تحصیل معماری در آلمان در چه مقاطع و دانشگاه هایی امکان پذیر است؟

تحصیل معماری در آلمان

تحصیل معماری در آلمان در سال های اخیر موجب مهاجرت بسیاری از متقاضیان ایرانی و تحصیل در این کشور است. در این راستا مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی رشته معماری در آلمان، تحصیل ارشد معماری در آلمان، تحصیل رایگان معماری در آلمان، تحصیل در رشته معماری داخلی در آلمان، تحصیل دکترای معماری در آلمان و ارشد معماری در آلمان پرداخته اند.

تحصیل معماری در آلمان و شرایط تحصیل

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل معماری در آلمان برای متقاضیان، دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی می باشد. متقاضی برای اثبات دارا بودن مهارت زبان آلمانی می تواند در آزمون تست داف و یا DSH شرکت کند و نتیجه این آزمون را به همراه مدارک لازم ارائه دهد. دارا بودن تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه زندگی در آلمان و تحصیل در مدت تحصیل معماری در آلمان نیز از شرایط مهم تحصیل رشته معماری در آلمان می باشد.

دیگر شرایط تحصیل در رشته معماری داخلی درآلمان یا شرایط تحصیل معماری در آلمان عبارت است از:

  • دارا بودن نامه پذیرش تحصیلی از رشته معماری در آلمان
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی testdaf یا DSH
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان
  • دارا بودن مدارک مالی بانکی برای تمکن مالی سالانه در حدود 8700 یورو
  • دارا بودن گواهی سلامت پزشکی متقاضی
  • دارا بودن پاسپورت با اعتبار کافی
  • بیمه درمانی معتبر با اعتبار 3 ماه
  • آدرس محل اقامت و زندگی در آلمان در مدت زمان تحصیل در آلمان
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمره های تحصیلی با ترجمه به زبان آلمانی
  • انگیزه نامه تحصیلی و هدف از تحصیل در آلمان
  • 2 قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت

تحصیل معماری در آلمان و پذیرش تحصیلی

متقاضیان برای تحصیل در آلمان باید در ابتدا از دانشگاه مورد نظر در آلمان پذیرش تحصیلی دریافت کنند. متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی رشته معماری در آلمان باید مدارک لازم را به سفارت آلمان در ایران ارائه دهند. متقاضی همچنین برای اخذ پذیرش تحصیل معماری در آلمان باید آخرین مدرک تحصیلی، مدرک مهارت زبان آلمانی آزمون تست داف یا DSH یا مدرک مهارت زبان انگلیسی، پاسپورت معتبر و تمکن مالی کافی را ارائه دهد.

پس از این که متقاضی  پذیرش تحصیل معماری در آلمان را اخذ کرد، می تواند برای اخذ ویزای تحصیل رشته معماری در آلمان اقدام کند.

تحصیل معماری در آلمان در مقطع کارشناسی

تحصیل معماری که از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت است باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی آن دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد. متقاضی پس از اینکه از دانشگاه مورد نظر پذیرش تحصیل رشته معماری در آلمان را اخذ کرد، می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به آلمان اقدام کند. طول مدت تحصیل معماری در آلمان در مقطع کارشناسی در حدود 5 سال می باشد.

متقاضیان برای ادامه تحصیل در رشته معماری در آلمان می توانند به تحصیل ارشد معماری در آلمان بپردازند. ترم های تحصیلی مقطع کارشناسی رشته معماری در آلمان ترم های زمستان و پاییز می باشند. تاریخ شروع ترم در ابتدای ماه مارس و اواسط سپتامبر می باشد.

از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش تحصیل رشته معماری در آلمان در مقطع کارشناسی موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 از آزمون تست داف یا DSH برای تحصیل در دانشگاه های معماری زبان آلمانی
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۵.۵ برای تحصیل در دانشگاه های معماری زبان انگلیسی
  • دارا بودن معدل درسی دوره دبیرستان بالاتر از 15
  • عدم وجود گپ و وقفه تحصیلی بیشتر از 5 سال از زمان اخذ مدرک دیپلم

تحصیل معماری در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان برای تحصیل ارشد معماری در آلمان باید دارای مدرک کارشناسی تحصیل در رشته معماری داخلی در آلمان و یا تحصیل رشته معماری در آلمان در مقطع کارشناسی باشند.

مدت زمان تحصیل ارشد معماری در آلمان در حدود یک تا دو سال می باشد. متقاضیان برای ادامه تحصیل در رشته معماری در آلمان می توانند به تحصیل دکترای معماری در آلمان بپردازند. از جمله شرایط تحصیل معماری در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد موارد زیر را می توان نام برد:

  • عدم وجود گپ تحصیلی بیشتر از 5 سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی رشته معماری
  • اخذ پذیرش بدون ارائه مدرک زبان آلمانی در مقطع تحصیل ارشد معماری در آلمان

تحصیل معماری در آلمان در مقطع دکتری

متقاضیان برای تحصیل دکتری معماری در آلمان باید دارای مدرک تحصیل ارشد معماری در آلمان و یا دانشگاه های دیگر کشورهای جهان باشند. مدت زمان تحصیل دکتری معماری در آلمان در حدود 4 سال می باشد. از جمله شرایط تحصیل دکترای معماری در آلمان می توان به دارا بودن مقاله های پژوهشی و تحقیقی، دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی با نمره عالی و دارا بودن معدل بالا در تحصیل ارشد معماری در آلمان اشاره کرد.

متقاضیان با تحصیل دکتری معماری در آلمان می توانند در سمینارهای علمی آموزشی شرکت کنند. یکی دیگر از شرایط تحصیل دکتری معماری در آلمان دارا بودن تسلط کافی به زبان آلمانی یا انگلیسی برای ارائه تز و پایان نامه دکتری معماری در آلمان می باشد.

تحصیل معماری در آلمان و دانشگاه های برتر

دانشگاه های رشته معماری در آلمان را می توان از جمله برترین دانشگاه های جهان در این رشته محسوب کرد. دانشگاه های معماری آلمان در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی جایگاه های جهانی را کسب کرده اند. از برترین دانشگاه های تحصیل معماری در آلمان که دارای رتبه های برتر در رتبه بندی و رنکینگ جهانی QS می باشند، دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه فنی مونیخ با رتبه جهانی 25 در معماری که دارای 1500 دانشجو می باشد. این دانشگاه علاوه بر اینکه دارای سیستم آموزشی پژوهش محور می باشد، برای فارغ تحصیلان رشته معماری در آلمان فرصت های شغلی مناسب فراهم می کند.
  • موسسه فناوری کارل سروهه با رتبه جهانی 51-100 در معماری که در حال حاضر در حدود 750 دانشجوی معماری در آن مشغول تحصیل می باشند. بخش آموزش معماری این موسسه از قدیمی ترین بخش های آموزشی می باشد.
  • دانشگاه اشتوتگارت با رتبه جهانی 51-100 در معماری دارای کالج معماری می باشد. متقاضیان می توانند در رشته های معماری، طراحی داخلی، مدیریت پروژه، طراحی شهری، فیزیک ساختمان، مهندسی معماری و رشته های متنوع دیگر به تحصیل کارشناسی ارشد معماری در آلمان بپردازند.
تحصیل معماری در آلمان و دانشگاه های برتر
تحصیل معماری در آلمان و دانشگاه های برتر
  • دانشگاه برلین با رتبه جهانی 32 در معماری که دارای 22000 دانشجو می باشد. موسس کالج معماری دانشگاه برلین طراحی یک ساختمان مجزا برای تدریس و آموزش و محل برگزاری کلاس های درس معماری بوده است.
  • دانشگاه فنی آخن با رتبه جهانی 51-100 در معماری دارای 45000 دانشجوی مشغول به تحصیل می باشد. این دانشگاه که بزرگترین دانشگاه تکنولوژی آلمان محسوب می شود، دوره های فنی آموزشی را با دارا بودن امکانات حرفه ای تحصیلی برگزار می کند.
  • دانشگاه فنی دورتموند با رتبه جهانی 51-100 در معماری دارای 16 کالج می باشد. کالج معماری این دانشگاه متقاضیان را برای تحصیل رشته معماری در آلمان و تحصیل رشته طراحی شهری و مهندسی عمران می پذیرد.
  • دانشگاه فنی درسدن با رتبه جهانی 101-150 در معماری دارای 31000 دانشجوی در حال تحصیل می باشد. این دانشگاه که از برترین دانشگاه های آلمان و قاره اروپا محسوب می شود، دارای 6 بخش و دپارتمان معماری می باشد.
  • دانشگاه فنی دارمشتات با رتبه جهانی 151-200 در معماری که دارای 15 بخش آموزش معماری است. در حال حاضر در حدود 17000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند.

تحصیل رایگان معماری در آلمان

متقاضیان تحصیل معماری در آلمان می توانند با دارا بودن شرایط از مزیت های تحصیل رایگان معماری در آلمان برخوردار شوند. دولت آلمان با اعطای بورسیه های عالی شرایط تحصیل رایگان معماری در آلمان را برای متقاضیان واجد شرایط فراهم کرده است. متقاضیانی که قصد تحصیل معماری در آلمان به زبان آلمانی را دارند، می توانند با اخذ بورسیه های HEA شرایط تحصیل رایگان معماری در آلمان را فراهم کنند.

تحصیل معماری در آلمان و کار دانشجویی

متقاضیان تحصیل معماری در آلمان می توانند با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی از 10 تا 30 ساعت در هفته به کار و اشتغال بپردازند. کار دانشجویی در حین تحصیل معماری در آلمان نه تنها موجب کسب درآمد در حدود ساعتی 8 تا 12 یورو می شود، بلکه متقاضی می تواند به کسب تجربه کاری برای کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی رشته معماری در آلمان بپردازد.

تحصیل معماری در آلمان و موقعیت کار پس از تحصیل

فارغ التحصیلان پس از تحصیل معماری در آلمان برای کار و اشتغال باید در ابتدا در انجمن معماران ایالت محل زندگی خود عضو شوند. یکی از مهم ترین شرایط عضویت در این انجمن دارا بودن مدرک تحصیل ارشد معماری در آلمان یا تحصیل در رشته معماری داخلی در آلمان و یا تحصیل رشته معماری در آلمان می باشد.

علاوه بر این فارغ التحصیلان باید دارای 2 سال سابقه کار باشند. فارغ التحصیلان پس از تحصیل رشته معماری در آلمان می توانند در حوزه های ساخت و ساز و طراحی پروژه های ساختمانی در این کشور مشغول کار شوند. فارغ التحصیلان پس از تحصیل در رشته معماری داخلی در آلمان می توانند در حوزه های داخلی ساختمان مشغول فعالیت شوند.

تحصیل معماری در آلمان و حقوق و درآمد

فارغ التحصیلان رشته معماری در آلمان برای کار و اشتغال می توانند در حوزه های گوناگون شهری و ساخت و ساز فعالیت کنند. میزان دقیق درآمد و حقوق فارغ تحصیلان پس از تحصیل در رشته معماری داخلی در آلمان، تحصیل دکتری معماری در آلمان و تحصیل ارشد معماری در آلمان بر اساس سوابق کاری، مهارت حرفه ای و نوع و محل کار متفاوت است.

  • به طور متوسط درآمد و حقوق فارغ تحصیلان رشته معماری در آلمان ماهانه در حدود 4000 یورو می باشد.
  • حداکثر حقوق و درآمد فارغ تحصیلان معماری ماهانه در حدود 6000 یورو می باشد.

تحصیل معماری در آلمان و اخذ تابعیت

متقاضی با تحصیل معماری در آلمان و فارغ التحصیلی و اشتغال و کار در این کشور می تواند شرایط لازم را برای اخذ تابعیت و شهروندی آلمان فراهم کند. متقاضی با کار و اشتغال پس از تحصیل معماری در آلمان پس از 8 سال می تواند برای اخذ شهروندی آلمان اقدام کند. آشنایی با زبان آلمانی در سطح عالی و آشنایی به قوانین و مقررات و فرهنگ زندگی آلمانی از جمله شرایط اخذ تابعیت و شهروندی آلمان می باشد.

تحصیل معماری در آلمان و هزینه های تحصیل و زندگی

متقاضی برای تحصیل معماری در آلمان در دانشگاه های دولتی نیاز به پرداخت هزینه تحصیل ندارد. البته زبان تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان زبان آلمانی می باشد. تحصیل معماری در آلمان در دانشگاه های خصوصی با پرداخت هزینه تحصیلی همراه است.

تحصیل معماری در آلمان و هزینه های تحصیل و زندگی
تحصیل معماری در آلمان و هزینه های تحصیل و زندگی
  • هزینه های تحصیل معماری در آلمان در دانشگاه های دولتی هر ترم در حدود 500 یورو می باشد.
  • هزینه های تحصیل ارشد معماری در آلمان در دانشگاه های خصوصی سالانه در حدود 10000 یورو تا 26000 یورو می باشد.
  • هزینه های تحصیل ارشد معماری در آلمان در دانشگاه های دولتی سالانه در حدود 400 تا 600 یورو می باشد.
  • هزینه های زندگی دانشجویی برای تحصیل معماری در آلمان سالانه در حدود 8600 یورو می باشد.
  • هزینه تحصیل معماری در آلمان به زبان انگلیسی سالانه تا حدود 20.000 یورو می باشد.
  • هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در حدود 650 یورو می باشد.
  • هزینه صرف غذا در یک رستوران ارزان قیمت در حدود 10 یورو می باشد.

تحصیل معماری در آلمان و خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای تحصیل معماری در آلمان، ادامه تحصیل در رشته معماری در آلمان، اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی و کلاً چگونگی شرایط تحصیل معماری در آلمان باید با مشاوران و متخصصان مهاجرت مشورت کنند.

از آن جا که متقاضیان برای تحصیل معماری در آلمان به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و بدون راهنمایی و مشاوره های مهاجرتی موسسه های مهاجرتی این کار سخت و پرهزینه می باشد، مشاوره مهاجرتی با وکلای برجسته موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی می تواند روال مهاجرت تحصیلی به آلمان برای تحصیل معماری در آلمان را تسهیل کند.

سخن آخر

در این مقاله تحصیل معماری در آلمان، رشته معماری در آلمان، تحصیل ارشد معماری در آلمان، تحصیل رایگان معماری در آلمان، تحصیل در رشته معماری داخلی در آلمان، تحصیل دکتری معماری در آلمان، تحصیل دکترای معماری در آلمان، ادامه تحصیل در رشته معماری در آلمان، تحصیل در رشته معماری در آلمان و تحصیل ارشد معماری در آلمان مورد بررسی دقیق علمی قرار گرفت.

اگر قصد تحصیل معماری در آلمان را دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه مهاجرتی اصطهباناتی برخوردار شوید. مشاوران و کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی به شما کمک می کنند.

سوال های متداول در مورد تحصیل معماری در آلمان

  1. شرایط اخذ ویزای تحصیل معماری در آلمان چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان برای تحصیل رشته معماری در آلمان، دارا بودن مدرک زبان آلمانی و دارا بودن تمکن مالی کافی.

  1. شرایط تحصیل معماری در آلمان بدون مدرک زبان چیست؟

متقاضی با شرکت در دوره های آمادگی زبان آلمانی Testdaf و کسب نمره لازم و مدرک B2 زبان آلمانی می تواند در دانشگاه های این کشور تحصیل کند.

  1. مدرک زبان برای پذیرش تحصیل معماری در آلمان چیست؟

مدرک مهارت زبان آلمانی آزمون تست داف یا DSH یا مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشد.

  1. مهم ترین مدارک لازم اخذ ویزای تحصیل معماری در آلمان چیست؟

ارائه نامه پذیرش از دانشگاه آلمان، ارائه مدرک مهارت زبان، ارائه گواهی تمکن مالی کافی ماهانه 750 یورو، ارائه رسید پرداخت هزینه بررسی پرونده در حدود 60 یورو.

  1. شرایط تحصیل رشته معماری در آلمان در مقطع کارشناسی چیست؟

عدم وجود گپ و وقفه تحصیلی بیشتر از 5 سال از اخذ مدرک دیپلم، دارا بودن مدرک زبان آلمانی B2 و برای تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۵.۵.

  1. شرایط تحصیل ارشد معماری در آلمان چیست؟

مهم ترین شرط تحصیل ارشد معماری در آلمان دارا بودن مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر ایران و یا سایر کشورها می باشد.

  1. شرایط اخذ ویزای همراه تحصیلی برای تحصیل معماری در آلمان چیست؟

دارا بودن محل اقامت مناسب برای همسر و فرزندان در آلمان، دارا بودن تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در آلمان

  1. هزینه های تحصیل معماری و زندگی در آلمان چقدر است؟

هزینه های تحصیل رشته معماری در آلمان در دانشگاه دولتی هر ترم در حدود 500 یورو، کارشناسی خصوصی آلمان در حدود 10000 یورو تا 26000 یورو و تحصیل ارشد معماری در آلمان دانشگاه دولتی در حدود 400 تا 600 یورو می باشد.

  1. آیا امکان اخذ شهروندی با تحصیل معماری در آلمان وجود دارد؟

بله، پس از ۵ سال کار مداوم و اقامت و زندگی در این کشور و پرداخت منظم مالیات امکان پذیر است.

  1. مزایای تحصیل معماری در آلمان کدامند؟

امکان تحصیل رایگان و وجود فرصت های شغلی فراوان، امکان اخذ اقامت شینگن و کار و تحصیل در کشورهای اروپایی، امکان یافتن کار مناسب در فرصت 18 ماهه جست و جوی کار.

  1. درآمد و حقوق فارغ تحصیلان رشته معماری در آلمان چقدر است؟

حداکثر حقوق و درآمد فارغ التحصیلان معماری ماهانه در حدود 6000 یورو می باشد.

مقالات مرتبط

10 پاسخ

  1. سلام، وقتتون بخیر
    من دانش آموز پایه ۱۲ تجربی هستم. میخوام برای دانشگاه های معماری آلمان پذیرش بگیرم، میخواستم بدونم ریز نمرات مدرک دیپلم و معدل دیپلم تا چه حد تاثیر گذار هست؟

    و اینکه قبولیم در کنکور تجربی امسال تاثیر مثبتی در روند اخذ پذیرش داره یا نه؟

    ممنون میشم توضیح بدید

    1. با سلام و احترام
      بله، با توجه به رقابت بسیاری که وجود دارد بهتر است رزومه علمی قوی را ارائه دهید. همچنین قبولی در کنکور سراسری می تواند در پذیرش مستقیم به شما کمک نماید.

  2. سلام وقتتون بخیر من سرچ کردم اما برای اینکه گرایش های معماری در مقطع ارشد در آلمان در مورد معماری پایدار ، معماری انرژی ، معماری تکنولوژی ، معماری فناوری اما گرایشی پیدا نکردم یعنی این رشته ها در دانشگاه های آلمان تدریس نمی شود؟

    1. با سلام و احترام
      اکثر رشته های تحصیلی مانند رشته های ذکر شده در دانشگاه های آلمان ارائه می گردد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس برقرار نمایید.

  3. سلام
    من دانشجو ترم دو رشته معماری ام در مقطع کارشناسی ترم اول رو هم با معدل (16.20 ) ب اتمام رسوندم معدل دیپلم هم14.60 هست مدرک زبان ندارم ولی زبان انگلیسی را تا حدی خوندم و بلدم (نزدیک تافل ) سنم هم 19 سال خواستم بدونم چقدر امکان تحصیل در رشته معماری در المان با این شرایط برام وجود داره؟

    1. با سلام و احترام
      در صورتیکه دانشگاه تحصیلی شما در ایران دولتی باشد، می توانید با ارائه مدرک زبان آلمانی برای تحصیل مستقیم در دانشگاه اقدام نمایید. در غیر اینصورت بهتر است در کالج های آلمان شرکت نمایید.

  4. سلام،من ليسانس مامايى هستم و ديپلم تجربى دارم و قصد دارم تو المان معمارى بخونم از اول،ايا ميشه با ديپلم تجربى رفت سمت اين رشته؟سال ١٣٩٠ ديپلم گرفتم و ٩ سال از ديپلمم گذشته،يعنى نميتونم پذيرش بگيرم ديگه؟

    1. با سلام و عرض ادب
      با توجه گپ تحصیلی و سن شما امکان تحصیل کارشناسی معماری در آلمان بسیار پایین است.

  5. سلام.
    منسی ساله هستم و ارشد معماری از دانشگاه سراسری با معدل 16 و کارشناسی معماری با معدل 16/89 آزاد شیراز دارم. یه مسابقه کشوری دوم شدم. یه مقاله کنفرانسی دارم.رفرنس اصلی موضوع پایان نامه ام کتاب و پروژه ای بوده که یکی از اساتید آلمان بوده.
    من میتونم برای ارشد دوم برای آلمان اقدام کنم؟
    دارم برای آیلتس میخونم و آلمانی A1 خوندم.

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، در صورتی بتوانید مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه انتخابی و آشنایی به زبان آلمانی نیز داشته باشید(برای سفارت)، امکان تحصیل ارشد مجدد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده