لوگوی اصطهباناتی

مهاجرت به استونی + اقامت

کشور کوچک استونی که مساحتی به اندازه استان آذربایجان شرقی ایران دارد با جمعیتی در حدود یک میلیون و دویست هزار نفر از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن می باشد. متقاضیان با اخذ اقامت این کشور اروپایی از مزایای شگفت زندگی در یک کشور اروپایی برخوردار می شوند. بر همین اساس در این مقاله به چگونگی اخذ اقامت و تابعیت این کشور می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

چرا مهاجرت به کشور استونی

کشور استونی از کم جمعیت ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شمال اروپا قرار دارد. این کشور با پیشرفت چشمگیر در حوزه علوم و تحقیقات زمینه لازم برای مهاجرت تحصیلی به استونی و شغلی را برای متقاضیان فراهم کرده است. این کشور که در سال ۲۰۱۱ عنوان آزادترین اینترنت در جهان را اخذ کرده است، از موسسان شرکت عظیم اسکایپ است. بر اساس گزارش های جهانی کشور استونی از لحاظ وجود IT در سازمان ها و اداره های دولتی رتبه سوم در جهان را دارا می باشد. این کشور که عضو اتحادیه اروپا است متشکل از جزیره های فراوانی در خلیج فنلاند است.کشور زیبای استونی از جمله کشورهای اروپایی پیشرفته است که در زمینه تکنولوژی و دیجیتال رشد فراوانی داشته است. این کشور با تسهیل پروسه های سرمایه گذاری و کار و تحصیل موجب شده است تا مهاجران بی شماری را به خود جذب کند. علی رغم اروپایی بودن استونی، هزینه های زندگی در این کشور ارزان و مقرون به صرفه است.امکانات اجتماعی مناسب، رفاه اجتماعی، آرامش و امنیت معیارهای مناسبی برای یک زندگی و کسب و کار و فعالیت اقتصادی محسوب می شود. ثبات و امنیت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی از مهم ترین معیارهای لازم برای سرمایه گذاری و کسب و کار و فعالیت اقتصادی به شمار می آید. با وجود این معیارها است که سرمایه گذاران خارجی ترغیب می شوند تا به کسب و کار در هر کشوری بپردازند. شرایط آسان سرمایه گذاری و خرید ملک و ثبت شرکت این کشور را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است. کشور استونی از لحاظ آزادی مطبوعات، آزادی سیاسی، آزادی اقتصادی و آموزش در بالاترین سطح جهان قرار دارد. این کشور که در میان جمهوری های شوروی بالاترین سرانه ناخالص داخلی را داشت از سوی سازمان ملل متحد در رده کشورهای دارای شاخص توسعه انسانی بسیار بالا قرار دارد.

مزایای مهاجرت به استونی + به صورت موردی

استونی یکی از کشورهای شمال اروپا و در منطقه بالتیک می باشد که در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر مهاجران برای زندگی بوده است. علت انتخاب این کشور برای زندگی و مهاجرت از دید بسیار از متقاضیان مزایای غیر قابل انکار آن می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • وجود جوی آرام از نظر سیاسی و اجتماعی این کشور را به یکی از کشورهای امن و آرام اروپا تبدیل کرده است.
  • شرایط و امکانات خوب بهداشتی و درمانی در استونی، باعث شده است بسیاری از مردم این کشور دغدغه پرداخت هزینه های سنگین درمان و خدمات بهداشتی را نداشته باشند.
  • به طور کلی هزینه های زندگی در این کشور نسبتا ارزان است و مردم مایحتاج زندگی روزانه خود را به راحتی فراهم می کنند.
  • پایین بودن نرخ جرم و جنایت و امنیت بالای این کشور از دیگر مزایای مهاجرت به استونی می باشد.
  • هزینه های مسکن و اجاره خانه در کشور استونی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی مقرون به صرفه می باشد.
  • با این که جمعیت کشور زیاد نیست و جزء کشورهای کم جمعیت اروپا می باشد؛ اما دولت آن به سیستم آموزشی بسیار اهمیت داده و می توان گفت استونی از سطح علمی بالایی در دانشگاه های خود برخوردار می باشد.
  • مردم این کشور به سبک زندگی سالم، پیاده روی و داشتن یک زندگی ارام بسیار پایبند هستند.
  • هزینه های حمل و نقل در این کشور به نسبت تمام هزینه های دیگر زندگی مناسب می باشد. همچنین سرویس های اتوبوس، کشتی و قطار برای رفت و آمد به تمام نقاط مختلف کشور در دسترس مردم هستند.
  • از نظر آب و هوایی یکی بهترین کشورها با هوایی با شاخص کیفی سالم و تمیز است.

کشور استونی انتخاب سرمایه گذاران ایرانی

کشور استونی یکی از مقاصد مهم سرمایه گذاری برای ایرانی ها نیز محسوب می شود. ایرانی ها از طریق مختلف مانند تحصیل و سرمایه گذاری در استونی موفق به اخذ تابعیت این کشور اروپایی شده اند. در سال ۲۰۱۹ تعداد افراد ایرانی که کشور استونی را برای سرمایه گذاری و کار انتخاب کرده بودند، ۱۰ درصد از سال قبل افزایش داشته است. همین امر حاکی از رونق اقتصاد و پیشرفت بازار کار این کشور است. بر اساس آمار مربوط، روند سرمایه گذاری خارجی در این کشور با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده است.ایرانی ها علاوه بر سرمایه گذاری خارجی، به قصد تحصیل نیز وارد این کشور می شوند. در واقع افراد ایرانی در ابتدا به منظور ادامه تحصیل و سپس برای کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل می کنند و پس از چند سال موفق به اخذ تابعیت و شهروندی این کشور می شوند.

در همین راستا مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله کامل و جامع سعی کرده اند تا همه جزئیات و سوالات مربوط به اخذ تابعیت و شهروندی کشور استونی را پاسخ دهند و ابهامات موجود را برطرف نمایند.

کشور استونی انتخاب سرمایه گذاران ایرانی
کشور استونی انتخاب سرمایه گذاران ایرانی

مهاجرت به استونی از طریق کار

متقاضیان اخذ اقامت کشور استونی می توانند از طریق یافتن کار اقامت این کشور را اخذ کنند. برای یافتن کار در این کشور، متقاضیان همانند دیگر کشورهای اروپایی باید یک پیشنهاد کار (Job Offer) داشته باشند. بدین منظور متقاضی باید از یک کارفرمای اهل استونی و یا شرکتی در این کشور یک پیشنهاد کاری داشته باشد. کارفرمای اهل استونی در ابتدا آگهی نیروی کار را به مدت ۳ ماه در کشور استونی منتشر می کند. در صورتی که نیروی کار استونی برای پر کردن آن فرصت شغلی در کشور استونی پیدا نشد، کارفرما این آگهی را به مدت ۳ ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر می کند. اگر پس از این مدت نیروی کار اروپایی نیز برای این کار پیدا نشد، کارفرما می تواند با نیروی کار خارجی قرارداد امضا کند.در صورتی که متقاضی با طی مراحل قانونی و امضای قرارداد موفق به یافتن کار به واسطه کارفرمای اهل استونی شد، می تواند وارد بازار کار این کشور شود. مدت زمان اعتبار ویزای کار استونی ۳ سال می باشد. البته متقاضی می تواند پس از تمام شدن اعتبار این ویزا آن را برای ۳ سال دیگر تمدید کند. متقاضیان اخذ اقامت کشور استونی از طریق کار می توانند در حدود ۳۸ ساعت در هفته کار کنند.افرادی که با اخذ ویزای تحصیلی وارد کشور استونی می شوند، می توانند با مجوز کار مشغول کار و اشتغال شوند.
افراد زیر می توانند با اخذ مجوز اقامت و کار در کشور استونی مشغول کار شوند:

  • افرادی که از طریق سرمایه گذاری دارای مجوز کار هستند.
  • افرادی که بنا به شغل و حرفه خود دارای مجوز اقامت این کشور هستند، مانند پزشکان، محققان، اساتید دانشگاه، معلمان و وکلا.
  • افرادی که از طریق همسر و یا فرزند اهل استوانی خود می توانند مجوز اقامت دائم این کشور را اخذ کنند، می توانند با مجوز کار مشغول کار و فعالیت در این کشور شوند.

متقاضیان اخذ اقامت کشور استونی به طریق کار باید ویزای کار دریافت کنند. بدین منظور متقاضیان برای اخذ ویزای کار بایدمدارکی را ارائه کنند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • مدرک تحصیلی متقاضی
  • گواهی سوپیشینه
  • گواهی سلامت
  • شناسنامه و مدارک شناسایی
  • سابقه کار حرفه ای
  • ارائه گواهی تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در استونی

مهاجرت به استونی از طریق تحصیل

یکی از روش های اخذ اقامت دائم کشور استونی از طریق تحصیل در این کشور است. در واقع بیشترین میزان مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل می باشد. البته همه افرادی که برای تحصیل روانه این کشور می شوند پس از فارغ تحصیلی به کشور خود بازنمی گردند. برخی از افراد پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود در استونی زمینه لازم برای کار و اشتغال را فراهم می کنند و پس از چند سال می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.دانشگاه های کشور استونی در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. متقاضیان تحصیل در استونی برای تامین هزینه های تحصیل خود سالانه نیازمند ۴۰۰۰ یورو تا ۵۰۰۰ یورو می باشند.

مهاجرت به استونی از طریق تحصیل
مهاجرت به استونی از طریق تحصیل

تحصیل در مقطع کارشناسی استونی

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس استونی در حدود ۳ تا ۴ سال است. متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی می توانند از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه های استونی برخوردار شوند. دانشجویان دوره تحصیلی لیسانس می توانند از بورسیه ماهانه ۳۵۰ یورویی دانشگاه های استونی بهره مند شوند.دانشجویانی که دارای مدرک کاردانی می باشند، می توانند با معادل سازی در این مقطع تحصیل کنند. دانشجویان باید ۱۲۴ واحد درسی را در این مقطع بگذرانند. یکی از موارد مهم در پذیرش دانشگاه های اروپایی، دارا بودن مدرک مهارت زبان است؛ که دانشگاه های استونی این شرط را به عنوان شرط پذیرش در دانشگاه های این کشور لحاظ نکرده اند. در واقع شرایط اخذ پذیرش دانشگاه های استونی راحت تر از دیگر کشورهای اروپایی است.علاوه بر این، متقاضیان تحصیل در رشته های علوم مهندسی و کامپیوتر می توانند به طور رایگان در این رشته ها تحصیل کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه های استونی عبارت است از:

  • ارائه مدرک دیپلم و ریزنمره های دبیرستان و ترجمه آن ها
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمره ها و ترجمه آن
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه شناسنامه و ترجمه آن

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استونی

متقاضیان اخذ مجوز اقامت استونی از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی باشند. مدت زمان تحصیل در این مقطع در حدود ۲ سال است. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مدرک مهارت زبان تافل و یا آیلتس نمی باشند که این خود یک امتیاز بزرگ برای تحصیل در این کشور محسوب می شود. دانشجویان باید در حدود ۳۰ واحد درسی را در مقطع کارشناسی ارشد استونی بگذرانند. هزینه تحصیل در این مقطع سالانه در حدود ۴۰۰۰ یورو تا ۵۰۰۰ یورو می باشد. متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استونی باید مدارک زیر را برای اخذ پذیرش تحصیلی ارائه دهد:

  • ارائه مدرک دیپلم و ریزنمره های دبیرستان و ترجمه آن ها
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمره ها و ترجمه آن
  • ارائه مدرک کارشناسی و ترجمه آن
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه شناسنامه و ترجمه آن

تحصیل در مقطع دکترا استونی

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا استونی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. تحصیل در مقطع دکترا استونی به زبان های انگلیسی و روسی و استونیایی امکان پذیر است. طول مدت تحصیل در این مقطع در حدود ۳ سال می باشد. متقاضیان با ارائه مقاله های تحقیقی و پایان نامه کارشناسی ارشد و پذیرش در آزمون ورودی می توانند در دوره دکترا استونی مشغول به تحصیل شوند. کل واحدهای درسی این مقطع ۳۰ واحد می باشد. متقاضیان اخذ اقامت دائم استونی از طریق تحصیل در این کشور باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه مدرک دیپلم و ترجمه آن
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ترجمه آن
  • ارائه مدرک کارشناسی و ترجمه آن
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد و ترجمه آن
  • ارائه پایان نامه تحقیقی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه شناسنامه و ترجمه آن

مهاجرت به استونی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

یکی از روش های اخذ اقامت کشور استونی، سرمایه گذاری به طریق ثبت شرکت است. همانند ثبت شرکت در دیگر کشورهای اروپایی، متقاضی باید برنامه تجاری (Business Plan) خود را به اتاق بازرگانی استونی ارائه دهد. اگر با طرح تجاری شرکت متقاضی موافقت شود، متقاضی باید شرکت تجاری خود را ثبت کند.حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت تجاری در اسلونی در حدود ۲۵۰۰.۰۰۰ یورو می باشد. سرمایه گذار با سرمایه گذاری این مبلغ و ثبت شرکت تجاری می تواند مجوز اقامت موقت استونی را اخذ کند. در صورتی که این شرکت در طی مدت ۷ تا ۸ ماه به سوددهی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، سرمایه گذار مالیات خود را پرداخت کند و از قوانین و مقررات کاری این کشور تبعیت کند؛ می تواند پس از ۵ سال اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کند.به منظور اخذ اقامت دائم شرکت سرمایه گذار باید به طور کلی شرایط زیر را رعایت کرده باشد:

  • شرکت سرمایه گذار باید حداقل به مدت ۴ ماه فعالیت تجاری و اقتصادی فعال انجام داده باشد و به سوددهی رسیده باشد.
  • شرکت سرمایه گذار باید به گردش مالی سالانه ۲۰۰.۰۰۰ یورو رسیده باشد.
  • ارزش سهام شرکت سرمایه گذار در حدود ۶۵.۰۰۰ یورو باشد.

کشور استونی با تسهیل روند سرمایه گذاری خارجی این مسیر مهاجرتی را برای سرمایه گذاران راحت تر کرده است. به منظور ثبت شرکت تجاری در کشور استونی، متقاضی با هیچ محدودیت سنی و یا سطح سواد مواجه نمی باشد. سرمایه گذار نیاز به سهامدار و هیئت مدیره ندارد. سرمایه گذار می تواند پس از ثبت شرکت همسر و فرزندان خود را نیز به همراه داشته باشد. در این شرایط سرمایه گذار می تواند مجوز اقامت ۵ ساله را برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اخذ کند. پس از گذشت ۵ سال سرمایه گذار می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی استونی اقدام کند.سرمایه گذار با ثبت شرکت می تواند اقامت موقت یک ساله را دریافت کند. سرمایه گذار می تواند به دو صورت شرکت تجاری خود را ثبت کند؛ شرکت تجاری با سهامی خاص و شرکت تجاری با سهامی عام. البته برای سرمایه گذاران خارجی شرکت تجاری با سهامی خاص انتخاب بهتری می باشد. با ثبت شرکت تجاری، سرمایه گذار می تواند در حیطه شرکت تجاری فعالیت های تجاری مختلفی را انجام دهد.سرمایه گذار به منظور ثبت شرکت و سرمایه گذاری در استونی باید مدارکی را ارائه دهد. برخی از مهم ترین این مدارک عبارت است از:

  • ارائه مجوز اقامت یک ساله
  • گواهی سلامت و معاینه های پزشکی
  • ارائه فرم تجاری شرکت
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه پرینت حساب مالی سرمایه گذار و تمکن مالی
  • کپی مدارک تحصیلی سرمایه گذار
  • ارائه طرح و برنامه تجاری برای شرکت
  • گواهی سوپیشینه سرمایه گذار
مهاجرت به استونی از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به استونی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذار با ارائه مدارک ذکر شده و طرح و برنامه شرکت که توجیه اقتصادی داشته باشد، می تواند مجوز اقامت این کشور را دریافت کند.

امتیاز های سرمایه گذاری به طریق ثبت شرکت در استونی

متقاضیان سرمایه گذاری به روش ثبت شرکت در استونی باید از تجربه کافی در امور تجارت و اداره شرکت تجاری برخوردار باشند و علاوه بر این تمکن مالی کافی برای راه اندازی شرکت تجاری را داشته باشند. علی رغم مبلغ زیاد برای سرمایه گذاری در این کشور اروپایی، سرمایه گذاران از مزایای بسیاری برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین این مزایا عبارتند از:

  • امکان افتتاح حساب های بانکی در بانک های کشورهای اروپایی
  • امکان برخورداری از تحصیلات رایگان در استونی
    امکان استفاده از حقوق شهروندی و خدمات درمانی استونی
  • عدم محدودیت سنی برای سرمایه گذاری در استونی
  • عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی

مهاجرت به استونی از طریق کارآفرینی

متقاضیان اخذ اقامت کشور استونی می توانند از طریق کارآفرینی نیز تابعیت این کشور را دریافت کنند. متقاضیانی که از تمکن مالی خوبی برخوردار نمی باشند اما دارای ایده و طرح کارآفرینی و اشتغال زایی می باشند، می توانند طرح و ایده کارآفرینی خود را به دولت استونی ارائه دهند.در صورتی که پس از بررسی و ارزیابی دقیق، این طرح و ایده کارآفرینی مورد تائید دولت استونی قرار گیرد و این طرح از لحاظ اقتصادی پر سود و منفعت باشد، دولت استونی بودجه کافی برای اجرای این طرح کارآفرینی را در اختیار متقاضی قرار می دهد. پس از یک مدت مشخص اگر این طرح به سوددهی خوبی برسد و از گردش مالی مناسبی برخوردار باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت استونی اقدام کند.

مهاجرت به استونی از طریق خویش فرمایی

متقاضی اخذ اقامت و تابعیت کشور استونی می تواند از طریق خویش فرمایی نیز اقدام کند. در کشور استونی برای خویش فرمایی قوانینی وجود دارد. بر طبق قوانین خویش فرمایی در استونی، اگر متقاضی به عنوان یک فرد حقیقی باشد که مالیات را پرداخت می کند، می تواند اقدام به فعالیت های تجاری و اقتصادی و بازرگانی کند.متقاضی برای اخذ اقامت کشور استونی از طریق خویش فرمایی باید به مدت ۴ ماه دارای سابقه فعالیت بازرگانی و اقتصادی باشد. علاوه بر این گردش مالی سالیانه فعالیت اقتصادی و تجاری متقاضی باید حداقل در حدود ۲۰۰.۰۰۰ یورو باشد. ارزش دارایی متقاضی باید در این فعالیت اقتصادی و تجاری در حدود ۱۶.۰۰۰ یورو باشد.در صورتی که متقاضی همه این شرایط را رعایت کرده باشد و پس از تائید اداره مهاجرت استونی، متقاضی می تواند مجوز اقامت ۵ ساله را دریافت کند. این مجوز ۵ ساله به همسر و فرزندان زیر ۱۸ ساله وی نیز اعطا می شود. پس از گذشت ۵ سال متقاضی می تواند برای اخذ تابعیت و اقامت دائم این کشور اقدام کند.

مهاجرت به استونی از طریق تولد

کشورهای جهان برای اعطای تابعیت و اقامت دائم به متقاضیان، بر اساس دو قانون خون و خاک عمل می کنند. بر اساس قانون خون هر کودکی که از پدر و مادر دارای تابعیت یک کشور مشخص متولد می شود، به محض تولد در آن کشور دارای حق تابعیت و شهروندی آن کشور می شود. بر اساس قانون خاک، کودکی که در خاک یک کشور مشخص متولد می شود، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر کودک، آن کودک به محض تولد دارای تابعیت آن کشور مشخص می شود.از این لحاظ کشور استونی از قانون خون تبعیت می کند. در واقع کودکی که در کشور استونی متولد می شود، تابعیت کشور اسلونی را اخذ می کند؛ چه پدر و مادر این کودک دارای تابعیت این کشور باشند و چه پدر و مادر این کودک تابعیت این کشور را نداشته باشند.افراد زیر می توانند اقامت کشور استونی را از طریق تولد اخذ کنند:

  • کودکی که از پدر و مادر اهل استونی در خاک کشور استونی متولد شده است.
  • کودکی که از پدر و مادری در خاک کشور استونی متولد شده است که فاقد تابعیت و شهروندی استونی است.
  • کودکی که از پدر و مادر اهل استونی در خارج از کشور استونی متولد شده است.
  • کودکی که توسط پدر و مادر اهل استونی به فرزند خواندگی پذیرفته شده است. اگر پدر و مادری که دارای تابعیت استونی هستند، کودک خارجی را به فرزندخواندگی بپذیرند که تبعیت این کشور را نداشته باشد؛ در صورتی که کودک کمتر از ۱۸ سال باشد تابعیت اسلونی به این کودک اعطا می شود.
  • کودکی که توسط پدر یا مادر مجرد اهل استونی به فرزندخواندگی پذیرفته شود.
  • کودکی که در کشور استونی متولد شود و در این کشور زندگی کند.
  • فردی که در کشور استونی متولد نشده باشد اما به مدت ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشد.

افرادی که قصد اخذ اقامت و تابعیت کشور استونی را دارند و بیشتر از ۱۸ سال دارند باید در وهله اول با قوانین و مقررات کشور استونی آشنا باشند و از این قوانین تبعیت کنند. علاوه بر این باید در مدت اقامت در این کشور مرتکب جرم و جنایتی نشده باشند و در مدت زندگی در این کشور تا حدی به زبان این کشور مسلط باشند که بتوانند به راحتی در اجتماع مردم این کشور صحبت کنند و به خوبی با زندگی در کشور استونی سازگاری و تطابق پیدا کرده باشند.در صورتی که متقاضی واجد همه شرایط ذکر شده باشد، می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی کشور استونی اقدام کند.

مهاجرت به استونی از طریق سپرده گذاری در صندوق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری دولتی کشور استونی یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت این کشور اروپایی می باشد. متقاضی می تواند با سرمایه گذاری یک میلیون یورو در پروژه های دولتی کشور استونی اقدامات لازم برای اخذ اقامت این کشور را انجام دهد.متقاضی باید این مبلغ را بدون بهره به مدت ۵ سال در این صندوق سرمایه گذاری کند. پس از این سرمایه گذاری به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی و خود متقاضی مجوز اقامت یک ساله اعطا خواهد شد که هر سال قابل تمدید است. پس از ۵ سال متقاضی می تواند برای اخذ اقامت و تابعیت کشور استونی اقدام کند.

مهاجرت به استونی از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های اخذ تابعیت کشور استونی، ازدواج با فرد دارای تابعیت و شهروندی این کشور است. مرد یا زنی که قصد ازدواج با فرد دارای تابعیت و شهروندی استونی را دارد باید دارای شرایطی باشد. از جمله شرایط مهم در ازدواج با فرد اهل استونی می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • سن دو طرف ازدواج بیشتر از ۱۸ سال باشد.
  • اگر یکی از طرفین ازدواج کمتر از ۱۸ سال داشته باشد، اخذ اجازه از پدر و مادر الزامی است.
  • متقاضی ازدواج باید با ارائه اسناد و گواهی ثابت کند که ازدواج وی صرفا برای اخذ تابعیت استونی نمی باشد و ازدواج آن ها بر اساس علاقه و تعهد متقابل شکل گرفته است.
  • متقاضی ازدواج باید با ارائه اسناد و گواهی ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و همسر خود را در مدت زندگی در استونی دارد.
  • متقاضی ازدواج با تبعه استونی نباید دارای همسر دیگری باشد. داشتن دو همسر در استونی غیرقانونی است.
  • اگر زن دارای تابعیت استونی از همسر سابق خود جدا شده باشد و قصد ازدواج مجدد داشته باشد، باید از جدایی وی در حدود ۶ ماه گذشته باشد.

با ازدواج مجوز اقامت دائم برای متقاضی صادر می شود. متقاضی ازدواج با فرد دارای تابعیت و شهروندی استونی در صورتی می تواند تابعیت این کشور را اخذ کند، که ازدواج آن ها به طور قانونی ثبت شده باشد.متقاضی پس از گذشت ۳ سال از ازدواج خود می تواند برای اخذ تابعیت استونی اقدام کند. اگر ازدواج متقاضی به صورت قانونی ثبت شده باشد و همه موارد قانونی در این ازدواج رعایت شده باشد، متقاضی حتی اگر از همسر خود جدا شده باشد نیز می تواند پس از ۵ سال برای اخذ تابعیت استونی اقدام کند.

مهاجرت به استونی از طریق پناهندگی

یکی از روش های اخذ تابعیت کشور استونی پناهندگی است. مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به هیچ وجه این روش را به منظور اخذ تابعیت و شهروندی هیچ کشوری توصیه نمی کنند و ذکر این روش در میان روش های دیگر صرفا به منظور آگاهی و در جهت اطلاع شما از همه روش های اخذ تابعیت این کشور می باشد. کشور استونی در راستای حمایت از حقوق افراد پناهجو در سال ۱۹۹۷ به عضویت کنوانسیون حقوق بشر درآمد. افرادی که قصد اخذ تابعیت کشور استونی از طریق پناهندگی را دارند، باید با دلایل و شواهد کافی ثابت کنند که در صورت برگشت به کشور خود با خطرات جانی مواجه خواهند شد.در صورتی که درخواست این افراد پس از بررسی های دقیق مورد تائید قرار گیرد، می توانند مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند. اگر صحت مدارک و شواهد ارائه شده تصدیق و تائید نشود، دولت استونی می تواند این افراد را به کشور خود برگرداند. بهتر است متقاضیان اخذ اقامت دائم و تابعیت استونی دیگر روش های قانونی را برای مهاجرت خود امتحان کنند.

مهاجرت به استونی از طریق پناهندگی
مهاجرت به استونی از طریق پناهندگی

هزینه زندگی در استونی

جمهوری استونی یک کشور کوچک در شمال اروپا می باشد که پایتخت آن شهر تالین است. با توجه به شرایط اقتصادی به طور میانگین هزینه های زندگی  برای  یک خانواده 4 نفره در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره خانه حدود 2500 یورو  می باشد. برای اطلاع دقیق از ریز قیمت ها و مایحتاج زندگی در استونی جدول زیر راهنمای خوبی می باشد.

لیست هزینه ها مبلغ به یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 500 یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهرها حدود 350 تا 380 یورو
یک وعده غذا در رستوران متوسط 20 تا 30 یورو
یک وعده فست فود 6 تا 8 یورو
نوشابه پپسی یا کوکاکولا 1.4تا 1.7 یورو
آب معدنی (یک لیتر) 1.3 یورو
برنج (یک کیلو) 1.5 یورو
مرغ (یک کیلو) حدود 6 یورو
تخم مرغ (12 عددی) 1.6 یورو
سیب زمینی (یک کیلو) 0.6 یورو
پیاز (یک کیلو) 0.5 یورو
کاهو 1.1 یورو
بلیط ماهانه اتوبوس 23 یورو
ورودی تاکسی 2.5 یورو
بلیط سینما 4.5 تا 6 یورو
ثبت نام باشگاه ماهانه 30 تا 60 یورو
یک لیتر بنزین 1.3یورو

هزینه مهاجرت به استونی

برای مهاجرت به هر کشوری متناسب با ارز آن کشور، متقاضی باید هزینه هایی را پرداخت کند. برخی از این هزینه ها ضروری ولازم هستند به طوری که رسید آن ها جزء مدارک اصلی برای اخذ اقامت می باشند. در بین هزینه های زندگی بعد از سفر به استونی و هزینه های قبل از سفر، همواره هزینه های مهاجرت به استونی پنهان و نادیده گرفته می شود. علاوه بر جدول زیر که لیست هزینه های مهم قبل از سفر به استونی می باشد، متقاضی باید برخی هزینه های دیگر شامل هزینه سفارت، هزینه بلیط و … را نیز در نظر بگیرد.

لیست هزینه قیمت دقیق
انواع ویزا کوتاه مدت: 80 یورو

بلند مدت: 100 یور

تمکن مالی حدود 3 هزار یورو برای یکسال زندگی
ویزای سرمایه گذاری حداقل سرمایه 6500 یورو
هزینه ترجمه مدارک از 5 میلیون به بالا یا 100 یورو
هزینه ای بیمه  سلامت حدود 500 یورو

از مزایای زندگی در استونی می توان به امنیت بالای آن، هزینه های زندگی پایین و سطح بهداشت بالا اشاره کرد.

شرایط مهاجرت به استونی

با توجه به راه ها و روش های گوناگونی که برای مهاجرت به کشور استونی وجود دارد، قوانین و شرایط مربوط به هر روش نیز متفاوت می باشد. با این حال از شرایط اصلی برای مهاجرت به این کشور زیبا عبارتند از:

  • دقت کنید استونی هر سال نسبت به جمعیت کشور خود ظرفیت خاصی مهاجر می پذیرد. اگر تمکن مالی خوبی دارید یا قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارید، احتمال پذیرش شما زیاد است.
  • برای اخذ ویزای کار، متقاضی نیازمند جاب آفر یا یک پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما می باشد. بعد از تایید کارفرما، متقاضی یک نامه مبنی بر پذیرش رسمی وی برای کار در این کشور دریافت می کند. پیشنهاد می کنیم برای یافتن شغل مناسب حتما لیستی از مشاغل مورد نیاز و ضروری در این کشور را داشته باشید.
  • برای اخذ اقامت در ابتدا اقامت کوتاه مدت بین 6 تا یکسال به متقاضی داده می شود. بعد از آن در صورت رعایت کردن قوانین اجتماعی و پرداخت مالیات برای تمدید اقامت خود اقدام می کند.
  • در مورد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اگر گردش مالی متقاضی یا صاحب کسب و کار بیش از مقدار درآمد میانگین ماهانه باشد، اقامت دو ساله به وی داده می شود و بعد از 5 سال می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.
  • با توجه به اینکه کشور استونی در صدر کشورهای اروپایی در زمینه استارتاپ ها می باشد، این فرصت خوبی برای دارندگان استارتاپ ها می باشند تا به دنیای بین المللی وارد شوند.
  • از شرایط دیگر مهاجرت به استونی یادگیری زبان این کشور می باشد که بسیار اهمیت دارد. حتی اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، حتما در سطح مکالمات روزمره زبان این کشور را بلد باشید.
  • با توجه به اینکه کشور استونی از سیستم های الکترونیکی استقبال خوبی کرده و به آن مجهز می باشد، لذا برای دریافت اقامت یا کارهای ثبت شرکت و سرمایه گذاری از سیستم E-Residency استفاده کنید. این سیستم به شما کمک می کند تا چنانچه قصد ثبت شرکتی را دارید بدون مراجعه به دفاتر اداری مربوطه از این طریق اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین می توانید برای دریافت اقامت، کسب و کار و طرح تجاری خود را از این طریق ثبت نمایید.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت استونی

افرادی که قصد اخذ اقامت کشور استونی را دارند، می توانند از روش های ذکر شده اقامت این کشور را اخذ کنند. بهترین روش در میان روش های اخذ اقامت استونی، تحصیل در مقطع دکترا و کار در استونی می باشد. متقاضیان از طریق کار در کشور استونی پس از ۳ سال می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. علاوه بر این متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا می توانند به سهولت اقامت این کشور را اخذ کنند. بهترین روش برای دریافت پاسپورت کشور استونی، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت تجاری در این کشور است.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت استونی

مانند هر کشور دیگری برای مهاجرت و اخذ اقامت در استونی نیز متناسب با روش مهاجرتی که انتخاب کرده اید، ارائه مدارک کامل و درست بسیار مهم می باشد. از مهم ترین مدارک برای مهاجرت به استونی و اخذ اقامت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه تمام مدارک هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت، عکس پرسنلی و .. به همراه ترجمه رسمی آن
  • تکمیل بودن تمام مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات مقاطع قبل و ترجمه آن ها (برای واخذ ویزای تحصیلی)
  • ارائه رزومه کاری به صورت جامع و مهارت های کسب شده (لازم برای ویزای کاری)
  • ارائه رزومه علمی یا پژوهشی و مقالات بین المللی چاپ شده (مناسب برای ویزای تحصیلی)
  • ارائه نامه تمکن مالی که مبلغ آن بستگی به روش مهاجرتی دارد
  • ارائه نامه یا طرح تجاری سود آور جهت اخذ ویزای کارافرینی یا استارتاپ
  • ارائه بیزنس پلن برای ثبت شرکت جدید یا ارائه کد ثبتی شرکت، اساسنامه و … برای ایجاد یک نمایندگی
  • ارائه گردش حساب مالی شرکت در صورت تمایل به سرمایه گذاری، ثبت شرکت یا تاسیس یک نمایندگی در استونی
  • ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل با کسب نمره قبولی ( در برخی موارد مدرک زبان استونی در سطح b2 برای برخی دانشگاه ها و مشاغل نیز مورد نیاز است.)
  • ارائه نامه و تاییدیه عدم سوء پیشینه کیفری

انواع ویزاهای استونی

متقاضیان به منظور ورود به کشور استونی نیازمند اخذ ویزا می باشند. انواع ویزاهای استونی عبارت است از:

ویزای شینگن

متقاضی با اخذ ویزای شینگن می تواند به مدت ۳ ماه به منظور گردشگری و یا فعالیت اقتصادی در این کشور اقامت داشته باشد.

ویزای کوتاه مدت

متقاضی با اخذ ویزای کوتاه مدت می تواند به مدت ۳ ماه در یک دوره ۶ ماهه برای گردشگری و یا فعالیت اقتصادی و کسب و کار به استونی سفر کند.

ویزای بلند مدت

متقاضی با اخذ ویزای بلند مدت می تواند بیش از ۳ ماه برای کار و یا تحصیل و یا موارد دیگر در استونی اقامت داشته باشد.

مزایای اخذ اقامت دائم کشور استونی

افرادی که دارای تابعیت و اقامت دائم کشور استونی می باشند از امتیازهای ویژه ای برخوردار می شوند. از مهم ترین امتیازهای این تابعیت موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • امکان کار و زندگی در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • امکان سفر به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • امکان افتتاح حساب بانکی در کشورهای اروپایی
  • فعالیت تجاری و اقتصادی با همه کشورهای جهان
  • برخورداری از تحصیلات رایگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • امکان اخذ پاسپورت استونی
  • امکان اخذ ویزای آمریکا
  • امکان اخذ کارت اقامت ۵ ساله اروپا
  • امکان اخذ تابعیت و شهروندی پس از ۵ سال
مزایای اخذ اقامت دائم استونی
مزایای اخذ اقامت دائم استونی

سخن آخر

با توجه به موضوعات توضیح داده شده در این مقاله در مورد روش های اخذ تابعیت و شهروندی کشور استونی این طور نتیجه می گیریم که اخذ تابعیت این کشور اروپایی مزایای فراوانی از جمله امکان زندگی و تحصیل و کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارد. اما بهترین روش به منظور اخذ تابعیت و اقامت این کشور کوچک و آرام اروپایی سرمایه گذاری و ثبت شرکت و تحصیل می باشد. برای افرادی که خواهان سرمایه گذاری در یک کشور خارجی می باشند، ثبات سیاسی و اجتماعی و امنیت آن کشور حائز اهمیت فراوانی است. کشور استونی با دارا بودن این معیارهای مهم یکی از آرام ترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری خارجی است. این کشور کوچک و کم جمعیت با ایجاد شرایط آسان و تسهیل روند اخذ اقامت درهای این کشور را به روی متقاضیان سرمایه گذاری و تحصیل و اشتغال گشوده است. افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکترای این کشور را دارند، به راحتی می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. علاوه بر این پایین بودن هزینه های زندگی و مقرون به صرفه بودن زندگی در این کشور، رفاه اجتماعی و امنیت موجب می شود تا متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی، این کشور را به کشورهای اروپایی گران ترجیح دهند. اگر با همه موارد ذکر شده و توضیح های ارائه شده در انتخاب این کشور آرام و امن اروپایی برای سرمایه گذاری و تحصیل و اشتغال تردید دارید و در واقع انتخاب این تصمیم برای شما سخت و دشوار است می توانید از کمک و مشاوره مشاوران و وکلای برجسته موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. این مشاوران مجرب با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه ممکن و مناسب شرایط زندگی و تحصیلی را به شما ارائه می دهند. کارشناسان موسسه برتر اصطهباناتی در دفاتر تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد به صورت آن لاین، تلفنی و حضوری در خدمت شما می باشند.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به استونی

1- شرایط اخذ ویزای کار استونی برای متقاضیان کار در این کشور چیست؟

متقاضیان اخذ اقامت کشور استونی می توانند از طریق یافتن کار اقامت این کشور را اخذ کنند. برای یافتن کار در این کشور، متقاضیان همانند دیگر کشورهای اروپایی باید یک پیشنهاد کار (Job Offer) داشته باشند. بدین منظور متقاضی باید از یک کارفرمای اهل استونی و یا شرکتی در این کشور یک پیشنهاد کاری داشته باشد. کارفرمای اهل استونی در ابتدا آگهی نیروی کار را به مدت ۳ ماه در کشور استونی منتشر می کند. در صورتی که نیروی کار استونی برای پر کردن آن فرصت شغلی در کشور استونی پیدا نشد، کارفرما این آگهی را به مدت ۳ ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر می کند. اگر پس از این مدت نیروی کار اروپایی نیز برای این کار پیدا نشد، کارفرما می تواند با نیروی کار خارجی قرارداد امضا کند. در صورتی که متقاضی با طی مراحل قانونی و امضای قرارداد موفق به یافتن کار به واسطه کارفرمای اهل استونی شد، می تواند وارد بازار کار این کشور شود.

2- چه افرادی می توانند با اخذ مجوز اقامت و کار در کشور استونی مشغول به کار شوند؟

افرادی که با اخذ ویزای تحصیلی وارد کشور استونی می شوند، می توانند با مجوز کار مشغول کار و اشتغال شوند. افرادی که از طریق سرمایه گذاری دارای مجوز کار می باشند. افرادی که بنا به شغل و حرفه خود دارای مجوز اقامت این کشور می باشند، مانند پزشکان، محققان، اساتید دانشگاه، معلمان و وکلا. افرادی که از طریق همسر و یا فرزند اهل استوانی خود می توانند مجوز اقامت دائم این کشور را اخذ کنند، می توانند با مجوز کار مشغول کار و فعالیت در این کشور شوند.

3- شرایط مهاجرت به استونی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت چیست؟

یکی از روش های اخذ اقامت کشور استونی، سرمایه گذاری به طریق ثبت شرکت است. همانند ثبت شرکت در دیگر کشورهای اروپایی، متقاضی باید برنامه تجاری (Business Plan) خود را به اتاق بازرگانی استونی ارائه دهد. اگر با طرح تجاری شرکت متقاضی موافقت شود، متقاضی باید شرکت تجاری خود را ثبت کند. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت تجاری در اسلونی در حدود ۲۵۰۰.۰۰۰ یورو می باشد. سرمایه گذار با سرمایه گذاری این مبلغ و ثبت شرکت تجاری می تواند مجوز اقامت موقت استونی را اخذ کند. در صورتی که این شرکت در طی مدت ۷ تا ۸ ماه به سوددهی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، سرمایه گذار مالیات خود را پرداخت کند و از قوانین و مقررات کاری این کشور تبعیت کند؛ می تواند پس از ۵ سال اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کند.

4- شرکت سرمایه گذار باید چه شرایطی را رعایت کند؟

شرکت سرمایه گذار باید حداقل به مدت ۴ ماه فعالیت تجاری و اقتصادی فعال انجام داده باشد و به سوددهی رسیده باشد. شرکت سرمایه گذار باید به گردش مالی سالانه ۲۰۰.۰۰۰ یورو رسیده باشد. ارزش سهام شرکت سرمایه گذار در حدود ۶۵.۰۰۰یورو باشد. به منظور ثبت شرکت تجاری در کشور استونی، متقاضی با هیچ محدودیت سنی و یا سطح سواد مواجه نمی باشد. سرمایه گذار نیاز به سهامدار و هیئت مدیره ندارد. فرد سرمایه گذار می تواند پس از ثبت شرکت همسر و فرزندان خود را نیز به همراه داشته باشد. در این شرایط سرمایه گذار می تواند مجوز اقامت ۵ ساله را برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اخذ کند. پس از گذشت ۵ سال سرمایه گذار می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی استونی اقدام کند.

5- مهم ترین مزایای سرمایه گذاری خارجی در استونی چیست؟

امکان افتتاح حساب های بانکی در بانک های کشورهای اروپایی. امکان برخورداری از تحصیلات رایگان در استونی. امکان استفاده از حقوق شهروندی و خدمات درمانی استونی. عدم محدودیت سنی برای سرمایه گذاری در استونی. عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی

6- شرایط مهاجرت به استونی از طریق کارآفرینی چیست؟

متقاضیانی که از تمکن مالی خوبی برخوردار نمی باشند اما دارای ایده و طرح کارآفرینی و اشتغال زایی می باشند، می توانند طرح و ایده کارآفرینی خود را به دولت استونی ارائه دهند. اگر در صورتی که پس از بررسی و ارزیابی دقیق، این طرح و ایده کارآفرینی مورد دولت استونی قرار گیرد و این طرح از لحاظ اقتصادی پر سود و منفعت باشد، دولت استونی بودجه کافی برای اجرای این طرح کارآفرینی را در اختیار متقاضی قرار می دهد. پس از یک مدت مشخص اگر این طرح به سوددهی خوبی برسد و از گردش مالی مناسبی برخوردار باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت استونی اقدام کند.

7- شرایط مهاجرت به استونی از طریق خویش فرمایی چیست؟

در کشور استونی برای خویش فرمایی قوانینی وجود دارد. بر طبق قوانین خویش فرمایی در استونی، اگر متقاضی به عنوان یک فرد حقیقی باشد که مالیات را پرداخت می کند، می تواند اقدام به فعالیت های تجاری و اقتصادی و بازرگانی کند. متقاضی برای اخذ اقامت کشور استونی از طریق خویش فرمایی باید به مدت ۴ ماه سابقه فعالیت بازرگانی و اقتصادی باشد. علاوه بر این گردش مالی سالیانه این فعالیت اقتصادی و تجاری متقاضی باید حداقل در حدود ۲۰۰.۰۰۰ یورو باشد. ارزش دارایی متقاضی باید در این فعالیت اقتصادی و تجاری در حدود ۱۶.۰۰۰ یورو باشد. در صورتی که متقاضی همه این شرایط را رعایت کرده باشد و پس از تائید اداره مهاجرت استونی، متقاضی می تواند مجوز اقامت ۵ ساله را دریافت کند. این مجوز ۵ ساله به همسر و فرزندان زیر ۱۸ ساله وی نیز اعطا می شود. پس از گذشت ۵ سال متقاضی می تواند برای اخذ تابعیت و اقامت دائم این کشور اقدام کند.

8- چه افرادی می توانند اقامت کشور استونی را از طریق تولد اخذ کنند؟

کودکی که از پدر و مادر اهل استونی در خاک کشور استونی متولد شده باشد. کودکی که از پدر و مادری در خاک کشور استونی متولد شده است که فاقد تابعیت و شهروندی استونی می باشند. کودکی که از پدر و مادر اهل استونی در خارج از کشور استونی متولد شده باشد. کودکی که توسط پدر و مادر اهل استونی به فرزند خواندگی پذیرفته شده باشد. اگر پدر و مادری که دارای تابعیت استونی هستند، کودک خارجی را به فرزندخواندگی بپذیرند که تبعیت این کشور را نداشته باشد؛ در صورتی که کودک کمتر از ۱۸ سال باشد تابعیت استونی به این کودک اعطا می شود. کودکی که توسط پدر یا مادر مجرد به فرزندخواندگی پذیرفته شود. کودکی که در کشور استونی متولد شود و در این کشور زندگی کند.

9- شرایط مهاجرت به استونی از طریق سپرده گذاری در صندوق سرمایه گذاری چیست؟

متقاضی می تواند با سرمایه گذاری یک میلیون یورو در پروژه های دولتی کشور استونی اقدامات لازم برای اخذ اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی باید این مبلغ را بدون بهره به مدت ۵ سال در این صندوق سرمایه گذاری کند. پس از این سرمایه گذاری به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی و خود متقاضی مجوز اقامت یک ساله اعطا خواهد شد که هر سال قابل تمدید است. پس از ۵ سال متقاضی می تواند برای اخذ اقامت و تابعیت کشور استونی اقدام کند.

10- چگونگی اخذ اقامت و پاسپورت استونی را توضیح دهید؟

افرادی که قصد اخذ اقامت کشور استونی را دارند، می توانند از روش های ذکر شده اقامت این کشور را اخذ کنند. بهترین روش در میان روش های اخذ اقامت استونی، تحصیل در مقطع دکترا و کار در این کشور می باشد. متقاضیان از طریق کار در کشور استونی پس از ۳ سال می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. علاوه بر این متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا می توانند به سهولت اقامت این کشور را اخذ کنند. بهترین روش برای دریافت پاسپورت کشور استونی، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت تجاری در این کشور است.

11- مهم ترین مزایای اقامت دائم کشور استونی چیست؟

امکان کار و زندگی در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا. امکان سفر به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا. امکان افتتاح حساب بانکی در کشورهای اروپایی. فعالیت تجاری و اقتصادی با همه کشورهای جهان. برخورداری از تحصیلات رایگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا. عدم محدودیت در اخذ اقامت استونی. امکان اخذ ویزای آمریکا. امکان اخذ کارت اقامت ۵ ساله اروپا. امکان اخذ تابعیت و شهروندی پس از ۵ سال

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده