شرایط کار در صربستان

شرایط کار در صربستان

قانون اجباری حداقل شرایط و ضوابط استخدام در صربستان را تعیین می کند. شرایط کار در صربستان ممکن است از طریق توافقنامه جمعی، قوانین کار و قراردادهای کاری فراهم شود. کارفرما موظف است حداقل یک بار در ماه حقوق را پرداخت کند. ساختار حقوق و دستمزد پیچیده است و شامل حقوق اولیه و عناصر مبتنی بر عملکرد حقوق و دستمزد می شود.

الزامات و شرایط کار در صربستان

ساعات کار تمام وقت در صربستان 40 ساعت در هفته است. به طور معمول، هفته کاری پنج روز طول می کشد، اما حداکثر 40 ساعت در هفته نیز ممکن است از طریق یک دوره طولانی تر، بسته به نیازهای کاری کارفرما، گسترش یابد. کار بیش از ساعت تمام وقت اضافه کاری است، ممکن است فقط در موارد استثنایی دستور داده شود و باعث افزایش حقوق و دستمزد می شود.

کارکنان و مدیریت ارشد از اضافه کاری معاف نیستند. کار اضافه کاری ممکن است بیشتر ازهشت ساعت در هفته تجاوز نکند. یک کارمند نمی تواند بیش از 12 ساعت در روز اضافه کار کند. در هر سال، کارمند حق استفاده از مرخصی سالانه را که حداقل 20 روز کاری است را دارد. کارمند حق دارد پس از یک ماه کار مستمر با کارفرما از مرخصی سالیانه استفاده کند.

دستمزد در صربستان

حداقل دستمزد در سال 2018 در صربستان به مبلغ 630 دلار در ماه است. مشارکتهای اجتماعی مشارکت های تأمین اجتماعی توسط کارفرمایان: 17.9٪ (بیمه مستمری معلولیت: 12٪، بیمه درمانی: 5.15٪ و کمک های بیکاری 0.75٪). کمک های اجتماعی که کارمندان پرداخت می کنند: 19.9٪ (بیمه بازنشستگی بیمه 14٪، بیمه درمانی 5.15٪ و کمک های بیکاری 0.75٪) است.

دستمزد در صربستان

صربستان به عنوان جانشین قانونی اتحاد شوروی صربستان و مونته نگرو تبدیل شده است، که در ژوئن 2006 متوقف شد، زمانی که مونته نگرو پس از یک رفراندوم شدید، به جدایی از صربستان رای داد. اختلاف نظر در مورد آینده منطقه کوزوو در ماه اکتبر هنگامی که اکثریت آلبانیایی در کوزوو رفراندوم صربستان درباره قانون اساسی و آینده منطقه را تحریم کرد، تشدید شد

کار در دوران بارداری در صربستان

زایمان شامل دوران بارداری است. مرخصی دوران بارداری از 45 روزگی بارداری تا سه ماه پس از زایمان ادامه دارد. حقوق دوران بارداری به طور کامل توسط دولت پرداخت می شود. ترک مراقبت از کودک پس از پایان دوره بارداری آغاز می شود. مرخصی بارداری و مراقبت از دوران کودکی ممکن است تا 365 روز ادامه یابد. مرخصی مراقبت از کودك به طور کامل پرداخت می شود (کارفرمای جبران خسارت را پرداخت می كند و پس از آن از دولت بازپرداخت می شود). در حین بارداری کارمند نمی تواند به طور قانونی از کار انصراف دهد و در هنگام تولد (بارداری / مراقبت از کودک یا مراقبت ویژه ای) ازدواج کند.

قانون کار در صربستان

جهت اقامت و کار در صربستان هر فردی که بیش از 15 سال داشته باشد و از نظر سلامت عمومی خوب باشد می تواند کار کند. قرارداد کاری ممکن است به مدت حداکثر یک سال و یا بازپرداخت باشد. یک قرارداد کار ممکن است برای کار نیمه وقت طراحی شود و در این صورت مشمولیت های اجتماعی تأیید براساس زمان کار انجام می شود. ممکن است حداکثر یک سال برای کارآموزان استخدام شود. قانون مربوط به کار در صربستان تا حد زیادی در پنج سال گذشته تکامل یافته است. اقدامات لازم برای ایجاد بازار کار برای انعطاف پذیری بیشتر انجام شده است.

اتحادیه اروپا و ناتو صربستان را به خاطر عدم دستگیری افراد مظنون به جنایات جنگی مورد انتقاد قرار داد. با این حال، در ماه دسامبر، صربستان در برنامه مشارکت برای صلح ناتو متوقف نشد. اگر از هزینه زندگی در صربستان اطلاعی در دست ندارید، بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده