تحصیل در رشته ی اقتصاد در ایتالیا

تحصیل در رشته ی اقتصاد در ایتالیا

با تحصیلات خود در اقتصاد و امور مالی در یک دانشگاه بین المللی در رم، مزیت حرفه ای خود را به دست می آورید. شما مهارت های نظری، کمی و تحلیلی لازم برای موفقیت در این زمینه را توسعه می دهید و در عین حال ایجاد آگاهی بین فرهنگی است که عمق تحصیلات شما را افزایش می دهد و تجربه کلی آموزشی شما را بالا می برد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در ایتالیا با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا

یک مدرک لیسانس، یک مدرک فوق لیسانس است که پس از گذراندن 120 واحد تکمیل شده است. تکمیل دوره لیسانس معمولا هشت ترم است. در حین تکمیل دوره کارشناسی، داوطلبان باید دوره های عمومی را تحصیل کنند و موضوع خاصی را انتخاب کنند. یک مدرک لیسانس در بعضی کشورها نیز میتواند یک مدرک کارشناسی باشد.

اقتصاد یک شاخه از علوم اجتماعی است که با مصرف توزیع و تولید کالا و خدمات در ارتباط است. اقتصاد یک مشتق از دو واژه یونانی است که به معنای ” خانه” و ” قانون” است و در نتیجه به موضوع آداب و رسوم مدیریت خوب می پردازد.

دوره اول دوره( دوره کارشناسی) در علوم اقتصادی موضوعاتی مانند ریاضیات.. مدیریت قانون، آمار و همچنین دوره های زبان خارجی ( انگلیسی) و مهارت های رایانه را پوشش میدهد. دانشجویان چشم انداز در برنامه های دوره ای ( برای مجموع 4 ECTS) در حسابداران و شرکت ها شرکت خواهند کرد.

این دوره یک دانش کلی را فراهم میکند که پایه اساسی برای مشارکت در آینده در زمینه های مختلف کار در سطح متوسطی از صلاحیت است. این همچنین شروع خوبی برای دانش آموزانی است که قصد ادامه تحصیل در دوره های پیشرفته را به دست آوردن مهارت های تمرکز در موضوعات فوق میدانند.

  • طول دوره: 3 سال تمام وقت

سال اول:

  • اقتصاد ریاضی
  • حقوق خصوصی
  • اقتصاد -اصول اقتصاد خرد و کلان
  • آمار
  • علوم کامپیوتر
  • اقتصاد کسب و کار
  • زبان

سال دوم:

  • اقتصاد عمومی
  • قانون کار
  • سال سوم
  • اقتصاد کاربردی
  • قانون مالیات
  • حسابداری عمومی
  • اقتصاد صنعتی
  • بینش
  • پروژه نهایی

شرایط اخذ پذیرش رشته اقتصاد از دانشگاه های ایتالیا

مقطع کارشناسی:

به منظور رعایت شرایط مهاجرت به ایتالیا به مدرک کارشناسی در یک دانشگاه ایتالیایی،شما باید با موفقیت کارشناسی شما باید تحصیلات متوسطه را با موفقیت به پایان برسانید گواهی مدرسه معتبری داشته باشید و واجد شرایط تحصیل بیشتر در کشور خود باشید که از شما تقاضا می شود که میزان دانش ایتالیایی خود را اثبات کنید.

متقاضیان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا همگی بر اساس آزمون ست (بدون مقاله مورد نیاز) مورد ارزیابی قرار گرفتند، مدرک مهارت زبان انگلیسی لازم نیست، با توجه به اینکه آزمون ست کاملا به زبان انگلیسی برگزار می شود.

شرایط اخذ پذیرش رشته اقتصاد از دانشگاه های ایتالیا
شرایط اخذ پذیرش رشته اقتصاد از دانشگاه های ایتالیا

مقطع کارشناسی ارشد:

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه ایتالیایی باید مدرک لیسانس و یا مدرک معادل لیسانس داشته باشید.  به عنوان بخشی از شرایط ثبت نام شما در صورت درخواست برای برنامه انتخابی خود باید موارد زیر را ارائه دهید:

  1. مدارک هویت
  2. مدرک آکادمیک از تحصیلات قبلی شما
  3. نامه درخواست برای دانشگاه
  4. توصیه نامه
  5. انگیزه نامه
  6. زبان( انگلیسی یا ایتالیایی بسته به برنامه)

تحصیل در مقطع دکترا برای برآوردن نیاز های ورود به دانشگاه ایتالیایی. شما نیاز به یک دیپلم یا برنامه کارشناسی ارشد دارید. بعضی از دانشگاه های ایتالیایی نیز از متقاضیان درخواست کرده اند که پیشنهاد تحقیق خود را ارائه دهند.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته اقتصاد

  1. مدرسه اس دی ای بوکونی
  2. دانشگاه بولینا- مدرسه بازرگانی بولینا
  3. مدرسه پلی تکنیک و فارغ التحصیل کسب و کار میلان
  4. دانشگاه روم- دانشکده اقتصاد
  5. دانشگاه مدیریت تریست
  6. دانشگاه کاتولیکا – دانشکده اقتصاد
  7. دانشگاه دگلی فیرنزه- دانشکده مدیریت اقتصاد
  8. دانشگاه دگلی دی تورینوه د سینا اسکولا- دانشکده مدیریت اقتصاد
  9. دانشگاه دگلی د سینا اسکولا- دانشکده مدیریت اقتصاد
  10. دانشگاه اروپایی اقتصاد
  11. دانشگاه دگلی پالمرو- مدرسه پلی تکنیک
  12. دانشگاه یوهان کبوت- دپارتمان مدیریت
  13. دانشگاه ادریانو اولیوتی دانشکده اقتصاد

تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا به زبان انگلیسی

اقتصاد یک رشته متخصص در زمینه علوم اجتماعی است که مطالعاتی در مورد نحوه تولید و توزیع.. فروش مصرف کالاها و خدمات تولید میشود. اقتصاد همچنین با هدف بهبود تخصیص منابع و ایجاد بازارهای قابل پیش بینی پایدار است که شهروندان میتوانند زندگی شاد و موفقی داشته باشند. اقتصاددانان نیز رفتار انسانی را در تلاش برای یافتن الگوها و پیش بینی تصمیمات مالی بر اساس عواملی مانند خطر و پاداش،تحلیل میکنند.

برای ارائه یک دانش اولیه خوب در مورد مطالعات اقتصادی و آن مناطق با روش های تحقیقاتی که میتواند در اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.. دانش کامل سازمان را برای تضمین یکپارچه سازی و دنیای کار و فراهم آوردن مهارت عملی به دانش آموزان استفاده کرد.

فرصت های شغلی

پژوهشگر در زمینه اقتصاد در موسسات دولتی و خصوصی، در دولت ملی و محلی در تعاونی ها، شرکت ها و اتحادیه های صنفی تجاری، موقعیت های حرفه ای در زمینه نوآوری،منابع انسانی،فناوری اطلاعات و ارتباطات، فارغ التحصیلان در بخش خدمات،در کسب و کارهای خصوصی یا موسسات عمومی، در سازمان های غیر دولتی( سازمان های غیر دولتی) و در سازمان های خیریه مشغول به کار هستند. با این حال. اکثر دانش آموزان تحصیلات کارشناسی ارشد را ادامه میدهند. انتخاب برنامه های کارشناسی ارشد در اقتصاد سیاسی، مدیریت یا روابط بین المللی.

زبان انگلیسی:

دانشجویان زبان انگلیسی که دارای گواهینامه بین المللی شناخته شده زیر هستند:FCE و BEC1 اتاق بازرگانی بریتانیا(BASIC) کالج ترینتی( سطح 7) آزمون تافل( نمره 137 تا 249 امتیاز) لازم نیست که آزمون ورودی گرفته شود بلکه به طور مستقیم در دوره تخصصی برگزار میشود. دانش آموزانی که دارای یکی از گواهی های بین المللی BEC2،BEC3،CAE اتاق بازرگانی انگلستان( متوسط/ پیشرفته) کالج ترینیتی( سطح 8-9) آزمون تافل(نمره 250 و بالاتر) را کسب کرده اند مجبور نیستند آزمون ورودی را بگذراند و 6 نمره دریافت خواهد کرد.

بازار کار رشته اقتصاد در ایتالیا

طرح ها و تحقیقات برای کمک به تفسیر روابط اقتصادی و حل مشکلات ناشی از تولید و توزیع کالاها و خدمات. مطالعات در مورد چگونگی توزیع منابع کمیاب مانند زمین،کاربامواد خام و ماشین آلات برای تولید کالاها و خدمات را نشان میدهد. برنامه ریزی و انجام تحقیق، جمع آوری و تجزی و تحلیل داده ها، نظارت بر بازار های اقتصادی و پیش بینی های اقتصادی است. با استفاده از مدل های ریاضی برای کمک به پیش بینی پاسخ به سوالات اقتصادی،مطالعات اقتصادی و آماری در حوزه تخصص.

چه مهارت هایی را به عنوان یک اقتصاددان در ایتالیا نیاز دارید؟

اقتصاد دانان در ایتالیا تمایل دارند تا مهارت های فردی زیر را بدانند تا ارزیابی ها و نگرش های خود را با مهارت ها و فرصت های مشابه و تعدادی از مهارت ها و فرصت های یادگیری ایجاد کنند تا پتانسیل خود را گسترش دهند.

شرایط کلیدی:

  • مدرک لیسانس در مهندسی مدیریت یا اقتصاد
  • تسلط به زبان انگلیسی و ایتالیایی
  • آگاهی خوب از اداره MS: سازماندهی و توانایی
  • برنامه ریزی موثر مهارت های ارتباطی عالی
  • چشم گیری خوب برای جزئیات و سطح بالایی از دقت یادگیری سریع و عمیق نگرش تحلیل
  • انعطاف پذیری
  • سازگار بودن
  • حل مشکلات مسئله
  • کار تیمی و در دسترس بودن مهارت های ارتباطی مناسب
  • توانایی برای مسافرت
بازار کار رشته اقتصاد در ایتالیا
بازار کار رشته اقتصاد در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا

هزینه های اجرایی در دانشگاه های عمومی دانشگاه های دولتی ایتالیا، هزینه های تحصیل خود را با توجه به سطح تحصیلات و برنامه های آموزشی تعیین میکنند:

  • میانگین هزینه تحصیلات: 850 تا 1000 یورو در سال تحصیلی میباشد.
  • هزینه در دانشگاه های دولتی معتبر ایتالیا ممکن است از 1000 یورو در سال تحصیلی بالاتر باشد.
  • در اکثر موسسات آموزش عالی، دانشجویان اتحادیه اروپا نیز از هزینه های تحصیلی پایین تر نسبت به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و برخی از دانشجویان دانشگاه های دولتی در انگلستان هزینه تحصیل را بر اساس درآمد والدین دانش آموزان تعیین میکنند.

هزینه دانشگاه های خصوصی در ایتالیا

دانشگاه های خصوصی در ایتالیا معمولا هزینه های تحصیلی بالاتری را نسبت به دانشگاه های دولتی میپردازند و اکثر دانشجویان اروپایی و غیر اتحادیه اروپا هزینه های مشابهی دارند. میانگین هزینه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی بین 6000 تا 20.000 یورو در سال تحصیلی است. هزینه های زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی. . هزینه های کلی زندگی دانشجویان بین المللی در حدود 700 تا 1000 یورو در ماه میباشد.

این هزینه شامل هزینه حمل و نقل عمومی/ محلی و یا سرگرمی می باشد. زندگی در ایتالیا یک تجربه عالی است، اما به یاد داشته باشید اگر روم را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنید کمی گرانتر از دیگر شهر های ایتالیا می باشد. هزینه زندگی ماهانه برای دانشجویان در این شهرهای دانشجویی ایتالیا را بررسی کنید:

  • بولونیا: در حدود 750 یورو الی 1.100 یورو
  • فلورانس: در حدود 850 یورو الی 1.300 یورو
  • میلان و روم: بین 850 یورو الی 1.450 یورو میباشد.

جهت اطلاع از هزینه تحصیل در ایتالیا میتوانید با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده