در این مطلب از موسسه حقوقی توسعه گران مهر لیستی از دانشگاه ها و دانشکده هایی که دوره های دکترای پزشکی را در فیلیپین ارائه می کنند میخوانیم. ارائه جزئیات کامل در مورد دوره های در هر یک از مدارس، از جمله هزینه های تحصیل (باپول رایج فیلیپین)، شرایط پذیرش و توضیحات دوره در دانشگاههای معتبر پزشکی در فیلیپین را می توانید به صورت دقیق با مشاورین موسسه ما در شیراز و تهرن مرور کنید.

دانشگاههای معتبر پزشکی در فیلیپین

لیستی که در پایین مشاهده می کنید لیستی از دانشگاه ها و کالجهاییست که در کشور فیلیپین رشته پزشکی در آنها ارائه میشود.

  1. دانشگاه سنت لوئیس
  2. دانشگاه مرکزی فیلیپین
  3. دانشگاه دکترهای سبو
  4. بنیان پزشکی نیکانور ریز دانشگاه فار ایسترن
  5. دانشگاه ایست رامون مگسیسی
  6. کالج پزشکان ایلویلو
  7. موسسه علوم پزشکی و سلامت دو لا سال
  8. دانشگاه سنت لا سال
  9. دانشگاه سیستم کمکی DALTA در لاس پیناس
  10. بنیان دانشگاهی ویرجن میلاگروسا
  11. دانشگاه مرکزی مانیلا
  12. دانشگاه مانیلا فیلیپین
  13. بنیان دانشگاه آنجلس
  14. کالج امیلیو آگوئینالدو
  15. دانشگاه سیلیمان
  16. دانشگاه زاویر
  17. دانشگاه Pamantasan ng Lungsod ng Maynila
  18. بنیان مدرسه پزشکی داوائو
  19. دانشگاه مرکزی اسکولار
  20. دانشگاه نیو ارا
  21. کالج بروکنشیر
  22. دانشگاه ویسایاس – کالج پزشکی گولاس
  23. دانشگاه دولتی کاگایان – دانشکده کریگ
  24. دانشگاه اتنئو دو مانیلا
  25. دانشگاه دولتی میندانائو
  26. دانشگاه فیلیپین شمالی ویگان
  27. دانشگاه سنت پاول فیلیپین
  28. دانشکده پزشکی سنت لوک – یادبود ویلیام کواشا
  29. آموزشگاه پزشکی سبو
رنکینگ دانشگاه های پزشکی در فیلیپین
رنکینگ دانشگاه های پزشکی در فیلیپین

رنکینگ دانشگاه های پزشکی در فیلیپین

رتبه بندی بهترین دانشکده های پزشکی در فیلیپین برای سال 2018 منتشر شده است، که در حال حاضر تنها 24 از 53 کالج و دانشگاه هایی که برنامه های پزشکی را ارائه می دهند، حضور دارند. دانشگاه سانتو توماس ( Santo Tomas) هنوز هم برای تحصیلات پزشکی پایه رتبه اول کشور را دارد که نمره کلی 96.71 درصد براساس عملکرد آزمون کلی هیئت مدیره ( 70 درصد )، اعتبار بخشی ( 20 درصد ) و نسبت دانش جویان دانشکده ( 10 درصد ) می باشد. دانشگاه علوم پزشکی Ramon Magsaysay Memorial Medical Center با 99.94 درصد و دانشگاه مانیل فیلیپین 86.73 در صد در رتبه هی بعدی قرار دارند. این دانشگاه ها در حال حاضر مراکز تعالی پزشکی هستند که توسط کمیسیون آموزش عالی ( CHED ) معتبر شناخته شده اند.

دانشگاه Far Eastern – بنیاد پزشکی دانشگاه نیکانور ریس ( 83.47 درصد ) رتبه چهارم این فهرست را برای سال 2018 کسب کرده است، بعد از ان دانشگاه De La Salle – انستیتوی علوم بهداشت ( 83.25 درصد ) در رتبه 5، موسسه پزشکی سبو ( 81.74 درصد ) در رتبه ششم، و کالج پزشکی سنت لوک – یادبود ویلیام اچ کوشا ( 80.17 درصد) در رتبه هفتم قرار دارند. از میان 3 مکان باقی مانده برای 10 مدرسه برتر برتر می توان دانشگاه سنت لوئیس ( 76.29 درصد ) در رده هشتم و دانشگاه Our Lady of Fatima – ونزوئلا ( 73.29 درصد ) در رتبه 9 و دانشگاه خاویر ( 72.50 درصد ) در رتبه 10 قرار دارد.

این لیست براساس نتایج امتحانات مجوز پزشک دوسالانه امسال ( مارس 2018، سپتامبر اکتبر 2018) به علاوه فاکتور های دیگر از جمله وضعیت اعتبار بخشی برنامه و نسبت دانشجو برای یافتن اینکه کدام مدارس ارائه دهنده برنامه در تحصیل پزشکی پایه دارای ارزش هستند، می باشد.

این رتبه بندی از همان شاخص های عملکردی مانند رتبه بندی محلی Pulse School استفاده می کند، اما ارزیابی تعدادی از آزمون گیرندگان منعکس کننده مدرس تاثیر گذار تا میزان بالای قبولی می باشد. جزئیات این روش در اینجا مورد بحث قرار گرفته است یا می توانید با استفاده از این صفحه به آنها دسترسی پیدا کنید. سایر عوامل احتمالی که احتمالاً متغیر های ثانویه در تعیین بهترین مدارس فیلیپین برای تحصیل پزشکی هستند در صفحه سلب مسئولیت گنجانده شده است. عواملی مانند پیوندهای بین المللی، مشارکت جامعه، شهرت کارفرما، نتایج تحقیق و استنادهای تحقیقاتی در هر دانشکده بخشی از این مطالعه نیستند.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در فیلیپین

دانشگاه های علوم پزشکی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی می باشند. علاوه بر این، همچنین در لیست دایرکتوری های آموزش پزشکی IMED و ECFMG ذکر شده و تأیید شده اند. این دانشگاه یک برنامه پزشکی شناخته شده بین المللی را به دانشجویان ارائه می دهد. همچنین، دانشجویان واجد شرایط حضور در امتحانات پزشکی بین المللی، یعنی USMLE می باشند. هنگامی که MBBS را در فیلیپین بررسی می کنید، می بینید که سالانه حدود 8000 دانشجوی خارجی در MBBS پذیرش می شوند. سطح تحصیلات این دانشگاه های پزشکی در فیلیپین مطابق با استاندارد های جهانی می باشد. همه ساله هزاران پزشک برای آموزش عالی و فعالیت به کشور های مختلف می روند.

سیستم آموزش و پرورش که توسط دانشگاه های علوم پزشکی فیلیپین ارائه می شود، مشابه مواردی نیست که توسط چین یا کشور های اروپایی ارائه می شوند. MBBS فیلیپین شبیه به سیستم آموزش ایالات متحده می باشد. سرانجام، دانشجویانی که MBBS را در فیلیپین تحصیل می کنند، از فرصت های شغلی خوبی در کشور هایی مانند ایالات متحده، کانادا، انگلستان و غیره برخوردار می شوند.

  • کشور انگلیسی زبان، ارتباطات آسان است. زبان تدریس انگلیسی می باشد.
  • بدون کمک هزینه مالی و مالیات.
  • MCI کالج ها و دانشگاه های پزشکی را تأیید می نماید.
  • مدرک معتبر بین المللی.
  • آموزش با کیفیت بالا.
  • محیط امن و هیچ تهدیدی برای دانش جویان بین المللی وجود ندارد.
  • هزینه مقرون به صرفه.
  • هزینه زندگی بسیار کم است.

معایب تحصیل پزشکی ( MBBS ) در فیلیپین

آیا در تحصیل پزشکی در فیلیپین معایبی دیده می شود ؟ تنها یک نقطه ضعف در دوره MBBS وجود دارد. دانشجویان به طور مستقیم در برنامه MBBS که به عنوان MD در فیلیپین ارائه می شود، ثبت نام نمی کنند. آن ها دوره 1.5 تا 2 سال BS را پشت سر گذاشته و در آزمون ورودی ملی شرکت می نمایند. یک تصور رایج غلط در مورد تحصیل پزشکی در مدت زمان واجد شرایط بودن در فیلیپین وجود دارد. این کشور از سیستم آموزش آمریکا پیروی می کند. با این حال، نیازی به صلاحیت USMLE برای پیوستن به MBBS نمی باشد.

طول دوره تحصیل پزشکی در فیلیپین

MBBS در فیلیپین نسبت به سایر کشور ها متفاوت است. این دوره به عنوان دوره BS-MD ارائه می شود. MD را نباید با دوره دکترا اشتباه گرفت. در کشور فیلیپین MD همان MBBS می باشد. این دوره مدرک لیسانس پزشکی ارائه می شود که در جهان به عنوان مدرک لیسانس شناخته می شود.

MBBS در کشور فیلیپین به سه بخش تقسیم می شود: BS، MD و کارآموزی. طول MBBS 6 سال می باشد. BS اولین دوره پزشکی می باشد و می توان به آن دوره پایه گفت. این دوره دارای 4 ترم می باشد و دانشجویان می توانند آن را در عرض 1.5 تا 2 سال به اتمام برسانند. بعد از تکمیل این دوره تحصیلی، دانشجویان باید در آزمون NMAT فیلیپین شرکت کنند. آزمون ملی پذیرش پزشکی، آزمون متداول پذیرش در MD می باشد که توسط تمام مدارس، کالج ها و دانشگاه های پزشکی فیلیپین گرفته می شود. دانشجویان باید در NMAT پذیرفته شوند تا وارد دوره تحصیلی 4 ساله MD شوند. در صورتی که دانشجویان در این آزمون رد شوند باید دوباره آزمون دهند و قبول شوند.

موارد ذکر شده فوق، قوانین متداول فیلیپین برای کسب صلاحیت ورود به MBBS می باشد. دانشجویان در صورتی که مدرک لیسانس علوم داشته باشند،می توانند مستقیما به دوره MD فیلیپین که معادل MBBS در سایر کشور ها می باشد، بپیوندند.

آزمون ورودی تحصیل پزشکی در فیلیپین
آزمون ورودی تحصیل پزشکی در فیلیپین

آزمون ورودی تحصیل پزشکی در فیلیپین

آزمون پذیرش پزشکی ملی یا NMAT یک آزمون استاندارد در سطح کشور برای دانشجویان علاقه مند به رشته های پزشکی است که دو بار در سال هم در داخل و هم در خارج از کشور بر گزار می گردد. هدف این آزمون اندازه گیری آمادگی روانی دانشجویان در مواجهه با نیازهای علمی دانشکده های پزشکی است. این آزمون به امید ارتقا بخشیدن به آموزش پزشکی و در نهایت بهبود بخشیدن حرفه پزشکی در کشور اقدام به غربالگری دانشجویان می نماید.

در زمان آزمون متقاضیان باید از یک مقطع کارشناسی درهر رشته ای فارغ التحصیل شده و یا در آستانه فارغ التحصیلی (تا پایان سال تحصیلی فعلی) باشند. خارجی ها نیز امکان شرکت در این آزمون را دارند. به منظور پذیرش در هر دانشکده پزشکی در فیلیپین معدل افراد خارجی باید به سیستم مورد استفاده در فیلیپین تبدیل شده باشد. اگر فرد خارجی اهل ایالات متحده باشد مراکز آزمون NMAT در لاس وگاس و لس آنجلس وجود دارند که فرد می تواند در آنجا در امتحان شرکت نماید. دانشجویانی که در حال حاضر در کالج UP پزشکی و هنرهای آزاد (INTARMED) ثبت نام شده اند هم می توانند در سال دوم در این آزمون شرکت نمایند.

آزمون NMAT دو بخش دارد.

بخش اول NMAT شامل 200 سوال است که می بایست ظرف مدت 3 ساعت به آنها پاسخ دهید. این بخش توانایی ذهنی شما را می سنجد و از چهار بخش فرعی استعداد سنجی تشکیل شده که باور بر این است که با کارایی دانشجو در دانشکده پزشکی مرتبط است.

این بخش های فرعی به شرح زیرند:

  1. بخش زبانی – شامل تشابهات لغوی و درک مطلب. این بخش از آزمون توانایی شما برای تحلیل و استدلال استنباطی یا شفاهی شما را بررسی می نماید. برای درک مطلب، متون می توانند از منابع مختلفی نظیر مجلات پزشکی، کتاب های فلسفه و آثار ادبی استخراج شوند.
  2. منطق استنتاجی – استنتاج یا توانایی شما در نتیجه گیری یا درک روابط علی رغم وجود اطلاعات کافی را می سنجد. آیتم های این بخش ممکن است شامل اعداد، حروف، گروه های تصویری یا سری های شکلی باشد.
  3. بخش کمّی – این بخش توانایی شما در استفاده از مفاهیم پایه ای ریاضیات برای حل مسائل کلمه ای را بررسی می نماید. سوالات این بخش سه نوع هستند: تفسیر داده، حل مساله یا محاسبه مستقیم و عملیات پایه.
  4. تیز هوشی – این بخش شامل نوع تصویری سوال به شکل تصویر آینه ای، تصاویر پنهان و اطلاعات مشابه است. وظیفه شما در این بخش یافتن جواب از طریق حذف موارد گمراه کننده، تحلیل روابط و تمرکز بر جزئیات مرتبط است.

چهار بخش فرعی در بخش دوم این آزمون هم عبارت اند از:

  1. زیست شناسی
  2. فیزیک
  3. علوم اجتماعی
  4. شیمی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاههای معتبر پزشکی در فیلیپین با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید تا ضمن ارائه مشاوریه رایگان، شما را برای اقامت فیلیپین و انجام اقدامات مربوط به تحصیل در فیلیپین، راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده