس برخوردار باشد.
  • متقاضی باید تابعیت قبلی خود را ترک کند، زیرا از نظر دولت بلاروس تابعیت مضاعف مورد پذیرش نمی باشد.

مهاجرت به بلاروس از طریق تولد

به طور کلی همه کشورهای جهان در اعطای حق تابعیت و شهروندی به متقاضیان بر اساس دو قانون عمل می کنند: قانون خون و قانون خاک. بر اساس قانون خون اگر کودکی که در خاک یک کشور مشخص متولد می شود، دارای پدر و مادری باشد که تابعیت و شهروندی آن کشور مشخص را داشته باشند؛ این کودک بر طبق تابعیت پدر و مادرش تابعیت آن کشور مشخص را دریافت خواهد کرد. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، صرف نظر از تابعیت و شهروندی پدر و مادرش تابعیت آن کشور را دریافت خواهد کرد.کشور بلاروس از این نظر بر اساس قانون خون عمل می کند. اگر کودکی در این کشور از پدر و مادری با تابعیت و شهروندی بلاروس متولد شود، این کودک نیز تبعه و شهروند بلاروس خواهد شد. در واقع تولد در خاک این کشور موجب اخذ تابعیت این کشور نمی شود. اما اگر کودکی در خاک کشور بلاروس متولد شود و پدر و مادر وی نامشخص باشند تابعیت بلاروس را اخذ خواهد کرد. اگر کودکی که دارای پدر و مادر بلاروسی است در کشور دیگری زندگی کند، می تواند تابعیت بلاروس را بر طبق تابعیت پدر و مادرش اخذ کند.

مهاجرت به بلاروس از طریق ویزای همراه

متقاضی اخذ اقامت کشور بلاروس می تواند از طریق اخذ ویزای همراه نیز این اقامت را اخذ کند. بدین منظور یکی از اعضا خانواده و بستگان متقاضی باید در کشور بلاروس زندگی کند و دارای اقامت دائم این کشور باشد. متقاضی می تواند از طریق این عضو خانواده خود درخواست اخذ ویزای همراه خود را به سفارت بلاروس ارائه دهد.متقاضی باید برای این درخواست مدارک وابستگی و خویشاوندی مانند سند ازدواج، شناسنامه و دیگر مدارک لازم را ارائه دهد. مدت زمان اقامت متقاضی در کشور بلاروس از مدت زمان اقامت بستگان متقاضی نباید بیشتر باشد. ذکر این نکته ضروری است که بستگان متقاضی و خود متقاضی باید گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کشور بلاروس را ارائه دهند.

مهاجرت به بلاروس از طریق کارآفرینی

متقاضی اخذ اقامت و تابعیت کشور بلاروس از طریق کارآفرینی می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. این کشور دارای شرایط مطلوبی برای کسب و کار و تجارت می باشد. در این روش متقاضی طرح تجاری کارآفرینی و بودجه مشخص برای راه انداری این طرح را ارائه می دهد.اگر این طرح مورد تائید دولت بلاروس قرار گیرد و در کشور بلاروس قابل اجرا باشد، با آن موافقت می شود. در صورت تائید این طرح کارآفرینی و اشتغال زایی دولت بلاروس زمینه لازم برای برخورداری متقاضی از کمک های صندوق های مالی بلاروس به منظور راه اندازی و اجرای این طرح را فراهم می کند.

مهاجرت به بلاروس از طریق کارآفرینی
مهاجرت به بلاروس از طریق کارآفرینی

مهاجرت به بلاروس از طریق دارابودن توانایی و استعداد خاص

هنرمندان و ورزشکاران و افراد موفق و یا افرادی که دارای توانایی های خاص و ویژه ای می باشند، می توانند برای اخذ اقامت بلاروس درخواست دهند. هنرمندان و ورزشکارانی که دارای سوابق هنری و ورزشی درخشان می باشند و در جوامع بین المللی شناخته شده می باشند، می توانند اقدام به درخواست اخذ اقامت این کشور کنند.افرادی که دارای توانایی خاص در زمینه های هنری و ورزشی و فرهنگی می باشند نیز می توانند برای اخذ اقامت این کشور درخواست دهند. این متقاضیان باید گواهی اثبات پرداخت بیمه سلامت و مالیات را ارائه دهند. علاوه بر این مدارک، متقاضی نباید بدهی مالیاتی داشته باشد. ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر ایرانی ها از طریق این روش نمی توانند اقامت بلاروس را اخذ کنند.

مهاجرت به بلاروس از طریق پناهندگی

به طور کلی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به هیچ عنوان گزینه اخذ اقامت کشورهای جهان از طریق پناهندگی را پیشنهاد نمی دهد و ذکر این مطلب در این مقاله صرفا به منظور آگاهی و اطلاع متقاضیان از انواع روش های اخذ تابعیت و شهروندی کشور بلاروس می باشد. پناهنده بر اساس کنوانسیون ژنو فردی است که در صورت بازگشت به کشور خود به دلیل داشتن نظر و عقیده سیاسی، مذهبی و اجتماعی متفاوت مورد آزار و اذیت و تهدید و یا حتی مرگ قرار می گیرد. به منظور ارائه درخواست پناهندگی متقاضی باید در کشور بلاروس حضور داشته باشد. در صورتی که با درخواست متقاضی موافقت نشود، باید کشور بلاروس را ترک کند و در صورت حضور در خاک بلاروس دستگیر و به کشور خود برگردانده می شود.

هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی بلاروس

هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی بر اساس نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است اما به طور کلی هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی و علوم انسانی دانشگاه های بلاروس بدون در نظر گرفتن هزینه خوابگاه و خورد و خوراک و دیگر هزینه های زندگی عبارت است از:

  • رشته پزشکی به زبان انگلیسی: سالانه ۴۵۰۰ دلار
  • رشته پزشکی به زبان روسی: سالانه ۳۸۰۰ دلار
  • رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی: سالانه ۵۰۰۰ دلار
  • رشته دندانپزشکی به زبان روسی: سالانه ۴۰۰۰ دلار
  • رشته داروسازی به زبان روسی: سالانه ۳۶۰۰ دلار
  • رشته های مهندسی به زبان انگلیسی: سالانه ۳۰۰۰ دلار تا ۳۵۰۰ دلار
  • رشته های مهندسی به زبان روسی: سالانه ۲۵۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار
  • رشته های معماری به زبان انگلیسی: سالانه ۲۵۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار
  • رشته های معماری به زبان روسی: سالانه ۲۵۰۰ دلار تا ۴۰۰۰ دلار
  • رشته های فناوری تکنولوژی(IT) به زبان روسی: سالانه ۲۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار
  • رشته های فناوری تکنولوژی(IT) به زبان انگلیسی: سالانه ۲۵۰۰ دلار تا ۴۰۰۰ دلار
  • رشته های علوم انسانی به زبان انگلیسی: سالانه ۲۰۰۰ دلار تا ۳۸۰۰ دلار
  • رشته های علوم انسانی به زبان روسی: سالانه ۱۶۰۰ دلار تا ۲۶۰۰ دلار

انواع ویزاهای بلاروس

متقاضیان می توانند از طریق ویزاهای گوناگون وارد کشور بلاروس شوند. از جمله مهم ترین این ویزاها موارد زیر را می توان برشمرد:

  • ویزای تک ورودی: ویزایی که برای یک مدت مشخص معمولا کمتر از ۳ ماه برای اقامت در کشور بلاروس اخذ می شود.
  • ویزای دو ورودی: ویزایی است که برای مدت مشخص کمتر از ۳ ماه برای اقامت و خروج از بلاروس دریافت می شود.
  • ویزای چندین ورود: ویزایی است که متقاضی می تواند چندین بار به این کشور رفت و آمد کند. البته این رفت و آمدها باید در مدت مشخص شده در پاسپورت باشد که معمولا کمتر از ۳ ماه می باشد.
  • ویزای ترانزیت: این ویزای فرودگاهی برای تغییر پروازها می باشد که تا ۲ روز معتبر است.
  • ویزای کوتاه مدت: مدت زمان اعتبار این ویزا ۹۰ روز می باشد.
  • ویزای بلندمدت: این ویزا تا یک سال معتبر است و متقاضی می تواند تا ۳ ماه با این ویزا در بلاروس اقامت کند.

شرایط اخذ تابعیت و شهروندی کشور بلاروس

به طور کلی متقاضی می تواند از روش های ذکر شده مانند ازدواج با تبعه بلاروس، سرمایه گذاری در خرید ملک و خانه و ثبت شرکت و یا تحصیل در این کشور اقامت دائم این کشور را دریافت کند. به طور کلی دانشجویان پس از فارغ تحصیلی و یافتن شغل مناسب و پرداخت مالیات می توانند پس از ۵ سال اقامت دائم بلاروس را دریافت کنند. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در ثبت شرکت و خرید خانه و سرمایه گذاری در صنایع و طرح های تجاری درصورتی که طرح آن ها به سوددهی مناسبی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، پس از ۷ سال می توانند اقامت دائم بلاروس را اخذ کنند.پس از اخذ اقامت دائم بلاروس و گذشت چند سال متقاضی واجد شرایط می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کند. مهم ترین شرایط اخذ تابعیت کشور بلاروس عبارت است از:

  • متقاضی باید به زبان روسی تسلط کامل داشته باشد و بتواند به خوبی در اجتماع مردم بلاروس صحبت کند.
  • متقاضی باید از قوانین و مقررات کشور بلاروس تبعیت کند.
  • متقاضی نباید دارای تابعیت دیگری باشد و به منظور اخذ تابعیت بلاروس باید تابعیت پیشین خود را ترک کند. کشور بلاروس داشتن تابعیت مضاعف را خلاف قانون می داند.
  • متقاضی باید به مدت ۷ سال در کشور بلاروس اقامت مداوم داشته باشد.
  • متقاضی باید دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در بلاروس باشد.
شرایط اخذ تابعیت کشور بلاروس
شرایط اخذ تابعیت کشور بلاروس

شرایط اخذ پاسپورت کشور بلاروس

به طور کلی پاسپورت کشور بلاروس در زمره پاسپورت های معتبر جهان قرار دارد. متقاضی با دارا بودن پاسپورت کشور بلاروس می تواند به ۷۹ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا رفت و آمد کند. پاسپورت این کشور در رتبه ۵۵ پاسپورت های جهان قرار دارد. در واقع با اخذ پاسپورت کشور بلاروس متقاضی می تواند به سهولت به کشورهای اروپایی دیگر رفت و آمد کند. متقاضی اخذ پاسپورت کشور بلاروس در ابتدا باید از طریق سرمایه گذاری، تحصیل، اشتغال و یا ازدواج اقامت دائم این کشور را اخذ کرده باشد. پس از اخذ اقامت دائم و طی چند سال در صورتی که متقاضی واجد شرایط لازم باشد، می تواند برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کند. از مهم ترین شرایط دریافت پاسپورت بلاروس می توان این موارد را ذکر کرد:

  • متقاضی باید به مدت ۱۰ سال در کشور بلاروس زندگی کرده باشد.
  • متقاضی باید با قوانین و مقررات این کشور آشنا باشد و از این قوانین تبعیت کند.
  • متقاضی باید تسلط کافی به زبان این کشور داشته باشد و با زندگی در این کشور سازگار شده باشد.
  • متقاضی باید در مصاحبه حضوری به خوبی به پرسش های تاریخی در مورد این کشور پاسخ دهد.

سخن آخر

این مقاله به طور مفصل به بررسی روش های اخذ اقامت و تابعیت کشور بلاروس پرداخت. به طور کلی می توان این طور نتیجه گرفت که از میان روش های اخذ اقامت دائم کشور بلاروس، روش سرمایه گذاری یک راه مطمئن و پرسود، روش تحصیلی یک راه متداول و رایج در جهت زمینه سازی اخذ اقامت این کشور پس از فارغ تحصیلی، روش اشتغال بهترین روش برای افراد متخصص حرفه ای و روش ازدواج برای افرادی است که در پی تشکیل زندگی در این کشور اروپایی می باشند. در واقع بر اساس شرایط زندگی و تمکن مالی و وضعیت کاری خود می توانیم به یک تصمیم درست در مورد انتخاب این کشور برای مهاجرت برسیم. ایجاد یک فضای کاری مطمئن، حمایت دولت بلاروس از سرمایه گذاران خارجی، وجود دانشگاه های برتر و پایین بودن هزینه های تحصیل در این کشور اروپایی، امکان اخذ اقامت دائم این کشور پس از ازدواج با تبعه این کشور از مزیت ها و موارد مهمی است که موجب ترغیب مهاجران به مهاجرت به این کشور می شود.

با همه موارد و مزیت های شرح داده شده و برشمردن نقاط مثبت این کشور اگر هنوز در انتخاب این کشور برای مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری مردد هستید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید، می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس بگیرید و از خدمات مشاوره ای مهاجرتی آن ها برخوردار شوید. این مشاوران با سابقه صدها پرونده مهاجرتی بهترین گزینه مهاجرتی مناسب را به شما ارائه می دهند و از ابتدای این تصمیم سخت در کنار شما خواهند بود تا این مسیر سخت و ناهموار را سهل و هموار کنند.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به کشور بلاروس

1- آیا متقاضی با تحصیل در کشور بلاروس می تواند اقامت این کشور را اخذ کند و شرایط تحصیل در این کشور چیست؟

پایین بودن هزینه های تحصیل، بالابودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و همچنین وجود دانشگاه هایی با رتبه و رنکینگ های جهانی موجب شده است تا این کشور به عنوان یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی محسوب شود. خبر خوب برای متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در بلاروس را دارند این است که ۲۰ دانشگاه و کالج پزشکی کشور بلاروس مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران قرار دارد. دانشگاه های این کشور در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه های برتر جهانی می باشند. متقاضیان تحصیل در کشور بلاروس در صورتی که فاقد تمکن مالی کافی به منظور تامین هزینه های تحصیل خود می باشند، می توانند با استفاده از بورسیه های تحصیلی گوناگون این کشور بخش زیادی از هزینه های تحصیلی خود در این کشور را تامین کنند. در واقع دانشجو با برخورداری از این بورسیه ها در ارزان ترین کشور اروپا تحصیل می کند. ذکر این نکته ضروری است که صرف تحصیل در کشور بلاروس موجب اخذ اقامت دائمی این کشور نمی شود، بلکه دانشجو پس از فارغ تحصیلی با جست و جوی کار و اشتغال و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری و یا خرید ملک و ثبت شرکت می تواند پس از اخذ اقامت کاری مقدمات اخذ اقامت دائم بلاروس را فراهم کند. بدین منظور متقاضی باید به مدت ۵ سال در این کشور مشغول کار و فعالیت باشد و مالیات خود را پرداخت کرده باشد تا بتواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

2- شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی بلاروس چیست؟

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس بلاروس نیاز به مدرک دیپلم ۱۲ سال دارند. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد. اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور را داشته باشد، باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶ باشد. البته متقاضیان می توانند در دانشگاه های روسی زبان نیز تحصیل کنند. دانشجویان در این مقطع با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی می توانند از ۱۰ تا ۱۵ ساعت در هفته به کار و اشتغال بپردازند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور بلاروس را تامین کنند. به طور کلی هزینه تحصیل در این مقطع از ۱۵۰۰ یورو در سال شروع می شود.

3- به منظور مهاجرت کاری به کشور بلاروس متقاضی نیازمند دریافت چه نوع ویزایی می باشد؟

کشور بلاروس بنا به رشد و رونق سریع اقتصادی نیازمند نیروی کار متخصص و ماهر خارجی است تا چرخ های اقتصادی خود را به گردش درآورد و نرخ رشد توسعه را افزایش دهد. بر این اساس متقاضیان بامهارت و متخصص در زمینه حرفه و کار که قصد اشتغال در کشور بلاروس را دارند، می توانند از طریق اخذ ویزای کار به کار و اشتغال در این کشور بپردازند. بدین منظور متقاضی باید یک پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای بلاروسی داشته باشد. به طور کلی هر فرصت شغلی خالی در وهله اول متعلق به ساکنان و شهروندان آن کشور است. کارفرمای بلاروسی در ابتدا شغل مورد نظر را به مدت ۳ ماه در کشور بلاروس آگهی می کند. اگر فرد مناسبی برای پر کردن این فرصت شغلی یافت نشد، کارفرما این شغل را برای بار دوم در کشورهای اتحادیه اروپا آگهی می کند، اگر این بار نیز فرد مناسب پیدا نشد؛ کارفرمای بلاروسی با متقاضی خارجی قرارداد کاری امضا می کند. بدین منظور متقاضی باید سوابق کاری حرفه ای، مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تائید بلاروس، مجوز اقامت موقت بلاروس و گواهی کار خود را به کارفرمای بلاروسی ارائه دهد. از شرایط مهم در اخذ ویزای کار بلاروس محدویت سنی متقاضی است. بر این اساس متقاضی باید زیر ۴۰ سال سن داشته باشد.

4- شرایط سرمایه گذاری در بلاروس به طریق خرید ملک و خانه چیست؟

متقاضی می تواند با هزینه بالغ بر ۱۵۰.۰۰۰ یورو اقدام به خرید خانه در این کشور کند. متقاضی با سرمایه گذاری این مبلغ و خرید خانه واجد شرایط اخذ ویزای اقامت ۳ تا ۵ ساله می شود. متقاضی از طریق این ویزا می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز درخواست اقامت کند. متقاضی با خرید ملک می تواند ویزای کوتاه مدت را دریافت کند. این ویزا قابل تمدید است و لزومی به اقامت مستمر متقاضی در بلاروس نمی باشد. اما اگر تقاضی قصد اخذ اقامت دائم بلاروس را دارد، باید حداقل ۶ ماه از یک سال را در بلاروس اقامت داشته باشد. پس از مدت ۵ سال متقاضی می تواند برای خود و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست اقامت دائم دهد. با خرید خانه و ملک در بلاروس زمین این خانه به متقاضی خارجی منتقل نخواهد شد و این زمین در طی یک قرارداد ۹۹ ساله به این متقاضی منتقل می شود. پایتخت کشور بلاروس، شهر مینسک محل خوبی برای خرید ملک و خانه در بلاروس محسوب می شود چون دارای رشد و رونق اقتصادی بهتری به نسبت دیگر شهرهای این کشور می باشد. اگر متقاضی برای این نوع سرمایه گذاری هزینه بیشتری را پرداخت کند، بالطبع روند اخذ اقامت دائم این کشور برای وی سرعت بیشتری خواهد یافت.

5- شرایط اخذ اقامت بلاروس از طریق ثبت شرکت تجاری چیست؟

متقاضی اخذ اقامت دائم کشور بلاروس از طریق سرمایه گذاری در ثبت یک شرکت تجاری می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند. متقاضی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶۰.۰۰۰ دلار می تواند اقدام به ثبت شرکت کند. در ازای این سرمایه گذاری متقاضی می تواند برای خود و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست اقامت دائم کند. در این نوع سرمایه گذاری در ابتدا متقاضی می تواند ویزای طولانی مدت تجاری را اخذ کند که در حدود ۲ سال اعتبار دارد. اگر در طی این مدت شرکت تجاری متقاضی به سوددهی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم بلاروس اقدام کند. مدارک و مراحل لازم به منظور ثبت شرکت در بلاروس عبارت است از: تکمیل فرم های ثبت شرکت در بلاروس مشخص کردن تعداد سهامداران و شرکای شرکت تجاری انتخاب نام تجاری مناسب مشخص کردن آدرس شرکت مشخص کردن اساسنامه شرکت تجاری تعیین اسناد و مدارک مالی شرکت

6- شرایط مهاجرت به بلاروس از طریق ازدواج چیست؟

متقاضی اخذ اقامت دائم کشور بلاروس از طریق ازدواج با تبعه و شهروند بلاروس می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی به منظور ازدواج با تبعه بلاروس باید واجد شرایطی باشد. از جمله شرایط مهم ازدواج می توان به موارد زیر اشاره کرد: هر دو طرف ازدواج باید بیشتر از ۱۸ سال داشته باشند. متقاضی باید از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد. ازدواج بین وابستگان خونی ممنوع است. متقاضی باید با ارائه مدارکی واقعی بودن این ازدواج را ثابت کند. متقاضی باید گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و همسر خود در مدت زندگی در بلاروس را ارائه دهد. متقاضی باید اثبات کند که این ازدواج صرفا به منظور اخذ تابعیت و اقامت دائم کشور بلاروس انجام نشده است و بر اساس علاقه و تعهد متقابل شکل گرفته است. واقعی بودن این ازدواج را متقاضی می تواند از طریق ارائه عکس های خانوادگی و هدایا و اسناد ازدواج اثبات کند. پس از ازدواج و طی ۳ سال از ازدواج در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشد، می تواند برای اخذ تابعیت و اقامت دائم کشور بلاروس اقدام کند.

7- کشور بلاروس در اعطای تابعیت و شهروندی بر اساس قانون خون عمل می کند یا قانون خاک؟

به طور کلی همه کشورهای جهان در اعطای حق تابعیت و شهروندی به متقاضیان بر اساس دو قانون عمل می کنند: قانون خون و قانون خاک. بر اساس قانون خون اگر کودکی که در خاک یک کشور مشخص متولد شود، دارای پدر و مادری باشد که تابعیت و شهروندی آن کشور مشخص را داشته باشند؛ این کودک بر طبق تابعیت پدر و مادرش تابعیت آن کشور مشخص را دریافت خواهد کرد. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، صرف نظر از تابعیت و شهروندی پدر و مادرش تابعیت آن کشور را دریافت خواهد کرد. کشور بلاروس از این نظر بر اساس قانون خون عمل می کند. اگر کودکی در این کشور از پدر و مادری با تابعیت و شهروندی بلاروس متولد شود، این کودک نیز تبعه و شهروند بلاروس خواهد شد. در واقع تولد در خاک این کشور موجب اخذ تابعیت این کشور نمی شود. اما اگر کودکی در خاک کشور بلاروس متولد شود و پدر و مادر وی نامشخص باشند تابعیت بلاروس را اخذ خواهد کرد. اگر کودکی کا دارای پدر و مادر بلاروسی است در کشور دیگری زندگی کند، می تواند تابعیت بلاروس را بر طبق تابعیت پدر و مادرش اخذ کند.

8- شرایط مهاجرت به بلاروس از طریق ویزای همراه چیست؟

متقاضی اخذ اقامت کشور بلاروس می تواند از طریق اخذ ویزای همرا نیز این اقامت را اخذ کند. بدین منظور یکی از اعضا خانواده و بستگان متقاضی باید در کشور بلاروس زندگی کند و دارای اقامت دائم این کشور باشد. متقاضی می تواند از طریق این عضو خانواده خود درخواست اخذ ویزای همراه خود را به سفارت بلاروس ارائه دهد. متقاضی باید برای این درخواست مدارک وابستگی و خویشاوندی مانند سند ازدواج، شناسنامه و دیگر مدارک لازم را ارائه دهد. مدت زمان اقامت متقاضی در کشور بلاروس از مدت زمان اقامت بستگان متقاضی نباید بیشتر باشد. ذکر این نکته ضروری است که بستگان متقاضی و خود متقاضی باید گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کشور بلاروس را ارائه دهند.

9- آیا افراد با دارابودن توانایی و استعداد خاص می توانند اقامت کشور بلاروس را اخذ کنند؟

هنرمندان و ورزشکاران و افراد موفق و یا افرادی که دارای توانایی های خاص و ویژه ای می باشند، می توانند برای اخذ اقامت بلاروس درخواست دهند. هنرمندان و ورزشکارانی که دارای سوابق هنری و ورزشی درخشان می باشند و در جوامع بین المللی شناخته شده می باشند، می توانند اقدام به درخواست اخذ اقامت این کشور کنند. افرادی که دارای توانایی خاص در زمینه های هنری و ورزشی و فرهنگی می باشند نیز می توانند برای اخذ اقامت این کشور درخواست دهند. این متقاضیان باید گواهی اثبات پرداخت بیمه سلامت و مالیات را ارائه دهند. علاوه بر این مدارک، متقاضی نباید بدهی مالیاتی داشته باشد. ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر ایرانی ها از طریق این روش نمی توانند اقامت بلاروس را اخذ کنند.

10- مهم ترین شرایط دریافت پاسپورت بلاروس چیست؟

متقاضی باید به مدت ۱۰ سال در کشور بلاروس زندگی کرده باشد. متقاضی باید با قوانین و مقررات این کشور آشنا باشد و از این قوانین تبعیت کند. متقاضی باید تسلط کافی به زبان این کشور داشته باشد و با زندگی در این کشور سازگار شده باشد. متقاضی باید در مصاحبه حضوری به خوبی به پرسش های تاریخی در مورد این کشور پاسخ دهد.

11- مهم ترین شرایط برای اخذ تابعیت کشور بلاروس چیست؟

متقاضی باید به زبان روسی تسلط کامل داشته باشد و بتواند به خوبی در اجتماع مردم بلاروس صحبت کند. متقاضی باید از قوانین و مقررات کشور بلاروس تبعیت کند متقاضی نباید دارای تابعیت دیگری باشد و به منظور اخذ تابعیت بلاروس باید تابعیت پیشین خود را ترک کند. کشور بلاروس تابعیت مضاعف را خلاف قانون می داند متقاضی باید به مدت ۷ سال در کشور بلاروس اقامت مداوم داشته باشد متقاضی باید دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در بلاروس باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده