معایب تحصیل در ایتالیا

معایب تحصیل در ایتالیا

بسیاری از دانشگاه های برتر با محیط چشمگیر بین المللی در ایتالیا جایگاه تحصیلی بین المللی خود را نه تنها به خاطر محیط چند فرهنگی بالا می برند بلکه کشور را دارای چندین دانشگاه برتر نیز می کنند. با توجه به رتبه بندی برتر بین المللی، در ادامه می توانید معایب تحصیل در ایتالیا را مطالعه کنید در بین شرایط خوب گزینه ای را برای خود انتخاب کنید.

شرایط و معایب تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی است که در آن شما می توانید تحصیل کنید، از این رو هزینه های تحصیل در ایتالیا و همچنین هزینه های زندگی نیز برای شما دشوار نباشد. دانشگاه بولونو، موسسه معتبری است که منشا نظام آموزش عالی غربی را به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در اروپا نشان می دهد. علاوه بر این، بولونیا در فهرست شهرهای اروپایی قرار دارد که بیشترین تعداد دانشجویان اراسموس را می پذیرند. بسیاری از دانشگاه های برتر دیگر در ایتالیا در دسترس هستند؛ مانند:

  • Politecnico Di Milano
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه Sapienza رم
  • دانشگاه ماکاراتا
  • دانشگاه کاو فسكری ونیز

هزینه تحصیل در ایتالیا

ایتالیا به شما اجازه می دهد تا یک اتوبوس یا قطار را فقط با چند یورو سوار شوید و نقل مکان کنید. به عنوان مثال از میلان سرد خارج شوید یا از هرج و مرج بولونیا به برخی از زیباترین سواحل جهان بروید. تقریبا هر شهر بزرگ نیز به طور کامل به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی با 87 فرودگاه متصل است.

  • میانگین هزینه تحصیل در ایتالیا برای انواع درجه های تحصیلی: 850 تا 1000 EUR در سال
  • متوسط ​​هزینه زندگی در ایتالیا: 700 تا 1000 یورو در ماه برای مسکن، غذا، حمل و نقل و سرگرمی تخمین زده می شود.
  • گران ترین شهرها : رم، میلان و بولونیا
  • ارزان تر شهر ها برای زندگی در ایتالیا را می توان پیزا، پادو و تورین نام برد.

هزینه تحصیل در ایتالیا

 

دانشجویان بین المللی در ایتالیا

شما به راحتی می توانید با قطار سفر کنید، همه شهرهای بزرگ ایتالیا با 77 ایستگاه اصلی ارتباط برقرار می کنند. این باعث می شود که زندگی بسیاری از دانشجویان آسان تر شود که دوست ندارند با ماشین یا هواپیما سفر کنند. در حالیکه شما از وضعیت دانشجویی بین المللی خود در ایتالیا لذت می برید، واقعا جالب است که از مزایای زندگی در نزدیکی بسیاری از سایت های میراث جهانی یونسکو استفاده کنید. بله، ایتالیا هر کشور رقیبی را در این مورد از بین می برد، 51 میراث فرهنگی و تاریخی ایتالیا را در بر می گیرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از بهترین شهر ایتالیا برای زندگی مطلع هستند، با ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان بهره ببرید.

مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. با سلام و احترام
    کارشناسی ارشد معماری هستم با معدل 16
    طراح .گرافیست و عکاس حرفه ای و نویسنده 2 کتاب در زمینه معماری.و10 ساله نوازنده ساز ویولون هستم
    مقاله بین المللی دارم و در حال یادگیری زبان انگلیسی هستم.
    میخواستم ببینم با این رزمه و معدل پایین 13 ونیم کارشناسی که به دلیل سانحه تصادف و کما رفتنم بود میتونم برای بورسیه phd ایتالیا اقدام کنم؟
    سپاس از شما گرامی

    1. سلام روزتون بخیر
      بله در صورت داشتن مدرک زبان آیلتس و رزومه قوی می توانید برای بورسیه مقطع دکترا اقدام کنید. اما دقت داشته باشید که داشتن رزومه قوی، رمز اصلی موفقیت در این اقدام است.
      پیشنهاد می کنیم به راهنمایی تلفنی کارشناس تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور، ما حتما گوش بدهید.

  2. سلام. میخواستم بدونم رشته ی جامعه شناسی رو اگر بخوام توی ایتالیا ادامه بدم کدوم دانشگاه رو پیشنهاد میدین؟ یا اصلا این رشته توی ایتالیا مورد اهمیت هست؟

    1. با سلام
      این رشته از رشته های مطرح در حوزه علوم انسانی در سطح بین الملل است و در ایتالیا نیز مثل بسیاری از کشورها این رشته وجود دارد.
      برای تحصیل در ایتالیا می بایست مدرک زبان ایتالیایی مورد نیاز دانشگاه را تحصیل کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده