تحصیل رایگان و کم هزینه در کانادا از جمله گزینه های مهاجرتی متقاضیان ایرانی می باشد. در این مقاله که با تلاش متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است اطلاعات لازم در مورد شرایط تحصیل رایگان در کانادا ارائه شده است. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های رایگان کانادا را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آیا تحصیل در کانادا رایگان است؟

در پاسخ به سوال “آیا تحصیل در کانادا رایگان است؟” باید گفت که تحصیل رایگان در کانادا برای شهروندان و اتباع این کشور رایگان می باشد و متقاضیان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه و هزینه های تحصیل می باشند. اما متقاضیان بین المللی با دارا بودن شرایط لازم می توانند با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی شرایط تحصیل کم هزینه و تا حدودی رایگان را فراهم کنند.

شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا شرایط تحصیل رایگان را برای متقاضیان بومی فراهم کرده اند. در واقع متقاضیان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باید شهریه و هزینه تحصیلی را پرداخت کنند. می توان گفت که شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های کانادا برای متقاضیان بین المللی برخورداری از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان به منظور تحصیل رایگان در کانادا باید در ابتدا از دانشگاه مورد نظر پذیرش تحصیلی دریافت کنند. پس از اخذ پذیرش متقاضیان با ارائه مدارک لازم زیر به سفارت کانادا می توانند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند:

تحصیل رایگان در مدارس کانادا

شرایط تحصیل رایگان در کانادا و در مدارس این کشور مختص شهروندان و اتباع کانادا می باشد. البته متقاضیان بین المللی که دارای مجوز اقامت کاری یا تحصیلی می باشند نیز می توانند از مزیت های تحصیل رایگان فرزندان در این کشور برخوردار شوند. اما متقاضیان بین المللی فاقد مجوز برای تحصیل فرزندان در مدارس دولتی کانادا باید شهریه پرداخت کنند.

تحصیل رایگان در مدارس کانادا
تحصیل رایگان در مدارس کانادا

تحصیل رایگان در کانادا در مقطع کارشناسی

متقاضیان به منظور تحصیل رایگان در دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی باید برای اخذ بورسیه های تحصیلی اقدام کنند. احتمال اخذ بورسیه برای متقاضیان ایرانی و از کشور ایران کمتر است، چون بسیاری از بورسیه های مقطع کارشناسی کانادا مختص کشورهای دیگر به جز کشورهای جهان سوم مانند ایران می باشد.

دانشگاه های رایگان کانادا در مقطع کارشناسی

البته در کشور کانادا دانشگاه های کاملا رایگان حتی برای متقاضیان بومی و شهروندان این کشور نیز وجود ندارد. در واقع متقاضیان بومی و شهروند کانادا نیز برای تحصیل در دانشگاه ها باید هزینه های تحصیل هر چند به میزان اندک را پرداخت کنند. اما هزینه های تحصیل و شهریه ها در برخی از دانشگاه های کانادا تا حدود زیادی ارزان و مقرون به صرفه می باشد. برخی از این دانشگاه های ارزان و کم هزینه در مقطع کارشناسی عبارت است از:

تحصیل رایگان در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد با ارائه مدارک لازم و برخورداری از شرایط تحصیلی عالی تا حدودی فراهم می شود. شرایط تحصیل رایگان در کانادا و بدون پرداخت شهریه در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد اما با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی متقاضیان می توانند شرایط تحصیل کم هزینه را فراهم کنند. از جمله شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

دانشگاه های رایگان کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان برای فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد می توانند از بورسیه های این مقطع بهره مند شوند. گرچه شرایط اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد راحت تر از مقطع کارشناسی است، اما در مقایسه با مقطع دکتری کمی پیچیده تر و دشوارتر می باشد. دانشگاه های زیر شرایط تحصیل کم هزینه در مقطع کارشناسی ارشد را برای متقاضیان فراهم می کنند:

تحصیل رایگان در کانادا در مقطع دکتری

دانشگاه های کانادا شرایط تحصیل کم هزینه و ارزان در این کشور را در مقطع دکتری برای متقاضیان فراهم کرده اند. متقاضیان با اخذ تأییدیه استاد راهنما و سوپروایزر دانشگاه های کانادا می توانند مقدمات اخذ بورسیه های تحصیلی را فراهم کنند. متقاضیان برای دریافت بورسیه های تحصیلی کانادا در مقطع دکتری باید واجد شرایط زیر باشند:

دانشگاه های رایگان کانادا در مقطع دکتری

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری کانادا با دارا بودن شرایط ذکر شده در بخش قبل می توانند شرایط تحصیل رایگان و کم هزینه را فراهم کنند. از جمله بورسیه های تحصیلی مقطع دکترا که بیشتر دانشگاه های کانادا ارائه می دهند، موارد زیر را می توان نام برد:

بورسیه های تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا بورسیه های اسکالرشیپ  Scholarshipو بورسیه فاند Fund را به متقاضیان اعطا می کنند. تفاوت میان این دو بورسیه این است که بورسیه های اسکالرشیپ بخش از هزینه های تحصیل دانشجو را پوشش می دهد در حالی که بورسیه های فاند همه هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را تامین می کنند.

بورسیه های تحصیلی کانادا
بورسیه های تحصیلی کانادا

برای تحصیل رایگان در کانادا چه مدارکی لازم است؟

دارا بودن شرایط و مدارک لازم برای اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا از مهم ترین موارد در تحصیل رایگان و کم هزینه در این کشور می باشد. متقاضیان با دارا بودن مدارک زیر می توانند از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی کانادا برخوردار شوند:

اخذ ویزای همراه کانادا

دولت کانادا در راستای قانون تحکیم خانواده شرایط اخذ ویزای همراه خانواده را برای متقاضیان تحصیل در این کشور فراهم کرده است. بر طبق این قانون متقاضیان مشغول تحصیل در این کشور می توانند برای اخذ ویزای همراه همسر و فرزندان زیر ۱۹ سال خود اقدام کنند.

شرایط کار پس از تحصیل در کانادا

از جمله دلایل تحصیل رایگان در دانشگاه های کانادا یافتن کار پس از فارغ التحصیلی می باشد. فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا می توانند در مدت زمان جست و جوی کار پس از تمام شدن دوره تحصیلی کار مناسب را در این کشور پیدا کنند. اگر مدت زمان تحصیل متقاضی در کانادا بیش از 3 سال باشد، متقاضی می تواند پس از فارغ التحصیلی تا 2 سال در این کشور به دنبال کار مناسب باشد.

تحصیل رایگان در کبک

یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در کبک کانادا این است که متقاضیان می توانند شهریه های دانشگاه های این ایالت را به صورت اقساطی پرداخت کنند. در واقع روش تحصیل رایگان در کبک برخورداری از وام های کمک تحصیلی بلند مدت و بورسیه های دانشجویی می باشد. جدا از این موارد هزینه های تحصیل در کبک کانادا از دیگر مناطق این کشور ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. شرایط و هزینه تحصیل رایگان در کبک برای مقطع کارشناسی سالانه فقط در حدود 3000 دلار تا 7000 دلار می باشد.

اخذ تابعیت کانادا

متقاضی پس از فارغ التحصیلی با کار و اشتغال در کانادا به مدت 3 سال می تواند مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کند. البته متقاضی باید در طی این مدت بیمه و مالیات خود را به طور مرتب و منظم پرداخت کرده باشد. متقاضی با دارا بودن مجوز اقامت دائم کانادا از حق تحصیل رایگان و اقامت در هر شهر و ایالت این کشور برخوردار است.

مزایای تحصیل رایگان در کانادا چیست؟

متقاضیان با تحصیل رایگان در کانادا می توانند از مزیت های زندگی و اقامت در این برترین کشور جهان برای زندگی برخوردار شوند.

مزایای تحصیل رایگان در کانادا چیست؟
مزایای تحصیل رایگان در کانادا چیست؟

برخی از مهم ترین مزایای تحصیل رایگان در کانادا عبارت است از:

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

متقاضیان برای تحصیل رایگان در کانادا و برخورداری از بورسیه های تحصیلی باید مدارک لازم را ارسال کنند. آگاهی از مدارک لازم و شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا در حیطه کاری مشاوران موسسه های مهاجرتی است. یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در سطح کشور موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی است. کارشناسان ارشد این موسسه با اشراف بر جدیدترین قوانین و شرایط مهاجرتی و ارائه مشاوره های مهاجرتی بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی را به متقاضیان ارائه می دهند.

سخن آخر

در مقاله تحصیل رایگان در کانادا به طور کلی به این پرسش پاسخ داده شد، آیا تحصیل در کانادا رایگان است؟ متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به ارائه جزئیات لازم در مورد شرایط تحصیل رایگان در کانادا پرداخته اند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت تماس حاصل کنید.

سوال های متداول در مورد تحصیل رایگان در کانادا

  1. آیا تحصیل در کانادا رایگان است؟

تحصیل رایگان به معنای عدم پرداخت شهریه در کانادا وجود ندارد. تحصیل رایگان به معنای برخورداری از بورسیه های تحصیلی است.

  1. شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های کانادا چیست؟

دارا بودن رزومه تحصیلی قوی، مقاله های تحقیقی چاپ شده در مجله های ISI، مدرک زبان انگلیسی و دارا بودن صلاحیت های علمی تحصیلی

  1. آیا امکان کار پس از تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

بله، فرد مدت 9 ماه تا 3 سال پس از تمام شدن تحصیل فرصت جستوجوی کار دارد تا به دنبال کار مورد نظر خود بگردد.

  1. شرط اخذ مجوز کار کانادا پس از فارغ التحصیلی چیست؟

تحصیل تمام وقت تحصیل و دارا بودن ویزای تحصیلی معتبر

  1. آیا با تحصیل رایگان در کانادا امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد؟

بله، برای همسر و فرزندان زیر ۱۹ سال متقاضی

  1. انواع بورسیه های تحصیلی کانادا کدامند؟

بورسیه اسکالرشیپ و بورسیه فاند

  1. مدارک لازم برای تحصیل رایگان کانادا کدامند؟

مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل، ارائه مقاله های چاپ شده در ژورنال های بین المللی  و ارائه پایان نامه تحصیلی علمی تحقیقی

  1. شرایط بورسیه دانشگاه تورنتو کانادا برای متقاضیان ایرانی چیست؟

دانشگاه تورنتو کانادا این بورسیه را به دانشجویان ایرانی اعطا می کند که فاقد تمکن مالی کافی برای تحصیل در دانشگاه تورنتو می باشند.

  1. هزینه های زندگی درکانادا چقدر است؟

به طور متوسط ماهانه در حدود ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار کانادا

  1. مهم ترین مزایای تحصیل و زندگی در کانادا چیست؟

بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی، زندگی در برترین کشور جهان از لحاظ کیفیت زندگی، برخورداری از آزادی های فردی و اجتماعی

  1. شرایط اخذ اقامت دائم کانادا با تحصیل رایگان چیست؟

کار و اشتغال در کانادا به مدت 3 سال و پرداخت منظم بیمه و مالیات

16 پاسخ

  1. با سلام – من دیپلم تجربی با معدل 18/5 آیلتس 6.5 و 20 ساله هستم میخواهم در کانادا معماری بخوانم دانشگاه مک گیل رو انتخاب کردم آیا امکان تحصیل دارم میشه لطفا شهریه این رشته در این دانشگاه سال 2020 را اعلام کنید .

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در دانشگاه مک گیل در کانادا نیاز به بررسی ریز نمرات دقیق شما است. شما می توانید رزومه علمی خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

  2. سلام خسته نباشید من دانش اموز فارغ تحصیلیم امسال وضیت کنکورم خوب نبود میخواستم بدونم میشه برای گرفتن بورس تو دانشگاهای موسیقی کانادا اپلای کرد

    1. با سلام
      لطفا در نظر داشته باشید که برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا باید سابقه علمی قوی و مدرک زبان خوبی ارائه دهید.

  3. سلام
    برای دانش آموز سال دهم دبیرستان رشته ریاضی سن 15 سال ، اگر قرار باشد در کانادا ادامه تحصیل دهد به چه صورت امکان پذیر است

    1. با سلام و عرض ادب
      بسته به هدف شما برای تحصیل در مدارس کانادا و یا دانشگاه های کانادا دارد.

  4. چطور میشه با هزینه کم یا رایگان درکانادا دررشته عکاسی تحصیل و بعد از آن اقدام به اخذاقامت آن کشورکرد؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در کانادا بستگی به شرایط شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  5. با عرض سلام من 16 سال سن دارم و در حال حاضر پایه دهم تجربی هستم.
    در آمد خانواده ما متوسطه و شرایط هزینه برای ادامه تحصیل منو در خارج ندارند مگر بورسیه.
    می خواستم بدونم امکان بورسیه مدارس خارج برای من وجود داره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      لطفا در نظر داشته باشید که احتمال دریافت کمک هزینه زندگی در کشور های دیگر در دوره دبیرستان کمتر از دوره های دانشگاهی است و شرایط سخت تر است.

  6. سلام
    چطور میشه با هزینه کم یا رایگان درکانادا دررشته دندانپزشکی تحصیل و بعد از آن اقدام به اخذاقامت آن کشورکرد؟

    1. سلام
      سن شما چقدر است ؟
      برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا شما ابتدا باید دوره های کالج این رشته را بگذارنید که معمولا دوره های یک ساله هستند و هزینه های بالایی دارند.
      پس از گذراندن این دوره ها و سایر دوره های کارورزی، شما مجاز به تحصیل در دانشگاه خواهید بود.

      1. سلام من در رشته معماری تحصیل میکنم متوسطه دوم ایا می توانم به کانادا مهاجرت کنم و بورسیه تحصیلی بگیرم

        1. با سلام و عرض ادب
          در صورتیکه رزومه علمی خوبی و مدرک زبان داشته باشید، می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایید.

          1. سلام من رشته مترجمی انگلیسی مقطع کارشناسی با معدل 18 و ایلتس 8 آیا میتونم برای ارشد زبان شناسی بورسیه دریافت کنم؟

            1. سلام وقتتون بخیر
              بله، کشور کانادا بورسیه های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که در پرداخت هزینه های تحصیل به شما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *