تخصص پزشکی در عمان

تخصص پزشکی در عمان

اکثر مراکز بهداشتی در عمان متعلق به دولت هستند و توسط دولت اداره می شوند، اما در حال حاضر تلاش برای افزایش مشارکت خصوصی و سرمایه گذاری در بخش مراقبت های بهداشتی و تخصص پزشکی در عمان رو به افزایش است. بر اساس آمار مرکز و اطلاعات (NCSI)، در اواخر سپتامبر سال 2015، جمعیت عمان 4.3 میلیون بود که از آن 2.4 میلیون شهروندان عمانی و 1.9 میلیون جمعیت ملیت خارجی داشتند.

دوره تخصص پزشکی در عمان

بخش سلامت عمان طی چهار دهه گذشته گسترش چشم گیری داشته است. بر اساس یک سری برنامه های توسعه پنج ساله، دولت سرمایه گذاری های قابل توجه در امکانات و خدمات انجام داده است. در عین حال، سلطان قابوس خواهان افزایش نقش بخش خصوصی در ارائه مراقبت های بهداشتی، به خصوص در درمان بیماری های مرتبط با شیوه زندگی است، که در حال افزایش می باشد و با افزایش سن جمعیت و غنی سازی بیشتر می شود. عمان به این ترتیب تخصص پزشکی و سرمایه گذاری خارجی را برای کمک به دستیابی به اهداف خود در بخش سلامت و بهبود نتایج آن برای شهروندان خود جذب کرده است.

پزشکی در عمان

به طور متوسط، عمانیانی که در سال 1970 میلادی متولد شده بودند، انتظار داشتند که کمتر از 50 سال زندگی کنند. تا سال 1970، زمانی که سلطان Qaboos بن سعید آل سعید به قدرت رسید، کشور تنها دو بیمارستان داشت. از آن زمان، کیفیت و دسترسی به مراقبت های بهداشتی به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. از سال 2014، امید به زندگی 76.6 سال بوده است و آمار مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در 100 نفر (9.7 در 1000 تولد) است.

پزشکی در عمان

طبق آمار وزارت بهداشت، تنها 11 مورد مالاریا و نه مرگ و میر ناشی از آن در سال 2013 گزارش شده است. عمان 67 بیمارستان را در سال 2014 با مجموع 6322 تخت داشت و خدمات عمومی و تخصصی را ارائه می داد. اگر همه چیز به برنامه ریزی برسد، چشم انداز مراقبت های بهداشتی تا سال 2017 ظرفیت قابل توجهی خواهد داشت.

مراقبت های بهداشتی در عمان

بهبود نتایج سلامت ناشی از تعدادی از عوامل مختلف است. اولویت اصلی در میان این موارد، تأکید دولت است تا دسترسی عمومی به مراقبت های بهداشتی عمومی برای همه شهروندان عمانی را فراهم کند. علاوه بر ایجاد زیرساخت های فیزیکی بخش مراقبت های بهداشتی دولت همچنین تخصص خارجی خود را که نیاز به گسترش و بهبود مهارت های نیروی کار حرفه ای پزشکی کشور دارد، به ارمغان آورده است. دولت مراقبت های بهداشتی جهانی را برای شهروندان عمانی فراهم می کند و مراقبت از مهاجران را به عهده دارد. مراقبت های بهداشتی دولتی برای عمانیان رایگان است، اما هزینه های مربوط به امکانات خصوصی، که بسیاری از آن ها توسط ساکنین خارجی استفاده می شود، زیاد است.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. درود بنده فیزیوتراپیست با ۶سال سابقه کار هستم و تسلط کامل بر زبان.آیا امکان کار در عمان برای من هست؟

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورت پیدا کردن کار در این کشور این امکان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده