مزایا و معایب زندگی در آلمان

مزایا و معایب زندگی در آلمان

بررسی ها نشان می دهد، شرایط زندگی در آلمان به طریقی است که شما در برلین استرس شهرهای بزرگ را مانند لندن، پاریس یا نیویورک پیدا نمی کنید. آرزوها خیلی بیشتر برآورده می شوند. کشور آلمان به کل دارای مقدار زیادی فضای سبز، جنگل ها، دریاچه ها و شبکه ای متراکم از مسیرهای چرخه ای و حمل و نقل عمومی خوب است. برلین پایتخت این کشور نیز حتی دارای سواحل شنی است که در تابستان بسیار محبوب هستند. ترتیب مزایا و معایب زندگی در آلمان می تواند اطلاعات خوبی را برای مهاجرت شما فراهم کند که در این مقاله توسط مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر به آن پرداخته ایم.

مزایا و معایب زندگی در آلمان

آلمان دارای بسیاری از زیباترین و دیدنی ترین جاده ها در اروپا می باشد و می تواند مانند بهشتی بر روی زمین برای مسافران و گردشگران باشد. اما با این حال شما برای رفت و آمد و جابه جایی نیازی به خودرو شخصی ندارید، چرا که آلمان دارای شبکه بسیار موثر و کارامدی برای حمل و نقل عمومی در سراسر کشور می باشد و شما می توانید برای رفت و آمد خود از اتوبوس یا مترو یا قطار استفاده کنید.

  • تطبیق با شرایط و وفق دادن خود با محیط

به دلیل رفت و آمد هزاران مسافر و گردشگر به صورت سالانه به آلمان، مردم محلی به شرایط عادت کرده اند و به خوبی از گردشگران استقبال می کنند، علیرغم نداشتن و ندانستن علم زبان به صورت کافی اگر شما فردی خوشرو و خوش برخورد باشید به راحتی می توانید با دیگران ارتباط برقرار کرده و ارتباط دوستانه داشته باشید.

  • دسترسی آسان

با توجه به موقعیت مرکزی آلمان در اروپا، سفر به نقاط بسیاری و گردشگری و سیاحت در اروپا بسیار آسان خواهد بود و به راحتی می توانید به هرجا که می خواهید سفر کنید.

  • وقت شناسی

به عنوان یک قانون کلی از دیر رسیدن پرهیز کنید و تا حد ممکن وقت شناس باشید. وقت شناسی یک موضوع بسیار مهم و جدی در آلمان می باشد و رسیدن بعد از زمان مشخص مورد قبول و پسند افراد نیست

  • خدمات بهداشتی و درمانی

بیمه درمانی در آلمان اجباری می باشد و شما می توانید مطمئن باشید که سیستم خدمات درمانی بسیار معتبر و عالی در آلمان برقرار است. شما می توانید بیمه عمومی و یا خصوصی را برای خود انتخاب کنید و به صورت کاملا مطمئن از آن استفاده کنید.

  • جالب و سرگرم کننده

در آلمان شما می توانید در مکان های عمومی فعالیت های مورد علاقه خود و یا هنری که دارید را انجام بدهید و یا از دیدن هنرها و فعالیت های دیگران لذت ببرید چرا که قوانین این کشور در این مورد آزاد است و مانعی برای فعالیت های تفریحی و هنری وجود ندارد و آلمان یک کشور آزاد و غنی از فرهنگ است و مردم از هنرنمایی شما لذت می برند و استقبال می کنند.

معایب زندگی در آلمان

از جمله معایب این کشور می توان به ضعف برنامه های تلویزیونی و خدمت رسانی و سرویس دهی رستوران ها و کافه ها نسبت به آنچه که استاندارد است اشاره کرد. نداشتن سیستم های تهویه هوا و همچنین وجود تنها سه ماه گرم در سال می توان از جمله معایب این کشور باشد. همچنین آزادی بیان در این کشور محدود می باشد که به دلیل گذشته تاریک آلمان می باشد. از نظر سیاسی ترس اجتماعی غالب است به دلیل تعصب و جهلی که می توان گفت ناشی از حکومت از هم پاشیده نازی می باشد و از جمله عواقب آن است.در مراکز رسمی کشور ایده ها اغلب نادیده گرفته می شوند و کمتر مورد پذیرش هستند

هزینه زندگی در آلمان

  1. وعده غذایی. رستوران ارزان قیمت 10.00 یورو
  2. غذا برای 2 نفر. رستوران متوسطه (سه وعده) 45.00 یورو
  3. مک میل در مک دونالدز (یا غذای معادل) 7.50 یورو
  4. کاپوچینو (سایز متوسط) 2.66 یورو
  5. کوکاکولا / پپسی (بطری کوچک 12 اونس) 2.26 یورو
  6. آب (12 اونس بطری کوچک) 1.88 یورو
  7. شیر (سایز متوسط). (1 گالن) 2.66 یورو
  8. کباب نان سفید تازه (1 پوند) 1.18 یورو
  9. برنج (سفید). (1 پوند) 0.95 یورو
  10. تخم مرغ (سایز متوسط) (12) 1.82 یورو
  11. پنیر محلی (1 پوند) 4.04 یورو
  12. سینه مرغ (بیسکویت، بدون پوست). (1 بایت) 3.32 یورو
  13. گوشت گاو دور (1 پوند) (یا معادل عقب گوشت قرمز) 5.02 یورو
  14. سیب (1 پوند) 1.00 یورو
  15. موز (1 پوند) 0.71 یورو
  16. پرتقال (1 پوند) 0.96 یورو
  17. گوجه فرنگی (1 پوند) 1.13 یورو
  18. سیب زمینی (1 پوند) 0.44 یورو
  19. پیاز (1 پوند) 0.50 یورو
  20. کاهو (1 سر) 0.92 یورو
  21. پاکت سیگار 20 تایی (مارلبورو) 6.40 یورو
  22. بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 2.70 یورو
  23. گذر ماهانه (قیمت معمول) 70.00 یورو
  24. شروع تاکسی (تعرفه عادی) 3.50 یورو
  25. تاکسی 1 مایل (تعرفه عادی) 3.22 یورو
  26. تاکسی 1 ساعت در انتظار (تعرفه معمولی) 30.00 یورو
  27. بنزین (1 گالن) 530 یورو
  28. فولکس واگن 1.490 کیلو وات ترندلاین (یا خودروی جدید معادل) 20،000.00 یورو
  29. تویوتا کرولا 1.6197 کیلو وات کامفورت (یا خودروی جدید معادل) 20،398.41 یورو
هزینه زندگی در آلمان
هزینه زندگی در آلمان

هزینه خدمات رفاهی در آلمان

  • عمومی (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای 915 متر مربع آپارتمان 215.49 یورو
  • 1 دقیقه. از تعرفه تلفن همراه پیش پرداخت (بدون تخفیف یا برنامه) 0.10 یورو
  • اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر. کابل داده نامحدود / ADSL) 30.19 ) یورو
  • باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای یک بزرگسال 28.66 یورو
  • اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 18.47 یورو
  • سینما، فیلم بین المللی 1 صندلی 10.00 یورو

مراقبت از کودکان:

  1. مهد کودک (یا مهد کودک). روز کامل، خصوصی، ماهانه برای 1 کودک 307.85 یورو
  2. مدرسه ابتدایی بین المللی 1 ساله برای کودک 14،680.58 یورو

لباس و کفش:

  • 1جفت جین (Levis 501 یا مشابه) 74.86 یورو
  • 1 لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای(H&M, Zara) 32.34 یورو
  • 1 جفت کفش نایک (معمولی) 81.09 یورو
  • 1 جفت کفش مردانه 101.19 یورو

اجاره در هر ماه:

  • آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 702.22 یورو
  • آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 526.92 یورو
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 1.338.63 یورو
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 999.52 یورو
  • قیمت هر فوت مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 455.75 یورو
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز 314.60 یورو

حقوق و تامین مالی

  • میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات) 2220.79 یورو
  • نرخ بهره وام در درصد (z)، سالانه. برای 20 سال ثابت نرخ 1.89 یورو

اقامت آلمان از طریق کار

برای شهروندان ماهر غیر اتحادیه اروپایی در حال حاضر آلمان برای مهاجرت و کار راحت تر است. در تلاش برای جذب کارکنان ماهر بیشتر، دولت ائتلافی توافقنامه ای در مورد موضوع مهاجرت ارائه می دهد. قراردادی در میان یکدیگر، برای کارکنان ماهر غیر اتحادیه اروپایی که به دنبال کار در آلمان به خصوص اگر کار خود را در هر یک از مشاغل که در آن کمبود شغلی است، آسان تر می کند.

در روزنامه آلمانی دوچه وله گزارش می دهد که دولت آنگلا مرکل تا آخر وقت دوشنبه شب کار می کنند تا به مسئله مهاجرت دست یابند. مذاکرات بین ائتلاف بزرگ در دو نقطه اصلی متمرکز بود:

  1. چگونگی پر کردن شکاف کاری ماهر در آلمان از طریق مهاجرت هدفمند از کشورهای غیر اتحادیه اروپایی
  2. چشم انداز پناهجویانی که در آلمان رد شده بودند در آلمان مانده بودند، اما در عین حال مشغول به کار بودند و در جامعه همگام شدند.
  3. طبق قانون مهاجرت جدید، کارگران ماهر خارج از کشور با تحصیل و آموزش کافی، زمانی که تلاش می کنند در آلمان کار کنند، محدودیت های کمتری را تجربه می کنند.
  4. در حال حاضر هر شهروند غیر اتحادیه اروپایی مجاز به کار در آلمان می باشد، اگر آنها دارای دوره های تخصصی حرفه ای یا دوره تحصیلی و یک قرارداد کاری هستند.
  5. بدیهی است، شرکت های آلمانی در هر بخش در حال حاضر قادر به استخدام کارگران ماهر خارجی هستند، برخلاف گذشته که آنها مجاز به استخدام کارگران تنها در بخش های خاص بود.
  6. علاوه بر این، جاب سیکرها باید برای مدت شش ماه برای پیدا کردن کار در آلمان حضور داشته باشند. با این حال، داشتن آموزش حرفه ای همچنان یک نیاز است.
  7. این قانون با تأمین یک کار دائمی فرصتی را فراهم می کند، که اجازه می دهد مجوز اقامت بهتر به پناهجویانی را که در کشور باقی می مانند، رد کنند.
اقامت آلمان از طریق کار
اقامت آلمان از طریق کار

واکنش به معامله جدید آلمانی ها در مورد مهاجرت

وزیر کشور آلمان، هورست زیهافر گفت: در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین که شرکای ائتلافی در مورد قانون گذاری به توافق برسانند که قوانین روشنی را وضع کنند. از یک طرف، نیازهای کسب و کارهای آلمان را برای استخدام کارگران ماهر از کشورهای ثالث برآورده می کند. از سوی دیگر، نیز می تواند مهاجرت منظم کنترل شده را، قادر سازد “او گفت، با ابراز باور خود که این قانون به طور قابل توجهی مهاجرت غیر قانونی را کاهش می دهد، بیان می کند.

مدیر اجرایی کنفدراسیون انجمن های کارفرمای آلمانی، استفن کامپرت، این توافق را نیز مهم دانست که برای حفظ قابلیت رقابت اقتصادی آلمان است. او گفت: “برای انجام این کار، ما به کارگران واجد شرایط از خارج وابسته هستیم”. با این حال، مخالفان در پارلمان آلمان ابراز کردند که این توافق تنها به جای کاهش و ساده سازی قوانین بوروکراسی و مقررات مبهمی را برای مهاجران ایجاد کرد، که از آن می توان به فیلیز پلیت، معاون حزب سبز حزب، اشاره کرد. / DW

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

برنامه ویزا سرمایه گذار آلمانی فرصت منحصر به فرد برای کسب شهروندی آلمان از طریق سرمایه گذاری تجاری را ارائه می دهد. در این راهنما بیشتر بیاموزید.

برنامه ویزای سرمایه گذاری آلمان

آلمان یک تعادل منحصر به فرد بین ساختمان و حفظ یک اقتصاد موفق داشته است، در حالی که در عین حال، یک فرد تحصیلکرده و شاد که در هماهنگی زندگی می کند، پرورش داده می شود. جای تعجب نیست که بسیاری آرزو دارند که از این مزایا بهره مند شوند، و برنامه سرمایه گذاران آلمانی باعث می شود که این امر امکان پذیر باشد. این برنامه براساس برنامه ویزای ایالات متحده-سرمایه گذار است که سرمایه گذاری های خارجی را در کسب و کار موجود یا ایجاد کسب و کار جدید تشویق می کند و سرمایه گذاران در نهایت می توانند گذرنامه و تابعیت آلمانی را کسب کنند.

بر اساس برنامه ویزای سرمایه گذاری ایالات متحده-EB-5. نوع آلمانی از همان اصول ارائه انگیزه برای تشویق سرمایه گذاران خارجی برای راه اندازی کسب و کار جدید یا سرمایه گذاری در کسب و کارهای ثابت، با استفاده از شهروندان آلمانی محلی استفاده می کند. پاداش نهایی برای سرمایه گذار، یک گذرنامه و شهروندی آلمانی است؛ این روشی متفاوت برای بدست آوردن شهروندی از طریق استراتژی های سرمایه گذاری است که در مقابل سرمایه گذاری صرفا مالی گذرنامه را تضمین می کند.

الزامات درخواست کنندگان

مهمترین الزام برای برآورده شدن این است که توان مالی این کار را داشته باشید. این به متقاضیانی نیاز دارد که یک میلیون یورو را سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری می تواند یک کسب و کار جدید را شروع کنند و یا کنترل یک کسب و کار موجود را بدست بگیرند. اگر سرمایه گذاری در یک تجارت جدید باشد، این کسب و کار باید 10 شغل جدید برای شهروندان آلمانی ایجاد کند. اگر کسب و کار موجود را به عهده دارند، این کسب و کار نیز باید 10 شهروند آلمانی را استخدام کند. پس از ایجاد کسب و کار، متقاضیان و اعضای خانواده های واجد شرایط آنها مجاز به درخواست مجوز اقامت می باشند.

برنامه ویزای سرمایه گذاری آلمان
برنامه ویزای سرمایه گذاری آلمان

پس از اینکه کسب و کار به سه سال سودآوری رسید، متقاضیان و وابستگان واجد شرایط برای اجازه اقامت دائم نامحدود می باشند. هنگامی که این اجازه داده می شود، صاحبان می توانند بدون محدودیت، آلمان را ترک کنند و دوباره وارد آلمان شوند. پس از پنج سال اقامت، متقاضیان ممکن است بعد از اقامت دائم، به دنبال شهروندی آلمانی باشند. لازم به ذکر است که در طول پنج سال اول اقامت، انتظار می رود که متقاضیان به زبان آلمانی مسلط شوند و دانش فرهنگ آلمانی و نظام حقوقی آن را بدست آورند.

نکات اصلی:

  1. متقاضیان باید قادر به سرمایه گذاری -1 میلیون یورو در یک کسب و کار جدید و یا کنترل یک شرکت معتبر موجود باشند
  2. متقاضیان باید در کسب و کار جدید خود برای کارکنان 10 کار را برای شهروندان آلمانی ایجاد کنند یا 10 کارمند آلمانی را در کسب و کار موجود استخدام کنند
  3. اعضای خانواده متقاضی در رابطه با اقامت و شهروندی در برنامه گنجانده شده اند
  4. کل پروسه منجر به شهروندی آلمان و کسب گذرنامه آلمانی در پنج سال کامل انجام می شود

اقامت آلمان از طریق تحصیل

آلمان جایگاهی برای کیفیت آموزش عالی، زیرساخت های پژوهشی، روش های آموزشی و مطلوبیت هزینه های رندگی در آلمان برای تحصیل و فرصت های شغلی است. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان بین المللی همچنان معتقد هستند که آلمان بهترین مکان برای پیشبرد آموزش عالی خود است. از سوی دیگر، هر فرد خارجی قادر به دستیابی به چنین رویایی نیست. این به این دلیل است که چندین ملیت اجازه ورود و اقامت در سرزمین آلمان را ندارند و از ویزای مناسب آلمان استفاده نمی کنند.

در مورد ما،، ویزای مورد نیاز سند رسمی مجاز است که اجازه اقامت به یک تبعه غیر آلمانی برای ورود و اقامت در قلمرو آلمان برای تحصیل در یک دوره خاص در نظر گرفته شده است، بنابراین به عنوان یک خارجی که:

  • فقط نامه پذیرش یک دانشگاه آلمانی را دریافت کرده است انتظار می رود که به زودی پاسخی در مورد درخواست دانشگاه در آلمان دریافت کند.

بنابراین افرادی که خارجی هستند:

  • فقط نامه پذیرش از دانشگاه آلمانی به زودی دریافت کرده باشد و انتظار میرود که به درخواست دانشگاه خود در دانشگاه آلمان پاسخ دهد.

پیش از درخواست و ثبت نام در دوره یک دانشگاه آلمانی:

  • نیاز به برگزاری دوره پایه(studiencolleg) برای آماده شدن برای آزمون فشتلونگ اشپقوفونگ آزمون ارزیابی صلاحیت( واجد شرایط بودن) میباشد.
  • نیاز به تکمیل مدرک دکترا
  • شما باید برای ویزای تحصیلی آلمانی مناسب در سفارت و کنسولگری آلمان در کشور خود درخواست دهید تا وارد دوره مورد نظر در آلمان شوند، درصورتیکه از یکی از این کشورها بیایید.
اقامت آلمان از طریق تحصیل
اقامت آلمان از طریق تحصیل

در صورتی که شما باید بیش از 90 روز یا 3 ماه در قلمرو آلمان بمانید پس از ورود به آلمان، مجوز اقامت را نیز دریافت خواهید کرد. صحبت از زمان مناسب مدت زمان مناسبی مشخص نیست که شما باید درخواست ویزا را ارائه دهید. اما به شدت توصیه میشود که این کار را زودتر از سفر پیشنهادی خود به آلمان انجام شود.

ثبت نام در خارج از کشور در دفتر ثبت نام ساکنینی که میخواهند بیش از 2 ماه در آلمان باقی بمانند باید تاییدیه را برای ثبت نام ملدبستیگیگون دریافت کنند. خارجی ها باید در اداره ثبت احوال ملی و یا Einwohnermeldeamt درخواست دهند. اتباع خارجی که میخواهند بیش از 90 روز یا 3 ماه در آلمان بمانند باید مالکیت مناسب را داشته باشند.

در مورد ما اجازه اقامتش Aufenthaltsgenhmigung عنوان مناسب برای اهداف تحصیلی است. مجوز اقامت فقط پس از درخواست صاحب ویزا در دفتر ثبت نام خارجی Auslanderbehorde در شهر که دانشگاه در آن واقع شده است صادر میشود. برای اطلاعات بیشتر مهاجرت تحصیلی به آلمان با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد مزایا و معایب زندگی در آلمان

1- آیا وسایل حمل و نقل عمومی آلمان برای ساکنان این کشوردردسترس است؟

آلمان دارای شبکه بسیار موثر و کارامدی برای حمل و نقل عمومی در سراسر کشور می باشد و شما می توانید برای رفت و آمد خود از اتوبوس یا مترو یا قطار استفاده کنید.

2- رفتار آلمانی ها با خارجیان چگونه است ؟

به دلیل رفت و آمد هزاران مسافر و گردشگر به صورت سالانه به آلمان، مردم محلی به شرایط عادت کرده اند و به خوبی از گردشگران استقبال می کنند

3- آیا سفر به سایر کشور های اروپا برای ساکنان آلمان آسان است؟

با توجه به موقعیت مرکزی آلمان در اروپا، سفر به نقاط بسیاری و گردشگری و سیاحت در اروپا بسیار آسان خواهد بود و به راحتی می توانید به هرجا که می خواهید سفر کنید.

4- آیا ساکنان کشور آلمان از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب برخوردارند؟

بیمه درمانی در آلمان اجباری می باشد و شما می توانید مطمئن باشید که سیستم خدمات درمانی بسیار معتبر و عالی در آلمان برقرار است. شما می توانید بیمه عمومی و یا خصوصی را برای خود انتخاب کنید و به صورت کاملا مطمئن از آن استفاده کنید.

5- آیا تلویزیون آلمان برنامه های سرگرم کننده برای ساکنان این کشور ارائه می دهد؟

از جمله معایب این کشور می توان به ضعف برنامه های تلویزیونی نسبت به آنچه که استاندارد است اشاره کرد.

6- آیا خدمات رسانی در رستوران های آلمان برای شهروندان رضایت بخش است؟

خدمت رسانی و سرویس دهی رستوران ها و کافه ها نسبت به استانداردها ضعیف است.

7- آیا آب و هوا آلمان برای زندگی مناسب است؟

نداشتن سیستم های تهویه هوا و همچنین وجود تنها سه ماه گرم در سال می توان از جمله معایب این کشور باشد.

8- هزینه کرایه تاکسی در آلمان چقدر است؟

  • شروع تاکسی (تعرفه عادی) 3.50 یورو
  • تاکسی 1 مایل (تعرفه عادی) 3.22 یورو
  • تاکسی 1 ساعت در انتظار (تعرفه معمولی) 30.00 یورو

9- هزینه یک وعده غذایی در رستوران های آلمان چقدراست؟

  • وعده غذایی. رستوران ارزان قیمت 10.00 یورو
  • غذا برای 2 نفر. رستوران متوسطه (سه وعده) 45.00 یورو

10- هزینه خرید بنزین در آلمان چقدراست؟

بنزین (1 گالن) 530 یورو

11- هزینه خدمات رفاهی عمومی در آلمان چقدر است؟

(برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای 915 متر مربع آپارتمان 215.49 یورو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده