مجارستان دانشجویان بین المللی را پذیرا می باشد و دارای چهار دانشگاه می باشد که برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان و تحصیل داروسازی در مجارستان به زبان انگلیسی را ارائه می دهند. این دانشگاه ها عبارتند از:دانشگاه سملویس، دانشگاه دبرسن، دانشگاه سجد، دانشگاه پکس که در ادامه توسط کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر بررسی می شود.

شرایط پذیرش پزشکی مجارستان

بدین منظور، دانشجویان ملزم به کسب نمرات قابل قبول در امتحانات ورودی می باشند که این امتحان 2 ساعت و نیم به طول می انجامد و تمامی سوالات آن به صورت چند گزینه ای در دروس زیست، شیمی، زبان انگلیسی و انگلیسی تخصصی پزشکی می باشند. در قسمت شفاهی امتحان، استاد دانشگاه ترتیب مصاحبه هایی با دانشجویان در ارتباط با موضوعات درسی پزشکی فراهم می آورد.

تاریخ تقاضا:

دانشجویان آینده نگر می توانند با فرا رسیدن تاریخ 30 جون تقاضانامه خود را ارسال نمایند. به خاطر داشته باشید که ارسال زود تر از موعد می تواند شانس شما را برای پذیرش افزایش دهد.

هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است. متوسط هزینه زندگی در مجارستان 750 یورو( حدود 950 دلار) در ماه است. با این حال اگر تصمیم دارید در بوداپست تحصیل کنید باید توجه داشته باشید که هزینه زندگی در این شهر بیشتر از دیگر نقاط کشور است.

هزینه تحصیل:

هزینه تحصیل برای یک دوره پزشکی عمومی شش ساله که به زبان انگلیسی است تقریبا 18000 دلار است. با این حال بسته به دانشگاه هزینه تحصیل میتواند متفاوت باشد.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در مجارستان

تحصیلات در رشته پزشکی در مجارستان، به دلیل رعایت استاندارد های اروپا، به عنوان بالاترین کیفیت در نظر گرفته می شود. پذیرش نسبی راحت و هزینه های معقول برای دانشجویان، یک گزینه مطلوب برای بسیاری از دانش آموزان است. دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در این چهار دانشگاه میتوانند تحصیل کنند:

  1. دانشگاه Semmelweis
  2. دانشگاه Debrecen
  3. دانشگاه Szeged
  4. دانشگاه Pécs

مدرک پزشکی گرفته شده از دانشگاهای مجارستان توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده مورد تأیید است و به رسمیت شناخته می شود در نتیجه برای دانشجویان بین المللی گزینه مناسبی برای تحصیل است. پس اگر شما همیشه رویای پزشک شدن را در سر داشتید اما در کشور خودتان تحقق این رویا امکان پذیر نیست، مجارستان این امکان را به شما می دهد. دوره های پزشکی شش سال طول میکشد و معمولا هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی کم است.  اگر تصمیم به مطالعه پزشکی در مجارستان را دارید، کافیست دیپلم دیگری را که از سراسر کشور های اتحادیه اروپا و یا دیگر کشور معتبر را داشته باشید ارائه دهید.  شرایط پذیرش برای اولین بار نسبتا کم و هزینه برای مقاطع ابتدایی مناسب است.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در مجارستان
تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در مجارستان

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در مجارستان

در میان دانشگاهای خوب مجارستان، دانشگاه پزشکی سملوایس بوداپست و دانشگاه پزشکی دبرسن و دانشکده پزشکی پچ از بهترین ها هستند. تقریبا بیشتر دانشگاه های مجارستان دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دارند. این دانشکده ها یک برنامه پری مدیکال هم دارند.

دانشکده Semmelweis بوداپست مجارستان

دانشگاه Semmelweis بوداپست در سال ١٧٦٩ تأسیس شد. دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشکده ها در مجارستان است. همراه با چندین برنامه پزشکی در مجارستان. دانشکده پزشکی سملوایس افر های مختلف برای انگلیس و آلمان دارد مانند: پزشکی عمومی، دندان پزشکی و داروسازی.

برنامه ارائه شده در دانشکده پزشکی سملوایس در انگلیس و آلمان

  • هزینه تحصیل: ١٦٤٠٠ دلار آمریکا در سال، دیپلما ام دی و برنامه زبان انگلیسی و آلمانی.

دانشگاه پزشکی دبرسن یا مرکز پزشکی، سلامتی دانشگاه دبرسن

  • پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی،

دانشکده علوم بهداشتی و سلامت عمومی

دانشکده دارو بخشی از دانشکده پزشکی و مرکز علوم بهداشتی دانشگاه است. دانشکده پزشکی دارای ٢٠ دپارتمان پایه پزشکی و ٢٣ دپارتمان کلینیکی است. این دانشکده پزشکی با آموزش ام دی در انگلیس از سال ١٩٨٧ با ٤٩ دانشجو شروع به کار کرد، که تا کنون شمار فعلی دانشجویان به بیش از ٩٠٠ نَفَر رسیده است. علاوه بر آموزش پزشکی، این دانشکده، تدریس در مقطع لیسانس رشته تشخیص پزشکی را هم انجام می دهد. از سال ٢٠٠٩ تدریس دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد هم استارت زده شد: رشته بیولوژی مولکولی و  متخصص تغذیه.

دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی پچ در مجارستان

دانشگاه پزشکی بچ پیشنهادات مختلفی برای تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی و آلمان ارائه می دهد.  مهلت درخواست و ثبت نام نهایت تا پایان ماه ژوئن است.

برنامه ارائه شده برای پزشکی عمومی در دانشگاه پچ

هزینه تحصیل ١٥٣٠٠ دلار آمریکا در سال، مدت زمان: ٦ سال، با دیپلما ام دی. این دانشگاه آفر ٦٠ ساعته کورس زبان انگلیسی برای پزشکی ارائه می دهد. این دوره ها را می توان با دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک هم ترکیب کرد. دوره زبان عمومی با دقت سازماندهی شده است تا ارتباطات و مهارت های مطالعه را برای دانش آموزان بالا ببرد. از آنجایی که شرکت کنندگان در این برنامه ها احتمالا ٣ تا ٥ سال در مجارستان هستید، مهارت های زبان أساسا برای مجارستان هم هست.

برنامه ارائه شده برای پزشکی در آلمان:

  • هزینه تحصیل: ١٣٢٠٠ یورو سالانه، به مدت ٦ سال و با مدرک دیپلم

دانشگاه پزشکی سگد مجارستان

  • برنامه ریزی پزشکی در مدت ٦ سال، ١٢ ترم
  • دیپلما: دکترای پزشکی: دو سال اول که به عنوان پایه ای از تحصیل اولیه پزشکی است. ( علوم پایه )
  • از سال سوم آموزش، تمرین های کلینیکی به طور منظم انجام می شود. و دانشجویان در دپارتمان های کلینیکی و بیمارستان ها اموزش میبینند. در دو ترم آخر دانشجویان حدود ٣٧ هفته
  • چرخش در قسمت کلینیکی داشته اند که ثابت کنند به عنوان یک پزشک آماده هستند.

اگر از تحصیل و شرایط مهاجرت به مجارستان اطلاعات کاملی ندارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شبه گفت و گو بنشینید و اطلاعات خود را به روز کنید.

سوالات متداول در مورد شرایط پذیرش پزشکی مجارستان

1- آیا مجارستان برای تحصیل پزشکی گزینه خوبی است؟

مجارستان به گرمی از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. مجارستان از استانداردهای اروپایی پیروی می کند و تحصیل پزشکی در مجارستان با بالاترین کیفیت در نظر گرفته می شود. شرایط پذیرش نسبتا آسان است و شهریه مقرون به صرفه باعث می شود مجارستان گزینه اول بسیاری از دانشجویان باشد.

2- پزشکی در مجارستان چند سال است؟

دوره تحصیل پزشکی در مجارستان 6 سال طول می کشد.

3- آیا تحصیل پزشکی در مجارستان رایگان است؟

دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در بیشتر دانشگاه های مجارستان ملزم به پرداخت هزینه تحصیل می باشند.

4- آیا دانشجویان بین المللی پزشکی می توانند در مجارستان حین تحصیل کار کنند؟

شهروندان اتحادیه اروپا دقیقاً مانند سایر شهروندان مجارستان به کار دسترسی دارند، اتباع غیر اتحادیه اروپا برای کار حین تحصیل در مجارستان به مجوز کار نیاز دارند. به طور کلی، ممکن است حداکثر 24 ساعت در هفته اجازه کار داشته باشند.

5- برای تحصیل پزشکی در مجارستان باید چه مدارکی را آماده کنم؟

برای تحصیل پزشکی در مجارستان باید دیپلم دبیرستان، ریز نمرات، مدرک هویتی، گواهی سلامت جسمی و روحی، گواهی عدم سوء سابقه را ارائه دهید. برخی از دانشگاه های پزشکی مجارستان نیاز به قبولی در آزمون ورودی دارند.

6- هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان بسته به دانشگاه انتخابی و زبان تحصیل شما دارد. به طور میانگین می توان هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان را بالای 15000 یورو در سال تخمین زد.

7- آیا امکان کار پزشکان بعد از فارغ التحصیلی وجود دارد؟

فارغ التحصیلان پزشکی در مجارستان بعد از دریافت مدارک خود می توانند در مجارستان و سایر کشور های اروپا و غیره مشغول به کار شوند.

8- آیا برای دریافت پذیرش پزشکی در مجارستان بدون مدارک زبان می توان اقدام کرد؟

بله، می توانید در ابتدا در دوره های زبان اقدام نمایید و سپس در کورس های اصلی پزشکی شرکت نمایید.

9- زبان تحصیل پزشکی در مجارستان چیست؟

پزشکی در مجارستان به زبان آلمانی ئ انگلیسی ارائه می شود.

10- برای شرکت در کورس های اصلی زبان انگلیسی در مجارستان باید چه نمره زبانی را ارائه دهم؟

برای شرکت در کورس اصلی زبان انگلیسی در مجارستان ممکن است از دانشجویان خواسته شود اثبات مدرک را در قالب نمرات آزمون آیلتس یا تافل ارائه دهند. حداقل نمره متوسط زبان انگلیسی که دانشگاه های پزشکی مجارستان از آنها درخواست می کنند این است: بین 5.0 – 6.0 برای آزمون آیلتس، بین 60 تا 80 برای آزمون تافل.

11- دانشگاه های پزشکی مجارستان که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است کدامند؟

دانشگاه های زیر که در مجارستان وجود دارند، در سال 2020-2021 مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است.

  • دانشگاه سملویس بوداپست
  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه سزگد

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده