دانشگاه هنر برلین آلمان -لیست رشته ها و شرایط بورسیه دانشگاه هنر برلین

دانشگاه هنر برلین

دانشگاه هنر برلین از جمله دانشگاه های معتبر در کشور آلمان است که به ارائه طیف وسیعی از رشته های هنری می پردازد. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به قصد تحصیل در رشته های هنری به این کشور مهاجرت می کنند. رتبه خوب دانشگاه هنر برلین باعث شده تا این دانشگاه در میان دانشگاه های برتر دنیا قرار گیرد. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

درباره دانشگاه هنر برلین

دانشگاه هنر برلین به عنوان یکی از بزرگ ترین دانشگاه های هنر در جهان شناخته می شود. آموزش ها بیشتر در چهار دانشکده هنرهای زیبا، معماری، رسانه و طراحی، موسیقی و هنرهای نمایشی ارائه می شوند. در این دانشگاه امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکترا وجود دارد. در حال حاضر، در حدود 3900 دانشجو به تحصیل در این دانشگاه معتبر مشغول می باشند. اگر قصد تحصیل در آلمان برای رشته هنر را دارید، دانشگاه برلین از برترین فرصت ها برای شما می باشد.

دانشکده های دانشگاه هنر برلین

دانشکده های دانشگاه هنر برلین
دانشکده های دانشگاه هنر برلین

هنر از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت است و دانشگاه هنر برلین که از معروف ترین دانشگاه های المان است دارای چهار دانشکده مختلف است که امکان تحصیل در رشته های متنوع هنری را برای دانشجویان بومی و بین المللی خود فراهم می کند. دانشکده های این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده هنرهای زیبا نه تنها هنرمندان بلکه اساتید هنر را نیز در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش می دهد. هدف از آموزش در این دانشکده ارتقاء جایگاه هنری دانشجویان است. آموزش با ارزیابی انتقادی و گفتگو بین اساتید و دانشجویان همراه با بحث های انفرادی و کلاسی و همچنین سخنرانی ها دنبال می شود. دانشجویان در طول تحصیل آثار هنری خود را در نمایشگاه های عمومی به نمایش می گذارند.

دانشکده معماری، رسانه و طراحی

آموزش در دانشکده معماری، رسانه و طراحی به شکل واکنش به روابط پویا در جامعه، اقتصاد، فرهنگ و انسان است. در این دانشکده ادغام هدفمند علم و هنر فراتر از زیبایی شناسی است. در چارچوب اصلاح ساختاری دانشگاه، این دانشکده تغییراتی داشته است. ارائه موضوعات میان رشته ای، باز بودن در رسیدگی به مشکلات از جمله آن ها است.

دانشکده موسیقی

این دانشکده طی 200 سال گذشته آموزش موسیقی را با بالاترین استانداردها در شهر برلین ارائه داده است و بهترین فرصت برای مهاجرت به آلمان است این دانشکده فرصت های تخصصی و همچنین امکان آموزش با انواع موسیقی را ارائه می دهد. این دوره ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شوند. دانشجویان همچنین می توانند در مقطع دکترا در رشته موسیقی شناسی یا آموزش موسیقی تحصیل کنند. درصد بالای دانشجویان خارجی نشانه شهرت بین المللی این دانشکده است.

دانشکده هنرهای نمایشی

دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه هنر برلین آلمان برنامه های آموزشی را در تمام اشکال هنری مرتبط با تئاتر (به جز رقص و کارگردانی): نویسندگی، طراحی و اجرا ارائه می دهد. ادغام این برنامه های تحصیلی در یک دانشکده امکان همکاری نزدیک، تمرین محور و پروژه محور را برای دانشجویان تسهیل می کند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در دانشگاه هنر برلین می باشند.

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه هنر برلین

برای افزایش شانس قبولی شما در دانشگاه ها و اخذ پذیرش در دانشگاه هنر برلین باید ابتدا از شرایط هر دانشگاه را آگاه شوید. اخذ پذیرش در دانشگاه هنر برلین از بسیاری جهات با سایر دانشگاه های هنر برلین متفاوت است. بسیاری از برنامه های این دانشگاه از ترم زمستان، برخی دیگر از ترم تابستان و برخی از برنامه ها هم در تابستان و هم در ترم زمستان آغاز می شوند. در این دانشگاه ظرفیت محدود برای دوره های تحصیلی اعمال نمی شود. شرایط پذیرش، روش درخواست و همچنین امتحانات ورودی بسته به برنامه دانشگاهی متفاوت است.

روش پذیرش

روند اخذ پذیرش این دانشگاه از اواسط ماه می آغاز می شود. اطلاعات و تاریخ امتحان کتبی، آزمون عملی و مصاحبه برای دانشجویانی که در بررسی های اولیه پذیرفته شده باشند ارسال می شود. پذیرش بر اساس نتایج کلی متقاضیان صورت می گیرد. متقاضیان می توانند با مراجعه به قسمت وضعیت کاربر (Nutzerdaten/ Statusabfrage) نتایج خود را بررسی کنند. این دانشگاه زمان مشخصی را به عنوان آخرین مهلت درخواست پذیرش در نظر نگرفته است.

ارسال نمونه کار

از دیگر شرایط اخذ پذیرش دانشگاه هنر برلین و تحصیل در آلمان ارسال نمونه کار است. متقاضیان باید نمونه کار خود را برای دوره های دانشکده هنرهای زیبا و معماری، رسانه و طراحی و همچنین برخی از دوره های دانشکده هنرهای نمایشی ارسال کنند. هیچ طرح کلی برای محتوای نمونه کارها وجود ندارد. نمونه کارها می توانند به صورت دیجیتالی ارسال شوند.

از جمله مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه هنر برلین به شرح زیر می باشند:

  • گذرنامه معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات تحصیلی دانشجویان
  • نمونه کار
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • مدرک زبان معتبر

هزینه درخواست

متقاضیان باید 30 یورو را برای بررسی درخواست پذیرش در این دانشگاه پرداخت کنند. هزینه پرداخت شده تحت هیچ شرایطی قابل استرداد نیست، حتی اگر درخواست پس گرفته شود یا رد شود. اثبات پرداخت هزینه باید همراه با مدارک لازم ارائه شود.

زمان شروع ترم

هر ترم تابستان از اول آوریل آغاز می شود و تا اواسط ژوئیه ادامه دارد.  هر ترم زمستانی از اول اکتبر آغاز می شود و تا اواسط فوریه ادامه خواهد داشت.

زبان تحصیل در دانشگاه هنر برلین

زبان تحصیل در دانشگاه هنر برلین تقریبا برای تمام دوره های تحصیلی به زبان آلمانی می باشد. در نتیجه، دانشجویان بین المللی که مدرک تحصیلی مورد تایید کشور آلمان را ندارند باید مدرک زبان معتبری را ارائه دهند. شرایط پذیرش مدرک زبان برای هر رشته تحصیلی متفاوت می باشد. حداقل سطح زبان قابل قبول در این دانشگاه B2 می باشد.

توجه:

هیچ دوره آموزش زبان آلمانی در این دانشگاه وجود ندارد. رشته های رقص، مطالعات صدا، هنر صوتی و موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشجویان نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر خواهند داشت.

رشته های دانشگاه هنر برلین

دانشگاه هنر برلین به ارائه طیف وسیعی از رشته های تحصیلی می پردازد. برخی از رشته های دانشگاه هنر برلین به شرح زیر می باشند:

  • بازیگری
  • معماری
  • هنر و رسانه
  • هنر در متن
  • آموزش هنری/سازها
  • موسیقی کلیسا
  • ارتباطات در زمینه های اجتماعی و اقتصادی
  • طراحی لباس
  • روزنامه نگاری فرهنگی
  • آموزش رقص
  • موسیقی اولیه
  • آموزش موسیقی
  • موسیقی درمانی
  • مهندسی صدا
  • بداهه نوازی
  • آموزش موسیقی جاز
  • طراحی صحنه
  • مطالعات صدا و هنرهای صوتی
  • آموزش تئاتر
  • آموزش صدا و اپرا
  • آموزش ساز پیانو
  • ارتباط تصویری

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل در دانشگاه هنر برلین را با کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی در میان بگذارید.

رشته های دانشگاه هنر برلین
رشته های دانشگاه هنر برلین

هزینه تحصیل در دانشگاه هنر برلین

هزینه تحصیل در دانشگاه هنر برلین برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (به استثنای برخی از آموزش های پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد) رایگان است. این امر در مورد دانشجویان بین المللی نیز صدق می کند. با این حال، تمام دانشجویان باید مبلغ 320 یورویی را در هر ترم پرداخت کنند. این هزینه بابت خدمات دانشجویی، هزینه ثبت نام و ادامه تحصیل و حمل و نقل می باشد.

رشته های دارای هزینه تحصیل

برخی از رشته هایی که با هزینه تحصیل رو به رو هستند، بدین شرح است:

  • روزنامه نگاری فرهنگی

این رشته مستلزم پرداخت ماهانه 500 یورو توسط افرادی است که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

  • مدیریت ارتباطات دیجیتال

هزینه تحصیل در این رشته برای هر واحد درسی 1500 یورو یا 3000 یورو برای واحدهای درسی دوگانه همراه با پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد (مدت زمان دوازده هفته) و در مجموع 18،000 یورو است.

  • موسیقی درمانی

این رشته مستلزم پرداخت ماهانه 375 یورو توسط افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. هزینه تحصیل این رشته در مجموع 15.350 یورو می باشد.

  • مطالعات صدا و هنرهای صوتی

این رشته مستلزم پرداخت ماهانه 450 یورو توسط افرادی است که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. هزینه تحصیل در این رشته تحصیلی مجموعاً 16200 یورو می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی

دانشجویان بین المللی برای تأمین هزینه های زندگی خود ماهانه بین 836 تا 1340 یورو نیاز خواهند داشت.

رتبه دانشگاه هنر برلین

همان طور که گفته شد، دانشگاه هنر برلین آلمان جزو دانشگاه های معتبر دنیا شناخته می شود. این دانشگاه از جایگاه خوبی در میان سایر دانشگاه های آلمان و دنیا برخوردار است. رتبه دانشگاه هنر برلین در سال 2020 به شرح زیر است:

رتبه در شهر برلینرتبه در کشور آلمان     رتبه در دنیا
          6             78           1370

بورسیه دانشگاه هنر برلین

دانشجویانی که در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند امکان اخذ چندین بورسیه و کمک هزینه تحصیلی را خواهند داشت. بورسیه های ارائه شده به دانشجویان بین المللی در دانشگاه هنر برلین شامل موارد زیر می شوند:

  • بورسیه تحصیلی کشور آلمان
  • بورسیه تحصیلی DAAD
  • بورسیه تحصیلی بنیاد هاینریش بول

جمع بندی

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش، اخذ ویزای تحصیلی آلمان و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی تحصیل در دانشگاه هنر برلین، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، رشت، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با دانشگاه هنر برلین

  1.  آیا تحصیل در دانشگاه هنر برلین می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

    بله، دانشگاه هنر برلین از جمله دانشگاه های معتبر در کشور آلمان است و این دانشگاه در میان دانشگاه های برتر دنیا قرار دارد.

  2. دانشگاه هنر برلین دارای چه دانشکده هایی است؟

    دانشگاه هنر برلین دارای دانشکده هنرهای زیبا، معماری، رسانه و طراحی، موسیقی و هنرهای نمایشی می باشد.

  3. آیا دانشگاه هنر برلین دارای آزمون ورودی است؟

    بله، دانشگاه هنر برلین دارای امتحان ورودی و آزمون عملی است.

  4. آخرین مهلت ثبت نام در دانشگاه هنر برلین چه زمانی است؟

    این دانشگاه زمان مشخصی به عنوان آخرین مهلت درخواست در نظر نگرفته است.

  5. آیا جهت اخذ پذیرش از دانشگاه هنر برلین ارسال نمونه کار الزامی است؟

    بله، از جمله شرایط اخذ پذیرش در برخی از رشته های ارائه شده در دانشگاه هنر برلین ارسال نمونه کار است.

  6. مدارک لازم جهت پذیرش از دانشگاه هنر برلین چیست؟

    مدارک لازم جهت پذیرش از دانشگاه هنر برلین شامل مدرک تحصیلی، ریز نمرات، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی و سایر موارد دیگر می شود.

  7. زبان آموزش در دانشگاه هنر برلین چیست؟

    تقریبا تمام دوره های تحصیلی در دانشگاه هنر برلین به زبان آلمانی هستند اما برخی از رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

  8. آیا دانشگاه هنر برلین دارای دوره های آموزش زبان آلمانی است؟

    خیر، هیچ دوره آموزش زبان آلمانی در این دانشگاه وجود ندارد.

  9. رشته های ارائه شده در دانشگاه هنر برلین چیت؟

    از جمله رشته های ارائه شده در دانشگاه هنر برلین می توان به هنر و رسانه، طراحی صحنه، طراحی لباس، آموزش موسیقی، موسیقی درمانی، مهندسی صدا، آموزش تئاتر و غیره اشاره کرد.

  10. هزینه تحصیل در دانشگاه هنر برلین چقدر است؟

    هزینه تحصیل در دانشگاه هنر برلین برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان است.

  11. رتبه دانشگاه هنر برلین چقدر است؟

    دانشگاه هنر برلین در سال 2020 دارای رتبه 6 در شهر برلین و رتبه 78 در کشور آلمان می باشد.

  12. هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه هنر برلین چقدر است؟

    دانشجویان بین المللی برای تأمین هزینه های زندگی خود ماهانه بین 836 تا 1340 یورو نیاز خواهند داشت.

  13. آیا دانشگاه هنر برلین به دانشجویان خود بورسیه تحصیلی می دهد؟

    بله، دانشجویان بین المللی که در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند امکان اخذ چندین بورسیه و کمک هزینه تحصیلی را خواهند داشت.

مقالات مرتبط

8 پاسخ

  1. من دیپلم تجربی دارم.ایا میتونم باهاش برای دانشگاه هنر برلین درخواست بدم؟!
    اگر لیسانس یکی از رشته‌های پیراپزشکی رو داشته باشم‌ چطور؟!

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در رشته های هنر دانشگاه های آلمان بهتر است دیپلم مرتبط ارائه دهید.

  2. سلام ، برای مقطع کارشناسی ارشد گرافیک توی چندین سایت خوندم ک به انگلیسی هم ارائه میشه . میخواستم بدونم درسته یا خیر .
    برای این میمرسم که اقدام به خوندن زبان انگلیسی کنم یا المانی

    1. سلام روزتون بخیر
      بله،تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

  3. سلام خسته نباشید
    برای تحصیل در رشته طراحی لباس ایا مدارک تحصیلی هنرستان های ایران معتبرند؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، مدارک هنرستان ایران نیز مورد تایید کشور ترکیه قرار گرفته است.

  4. اگه برای مقطع لیسانس از دیپلم ریاضی بخواید برای آموزش رقص اقدام کنید میشه؟
    چون ریز نمرات رو میخواد و اون نمرات یه مقدار بی ربط میشن

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در آلمان مدارک تحصیلی شما باید مرتبط باشند. مگر اینکه رشته شناوری را انتخاب نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده