در اسپانیا، مانند دیگر کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا، همه مدارک تحصیلی و حرفه ای به طور عمومی تنظیم می شوند. با این حال، اهمیت خاص تخصص پزشکی در اسپانیا با توجه به تاثیر مستقیم آنها در عمل حرفه ای و تنظیم مراقبت از بیمار، باعث شده است مقررات خاصی از طرف دانشگاه ها تنظیم شود.

تحصیل تخصص پزشکی در اسپانیا

دانشگاه های پزشکی اسپانیا مسئولیت پیش دانشگاهی آموزش و پرورش که منجر به درجه پزشکی می شود را بر عهده دارند. پس از فارغ التحصیلی، اکثر پزشکان به دنبال یک سیستم رسمی سازمان یافته برای تخصص هستند، که توسط دولت مرکزی تنظیم و اجرا می شود. اولين اقدام تنظيم رسمی آموزش تخصص پزشکی در اسپانيا از سال 1955 آغاز شده است. در طول دهه 1960، خدمات بهداشتی و درمانی سوسیالیستی ستون فقرات نظام سلامت اسپانیا شد.

این شبکه بیمارستانی در حال رشد سریع در نظر دارد کل کشور را با یک سیستم بیمارستان مدرن پوشش دهد. یک سیستم با چنین رشد سریعی، نیاز فوری به پزشکان تمام تخصص های پزشکی داشت، و در نتیجه، امنیت اجتماعی در برخی از بیمارستان های خود، یک سیستم اقامت (RS) را به منظور آموزش پزشکان خود آغاز کرد.

آموزش پزشکی در اسپانیا

در اوایل دهه 1980، RS به عنوان یک سیستم آموزشی اسپانیا از طریق تمرین حرفه ای نظارت شده و برنامه ریزی شده برای متخصص در نظر گرفته شد تا دانش، مهارت ها، تکنیک ها و مسئولیت های لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص مستقل را به تدریج به دست آورد.

آموزش پزشکی در اسپانیا

اصول اساسی این سیستم آموزش حرفه ای در چندین مقررات رسمی توسط مقامات خدمات بهداشتی و درمان تنظیم شده است. این مراحل اولیه راه را برای یک فرمان سلطنتی که یک چارچوب قانونی جدید را برای تخصص های پزشکی در اسپانیا تعریف کرد، راه اندازی کرد. نکات اصلی فرمان جدید سلطنتی جدید عبارتند از:

  • چهل و نه تخصص شناخته شده پزشکی
  • یک سیستم یکپارچه از آموزش RS که شامل تأیید اعتبار بیمارستان های تدریس در مقطع کارشناسی ارشد بود (مدارس تخصصی ویژه برای این تخصص ها بدون آموزش در بیمارستان).
  • تأیید اصلاحات معرفی شده در سال 1978

سیستم آموزش متخصصان اسپانیا

هر مرکز بهداشتی که علاقه مند به آموزش متخصصان پزشکی هستند باید پروسه رسمی اعتباربخشی را تصویب کنند. اعتباربخشی فرایندی است که توسط مقامات آموزشی و بهداشتی تأیید می شود، که یک مرکز مراقبت های بهداشتی با استانداردهای مورد نیاز برای صدور مجوز رسمی برای آموزش متخصصان پزشکی مطابقت دارد. آموزش ویژه فوق لیسانس پزشکان عمومی از طریق RS، این تخصص به نام خانواده و جامعه پزشکی بود. در طول دوره انطباق، هر ساله یک آزمون خاص برای خانواده پزشکی انجام می شود. از سال 1986، سیستم آموزش متخصصان اسپانیایی بر پایه پنج ستون زیر استوار است:

  • شورای ملی تخصص پزشکی و کمیسیون تخصصی ملی برای هر تخصص
  • برنامه آموزشی هر تخصص
  • اعتباربخشی بیمارستان ها و خدمات بالینی برای آموزش تخصص
  • فرایند انتخاب نامزدهای تخصصی بر اساس امتحان رقابت ملی
  • ارزیابی ساکنان

مهارت های پزشکی در اسپانیا

توسعه یک برنامه آموزش و تحصیل در اسپانیا برای هر تخصص یکی از جنبه هایی است که در آن کار NSC (کمیسیون تخصصی ملی) اثبات شده است که مفیدتر و موثرتر می باشد. تمام تخصص های پزشکی دارای یک برنامه آموزش رسمی (OTP) است که دانش و مهارت هایی را که برای تبدیل شدن به یک متخصص پزشکی کاملا متخصص مورد نیاز است، تعریف می کند. این OTP ها در بولتن رسمی دولت (BOE) منتشر می شوند و تحت فرآیند بازبینی مستمر قرار می گیرند. اکثر جوامع علمی “تخصص پزشکی” فعلی، انجمن تخصصی پزشکی هستند که برای تقویت و به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت های پایه هر تخصص از طریق مجلات مورد نظر، نشست علمی و غیره ایجاد شده اند.

شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی اسپانیا از دانشگاه به دانشگاه های دیگر متغیر است، اگر با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید می توانید از تمام مراحل پذیرش آشنا شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده