مردم کشور روسیه از تحصیل کرده ترین و باسوادترین مردم جهان محسوب می شوند. دارا بودن دانشگاه های برتر که در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی قرار دارند از جذابیت های تحصیلی این کشور می باشد. متقاضیان تحصیل پزشکی در کشور روسیه از این مزیت برخوردار می باشند که بدون کنکور و آزمون ورودی می توانند در این رشته تحصیل کنند. بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، اعتبار مدارک پزشکی در همه کشورهای جهان و کیفیت بالای زندگی در این کشور موجب شده است تا متقاضیان فراوانی از سرتاسر جهان برای تحصیل پزشکی در این کشور اقدام کنند. در این مقاله با دانشگاه های پزشکی روسیه و به خصوص مسکو بیشتر آشنا می شویم.

دانشگاه های پزشکی روسیه

دانشگاه های کشور روسیه در زمره برترین دانشگاه های جهان قرار دارد و خبر خوب این که بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد. مدارک پزشکی صادر شده از دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تائیدسازمان بهداشت جهانی(WHO) و سازمان یونسکو( UNESCO) و MCI و دیگر سازمان ها و نهادهای بین المللی می باشد. بیشتر رشته های تحصیلی در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شوند و عامل مهم در جذب افراد از کشورهای دیگر به دانشگاه های روسیه، عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی است.

برترین دانشگاه های پزشکی مسکو

کشور پیشرفته و توسعه یافته روسیه با تسهیل روند تحصیل و کمک ها و حمایت های مالی از دانشجویان بین المللی مسیر مهاجرت تحصیلی این متقاضیان را هموار می سازد. دولت روسیه در حدود ۵۰ درصد هزینه های تحصیل پزشکی را از طرف وزارت آموزش و پرورش این کشور به صورت یارانه مالی تامین می کند. علاوه بر این دانشگاه های پزشکی این کشور در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های پزشکی جهان دارای رتبه های برتر می باشند. در واقع در این رتبه بندی ها در حدود ۳۰ جایگاه برجسته و برتر به دانشگاه های علوم پزشکی تعلق دارد. از میان برترین دانشگاه های پزشکی روسیه دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه علوم پزشکی روسیه در شهر مسکو
  • دانشگاه علوم پزشکی دولتی لومونسوف در شهر مسکو
  • آکادمی سیچنودر شهر مسکو

دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تائید وزارت بهداشت ایران ۲۰۲۰ -۲۰۲۱

متقاضی با فارغ تحصیلی از دانشگاه های مورد تائید ایران اگر قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشد، با مورد تائید بودن دانشگاه به کشور خود بازمی گردد و به اشتغال و طبابت می پردازد و یا به تحصیل خود ادامه می دهد. دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تائید وزارت بهداشت ایران در سال 2021 عبارت است از:

  • دانشگاه پزشکی ایالتی لومونوسکف روسیه(Lomonosow Moscow State University)
  • دانشگاه پزشکی ایالتی پاوولف فرست سنت پترزبورگ(Pavlov FirstSanit Petersburge State Medical University)
  • دانشگاه پزشکی ایالتی نووسیبریسک(Novosibrisk State University)
  • دانشگاه پزشکی شچنوف فرست مسکو (Sechenov First Moscow State Medical University) فقط رشته داروسازی
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی ایالتی اودوکیموف مسکو(A.I Evdokimov Moscow State U Nniversity Of Medicine and Dentistry) فقط رشته دندانپزشکی

معتبرترین دانشگاه های پزشکی روسیه ۲۰۲۰ -۲۰۲۱ از نظر موسسه TIMES

دانشگاه های کشور روسیه با برترین دانشگاه های جهان همکاری های علمی پژوهشی دارند. دانشگاه های پزشکی این کشور در سال های اخیر در برترین رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی رتبه های بالایی را از آن خود کرده اند. در جدول زیر رتبه و رنکینگ جهانی برخی از دانشگاه های پزشکی روسیه از نظر موسسه تایمز ارائه شده است.

دانشگاه پزشکی روسیهرتبه و رنکینگ جهانی موسسه تایمز
۱-دانشگاه ایالتی لومونوسوف۱۸۹
۲-دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای۴۰۱-۵۰۰
۳-دانشگاه ایالتی نووسیبریسک۵۰۱-۶۰۰
۴-دانشگاه ایالتی تومسک۵۰۱-۶۰۰
۵-دانشگاه فدرال کازان۶۰۱-۸۰۰
۶-دانشگاه ایالتی سن پترسزبورگ۶۰۱-۸۰۰
۷-دانشگاه رودان۸۰۱-۱۰۰۰

دانشگاه پزشکی نووسیبرسیک روسیه در مسکو

این دانشگاه که در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهانQS در رتبه جهانی ۲۹۱ قرار دارد، از برترین دانشگاه های کشور روسیه محسوب می شود. دانشگاه نووسیبیریسک روسیه در منطقه سیبری و با فاصله نزدیک از مسکو قرار دارد. این دانشگاه پزشکی فقط دارای رشته پزشکی می باشد و رشته های دندانپزشکی و داروسازی در آن تدریس نمی شود. دانشگاه پزشکی نووسیبرسیک رشته پزشکی را به زبان های انگلیسی و روسی تدریس می کند. متقاضی که قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه را دارد، باید در آزمون ورودی شرکت کند که درس های شیمی و زیست شناسی و زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می دهد.متقاضی تحصیل پزشکی به زبان روسی در این دانشگاه باید در دوره آمادگی پادفک شرکت کند و پس از کسب نمره لازم تحصیل در دانشگاه را شروع کند.

دانشگاه پزشکی دولتی I.M. Sechenov روسیه در مسکو

دانشگاه پزشکی سچینوا که در مسکو قرار دارد، اولین دانشگاه دولتی پزشکی مسکو محسوب می شود. دانشگاه سچینوا مسکو روسیه از معتبرترین دانشگاه های پزشکی روسیه می باشد و مدرک پزشکی آن مورد تائید وزارت بهداشت جهانی، سازمان MCI، کشور آمریکا، انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی می باشد.

دانشگاه پزشکی سچینوا در مسکو
دانشگاه پزشکی سچینوا در مسکو

دانشگاه پزشکی دوستی ملل روسیه در مسکو

دانشگاه دوستی ملل روسیه از معتبرترین و برترین دانشگاه های پزشکی روسیه محسوب می شود. این دانشگاه که در جنوب مسکو قرار دارد، به عنوان سومین دانشگاه برتر روسیه می باشد. مدرک پزشکی آن مورد تائید وزارت بهداشت جهانی، سازمان MCI، کشور آمریکا، انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی می باشد.

دانشگاه پزشکی لومونوسف روسیه در مسکو

این دانشگاه که در سال 1755 تاسیس شده است از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه می باشد. در سال 1940 این دانشگاه به نام دانشمند برجسته روسی استاد لومونوسف نامگذاری شد که در تاسیس آن نقش مهمی داشت. این دانشگاه دارای بالاترین معیارهای دانشگاهی و یک مرکز تحقیقاتی و فرهنگی می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی مسکو

رشته پزشکی از رشته های پرطرفدار کشور روسیه است. این رشته در بیش از هفتاد دانشگاه این کشور تدریس می شود. بیشتر دانشگاه های این کشور آزمون ورود به کورس اصلی را برگزار می کنند اما آزمون پزشکی دانشگاه ها با هم متفاوت است. در واقع هر دانشگاه دروس متفاوتی را مورد ارزیابی قرار می دهد. پذیرش در دانشگاه های برتر روسیه هم مانند دیگر دانشگاه های جهان دارای شرایطی می باشد. یکی از مراحل اصلی در جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور، پذیرش درآزمون پیش پزشکی است. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و یا دوره لیسانس روسیه به زبان روسی را دارند، باید قبل از شروع تحصیل در دانشگاه ها، در دوره پادفکPADFAK شرکت کنند. دوره پادفک یک دوره پیش نیاز برای آمادگی دانشجویان است که نه تنها موجب تقویت بنیه علمی دانشجویان در درس های زیست شناسی و شیمی می شود، بلکه زمینه لازم در جهت آموزش زبان روسی را برای آن ها فراهم می کند. این دوره آمادگی اجباری که صرفا برای تحصیل به زبان روسی الزامی است، در دانشگاه های محل تحصیل دانشجویان و همچنین کالج ها برگزار می شود. در صورتی که رشته تحصیلی دانشجو به زبان انگلیسی تدریس شود، گذراندن این دوره ضرورتی ندارد. هزینه این دوره که بین شش تا ده ماه طول می کشد، در حدود ۲۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی مسکو
شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی مسکو

دانشگاه های پزشکی مسکو و هزینه تحصیل و زندگی

دولت روسیه بخش زیادی از هزینه های تحصیل دانشجویان پزشکی را به صورت کمک هزینه های دانشجویی و بورسیه های تحصیلی پرداخت می کند. با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی در روسیه دانشجویان کمتر با مشکل مالی در تامین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور مواجه می شوند. هزینه های زندگی هر فرد در هر جای دنیا به نوع زندگی و الگوی مصرف و سبک زندگی آن فرد بستگی دارد.

  • هزینه های محل اقامت، خورد و خوراک، کتاب و لوازم تحصیل و هزینه های متفرقه برای یک دانشجوی پزشکی در این کشور ماهانه در حدود ۳۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه شهریه برخی از دانشگاه های این کشور در حدود ۲۰۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی سالانه در حدود ۸۰۰۰ دلار تا ۹۰۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه تحصیل پزشکی به زبان روسی سالانه در حدود ۷۰۰۰ دلار تا ۸۰۰۰ دلار است.

هزینه های تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های پزشکی روسیه

دانشگاه های روسیه و از جمله دانشگاه های پزشکی این کشور در رتبه بندی های جهانی از رتبه های برتری برخوردار می باشند. هزینه های شهریه و محل اقامت و خوابگاه دانشجویی برترین دانشگاه های پزشکی روسیه در زیر ارائه شده است:

هزینه های تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های روسیه
هزینه های تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های روسیه
دانشگاه های برتر پزشکیشهریه سالانههزینه خوابگاه
۱-دانشگاه پزشکی مری استیت(Mari State)سال اول: ۴۶۰۰ دلار

سال دوم تا ششم: ۲۸۰۰ دلار

سال اول: ۴۰۰ دلار

سال دوم تا ششم:۳۰۰ دلار

۲-دانشگاه پزشکی اورال استیت(Orel State)سال اول: ۳۹۰۰ دلار

سال دوم و سوم:۳۹۰۰ دلار

سال چهارم و پنجم و ششم:۳۲۰۰ دلار

سال اول: ۳۰۰ دلار

سال دوم و سوم: ۳۰۰ دلار

سال چهارم و پنجم و ششم:۳۰۰ دلار

۳-دانشگاه پزشکی کریمه استیت(crimea State)سال اول:۵۰۰۰ دلار

سال دوم تا ششم: ۳۰۰۰ دلار

سال اول: ۵۰۰ دلار

سال دوم تا ششم: ۵۰۰ دلار

۴-دانشگاه پزشکی بشکر استیت(Bashkir State)سال اول: ۵۰۰۰ دلار

سال دوم تا ششم: ۲۵۰۰ دلار

سال اول:۳۰۰ دلار

سال دوم تا ششم:۳۰۰ دلار

۵-دانشگاه پزشکی ولگوگراد استیت(Velgograd State)همه سال های تحصیلی:۶۰۰۰ دلار همه سال های تحصیلی: ۵۵۰ دلار
۶-دانشگاه پزشکی بلگورود استیت(Belgorod State)همه سال های تحصیلی: ۵۰۰۰ دلارهمه سال های تحصیلی: ۵۰۰ دلار
۷-دانشگاه پزشکی ریازان استیتسال اول:۵۰۰۰ دلار

سال دوم تا ششم:۳۰۰۰ دلار

سال اول:۵۰۰ دلار

سال دوم تا ششم:۵۰۰ دلار

۸-دانشگاه پزشکی سنت پترزبورگ استیتدوره پیش-پزشکی:۲۵۰۰ دلار

شهریه هر سال:۴۵۰۰ دلار

هزینه خوابگاه دوره پیش-پزشکی:۶۰۰ دلار

هزینه خوابگاه هر سال:۶۰۰ دلار

۹-دانشگاه پزشکی کازان استیتشهریه هر سال:۵۶۰۰ دلارهزینه خوابگاه هر سال:۶۰۰ دلار
۱۰-دانشگاه پزشکی اورنبورگ استیتشهریه سال اول: ۵۲۰۰ دلار

سال دوم تا ششم:۲۷۰۰ دلار

سال اول:۳۰۰ دلار

سال دوم تا ششم:۳۰۰ دلار

۱۱-دانشگاه علوم پزشکی ورونژ استیتشهریه هر سال:۵۰۰۰ دلارهزینه هر سال:۷۵۰ دلار
۱۲-دانشگاه پزشکی آلتاییسال اول: ۵۰۰۰ دلار

سال دوم تا ششم: ۲۷۰۰ دلار

سال اول:۳۰۰ دلار

سال دوم تا ششم:۳۰۰ دلار

۱۳-دانشگاه پزشکی جرجیا-ژئومدیسال اول: ۵۲۰۰ دلار

سال دوم تا ششم: ۳۵۰۰ دلار

سال اول:۲۵۰ دلار

سال دوم تا ششم:۲۵۰ دلار

۱۴-دانشگاه پزشکی گومل استیتشهریه هر سال:۳۵۰۰ دلارهزینه هر سال:۴۰۰ دلار

هزینه های شهریه دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تائید ایران به تومان

دانشگاه های روسیه و از جمله دانشگاه های پزشکی این کشور در رتبه بندی های جهانی از رتبه های برتری برخوردار می باشند. علاوه بر اعتبار و ارزش جهانی این دانشگاه ها، پایین و مناسب بودن هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه های پزشکی را می توان از مهم ترین دلایل گرایش متقاضیان به تحصیل در رشته پزشکی این کشور محسوب کرد. دلار به نرخ 25 هزار تومان می باشد.

  • دانشگاه پزشکی لومونسف به دلار 7500 و به تومان در حدود 187.000.000
  • دانشگاه پزشکی نووسیبریک به دلار 6500 و به تومان در حدود 160.000.000
  • دانشگاه پزشکی پاوولف به دلار 4150 و به تومان در حدود 121.000.000

دانشگاه های پزشکی مسکو و خدمات موسسه اصطهباناتی

مشاوره با وکلای مجرب و متخصصان مهاجرت از مهم ترین موارد در تحصیل پزشکی در مسکو روسیه می باشد. متقاضیان برای مهاجرت به کشورهای برتر جهان خود به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود. موسسه اصطهباناتی با همکاری با وکلای متبحر و مشاوران ارشد بین المللی در جهت جلب اعتماد موکلان و مهاجران تاکنون به موفقیت های فراوانی نائل شده است. افتتاح شعب متعدد در داخل و خارج از کشور، موفقیت در پرونده های مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری و اعتماد و اطمینان موکلان به این موسسه تنها گوشه هایی از موفقیت این موسسه برتر در سطح کشور می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی مسکو

دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه و اقامت در کشور روسیه از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. از جمله مهم ترین مزایای تحصیل در کشور روسیه عبارت است از:

  1. پایین بودن هزینه های تحصیل به نسبت کشورهای اروپایی
  2. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی
  3. عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی
  4. اعتبار جهانی و مورد تائید بودن رشته پزشکی
  5. روسیه بر اساس معیارهای سازمان بهداشت جهانی
  6. عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  7. مدرک بسیار معتبر رشته پزشکی
  8. رعایت نظم و قانون در جامعه
  9. اخذ راحت ویزای تحصیلی
  10. پیروی دانشگاه ها از نظام بولونیا
  11. عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی ( آیلتس و تافل)
  12. اعطای بورسیه تحصیلی
مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی مسکو
مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی مسکو

معایب تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی مسکو

متقاضیان برای تحصیل در دوره پزشکی دانشگاه های مسکو علاوه بر مزیت های فراوان با معایب و مشکلاتی نیز مواجه می باشند. از مهم ترین مشکلات تحصیل در دوره پزشکی مسکو موارد زیر را می توان نام برد:

  • عدم ارائه خوابگاه های دانشجویی در طول دوره آمادگی پادفک
  • عدم پشتیبانی از دانشجویان در خارج از کلاس درس
  • عدم صدور مجوز کار تمام وقت و دائمی برای دانشجویان خارجی
  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم سخت و دشوار مردم روس
  • وجود تعداد زیاد دانشجویان ایرانی
  • وجود سیستم نمره دهی بر مبنای امتحان پایان ترم
  • طبیعت سرد مردم روسیه و عدم صمیمیت آن ها
  • تمرکز کمتر بر فعالیت ها و تکالیف کلاسی دانشجو
  • هزینه زیاد مواد غذایی
  • سختی یادگیری زبان روسی
  • سردی آب و هوا در بیشتر روزهای سال
  • عدم فشار از جانب دانشگاه بر دانشجویان برای حضور در کلاس ها
  • شرکت در دوره آمادگی زبان روسی برای تحصیل در دانشگاه های زبان روسی

سخن آخر

این مقاله به بررسی علمی و مستند دانشگاه های پزشکی مسکو درکشور روسیه پرداخت. به طور کلی از مجموع موارد شرح داده شده در این مقاله کامل و دقیق می توان نتیجه گیری کرد که در حال حاضر تحصیل در رشته پزشکی روسیه از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در کشورهای پیشرفته و صنعتی محسوب می شود. در بررسی شرایط تحصیل پزشکی در کشور روسیه می توان اعطای بورسیه های تحصیلی، پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل به زبان انگلیسی را به عنوان مزیت های تحصیل در این کشور برشمرد. یکی از موارد مهم در تحصیل پزشکی روسیه عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی تافل و یا آیلتس می باشد. اگر چه وزارت بهداشت ایران در آخرین بیانیه خود ذکر کرده است که مدرک فارغ تحصیلانی مورد تائید وزارت بهداشت ایران است که همه دروس سال های تحصیلی خود را به زبان روسی گذرانده باشند، اما باز جای نگرانی وجود ندارد. متقاضی باشرکت در دوره آمادگی پادفک و فراگیری زبان روسی می تواند به این مهم نائل آید.

اگر در مورد دانشگاه های پزشکی مسکو نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از کمک و مشاوره مهاجرت تحصیلی مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. این مشاوران مجرب و برجسته در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت به صورت آن لاین، تلفنی و حضوری در خدمت شما می باشند تا بهترین گزینه ممکن و مناسب مهاجرتی را به شما ارائه دهند.در این مقاله به شرح دانشگاه های پزشکی مسکو پرداختیم. اگر قصد تحصیل و اقامت در کشور اروپایی را دارید که دارای مدرک معتبر پزشکی می باشد، اگر قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را دارید، اگر فاقد تمکن مالی کافی برای تحصیل پزشکی در یک کشور اروپایی برتر می باشید، تحصیل پزشکی در روسیه را پیشنهاد می کنیم. تحصیل پزشکی با هزینه پایین و تحصیل در دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران را می توان از مزیت های تحصیل پزشکی در روسیه نام برد. یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در روسیه امکان اخذ اقامت دائم این کشور و امکان رفت و آمد به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا می باشد. اگر برای مهاجرت تحصیلی به روسیه نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های پزشکی روسیه

1- آیا دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تائید وزارت بهداشت ایران است؟

بر اساس آخرین بیانیه وزارت بهداشت ایران در راستای تائید مدارک فارغ تحصیلان پزشکی روسیه، در صورتی مدارک این افراد قابل تائید است که همه دروس و واحدهای تحصیلی دوره پزشکی را به زبان روسی گذرانده باشند.

2- شهریه دانشگاه پزشکی روسیه به زبان انگلیسی و روسی چقدر است؟

شهریه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی سالانه در حدود ۸۰۰۰ دلار تا ۹۰۰۰ دلار می باشد در حالی که شهریه تحصیل پزشکی به زبان روسی سالانه در حدود ۷۰۰۰ دلار تا ۸۰۰۰ دلار است.

3- شرایط اخذ پذیرش تحصیل پزشکی روسیه چیست؟

متقاضیان باید برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های روسیه دارای ۵۰ درصد نمره در دورس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی دوره دبیرستان باشند. شرط معدل برای پذیرش پزشکی روسیه الزامی است. متقاضی باید دارای معدل بالای ۱۷ در دبیرستان باشد.

4- مهم ترین شرط تحصیل در دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پترزبورگ چیست؟

متقاضیان تحصیل در کالج پزشکی دانشگاه پاولف از برترین و معتبرترین کالج های پزشکی روسیه باید دارای معدل ۱۹ به بالا باشند.

5- برترین دانشگاه های پزشکی روسیه در شهر مسکو کدامند؟

دانشگاه علوم پزشکی روسیه در شهر مسکو دانشگاه علوم پزشکی دولتی لومونسوف در شهر مسکو آکادمی سیچنودر شهر مسکو

6- شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی نووسیبرسیک مسکو چیست؟

دانشگاه پزشکی نووسیبرسیک رشته پزشکی را به زبان های انگلیسی و روسی تدریس می کند. متقاضی که قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه را دارد، باید در آزمون ورودی شرکت کند که درس های شیمی و زیست شناسی و زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

7- هزینه بیمه دانشجویی، مدت اعتبار و پوشش بیمه ای آن چیست؟

در حدود ۵۰ دلار تا ۲۰۰ دلار. خدماتی که این بیمه پوشش می دهد درمان های سرپایی و فوری، درمان های دندانپزشکی، کمک اورژانسی و غیره می باشد. مدت اعتبار بیمه از ۳ ماه تا یک سال می باشد.

8- مورد تائید بودن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت ایران چه اهمیتی دارد؟

دانشجو با تمام شدن دوره پزشکی اگر قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشد، با مورد تائید بودن دانشگاه با خیال راحت به کشور خود بازمی گردد و به اشتغال و طبابت می پردازد و یا به تحصیل خود ادامه می دهد.

9- مهم ترین مزیت تحصیل در دانشگاه پزشکی مسکو چیست؟

اعتبار مدرک پزشکی، هزینه پایین تحصیل پزشکی، امکان طبابت و ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی . بالا بودن سطح سواد فارغ تحصیل

10- هزینه زندگی یک ماه دانشجوی پزشکی مسکو چقدر است؟

هزینه های محل اقامت، خورد و خوراک، کتاب و لوازم تحصیل و هزینه های متفرقه برای یک دانشجوی پزشکی در کشور روسیه ماهانه در حدود ۳۰۰ دلار می باشد که هزینه معقول و مناسبی می باشد.

11- مدت دوره آمادگی پادفک چقدر و دروس آن چیست؟

این دوره در مدت زمان دو ترم یا ۶ ماه در کشور روسیه برگزار می شود. ترم اول فراگیری زبان روسی و ترم دوم شیمی و زیست شناسی به زبان روسی می باشد. مدت زمان آموزش این دوره در روسیه ۱۲۰ ساعت است که ۴ تا ۶ ساعت در روز می باشد.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

    1. با سلام
      تنها به دانشجویان، در سال مقداری ارز دولتی تخصیص داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده