دانشگاه کازان روسیه

دانشگاه کازان روسیه

کازان یک شهر چند ملیتی و دارای سابقه هزار ساله، واقع در مرکز روسیه است. این دانشگاه در دارای مراکز تاریخی می باشد دسترسی آسان به خوابگاه و دانشگاه توسط مترو وجود دارد. کازان یک مکان شناخته شده جهان از لحاظ ورزشی و فرهنگی رویدادهای بین المللی مانند یونیورسیاد 2013 (جهانی بازی دانشجویی)، FINA جهانی آبی مسابقات قهرمانی 2015، جام جهانی 21 فیفا (2018)، جشنواره بین المللی سینما مسلمان، باله کلاسیک بین المللی و جشنواره اپرا و … می باشد. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه کازان روسیه می پردازیم.

شرایط تحصیل در دانشگاه کازان روسیه (ولگا)

مدرک کارشناسی نیاز به چهار سال مطالعه تمام وقت در سطح دانشگاهی دارد. دامنه این برنامه ها نیاز به اخذ 240 واحد دارد. به دنبال این برنامه یک برنامه آموزشی خاص با بار علمی در حدود  26-30 ساعت در هفته را بایستی بگذرانند. محتوای این دوره ها مطابق با استاندارد آموزشی ثابت شده است. برنامه های 1) دوره های حرفه ای و تخصصی در علوم، علوم انسانی و یا رشته های اجتماعی و اقتصادی می باشد، 2) آموزش حرفه ای، 3) اتمام تحقیق و یا پروژه نهایی  4) عبور از امتحانات دولتی نهایی بدنه این دوره ها را تشکیل می دهد.

  • طول مدت مطالعه: 4 سال تمام وقت می باشد (به علاوه یک سال آموزش پیش دانشگاهی، در صورت نیاز)
  • تقویم علمی: تقویم دانشگاهی ترمیک می باشد.
  • برنامه تاریخ شروع: 1 سپتامبر

شرایط پذیرش: تکمیل آموزش متوسطه و مدارک کافی (با اسناد و مدارک در صورت وجود) برای متقاضی ورود به دانشگاه از کشور بومی خود ضروری است. تخصص در زبان روسی و (حداقل نمره TORFL-)

آزمون ورودی: تمام متقاضیان باید یک آزمون ورودی را قبل از مراجعه بدهند . نمره کافی از آن را کسب کنند. بررسی شامل سه بخش است: آزمون زبان روسی و آزمون در دو موضوع اساسی مربوط به رشته دانشگاهی انتخاب شده است. اطلاعات اضافی و تاریخ امتحانات را می توان در وب سایت کمیته پذیرش ببینید.

مدرک کارشناسی فارغ التحصیلان را قادر می سازد که به کار در رشته خود و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی فدرال کازان بستگی به رشته انتخابی شما در این دانشگاه دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم است.

رتبه بندی دانشگاه های فدرال کازان (منطقه ولگا)

سطح علمی دانشگاه پزشکی فدرال کازان روسیه و رتبه علمی این دانشگاه بالا می باشد. در زیر رتبه بندی های این دانشگاه با ذکر تاریخ آمده است.

  • رتبه بندی جهانی دانشگاه در سال 2015 در حدود 551-600
  • رتبه بندی جهانی دانشگاه در سال 2014 در حدود 551-600
  • رتبه بندی جهانی دانشگاه در سال 2013 در حدود 601-650
  • رتبه بندی جهانی دانشگاه در سال 2012 در حدود 601+

انتخاب دوره ی تحصیلی کازان

اطلاعات مربوط به تمام دوره های ارائه شده در طول ترم جاری را می توانید از طریق کاتولوگ قابل دسترس مشاهده کنید.

در هر دوره اطلاعات جدید منتشر میگردند. اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتر دارید توصیه می کنیم از کاتولوگ دوره گذشته نیز به عنوان یک راهنما برای انتخاب دوره مورد نیاز خود استفاده کنید و سپس انتخاب نهایی از دوره های خود را پس از ورود در کازان برگزینید.

یک نمای کلی از تحصیل به زبان انگلیسی در زیر آمده است.

دانشگاه کازان روسیه

تقویم تحصیلی دانشگاه کازان روسیه

ترم پاییز

  •  در ماه 01سپتامبر -31 ژانویه شروع می شود.
  • دوره های آموزشی: 1 سپتامبر – 25 دسامبر
  • آزمون: 26 دسامبر – 25 ژانویه

ترم بهار

  • 07 فوریه -30 ژوئن آغاز می شود.
  • دوره های آموزشی: 07فوریه -25 مه ادامه دارد.
  • آزمون: 26مه -25 ژوئن
  • شما باید چند روز قبل از شروع ترم ثبت نام خود را تکمیل کنید.

کمک های مالی و بورس های تحصیلی دانشگاه کازان روسیه

دانشجویان بین المللی و افراد بدون تابعیت حق به دست آوردن درجه آموزش عالی و هزینه اختصاص داده شده بودجه فدرال فدراسیون روسیه مطابق با قطعنامه دولت فدراسیون روسیه مورخ 8 اکتبر 2013 را دارند.

در سال تحصیلی 2015-2016، دانشگاه پزشکی فدرال کازان 700 دانشجویان بین المللی دارای سهمیه (دانش آموزان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، و کارآموزان) را دریافت کرد.

اطلاعات در مورد درخواست کمک هزینه تحصیلی در چارچوب فدراسیون روسیه در سهمیه آموزش و پرورش برای شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت توسط دولت را بایستی از موسسات روسی خارج از کشور مانند، مامورین دیپلماتیک روسیه، سفارت و کنسولگری روسی در محل اقامت خود جویا شوید.

زندگی در خوابگاه های دانشگاه پزشکی فدرال کازان

دانش آموزان KFU می توانند در داخل یا خارج از محوطه دانشگاه زندگی کنند. این دانشگاه امکانات زندگی در آپارتمان های راحت را برای دانشجویان فراهم میکند، از جمله خوابگاه دانشگاهی که در سال 2013 ساخته شد، خوابگاه روستایی با ظرفیت 12000 تخته جهت زندگی دانشجویی یک از این موارد است. یک مرکز پزشکی، داروخانه، ایستگاه اجاره تجهیزات ورزشی ، مرکز کپی، خشکشویی، سالن زیبایی، کافه تریا و امکانات دیگر در این خوابگاه ها در دسترس هستند. از آنجا که فضای خواباه ها محدود است، درخواست جهت خوابگاه مورد نیاز است.

وضعیت ویزا ثبت نام و بیمه دانشگاه کازان روسیه

دانش آموزانی که شهروندان اتحادیه اروپا هستند و در اغلب موارد باید برای ویزای دانشجویی به نزدیکترین سفارت محلی روسیه یا کنسولگری روسیه مراجعه کنند. دانشجویان باید ویزای و نامه اصلی پذیرش (دعوت نامه)KFU را در هنگام درخواست ویزا با خود داشته باشند.

سفارت یا کنسولگری با توجه به اسناد شما نیاز درخواست ویزای شما را جهت تحصیل در روسیه مورد بررسی قرار می دهد و شما را راهنمایی خواهد کرد. هنگامی که شما به روسیه وارد شدید، شما باید اقامت خود را ظرف هفت روز (به استثنای تعطیلات آخر هفته و تعطیلات) از ورود خود ثبت کنید.

هدف از ثبت نام اطلاع مقامات اداره مهاجرت در مورد محل اقامت شما می باشد در حالی که شما در روسیه سکونت دارید. لطفا دقت کنید، دور انداختن کارت مهاجرت، که سند بسیار مهمی است اشتباه است زیرا برای ثبت نام شما مورد نیاز است. لطفا آن را به دقت در گذرنامه خود نگه دارید. کارکنان امور پذیرش ثبت مهاجرت و تمدید ویزا را برای شما فراهم می کند.

همه دانش آموزان باید یک بیمه درمانی معتبر داشته باشند، که در کل دوره تحصیل شما در کازان را پوشش می دهد، سیاست بیمه بهداشتی روسیه پس از ورود به دانشگاه پزشکی فدرال کازان در بخش پذیرش اعمال می شود.

جغرافیا و موقعیت دانشگاه پزشکی کازان

دانشگاه علوم پزشکی دولتی کازان (KSMU) در بخش مرکزی شهرستان کازان واقع شده است. پردیس اصلی KSMU  در خیابان  Butlerov واقع شده است، اگر چه دیگر ساختمان های KSMU در سراسر کازان با فاصله از یکدیگر وجود دارند. پردیس اصلی شامل کتابخانه ی اصلی، موزه، بخش زبان، تاریخ، فلسفه، علموم خارجی و سیاسی و جامعه شناسی، زیست شناسی پزشکی و ژنتیک، بهداشت عمومی و سازمان بهداشت و درمان، اقتصادی تئوری و اجتماعی، شیمی عمومی و آلی، میکروب شناسی، فیزیولوژی پاتولوژیک می باشد. مجموعه ای بیشتر از چند ساختمان در اطراف خیابان Universitetskaya شامل بخش فیزیولوژی، بافت شناسی و آناتومی می باشد.

برنامه های تحصیلی دانشگاه کازان روسیه

دروس دانشگاه پزشکی فدرال کازان در رشته های مختلف متفاوت می باشد.   تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان ممکن نیست ، تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه مقدور است.

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی فدرال کازان در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر دانشگاه ها می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان روسی و انگلیسی می باشد.

این منطقه در اطراف KSMU توسط تعدادی از سایر نهادهای مشهور، از جمله کتابخانه لباچفسکی ، دانشگاه دولتی فنی کازان، دانشگاه ایالتی تاتار علوم انسانی و آموزش و پرورش، دانشگاه ایالتی کازان اشغال شده است.

نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به پردیس اصلی KSMU Tolstogo است. دیگر ایستگاه های اتوبوس در نزدیکی این دانشگاه هستند عبارتند از  CPKOiO IM Gorkogo، Shmidta، Chekhovsky rinok، Mushtari، Dostoevskogo می باشند.

مرکز اصلی آموزش عالی در یک منطقه وسیع، با استخدام بیش از 3200  اعضای هیئت علمی و بیش از 47،000 دانشجو، و دارای 17 موسسه، 2 دانشکده، 3 دبیرستان و 4 شعبه در نزدیک ترین شهرستان ها به دنبال بیش از 300 برنامه ی اخذ مدرکمی باشد. برنامه های مطالعه در بستر زمینه های زیر می باشد:

1. هنر و علوم انسانی

  • هنر، هنرهای نمایشی و طراحی
  • تاریخ، فلسفه کلام
  • زبان، ادبیات و زبان شناسی

2. علوم زیستی

  • علوم بیولوژیکی

3. تجارت و اقتصاد

  • مدیریت کسب و کار

4. علوم فیزیکی

  • علم شیمی
  • علوم زمین شناسی، محیط زیست، زمین و دریا
  • ریاضیات و آمار
  • فیزیک و نجوم

5. علوم اجتماعی

  • اقتصاد و اقتصادسنجی
  • جغرافیا
  • قانون
  • روان شناسی
  • جامعه شناسی

6. فناوری مهندسی

  • مهندسی عمومی

7. بالینی و سلامت

  • پزشکی و دندانپزشکی
  • دیگر رشته های مرتبط با سلامتی

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط تحصيل پزشكي در روسيه دانشگاه پزشکی فدرال کازان می توانید با کارشناسان آموزشی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده