مزایای تحصیل در صربستان

مزایای تحصیل در صربستان

اگر علاقه مند به شرکت در  دوره های تحصیلی دانشگاه های صربستان هستید، خواهید دید که گزینه های تحصیلی و امکانات زیادی وجود دارد که به شما اجازه می دهد به راحتی تحصیل کرده و در صربستان زندگی کنید. اطلاعاتی که در مورد تحصیلات دانشجویان بین المللی صربستان در اینجا توسط مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر ارائه می شود را حتما بخوانید و اگر سوالی داشتید با ما در میان بگذارید.

مزایای تحصیل در صربستان

دانشگاه های صربستان دارای 8 دانشگاه عمومی و 10 دانشگاه خصوصی است. در دوشهر بزرگ بلگراد و نووی ساده دانشجویان می توانند دانشگاه های عالی( هم عمومی و هم خصوصی) را پیدا کنند که گزینه های تدریس زبان انگلیسی را ارائه میدهند. مروری بر بهترین دانشگاه های صربستان داشته باشیم:

  • دانشگاه بلگراد:(بلگراد، صربستان)
  • دانشگاه اروپایی(بلگراد، صربستان)
  • دانشگاه نویساد(نویساد، صربستان)

شیوه زندگی دانشجویی سرگرم کننده:

بسیاری از دانشجویان در صربستان در خوابگاه های دانشجویی زندگی میکنند. زندگی در خوابگاه های دانشجویی بسیار هیجان انگیز می باشد.شما مردم را در همه جا پیدا خواهید کرد و معمولا چیزی برای انجام هر دو ورزش یا فعالیتی به همراه مکان های آرام برای مطالعه وجود دارد. شما می توانید فرهنگ جدید و قدیم صربستان را تجربه کنید. یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید از بلگراد، پایتخت صربستان موزه تاریخی یوگسلاوی می باشد.

این موزه به میراث یوگسلاوی سابق اشاره دارد که یک دیدگاه انتقادی در مورد زندگی سیاسی و اجتماعی قرن بیستم دارد و محل دفن رئیس جمهور معروف و سابق یوگسلاوی می باشد.پس از خروج از موزه، اگرچه بعد از آن می توانید از مرکز جذاب و منحصر به فرد بلگراد عبور کنید، که در سراسر شهر هنرهای معاصر، رستوران های پرزرق و برق و زندگی شبانه شگفت انگیز شناخته شده درست قبل از بازگشت به قلعه کالمجدان قرن هجدم است.

صربستان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای دانشجویان کم درآمد است:

نسبت به ایالت متحده آمریکا، ترکیه، مجارستان، چین، یونان، ایالت متحده امریکا، هلند، استرالیا، صربستان به همان اندازه این مکان های محبوب گران قیمت نیست. اگر به عنوان دانشجو به تحصیل در صربستان بروید. میتوانید به راحتی مواد غذایی بخرید. ودر بودجه دانشجویی قرار بگیرید.

هزینه تحصیل در صربستان

برای تحصیل صربستانی ها در صربستان ، دولت و آموزش پرورش هزینه تحصیل انها را تامین میکند.  دانشجویانی که در موسسات خصوصی مشغول به تحصیل هستند ، هزینه های خود را طبق قانون آموزش پرورش پرداخت میکنند. بین هزینه های دانشجویان خارجی و داخلی تفاوت وجود دارد. هزینه های تحصیل توسط موسسه ها تعیین می شود و معمولا بین ١٠٠٠ تا ٥٠٠٠ یورو در سال است. برای دریافت اطلاعات در مورد هزینه تحصیل در موسسه ای که انتخاب کردید ، به وب سایت موسسه مراجعه کنید.

هزینه مسکن نیز ، هزینه قابل توجهی است که در چهار مورد بررسی شده است:

  1. هزینه اجاره یک آپارتمان که حدودا ٧٠٠٠٠ دلار است.
  2. هزینه مهمان شدن در منزل شخصی با غذا حدودا ٤٠٠٠٠ دلار است.
  3. هزینه اجاره اتاق در اقامتگاه های دانشجویی حدود ٢٠٠٠٠ دلار است.
  4. ندگی در هاستل ها.

جدا از این ها، هزینه های روزانه ، مسافرت ، غذا ، سرگرمی ، ورزشگاه و کارهای دیگری که برای دانشجویان هزینه دارد. بسیاری از مردم برای حمل و نقل در بلگراد هزینه نمی کنند و بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. به طور مثال اگر شما در ماه چند بار از اتوبوس استفاده کنید ، هزینه بلیط شما باید بین ٥ تا ١٠ یورو باشد و بیشتر از این نشود.

داروخانه ها به میزان قابل توجهی در این کشور ارزان هستند. به طور مثال انتی بیوتیک ها کمتر از ٥ یورو هستند. دیگر داروهای تجویزی برای بیماری ها و اختلالات اغلب بین ١٠ تا ٣٠ یورو هستند. در صربستان هزینه زندگی برای یک نَفَر که در یک آپارتمان یک خوابه زندگی می کند ، حداقل ٦٠٠ تا ٦٥٠ یورو در ماه است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های صربستان
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های صربستان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های صربستان

شرایط پذیرش برای موسسات تحصیلات عالی در سراسر کشور متفاوت است.

نیاز های اساسی برای دوره های کارشناسی:

دانشجویانی که قصد دارد در مقطع کارشناسی تحصیل کند و یا برنامه تحصیلی اموزش عالی در صربستان دارند ، لازم است که در یک ازمون ورودی شرکت کنند و مدت ٤ سال تحصیلشان طول میکشد.

برنامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

  1. دانش آموزانی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد ١ ساله ثبت نام کنند باید دارای مدرک لیسانس با امتیاز ٢٤٠ ای سی تی اس باشند.
  2. دانش آموزانی که می خواهند در برنامه دو ساله فوق لیسانس ثبت نام کنند باید مدرک لیسانس با امتیاز ١٨٠ ای سی تی اس داشته باشند.

برای دکترا / دانشجویان پی اچ دی:

کسانی که میخواهند در مقطع دکترا در صربستان تحصیل کنند ، ابتدا باید کارشناسی ارشد خود را با امتیاز ٣٠٠ ای سی تی اس تمام کرده باشند. و همچنین شرایط دیگر مثل مقالات منتشر شده ، حداقل جی پی اِی و غیره.  شرایط پذیرش بسته به برنامه تحصیلی و موسسه متفاوت است. با موسسه مورد نظر تماس بگیرید ، تا در مورد شرایط ثبت نام اطلاعات بدست آورید.

روش درخواست:

دانش آموزان باید به موسسه آموزش عالی مورد نظر خود درخواست دهند. دانش آموزان می توانند به طور آنلاین درخواست بدهند ، اینگونه که فرم درخواست را پر کنید و همراه با مدارک مورد نیاز ارسال کنید. قبل از درخواست حتما شرایط پذیرش را چک کنید. در صورت نیاز با موسسه تماس بگیرید تا در مورد روش پذیرش اطلاعات کسب کنید.

ارائه اسناد و مدارک:

  1. مدارک اموزش: حداقل دو کپی از مدارک تحصیلی دوره متوسطه و دیپلم
  2. شناسه و گذرنامه با عکس
  3. شناسنامه ، که باید به صربی ترجمه شود.
  4. اثبات مهارت در زبان صربی یا انگلیسی.
  5. اثبات دارایی برای معاش زندگی.
  6. نامه پذیرش صادر شده توسط آموزش عالی در صربستان.
  7. جزئیات از مقاله ، مجله یا تحقیقاتی که انجام داده اید.
  8. توصیه نامه: حداقل دوتا
  9. بیانیه ای از اهدافتان: توضیح اینکه دلیل شما برای تحصیل در آموزش عالی صربستان چیست و اینکه به چه امید و انگیزه ای برنامه تحصیل در خارج از کشور را دارید و بعد از اتمام تحصیل چه برنامه ای دارید.

ممکن است دانش آموزان نیاز به امتحان ورودی یا آزمون تعیین سطح و توانایی داشته باشند ،که این بِه زمینی تحصیلی آن ها بستگی دارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه آموزش عالی مورد نظر تماس بگیرید.

بهترین دانشگاه های صربستان

  1. دانشگاه UNIVERZITET U BEOGRADU BELGRADE
  2. دانشگاه UNIVERZITET U NOVOMSADU NOVI SAD
  3. دانشگاه UNIVERZITET U NISU NIS
  4. دانشگاه UNIVERZITET I PRISHTINES PRISSTINA
  5. دانشگاه UNIVERZITET U KRAGUJEVCU KRGUJ EVAC
  6. دانشگاه UNIVERZITET SINGIDUNUM BELGRADE
  7. دانشگاه UNIVERZITET METROPOLITAN BELGRADE
  8. دانشگاه UNIVERZITET DZO NEZBIT BELGRADE
  9. دانشگاه UNIVERZITET EDUKONS SREMSKA KAMENICA
  10. دانشگاه DRZAVNI UNIVERZITET U NOVOM PAZARU NOVI PAZAR
  11. دانشگاه ALFA BK UNIVERZITET BELGRADE
  12. دانشگاه INTERNACIONALNI UNIVERZITET U NOVOM PAZARU NOVI PAZAR
  13. دانشگاه EVROPSKI UNIVERZITET BELGRADE
  14. دانشگاه UNIVERZITET PRIVENDNA AKADEMIJA NOVI SAD
  15. دانشگاه UNIVERZITET UNION BELGRADE
  16. دانشگاه UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU BELGRADE

کمک هزینه تحصیلی در صربستان

بورسیه تحصیلی JELVIX: این بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان دبیرستان و فارغ التحصیلانی است که علاقه مند به علوم ، ابتکار و تکنولوژی های نوین و مهندسی هستند. بورسیه تحصیلی JELVIX به امید کمک به تسهیل سختی های آموزش ،فرصت منحصر به فردی را برای افرادی استثنایی با اهدای جایزه 1000 دلاری فراهم می کند.زمان ارسال درخواست برای این بورسیه تحصیلی 31 ژوئیه 2019 است.

BESTVPN. COM با هدف افزایش آگاهی در میان افراد جوان در سراسر جهان در مورد اهمیت حفظ حریم خصوصی در این عصر دیجیتال ، دو بار در سال مبلغ 2.000 دلار به دانشجویانی که بهترین مقاله 500 تا 1000 کلمه ای با موضوع امنیت بنویسد اهدا میکند. اعتقاد BUSINESSPLAN.COM.NG براین است که برتری تنها با تعهد به یادگیری و کار سخت به دست می آید. BUSINESS PLAN افتخار می کند که هر ساله بورسیه های تحصیلی را به دانشجویانی که تصمیم دارند تحصیلات عالی خود را دنبال کنند اهدا می کند و با کمک به کاهش هزینه های مالی به آنها کمک می کند.

کمک هزینه تحصیلی در صربستان
کمک هزینه تحصیلی در صربستان

سالانه BUSINESS PLAN دو برنده برای بورسیه تحصیلی 700 دلاری انتخاب می کند. هیات بورسیه تحصیلی تمام درخواست ها را بررسی می کنند و کاندیده های با شایستگی بالا را انتخاب می کنند. هدف آنها این است که اهمیت صنعت نفت و گاز را در جهان بازگو کنند. BUSINESSPLAN.COM.NG متخصص در زمینه کمک به استارت آپ ها ( با مشاوره کسب و کار و امکان سنجی) است.

انتشار بورسیه تحصیلی برای سال 2019، سه برنده خوش شانس بورسیه تحصیلی 1500 دلاری را برای پوشش تمام هزینه های تحصیل یا فقط برای پیشرفت شخصی دریافت می کنند. از توانایی ها و اشتیاق دانشجویان برای جهانی بهتر تشکر می کنند. بنابراین این برنامه سودمند برای دانشجویانی است که تشنه افق های جدید هستند.

تحقیقات مولفه اصلی توسعه و پیشرفت در جامعه علمی است. با کمک دانشجویانی که علاقه مند به توسعه علم هستند به دنبال دستاوردهای علمی بیشتری هستند. برنامه بورسیه تحصیلی NOVUS BIOLOGICAL دو بار در سال به دانشجویان رشته های مرتبط با علوم اهدا می شود. بورسیه تحصیلی 1500 دلاری به یک دانشجو برای ترم های پاییز و بهار اهدا می شود.

مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)می توانند به شما در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی صربستان مشاوره دهند، این موسسه خدمات پذیرش و ویزا را به صورت تضمینی انجام می دهد و جوانب و مزایای تحصیل در صربستان را کاملا واضح برای شما توضیح خواهد داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده