دانشگاه پزشکی مونیخ | تحصیل در رشته های مختلف + هزینه ها

دانشگاه پزشکی مونیخ

دانشگاه پزشکی مونیخ یکی از برجسته ترین دانشگاه های حال حاضر اروپا می باشد که فرصت تحصیل در این رشته را برای دانشجویان بین المللی مهیا کرده است. دانشگاه پزشکی مونیخ المان از جایگاه خوبی در میان دانشگاه های مطرح دنیا برخوردار است. تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی مونیخ (LMU) فرصت های کاری و تحصیلی بی نظیری را پیش روی دانشجویان قرار می دهد. دانشگاه دندان پزشکی مونیخ آموزش با کیفیتی را ارائه می دهد. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

درباره دانشگاه پزشکی مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. این دانشگاه در سال 1472 تأسیس شده است. فارغ التحصیلان زیادی از این دانشگاه برجسته، برنده جایزه نوبل شده اند. این دانشگاه میزبان بیش از 50،000 دانشجو از بیش از 130 کشور در سراسر جهان است. آن ها از طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی و تمرکز قوی بر روی تحقیقات بهره مند می شوند. LMU به عنوان یکی از برجسته ترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپا محسوب می شود.

تحصیل در دانشکده پزشکی مونیخ

دانشگاه پزشکی مونیخ متشکل از بیمارستان دانشگاهی است. این دانشکده بزرگ ترین موسسه آموزش پزشکی در جنوب آلمان می باشد. هر ساله بیش از نیم میلیون بیمار برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند که 1700 پزشک از تخصص های مختلف به آن ها کمک می کنند. بیمارستان دانشگاه شامل 29 کلینیک تخصصی، 11 انستیتو و 7 بخش و بیش از 2000 تخت برای بیماران می باشد.

اعتبار دانشگاه

مجله تایمز بیمارستان دانشگاه مونیخ را به عنوان یکی از بهترین کلینیک های آلمان شناخته است. بیمارستان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ خدمات درمانی را در 44 تخصص ارائه می دهد. مدرک پزشکی اخذ شده از این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران می باشد.

دانشگاه دندان پزشکی مونیخ

آموزش این رشته مانند رشته های پزشکی از سطح استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار می باشد. از آن جا که مدرک اخذ شده از این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است؛ در نتیجه فارغ التحصیلان می توانند در صورت تمایل به راحتی در ایران مشغول به کار شوند. طول دوره تحصیل در این رشته پنج است است و دانشجویان در طول تحصیل با علوم روز و فناوری های جدید در رشته دندانپزشکی آشنا می شوند.

"<yoastmark

گرایش ها

در این دانشگاه فرصت تحصیل در گرایش های مختلفی مانند ارتودنسی، جراحی فک و لثه، بیماری های دهان، پروتز و زیبایی و سایر گرایش های دیگر در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. دانشجویان فرصت حضور در کلینیک های درمانی دانشگاه را به دست می آورند. اساتید این رشته جزو بهترین اساتید علوم پزشکی آلمان و اروپا به حساب می آیند.

تحصیل داروسازی در بهترین دانشگاه پزشکی مونیخ

تحصیل داروسازی در دانشگاه پزشکی مونیخ یکی از بهترین فرصت های تحصیلی برای دانشجویان محسوب می شود. دانشکده شیمی و داروسازی دانشگاه LMU با هم یکی می باشند و رشته های متعددی را نیز ارائه می دهند. طول مدت تحصیل رشته داروسازی در این دانشگاه پنج ساله است. دانشجویان در زمان تحصیل با صنایع مختلف داروسازی ارتباط نزدیک داشته و دوره های کارآموزی متعددی را می بینند. اکثر فارغ التحصیلان رشته داروسازی از این دانشگاه پیشنهاد های کاری زیادی را از طرف شرکت های معتبر بین المللی دریافت می کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ به هم وطنان عزیز می باشند.

شرایط تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی

دانشگاه LMU یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی مونیخ می باشد. تحصیل در این دانشگاه با آزمون ورودی همراه است. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه آلمانی است. مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در آلمان از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به طور کلی ارائه مدارک زیر جهت اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی مونیخ المان الزامی است:

  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • گذرنامه معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان معتبر
  • قبولی در آزمون ورودی
  • بیمه نامه پزشکی

آخرین مهلت درخواست پذیرش

پذیرش تحصیلی در این دانشگاه دو بار در سال صورت می گیرد. آخرین مهلت ارسال درخواست پذیرش برای ترم زمستان 15 ژوئن و برای ترم تابستان 15 ژانویه می باشد.

محدودیت سنی

طول مدت تحصیل رشته پزشکی در کشور آلمان شش سال و سه ماه است. شرایط سنی تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ به صورتی است که متقاضیان باید زیر 21 سال سن داشته و وقفه تحصیلی آن ها نباید بیش از سه الی چهار سال باشد.

هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی مونیخ

در گذشته نه چندان دور قانونی وضع شده بود که به دانشگاه های دولتی کشورآلمان اجازه می داد سالانه شهریه ای در حدود 1000 یورو را از دانشجویان دریافت کنند. اما پس از سال ها اعتراض عمومی شهریه ها در سال 2014 مجدداً لغو شد. هزینه تحصیل پزشکی در این دانشکده با مبلغ کمی به عنوان هزینه های ادارای، دانشجویی و حمل و نقل عمومی همراه است که به عنوان “سهم ترم” شناخته می شود و از 500 یورو بیشتر نمی شود. تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور با هزینه همراه است.

هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی مونیخ
هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی مونیخ

هزینه های زندگی

دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه مونیخ مشغول هستند، برای تأمین هزینه های زندگی خود از جمله اجاره مسکن، غذا، لباس، حمل و نقل، تفریح ​​و سایر هزینه ها در هر ماه به حدود 700 تا 800 یورو نیاز خواهند داشت. برخی از هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی این دانشگاه در شهر مونیخ به شرح زیر می باشد:

رستوران ها  

  • غذا در رستوران ارزان قیمت: 14.00 یورو
  • سه وعده غذا برای دو نفر در رستوران با قیمت متوسط: 60.00 یورو
  • غذا در مک دونالد (یا معادل آن): 8.00 یورو

بازارها  

  • شیر (یک لیتر): 1.01 یورو
  • قرص نان سفید تازه (500 گرم): 1.75 یورو
  • برنج (یک کیلوگرم): 1.94 یورو
  • تخم مرغ: 2.69 یورو

حمل و نقل 

  • بلیط یک طرفه (عبور محلی): 3.30 یورو
  • رفت و آمد ماهانه (قیمت معمولی): 57.10 یورو
  • تاکسی (تعرفه عادی): 3.70 یورو

خدمات (ماهانه)  

  • قبوض (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی: 266.60 یورو
  • تعرفه یک دقیقه ای تلفن همراه (بدون تخفیف): 0.11 یورو

پوشاک و کفش  

  • یک جفت جین Levis 501 (یا معادل آن): 82.54 یورو
  • یک لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (Zara، H&M و …): 27 یورو

اجاره در هر ماه  

  • آپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر: 1،292.55 یورو
  • آپارتمان (یک خوابه) خارج از مرکز شهر: 962.46 یورو

بورسیه دانشگاه علوم پزشکی مونیخ

دانشجویانی که به تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه پزشکی مونیخ آلمان مشغول هستند، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی DAAD را خواهند داشت. این بورسیه تحصیلی از بیش از 100،000 دانشجوی بومی و بین المللی حمایت می کند. علاوه بر این، دانشگاه پزشکی نیز بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

رتبه دانشگاه پزشکی

دانشگاه های کشور آلمان از جایگاه خوبی در میان سایر دانشگاه های دنیا برخوردارند که همین موضوع باعث شده تا هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی جذب این کشور شوند. در این میان دانشگاه علوم پزشکی مونیخ توانسته رتبه خوبی کسب کند. رتبه این دانشگاه در سال 2021 به شرح زیر می باشد:

رتبه بر اساس QSرتبه بر اساس THEرتبه بر اساس U.S. News
          63           32                 46

امکانات تفریحی، آموزشی و ورزشی دانشگاه پزشکی مونیخ

این دانشگاه دارای یک مرکز پزشکی بزرگ است که هر ساله بیش از 500،000 بیمار را تحت درمان قرار می دهد. این دانشگاه پزشکی که در شهر مونیخ واقع شده است، دارای یک کتابخانه مجهز و مدرن است. مجموع کتاب های قابل دسترس دانشجویان 6.5 میلیون جلد است. این دانشگاه دارای مراکز بهداشتی، خوابگاه های مجهز، رستوران ها و کافه های دانشجویی، سالن های ورزشی، استخر و غیره می باشد. دانشجویان جدید الورود امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی را خواهند داشت.

هر گونه سوال در رابطه با دانشگاه های پزشکی را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

مزایای تحصیل در دانشکده پزشکی مونیخ

تحصیل در دانشکده پزشکی مونیخ با مزایای بی شماری برای دانشجویان بین المللی همراه است.

مزایای تحصیل در دانشکده پزشکی مونیخ
مزایای تحصیل در دانشکده پزشکی مونیخ

برخی از مزایای تحصیل در این دانشکده بدین صورت است:

  • امنیت بالای کشور
  • اعتبار زیاد مدرک تحصیلی
  • ورود آسان به بازار کار
  • هزینه های تحصیل مقرون به صرفه
  • کیفیت بالای آموزشی
  • امکان کار در زمان تحصیل
  • اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل

کار دانشجویی حین تحصیل

دانشجویانی که در دانشگاه های پزشکی مونیخ به ادامه تحصیل مشغول هستند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی بپردازند. کشور آلمان دارای پایین ترین نرخ بیکاری در کل اروپا می باشد؛ در نتیجه دانشجویان در یافتن مشاغل نیمه وقت مشکلی نخواهند داشت.

مدت زمان کار دانشجویی در آلمان

دانشجویان رشته پزشکی و دندان پزشکی که خارج از اتحادیه اروپا هستند، می توانند در هنگام تحصیل در کشور آلمان به مدت 120 روز به صورت تمام وقت تا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند.

درامد کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویان پزشکی در کشور آلمان می توانند حداکثر 450 یورو ماهانه درآمد داشته باشند. اگر درآمد آن ها بیش از این مقدار باشد، شماره مالیات بر درآمد دریافت خواهند کرد و مالیات از حقوق آن ها کسر خواهد شد.

ویزای تحصیلی کشور آلمان

اولین مرحله جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه پزشکی و سپس ارسال مدارک لازم است. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان را دارند باید در ابتدا از دانشگاه پذیرش تحصیلی را دریافت کنند. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کشور آلمان دو سال می باشد و قابل تمدید خواهد بود. مدارک مورد نیاز سفارت آلمان به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • گذرنامه معتبر (با مدت اعتبار تا پایان دوره تحصیل یا بیشتر)
  • عکس اخیرا گرفته شده
  • بیمه درمانی
  • اثبات تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان معتبر
ویزای تحصیلی کشور آلمان
ویزای تحصیلی کشور آلمان

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با دانشگاه پزشکی مونیخ

  1. آیا تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان باشد؟

    بله، دانشگاه پزشکی یکی از برجسته ترین دانشگاه های حال حاضر اروپا می باشد که فرصت تحصیل در رشته های پزشکی را برای دانشجویان بین المللی مهیا کرده است.

  2. آیا مدرک اخذ شده از دانشگاه پزشکی مونیخ دارای اعتبار است؟

    بله، مدرک اخذ شده از دانشگاه مونیخ در تمام دنیا به رسمیت شناخته می شود.

  3. آیا فرصت تحصیل تخصص در دانشگاه پزشکی مونیخ وجود دارد؟

    بله، بیمارستان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ خدمات درمانی را در 44 تخصص ارائه می دهد.

  4. آیا دانشگاه پزشکی مونیخ مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است؟

    بله، مدرک پزشکی اخذ شده از این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران می باشد.

  5. مدت زمان تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی مونیخ چقدر است؟

طول دوره تحصیل در این رشته پنج است است و دانشجویان در طول تحصیل با علوم روز و فناوری های جدید در رشته دندانپزشکی آشنا می شوند.

  1. آیا جهت تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟

    بله، تحصیل در این دانشگاه با آزمون ورودی همراه است.

  2. زبان تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ چیست؟

    زبان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه آلمانی است.

  3. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی مونیخ چیست؟

    مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه پزشکی شامل ریز نمرات تحصیلی، تمکن مالی، بیمه نامه و سایر موارد دیگر می شود.

  4. آیا تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ دارای محدودیت سنی است؟

بله، شرایط سنی تحصیل در دانشگاه پزشکی به صورتی است که متقاضیان باید زیر 21 سال سن داشته و وقفه تحصیلی آن ها نباید بیش از سه الی چهار سال باشد.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ چقدر است؟

    کشور آلمان یکی از معدود کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان را ارائه می دهد و هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است.

  2. هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه پزشکی مونیخ چقدر است؟

دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه پزشکی مشغول هستند، برای تأمین هزینه های زندگی خود در ماه به حدوداً 700 تا 800 یورو نیاز خواهند داشت.

  1. آیا امکان اخذ بورسیه در زمان تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ وجود دارد؟

بله، دانشجویانی که به تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه پزشکی مشغول هستند، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی DAAD را خواهند داشت.

  1. رتبه دانشگاه پزشکی مونیخ چقدر است؟

بر اساس رتبه بندی صورت گرفته توسط QS در سال 2021 رتبه این دانشگاه در جهان 63 می باشد.

  1. امکانات موجود در دانشگاه پزشکی مونیخ چیست؟

این دانشگاه دارای مراکز بهداشتی، خوابگاه های مجهز، رستوران ها و کافه های دانشجویی، سالن های ورزشی، استخر و غیره می باشد. دانشجویان جدید الورود امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی را خواهند داشت.

  1. مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ چیست؟

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ شامل اعتبار بالای مدرک، ورود آسان به بازار کار، کیفیت بالای آموزشی و سایر موارد دیگر است.

  1. آیا فرصت کار دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پزشکی مونیخ وجود دارد؟

    بله، دانشجویانی که در دانشگاه های پزشکی به ادامه تحصیل مشغول هستند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی بپردازند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده