مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

طبق قوانین و شرایط مهاجرت به ایتالیا پس از پنج سال، فرد مقیم می تواند مجوز اقامت دائم ایتالیا را دریافت کند. اعضای خانواده می توانند درخواست ویزای مشابه برای پیوستن به متقاضی اصلی مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری را درخواست کنند. بر همین اساس مطالب زیر را که حول محور اصلی سرمایه گذاری در ایتالیا ست، به قلم مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر بخوانید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

اکثر تجار خارجی که میخواهند وارد بازار کسب و کار ایتالیا شوند، ممکن است ویزای سرمایه گذار را دریافت کنند، اگر آنها علاقمند به خرید ملک در اینجا باشند. یک گزینه قانونی دیگر مربوط به انجام سرمایه گذاری در ایتالیاست. در مورد وضعیت اخیر، الزام قانونی حداقل مقدار مربوط به آن سرمایه گذاری خاص را تعیین نمیکند.

با این حال با شروع از ژانویه 2017، سرمایه گذاران با ارزش خالص میتوانند ویزای سرمایه گذاری تعیین شده برای سرمایه گذاری با ارزش بالا را به دست بیاورند. در این وضعیت شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. تجار خارجی میتوانند برای ویزای اقامت انتخابی با ویزای خود کار کنند و تیم ما از وکلای ایتالیایی میتواند اطلاعات عمیق در مورد این نوع اسناد ارائه دهد.

انواع مختلف ویزا برای سرمایه گذاران خارجی در ایتالیا در دسترس هستند؟

قوانین مهاجرت جدیدی که برای ویزای سرمایه گذاری اعمال میشود شرایط مشخصی برای سرمایه گذاری جامع در ایتالیا را مشخص میکند. برای مثال یک تاجر باید حداقل دو میلیون یورو در اوراق قرضه دولتی در ایتالیا برای مدت حداقل دو سال به منظور واجد شرایط بودن برای ویزای سرمایه گذار، سرمایه گذاری کند. مهم است بدانید که سرمایه داران همچنین میتوانند یکی از ویزاهای زیر را بدست آورند تا بتوانند شرایط مورد نیاز در هر مورد را برآورده سازند.

برنامه ویزای طلایی برای تجار است که میتوانند حداقل یک میلیون یورو به یک شرکت ایتالیایی سرمایه گذاری کنند، اما همین برنامه برای کسانی است که میتوانند با 500.00 یورو را در یک کسب و کار نو آورانه در اینجا سرمایه گذاری کنند و چه کسانی میتواند سه شغل جدید در این شرکت ایجاد کند. این برنامه تنها برای افرادی قابل اجرا است که دارای ارزش خالص بالایی هستند و مایل به نقل مکان اقامت مالیاتی خود در ایتالیا هستند و برای پرداخت مالیات یورو از درآمد ناشی از اوراق بهادار 100.000 یورو درآمد خارجی را حساب میکند. ایتالیا حق درخواست ویزای خود اشتغالی را به سرمایه گذاران میدهد که میخواهند یک شرکت جدید راه اندازی که سرمایه گذاری کلی حداقل 50.000 یورو را داشته باشد کار شروع میشود.

ویزای اقامت انتخابی برای هر خارجی که خواهان ایجاد راه اندازی کار و کسی که علاقمند به کار در بازار داخلی نیست، باز میشود. انتقال شرکت و کارت آبی اتحادیه اروپا برای کسب و کارهای خارجی که میخواهند در بازار ایتالیا از طریق یک شعبه یا یک شرکت تابعه، به نقل مکان بخشی از کارمندان خود در ایتالیا گسترش میدهند، قابل استفاده است. درخواست ویزا از طریق سرمایه گذاران خارجی که شهروندان اتحادیه اروپا نیستند، لازم است. سند را میتوان برای مدت 2 سال و سپس تمدید کرد. اگر یک خارجی در مدت 5 سال در کشور زندگی کند، مجاز به درخواست اقامت دائم خواهد بود.

فرصت های سرمایه گذاری در ایتالیا

هنرمندان آرایشگر افرادی هستند که از استعداد و ابزار خود برای ساختن، تبدیل و بهبود چهره افراد (و گاه بدن آنها) استفاده می کنند. آثار این افراد با استعداد، اصلاح نواقص، ویژگی های مثبت را برجسته می کند و چاره ای برای مسائل پیدا می کنند.

  • یک فروشگاه پیرایشگاه را باز کنید

یک فروشگاه پیرایشگاه یکی از تجارت های کوچک است که می تواند در ایتالیا آغاز شود. تقریبا در هر کجا، می توانید از طریق فروشگاه سلمانی کار کنید. این می تواند یک کابین، یک اتاق، فروشگاه کیوسک یا یک ساختمان غول پیکر باشد. تمام چیزی که مورد نیاز است این است که مردان و زنان با چهره زیبا و موهای سبک و شیک تحویل دهید. آرایشگر فردی است که عمدتا برای کوتاهی مو، شیک کرن، پیرایش داماد و اصلاح موها استفاده می شود.

  • شروع به کسب و کار هات داگ و سوسیس

تجارت هات داگ و سوسیس یکی دیگر از محصولات کوچک مقیاس است که می تواند در ایتالیا آغاز شود. کسب و کار هات داگ و سوسیس می تواند در گوشه یک خیابان شلوغ و یا در یک فروشگاه آنلاین بدون رفتن به بانک برای گرفتن پول نقد تنظیم شود. همزمان، سرمایه گذاران بزرگ نیز می توانند بر تقاضای بالا برای سوسیس و کالباس تاکید کنند تا چرخ های خود را در مکان های استراتژیک در کل شهرهای کلیدی ایتالیا راه اندازی کنند.

فرصت های سرمایه گذاری در ایتالیا
فرصت های سرمایه گذاری در ایتالیا
  • باز کردن یک استودیوی سوراخ کردن بدن (پیرسینگ)

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار کوچک در ایتالیا هستید. یکی از بهترین شرط های شما این است که یک استودیو پیرسینگ راه بیندازید. زمان مناسب برای شروع چنین کسب و کار اکنون در حال حاضر که صنعت پیرسینگ و خالکوبی در حال رشد است.

لطفا مطلع شوید که راه اندازی کسب و کار پیرسینگ ممکن است نیاز به سرمایه بزرگ راه اندازی نداشته باشد، اما اگر به اندازه کافی دقت داشته باشید و اگر استراتژی های کسب و کار / بازاریابی خوب داشته باشید، برنامه ریزی دقیق و توجه به جزئیات لازم است تا کسب و کارتان سودآور باشد.، شما می توانید کسب و کار را از یک فروشگاه تا چندین فروشگاه در سراسر شهرهای مختلف ایتالیا از فروش حق رای دادن بسازید.

  • شروع به کار تعمیر خودرو چرم خودرو

افتتاح یک فروشگاه تعمیر خودرو چرمی یکی دیگر از کسب و کارهای پر درآمد است که یک کارآفرین شایسته ای که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار کوچک در ایتالیا می باشد، شروع کند. اکثر خودروها معمولا با صندلی های و داخلی چرمی هستند، و هنگامی که این صندلی ها و داخلی در معرض نور خورشید یا گرما قرار می گیرند، چرم تمایل به ریزش، پارگی ها، لکه ها، از دست دادن رنگ شدید پوست، خرد شدن و ترک خوردن می کند، از این رو نیاز به خدمات یک فروشگاه تعمیر خودرو چرمی می باشد.

  • یک سالن سیگار را باز کنید

باز کردن سالن سیگار کشیدن، یک کسب و کار کوچک دیگر است که می تواند در ایتالیا آغاز شود. سالن نشیمن سیگار یا سیگار بار مکانی است که سیگاری ها سیگار مورد علاقه خود را از آنجا تهیه می کنند و به راحتی، بدون ترس و شرمگین شدن و یا دستگیر یا جریمه شدن سیگار می کشند.

  • یک کافه شاپ باز کنید

تجارت کافی شاپ یکی از کارهای کوچک است که یک کارآفرین می تواند با موفقیت در یک خیابان شلوغ یا یک فروشگاه آنلاین بدون رفتن به بانک برای گرفتن پول نقد شروع به کار کند. کافه ها یا مغازه ها می توانند در هر قسمت از شهر تا زمانی که مردم آنجا زندگی می کنند یا کار می کنند، قرار داشته باشند. از سوی دیگر، اگر شما یک فروشگاه کافی شاپ کار می کنید، هیچ محدودیتی برای مکان هایی که می توانید قهوه خود را همانند کسب و کار مواد غذایی کامیون به فروش برسانید وجود ندارد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ایتالیا

نقاط قوت ایتالیا از نظر سرمایه گذاری خارجی عبارتند از:

  1. ایتالیا هنوز هم دارای بخش صنعت قوی و مهم (19 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2017) و همچنین یک اکوسیستم صادرات قوی و متنوع است.
  2. SME های ایتالیایی در نتیجه با صادرات بسیار رقابتی هستند.
  3. ایتالیا میزبان نمایشگاه های بزرگ تجاری است که جذب خریداران از سراسر جهان است. به عنوان مثال، اکسپو 2015 در میلان حدود 20 میلیون بازدید کننده از سراسر جهان جذب کرده است.
  4. زیربنای بسیار خوبی (گرچه بسته به منطقه متفاوت است)
  5. نیروی کار متخصص با دانش فنی و تجربه در تولید با کیفیت بالا و گردشگری.
  6. دولت در حال تغییر وضعیت اقتصادی استراتژیک است: دولت اصلاح طلب در سال های 2016-2015 فرصت های جدیدی را در بخش های مختلف ایجاد کرده و در حال حاضر از چندین بخش از پتانسیل ضعیف مانند انرژی و ارتباطات راه دور صرف نظر کرده است.
  7. اصلاحات در بازار کار و بخش بانکی انجام شده و در حال رشد هستند.

نقاط ضعف کلیدی برای اقامت ایتالیا از نظر سرمایه گذاری خارجی عبارتند از:

  1. هزینه های رویه ای بالا و فرآیندهای اداری آهسته، که به طور قابل توجهی سرعت روند راه اندازی یک کسب و کار را کاهش می دهند
  2. یک سیستم بانکی شکننده
  3. اجرای ضعیف حقوق مالکیت معنوی
  4. فساد و جرم سازمان یافته که بر اعتماد به کسب و کار تأثیر می گذارد و در نتیجه به طور قابل توجهی کاهش سرمایه گذاری و توسعه رخ می دهد.
  5. هزینه های کار بالا است و بهره وری به سختی در طول 15 سال گذشته افزایش یافته است: عاملی که می تواند در میان دیگر موارد شرح شود، توسط تخصص کاری ایتالیا در بخش ها، ارزش های کم و متوسط اضافه شود
  6. سرمایه گذاری دولتی در تحقیق و توسعه (R&D) همچنان کم است
  7. بدهی های خصوصی و عمومی بالاست و محیط کار سختگیرانه ای را ایجاد می کند زیرا دولت باید مالیات های سنگین را اعمال کند. بیکاری همچنان زیاد است (11.21 در سال 2017) و مانع اعتماد به نفس خانواده ها می شود.
  8. تقسیم منطقه ای بین شمال و جنوب کاملا واضح است: به عنوان مثال. زیرساخت ها در برخی مناطق، به ویژه در جنوب، فقیر است.

شرایط و قوانین سرمایه گذاری در ایتالیا

آزادی تشکیل به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا. ایتالیا اصول آزادی استقلال و عدم تبعیض را اعمال می کند. بنابراین، سرمایه گذاران خارجی می توانند هرگونه فعالیت را در شرایط مشابه با یک سرمایه گذار محلی انجام دهند. علاوه بر این، هیچ متن قانونی خاصی بر سرمایه گذاری مستقیم خارجی حاکم نیست. رژیم با اعمال یک سرمایه گذاری محلی هماهنگ است. دريافت هزينه ها کسب اکثر سهام در پايتخت يک شرکت محلی در کشور ايتاليا، به جز در بخش های خاص (مانند نفت)، مجاز است.

الزام به اعلامیه، آژانس مسئول گسترش سرمایه گذاری خارجی در کشور، و اطلاعاتی در مورد مجوز های لازم برای راه اندازی کسب و کار را ارائه می دهد. درخواست های مربوط به مجوزهای خاص سرمایه گذاران خارج از کشور به اقدامات خاص (مجوز پیش صادر شده توسط وزارت مربوطه و محدودیت های مربوط به میزان مجاز اقلام سهام) در بخش های زیر تقسیم می شوند:

  • مخابرات و مطبوعات
  • شرکت های هواپیمایی و حمل و نقل
  • برق و گاز
  • بهره برداری از نفت
  • دفتر املاک و مستغلات و مالکیت زمین

امکان خرید زمین و ساختمان های صنعتی و تجاری سرمایه گذاران خارجی می توانند صاحبان زمین هایی باشند که آنها کسب و کار خود را در آن راه اندازی می کنند. با این حال، کسب املاک و مستغلات باید از طریق شرکت های ایجاد شده به طور خاص برای این انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، از آژانس های تخصصی در بخش املاک و مستغلات (مانند Prelios یا Gabetti) مشورت کنید. خطر سلب مالکیت قانون اساسی ایتالیا اجازه می دهد که ملک خصوصی برای اهداف عمومی مصادره شده و جبران خسارت پرداخت شود.

شرایط و قوانین سرمایه گذاری در ایتالیا
شرایط و قوانین سرمایه گذاری در ایتالیا

کمک به سرمایه گذاری

انواع کمک رسانی ها: کمک های منطقه ای مختلفی که به شرکت ها داده می شود، مربوط به مناطق مزوجیورنو (جنوب رم، در ساردینیا و سیسیل) است. پروژه های واجد شرایط باید شرکت های موجود را مجبور به نوسازی و توسعه، فناوری های جدید برای یکپارچه سازی و / یا منابع محلی مورد بهره برداری قرار دهند. علاوه بر این، شرکت هایی که در این منطقه ایجاد شده اند به منظور توسعه یک فعالیت صنعتی جدید (خارج از بخش های فعال در معرض کاهش)، ممکن است به مدت 10 سال از مالیات شرکت (متشکل از دو مالیات) معاف شوند. سود ساخته شده در ایتالیا و دوباره سرمایه گذاری در مزوجیورنو از بخشی از مالیات شرکت ها معاف هستند. سرانجام، کمک های تحقیق و توسعه می تواند توسط وزارت صنایع، موسسه تولید صنعتی و وزارتخانه ها و تحقیقات علمی و فناوری ارائه شود. موسسه ایتالیایی تجارت خارجی لیست و راهنمای کمک برای راه اندازی کسب و کار در ایتالیا را فراهم می کند.

حداقل سرمایه گذاری برای اخذ اقامت در ایتالیا

ایتالیا یک محیط اقتصادی پایدار و وضعیت عضو اتحادیه اروپا را فراهم می کند. برنامه اقامت سرمایه گذاری ایتالیا دارای سه طرح سرمایه گذاری با حداقل آستانه 500000 یورو است که به 2 میلیون یورو افزایش می یابد. متقاضیان می توانند برای مدت 2 سال در ایتالیا باقی بمانند، پس از آن می توانند برای اقامت بلند مدت (در صورت حفظ سرمایه گذاری) و در نهایت شهروندی ایتالیا پس از 10 سال اقامت دائم برای شهروندان غیر اتحادیه اروپایی درخواست دهند. ویزا نیز برای اعضای خانواده قابل تمدید است. مجوز اقامت اجازه می دهد تا صاحبان توانایی سفر بدون ویزا در سراسر اروپا را داشته باشند. پاسپورت ایتالیایی سفر بدون ویزا به 178 کشور را مجاز می شمارد.

مزایای برنامه اقامت های سرمایه گذاری ایتالیا شامل یک نرخ مالیات ثابت که در آن مقدار مالیات بر جمع سالانه 100000 یورو در تمامی درآمد ها از منابع خارجی از جمله از سرمایه گذاری و دارایی های مالی، می آید و به علاوه 25000 یورو در سال برای هر عضو خانواده اضافی، برای حداکثر 15 سال. متقاضی هیچ وظیفه ای ندارد که دارایی های خارجی یا درآمد را افشا کند. خارجی ها قادر خواهند بود که اجازه اقامت در ایتالیا کسب کنند در صورتی که شرایط سرمایه گذاری زیر را انجام دهند:

  • سرمایه گذاری حداقل: 2 میلیون اوراق قرضه دولتی و نگه داشتن آنها برای حداقل دو سال.
  • سرمایه گذاری حداقل: 2 میلیون در اوراق قرضه یا سهام شرکت، یا 500000 یورو اگر سرمایه گذاری در راه اندازی نوآورانه، و نگه داشتن آنها برای حداقل دو سال باشد
  • سرمایه گذاری حداقل: 1 میلیون در پروژه های منافع عمومی مانند فرهنگ، آموزش، مهاجرت، تحقیق و توسعه، یا هنر و پروژه میراث.

متقاضیان موفق به اقامت دائم دو ساله در ایتالیا با امکان تمدید شدن برای سه ساله شدن به دست خواهند آورد. ایتالیا امیدوار است با این اقدامات اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری؛ سرمایه گذار خارجی جذب کند. از همین رو می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

1- اقامت دائم ایتالیا پس از چند سال صادر میشود؟

متقاضی میتواند پس از 5 سال مقیم بودن یه اقامت دائم برسد.

2- متقاضیان از چه طریقی میتوانند در ایتالیا سرمایه گذاری کنند؟

از طریق بازار کسب و کار یا خرید ملک در آن کشور.

3- متقاضیان چگونه میتوانند واجد شرایط سرمایه گذاری در ایتالیا باشند؟

متقاضیان باید حداقل 2 میلیون یورو در اوراق قرضه در ایتالیا سرمایه گذاری کند.

4- ویزای طلایی ایتالیا چیست؟

این ویزا برای تجار است که میتوانند با حداقل 1 میلیون یورو در شرکت های ایتالیایی سرماسه گذاری کنند.

5- حداقل سرمایه برای ویزای خوداشتغالی ایتالیا چقدر است؟

در حدود 50000 یورو برای شروع کار میباشد.

6- چه مشاغلی در ایتالیا جهت سرمایه گذاری مناسب ترند؟

پیرایشگاه-فست فود-تعمیرگاه چرم خودرو(تو دوزی ماشین)-سالن سیگار باز-کافیشاپ باز.

7- وضعیت صادرات در ایتالیا چگونه است؟

ایتالیا یک اکوسیستم صادرات قوی و متنوع و رقابتی است.

8- بازار کار نمایشگاه های تجاری در ایتالیا چگونه است؟

این نمایشگاه های بزرگ تجاری در ایتالیا خریداران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب میکند.

9- بازار کار رشته های فنی در ایتالیا چگونه است؟

نیروی کار متخصص با دانش فنی و تجربه در تولید با کیفیت بالا در ایتالیا جای رشد بسیاری دارند.

10- حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ایتالیا چقدر است؟

در حدود 500000 یورو برای شروع میباشد و تا 2 میلیون یورو هم میرسد.

11- رسیدن به شهروندی ایتالیا چقدر زمان میبرد؟

در حدود 10 سال پس از اخذ اقامت دائم میباشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده