زایمان در کانادا

زایمان در کانادا

طبق قانون شهروندی، طی زایمان در کانادا و به طور کل تولد بچه در خاک این کشور، به غیر از فرزندان دیپلمات های خارجی، به طور خودکار جزء شهروندان کانادا حساب می آیند. کانادا و ایالات متحده تنها کشورهای دارای حق شهروندیG7 هستند. در ادامه مقاله به چگونگی به دست آوردن شهروندی کانادا از طریق تولد فرزند اشاره شده است.

شرایط زایمان در کانادا

قانون ملی کانادا با قانون شهروندی تعریف شده است که تعیین کننده واجد شرایط بودن شهروندان کانادا است. قانون تولد فرزند در کانادا طوری است که با تولد فرزند می توانید شهروندی کانادا را بر اساس اصل ” توجیهی صحیح ” به دست آورید. به طور معمول برای اشاره به شهروندی حق خاک، حق هر کسی که در قلمرو یک کشور به ملیت یا شهروندی این کشور متولد شده است، استفاده می شود.

شهروندی در کانادا

برخی از کشورها به طور کامل حق خاک را لغو کرده اند (مانند هند و مالت)، بسیاری از کشورهای دیگر (از جمله کشورهای توسعه یافته مانند استرالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، نیوزیلند، اسپانیا و انگلستان) محدودیت هایی برای “jus soli” دارند، یعنی برای گرفتن حق شهروندی اغلب نیاز به حداقل یک پدر و مادر برای داشتن تابعیت آن کشور دارد. تنها تعداد محدودی از 195 کشور جهان در هنگام تولد، به فرزندان شهروندان خارجی می دهند. هیچ کشور اروپایی شهروندی اتوماتیک را بر اساس jus soli اعطا نمی کند.

شهروندی در کانادا

تولد نوزاد غیر مسلمانان در کانادا

امروز کانادا یکی از چند ” کشورهای توسعه یافته در جهان ” است که شهروندی بدون قید و شرط را برای کودکان متولد شده در قلمرو خود ارائه می دهد. اگر کودک در کانادا متولد شود، کودک به عنوان یک شهروند کانادایی در نظر گرفته می شود. حتی در شرایطی که کودک در خانواده ای که شهروند کانادا نیستند متولد شود، کودک به طور خودکار شهروند کانادایی می شود. حقوق و امتیازات شهروندی کانادا که فرزند متولد این کشور دریافت می کند عبارتند از:

  • حق اقامت کانادا یا مسافرت به کانادا در هر زمان دلخواه بدون ویزا
  • توانایی دریافت و لذت بردن از منافع مانند آموزش رایگان و مزایای اجتماعی
  • والدین فرزند متولد کانادا هر گونه مزیت ویژه ای برای اقامت دائم در کانادا نخواهند داشت.

اقامت در کانادا

اگر والدین متولد فرزند کانادایی تصمیم بگیرند که در کشور با فرزند باقی بمانند، به عنوان اقامت موقت مانند بازدید کننده، دانشجو یا کارگر ماندگار خواهند بود در صورتی که واجد شرایط دریافت آن باشند. اکثر والدین فرزندان متولد کانادا، به همراه فرزندان خود به کشور خودشان می روند، با اینکه می دانند که وقتی کودک رشد می کند و به اندازه کافی بزرگ شده، قادر به بازگشت به کانادا برای زندگی، تحصیل در کانادا یا مهاجرت کاری به کانادا خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه تولد فرزند در کانادا می توانید به ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه کرده و درخواست مشاوره بدهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده