دانشگاه های هنر آذربایجان

دانشگاه های هنر آذربایجان

کشور آذربایجان دارای تاریخی دیرینه در زمینه رشته های هنری و علوم انسانی می باشد. دو دانشگاه در این کشور به تدریس رشته های هنر می پردازند و از کیفیت بالای آموزش برخوردار هستند. تحصیل در دانشگاه های هنر آذربایجان با هزینه های مقرون به صرفه امکان پذیر می باشد. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده است به بررسی موارد زیر در ارتباط با دانشگاه های هنر آذربایجان می پردازد:

  • آکادمی هنرهای زیبای جمهوری آذربایجان
  • دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان
  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های هنر آذربایجان
  • هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه های هنر آذربایجان

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

آکادمی هنرهای زیبای جمهوری آذربایجان

آکادمی هنرهای زیبای جمهوری آذربایجان مدرسه عالی هنری می باشد که در شهر باکو در جمهوری آذربایجان واقع شده است. این دانشگاه در سال 2000 با حکم ریاست جمهوری تأسیس شد. هدف آکادمی هنرهای زیبای جمهوری آذربایجان که تنها موسسه آموزش عالی در کشور آذربایجان می باشد، این است که برنامه های آموزشی مقاطع مختلف تحصیلات عالی در رشته هنر را مطابق با الزامات آموزش عالی این کشور فراهم کند. این آکادمی توسط وزارت آموزش و پرورش آذربایجان به عنوان دانشگاهی معتبر معرفی شده است. ASAFA دوره ها و برنامه هایی را در مقاطع تحصیلی بالاتر مانند مقطع کارشناسی در چندین زمینه تحصیلی ارائه می دهد. آکادمی دولتی هنرهای زیبا آذربایجان متخصصانی را در زمینه طراحی، نقاشی، هنرهای نمایشی و تزئینی، گرافیک، بافندگی فرش و مجسمه سازی آماده می کند. این آکادمی دارای تعداد زیادی استاد و مربی است که شامل 2 دکترای علوم، 13 استاد، 7 مربی و 43 دانشیار می باشد. در حال حاضر، بیش از 800 دانشجو در آکادمی دولتی هنرهای زیبا آذربایجان تحصیل می کنند. ساختمان های آکادمی 6500 متر مربع است و دارای 128 کلاس درس، اتاق های مختلف با موضوع های متفاوت هنری، آزمایشگاه ها و کارگاه ها است. دانشکده های آکادمی هنر آذربایجان بدین شرح است:

  • دانشکده معماری و طراحی
  • دانشکده هنرهای تزئینی
  • دانشکده مجسمه سازی
  • دانشکده نقاشی
  • دانشکده تاریخ هنر

هزینه تحصیل در آکادمی هنرهای زیبا جمهوری آذربایجان برای مقطع کارشناسی 2.200 دلار در سال و برای کارشناسی ارشد 3.000 دلار در سال می باشد.

دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان

دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر جمهوری آذربایجان (ASUCA) قدیمی ترین دانشگاه و موسسه آموزشی این کشور برای نوازندگان، بازیگران، کارگردانان، هنرمندان، طراحان، محققان هنر و فرهنگ و معلمان با استعداد است. دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر جمهوری آذربایجان با تأسیس در سال 1923، تحت نام موسسه تئاتر فعالیت خود را آغاز کرد. اولین پذیرفته شدگان در زمینه های تئاتر، بازیگری و فیلم سازی تحصیل کرده اند. در سال 1954، موسسه تئاتر به نام بازیگر معروف میرزا آقا علی اف نامگذاری شد. از سال 1959، این مدرسه همچنین متخصصانی را در زمینه هنر و از سال 1963 در زمینه هنرهای تزئینی کاربردی آموزش داده است.این دانشگاه متخصصان بسیاری از زمینه های هنر و همچنین متخصصان واجد شرایط در علوم انسانی، مدیریت و روابط عمومی را برای موسسات هنری و فرهنگی تعلیم می دهد. روش تدریس دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان ترکیبی از آموزش کلاسیک با جدیدترین رویکردهای نوآورانه برای تسلط بر مهارت های نظری و عملی لازم متخصصان می باشد.

شخصیت های برجسته مردمی و صاحبان هنر و فرهنگ در این دانشگاه تحصیل کردند که شامل: نمایشنامه نویسان برجسته ای مانند عبدالرحمن بی هاگوردی اف، جعفر جبلاری و حسین جاوید هستند. این دانشگاه به فارغ التحصیلان خود افتخار می کند که در تمام مناطق آذربایجان و در سطح بین المللی کارهای زیادی برای فرهنگ بومی کشور انجام می دهند. فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگ و هنر برای حفظ و گسترش فرهنگ کشور آذربایجان و سرآمد بودن در دنیا تلاش می کنند. رهبر ارکستر نیازی، طاهر صلاحو، میکائیل عبدالله یوغ طغرل نریمانبیف، آهنگسازان شفیگا آخوندووا، حاجی خانمامداف، خواننده اپرا لوتفیار ایمانوف، بازیگران عباس میرزا شریف زاده، اولوی رجب، قاسم و کارگردانان عادل اسکندروف، مهدی ممدوف از موسسان و اساتید دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان می باشند.ساختار آموزشی این دانشگاه بطور مداوم یافتن راه های خلاقانه برای آموزش دانشجویان است. امکانات آموزشی همچون کلاس های آنلاین و اساتید خارجی هر سال بیشتر می شوند. وجود تعداد زیادی از مقالات با بار علمی زیاد بیانگر توسعه و به رسمیت شناختن بین المللی دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان است.
این دانشگاه یک رهبر شناخته شده در آموزش رشته های هنری در آذربایجان می باشد و دارای جامعه ای خلاق با اساتید، مدرسین و معلمانی است که همواره برای پیشرفت دانشجویان این موسسه می کوشند. دانشکده های دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان بدین شرح است:

  • دانشکده هنرهای کاربردی زیبا و تزئینی
  • دانشکده هنرهای موسیقی
  • دانشکده هنر تئاتر
  • دانشکده فیلم و تلویزیون
  • دانشکده مطالعات فرهنگی

دوره تحصیل تمام وقت به مدت چهار سال است. هزینه سالانه برای لیسانس رشته های هنری 2000 دلار است. مقطع کارشناسی ارشد سالانه 2500 دلار هزینه دارد.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های هنر آذربایجان

مدارک ورود به دوره مقدماتی دانشگاه های هنر آذربایجان از اول سپتامبر برای هر سال تحصیلی بررسی می شوند. ترم تحصیلی از 15 سپتامبر آغاز می شود. دوره های کوتاه مدت تحصیلی از 16 فوریه آغاز می شود.پذیرش دانشجویان خارجی و افراد بدون تابعیت در مراکز آموزشی و تحقیقاتی هنر جمهوری آذربایجان بر اساس موارد زیر انجام می شود:

  • بر اساس توافق نامه بین دولتی و بین المللی همکاری در زمینه آموزش، علوم، فرهنگ بین جمهوری آذربایجان و دانشجویان خارجی؛
  • بر اساس ارتباط مستقیم بین موسسات آموزشی؛
  • با توجه به کمک های بلاعوض ایجاد شده توسط جوامع غیر دولتی و خیریه؛
شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه های هنر آذربایجان
شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه های هنر آذربایجان

آموزش در مقطع کارشناسی رشته های هنر به زبان های روسی و آذری امکان پذیر است.دانشجویان فارغ التحصیل که موفق به پایان دوره کارشناسی می شوند، می توانند با توجه به مدرک خود در دوره کارشناسی ارشد هنر ادامه تحصیل دهند. شهروندان خارجی که در جمهوری آذربایجان لیسانس نگرفته اند باید دوره های آموزش زبان آذری را در دانشکده مقدماتی دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بگذرانند. دوره های کارشناسی ارشد از 15 سپتامبر آغاز می شوند.

  • گواهی فارغ التحصیلی دوره مقدماتی (دانشجوباید تحصیلات خود را در مقطع لیسانس با توجه به تخصص و زبانی که ازدانشکده فارغ التحصیل شده است ادامه دهد)
  • گواهی دوره دبیرستان به همراه ریزنمرات
  • گواهی پزشکی
  • گذرنامه یا کپی شناسنامه (داشتن ویزای ورود به جمهوری آذربایجان)
  • 8 عکس در اندازه سه در چهار (در پس زمینه قرمز)

دانشجویان باید مبلغ عنوان شده توسط وزارت آموزش و پرورش را در ابتدای هر دوره آموزشی بپردازند. در صورتی که دانشجویان خارجی نتوانند یا نخواهند که به تحصیل ادامه دهند و در صورت اخراج، طبق قانون شهریه پرداخت شده پس داده نمی شود.پس از صدور پذیرش شهروند خارجی در دانشگاه های هنر آذربایجان، وی کارت دانشجویی دانشگاه را کسب می کند.

هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه های هنر آذربایجان

هزینه تحصیل در دانشگاه های هنر آدربایجان از 3.000 دلار برای هر سال تحصیلی شروع می شود اما می توان گفت که هر یک از رشته ها در این موسسات ممکن است تا 6.000 دلار نیز هزینه داشته باشند. هزینه زندگی دانشجویان خارجی نیز حدوداً700 تا 1.000 دلار می باشد. هزینه خوابگاه های دولتی بین 300 تا 500 دلار است اما برای خانه های دانشجویی باید مبالغ بیشتری پرداخت کنید که ممکن است حدوداً 700 دلار باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه های هنر آذربایجان
هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه های هنر آذربایجان

با مطالعه مقاله بالا نسبت به دانشگاه های هنر آذربایجان، هزینه تحصیل در آن ها، شرایط تحصیل در دانشگاه های هنر آذربایجان و مدارک لازم جهت تحصیل آگاهی کسب کردید. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در دانشگاه های هنر آذربایجان نسبت به سایر موسسات خارجی بسیار مقرون به صرفه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیلی آذربایجان با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های هنر آذربایجان

1- هزینه تحصیل در دانشگاه های هنر آذربایجان چقدر است؟

هزینه تحصیل دانشگاه های هنر آذربایجان از 2.000 دلار در هر سال شروع می شود.

2- آیا دانشگاه های هنر آذربایجان امتحان ورودی دارند؟

خیر، هیچ یک از دانشگاه های هنر آذربایجان آزمون ورودی ندارند.

3- زبان تحصیل در دانشگاه های هنر آذربایجان چیست؟

زبان تحصیل دانشگاه های هنر آذربایجان روسی و آذری می باشد.

4- آیا برای ورود به دانشگاه های هنر آذربایجان مدرک آیلتس لازم است؟

خیر، دانشگاه های هنر آذربایجان هیچگونه مدرک زبانی را دریافت نمی کنند.

5- آیا دانشگاه های هنر آذربایجان مورد تأیید وزارت علوم ایران هستند؟

خیر، هیچ یک از دانشگاه های هنر آذربایجان مورد تأیید وزارت علوم نیستند.

6- هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه های هنر آذربایجان چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در آذربایجان حدود 400 تا 800 دلار می باشد.

7- آیا دانشگاه های هنر آذربایجان اعتبار علمی دارند؟

بله، دانشگاه های هنر آذربایجان در میان موسسات با کیفیت دنیا قرار دارند.

8- آیا دانشگاه های هنر آذربایجان هستند؟

خیر، دانشگاه های هنر آذربایجان نسبت به بسیاری از دانشگاه ها ارزان تر هستند.

9- آیا دانشگاه های هنر آذربایجان بورسیه تحصیلی دارند؟

بله، هر دانشگاه با توجه به شرایط خود، بورسیه هایی را در نظر می گیرد.

10- آیا می توان به زبان انگلیسی در دانشگاه های هنر آذربایجان تحصیل کرد؟

خیر، تحصیل در دانشگاه هنر آذربایجان امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود ندارد.

11- دانشگاه های هنر آذربایجان چه مقاطعی برای تحصیل دارند؟

مقاطع تحصیلی دانشگاه های هنر آذربایجان شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده