تحصیل دکتری در اروپا بدون مدرک زبان

تحصیل دکتری در اروپا بدون مدرک زبان

دوره تحصیلی دکترا را می توان آخرین مقطع تحصیلی معمول در تمام دانشگاه های دنیا به شمار آورد. در واقع دوره تحصیلی پست دکترا را تعداد کمی از دانشگاه های جهان ارائه می دهند و و بر همین اساس آخرین دوره تحصیلی دانشگاهی را دوره دکترا می دانند. دانشجویان دکترا از سرمایه ها و اعتبار یک دانشگاه محسوب می شوند. در این مقاله می خوانید:

  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا
  • اهمیت مدرک زبان در تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا
  • شرایط تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا بدون مدرک زبان
  • دوره های آمادگی آموزش زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اتریش بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه اینسبروک اتریش بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه وین اتریش بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه زالتسبورگ اتریش بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های سوئد بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های دانمارک بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اسپانیا بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های آلمان بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه استرالیا بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه کوئیزلند استرالیا بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه استرالیای جنوبی بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های انگلستان بدون مدرک زبان
  • دوره های Pathway دانشگاه های انگلستان بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های نروژ بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانگاه های فرانسه بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های سوئیس بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های ایتالیا بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های فنلاند

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا

  • دانشگاه های جهان برای پذیرش دانشجویان دکترا دارای امتیازهای ویژه ای هستند که بر اساس آن ها پذیرش و انتخاب برترین ها را انجام می دهند. در اهمیت و ارزش و اعتبار دوره تحصیلی دکترا همین بس که برخی از برترین دانشگاه های جهان این دوره و مقطع تحصیلی را به عنوان شغل در نظر می گیرند و به دانشجویان دکترای خود حقوق می دهند.تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا دشواری های خود را دارد. شرایط تحصیل در دانشگاه ها بر اساس نوع رشته و دانشگاه متفاوت است. به طور کلی به منظور تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا، متقاضیان باید دارای شرایطی باشند. از جمله این شرایط می توان موارد زیر را ذکر کرد:
  • متقاضی تحصیل در مقطع تحصیلی دکترا دانشگاه های اروپا باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و فوق لیسانس باشند. در واقع متقاضیان باید تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس را تمام کرده باشند.
  • متقاضیان تحصیل در مقطع تحصیلی دکترا دانشگاه های اروپا باید موضوع پایان نامه دکترا خود را در طی روند پذیرش در دوره دکترا انتخاب کند. در واقع موضوع پایان نامه قبل از پذیرش در دوره دکترا باید تعیین شده باشد.
  • متقاضی دوره تحصیلی دکترا باید در طی روند پذیرش مقطع دکترا ناظر و سرپرست علمی خود را انتخاب و معرفی کند.
  • متقاضی تحصیل در دوره دکترا در کشورهای اروپایی موظف به تدریس به دانشجویان مقاطع پایین تر نمی باشند. اما می توانند به عنوان دستیار پژوهشی به کارهای تحقیقی و پژوهشی بپردازند و در سمینارهای علمی شرکت کنند.
تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا
تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا

متقاضی تحصیل در مقطع دکترای برخی از دانشگاه های اروپا در بدو ورود به دانشگاه باید کار پروژه پایان نامه تحقیقی علمی خود را شروع کند. در مقطع دکترای دانشگاه های آمریکا متقاضی می تواند قبل از شروع کار پروژه پایان نامه تحقیقی خود به مدت دو تا سه سال در سمینارها و کارگروه های علمی شرکت کند تا زمینه لازم برای شروع کار پروژه تحقیقی را فراهم کند.
در برخی از دانشگاه های اروپا، دانشجویان دکترا از امتیازهایی مانند بیمه درمانی، بیمه بیکاری و کمک هزینه تحصیلی و بورسیه های تحصیلی برخوردار می باشند.به طور کلی هزینه های تحصیل در کشورهای صنعتی اروپا بالاتر است. اما هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی به نسبت کشور آمریکا پایین تر است.متقاضیان تحصیل دکترا در کشورهای اروپایی به منظور پذیرش در دانشگاه ملزم به شرکت در آزمون جامع نمی باشند. آزمون جامع که در کشورهای کانادا و آمریکا برگزار می شود به منظور ارزیابی سطح علمی و شایستگی و صلاحیت متقاضی برای دریافت مدرک دکترا می باشد.دوره تحصیلی دکترای بیشتر دانشگاه های اروپا بین ۳ تا ۴ سال است. دکترای دانشگاه های آمریکا ۶ سال وکانادا بین ۴ تا ۶ سال طول می کشد. اگر قصد تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا را دارید و فاقد مدرک مهارت زبان می باشید، نگران نباشید.

مشاوران و کارشناسان برجسته موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله جامع و کامل به ارائه روش هایی می پردازند که می توانید حتی بدون مدرک مهارت زبان در دانشگاه های کشورهای برتر اروپا در مقطع دکترا تحصیل کنید.

اهمیت مدرک زبان در تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در همه مقاطع تحصیلی دانشگاهی به ویژه مقطع دکترای دانشگاه های اروپایی، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و مهارت و تسلط به این زبان است. معمولا مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد پذیرش این دانشگاه ها مدرک زبان تافل و یا آیلتس است. کسب نمره لازم و تسلط به زبان انگلیسی برای افرادی که زبان مادری آن ها زبانی به جز انگلیسی است، تا حدی دشوار و زمان بر است. علاوه بر این موارد متقاضی باید هزینه زیادی را صرف کلاس های آمادگی زبان در کشور خود کند.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا بدون مدرک زبان

دانشگاه های بیشتر کشورهای اروپایی از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و در رتبه بندی و رنکینگ های جهانی دارای اعتبار و رتبه بالایی می باشند. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر کشورهای اروپایی را دارند، باید واجد شرایط باشند. از جمله این شرایط مهم می توان به دارا بودن مدرک مهارت زبان اشاره کرد. اما برخی از دانشگاه های کشورهای اروپایی بدون لحاظ این شرط مهم نیز به متقاضیان پذیرش دانشگاه را ارائه می دهند.این دانشگاه ها به چند روش روند پذیرش متقاضیان در دانشگاه را انجام می دهند:

  • اگر متقاضی دارای مهارت و تسلط به زبان تدریس آن دانشگاه باشد، با شرکت در آزمون تعیین سطح زبان و اثبات توانایی به زبان مورد نظر می تواند تحصیل در این دانشگاه را شروع کند.
  • اگر متقاضی تحصیلات پیشین خود را در دانشگاه های اروپایی گذرانده باشد، پس دانشگاه فرض قوی را بر این اصل می گذارد که دانشجو بنا به تحصیلات پیشین با زبان انگلیسی آشنایی دارد و نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان ندارد.
  • اگر متقاضی فاقد مهارت لازم در زبان تدریس در آن دانشگاه باشد، می تواند با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند که معمولا در این دانشگاه ها برگزار می شود. متقاضی پس از گذراندن دوره آمادگی زبان و کسب نمره لازم در آزمون زبان می تواند تحصیل در این دانشگاه را شروع کند.
  • اگر متقاضی در کشورهای انگلیسی زبان به دنیا آمده باشد و زبان مادری وی انگلیسی باشد، نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی ندارد. اما ارائه گواهی تائید مهارت زبان انگلیسی الزامی است.

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های اروپا را دارند، در صورتی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه های کشورهای اروپایی و به زبان انگلیسی گذرانده باشد، و در صورتی که زبان تدریس آن دانشگاه انگلیسی باشد؛ نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد. اما اگر زبان تدریس در این دانشگاه زبانی غیر از انگلیسی باشد، متقاضی باید در دوره های آمادگی زبان شرکت کند که به طور معمول در آن دانشگاه برگزار می شود و پس از گذراندن دوره آمادگی زبان و کسب نمره لازم در آن دانشگاه مشغول به تحصیل شود.

دوره های آمادگی آموزش زبان

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشورهای اروپایی را دارند و فاقد مدرک مهارت زبان هستند، می توانند در دوره های آمادگی زبان که Pathway Programs نامیده می شود، شرکت کنند. این دوره های آمادگی زبانی به دانشجویان کمک می کند تا بر اساس رشته مورد نظر در دانشگاه، دانش زبانی اصطلاحات و موضوعات رشته تحصیلی را فرا گیرند. متقاضیان با گذراندن این دوره ها آمادگی لازم برای شروع تحصیل در دانشگاه را کسب می کنند. طول این دوره های زبانی از ۹ ماه تا ۱۵ ماه متفاوت است. متقاضیان برای شرکت در این دوره ها ویزا و مجوز نوع D را دریافت می کنند.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اتریش بدون مدرک زبان

زبان تحصیل در اتریش زبان آلمانی است. متقاضیان به منظور پذیرش در همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کشور اتریش باید مدرک مهارت زبان آلمانی را ارائه دهند. در صورتی که دانشجویی فاقد مدرک مهارت زبان آلمانی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان آلمانی شرکت کند که در کالج های آموزش زبان آلمانی این کشور ارائه می شود.دانشجویان با ارائه معرفی نامه از دانشگاه می توانند در این دوره های آمادگی زبان شرکت کنند و در مدت یک سال مدرک مهارت زبان آلمانی را دریافت و تحصیل در دانشگاه را آغاز کنند.برخی از درس های دانشگاهی در کشور اتریش به زبان انگلیسی و برخی به زبان آلمانی تدریس می شوند. بر همین اساس دانشجو با شرکت در دوره های آمادگی می تواند مدرک زبان آلمانی B2 و در برخی دانشگاه ها مدرک C1 را دریافت کند. تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های اتریش به صورت رایگان است.کشور اتریش از جمله کشورهایی است که دارای نظام سیستم بولونیا است. مقطع تحصیلی دکترا در این کشور در حدود ۳ سال است.دانشجویان می توانند در برخی از مهم ترین دانشگاه های اتریش بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل بپردازند. از جمله مهم ترین این دانشگاه ها می توان دانشگاه اینسبروک، دانشگاه وین و دانشگاه زالتسبورگ را نام برد.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه اینسبروک اتریش بدون مدرک زبان

دانشگاه اینسبروگ یکی از دانشگاه های کشور اتریش است که فرصت تحصیل بدون مدرک زبان را برای دانشجویان فراهم کرده است. بیشتر درس ها در این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می شوند. البته چند رشته معدود در مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکترا این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویانی که فاقد مدرک زبان آلمانی می باشند، می توانند در دوره های آمادگی زبان شرکت کنند که در دانشگاه اینسبورگ برگزار می شود. دانشجویان پس از گذراندن دوره آمادگی زبان، در صورتی که حداقل نمره لازم را کسب کنند؛ می توانند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه وین اتریش بدون مدرک زبان

دانشگاه وین اتریش از جمله دانشگاه هایی است که رشته های تحصیلی فراوانی را به دانشجویان ارائه می دهد. کیفیت آموزشی این دانشگاه در سطح بسیار بالایی می باشد. از مهم ترین دلایل تحصیل در این دانشگاه، شهریه پایین این دانشگاه می باشد. تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان را نیز باید به دلایل مهم در جذب دانشجویان بین المللی به دانشگاه وین اتریش و از مزیت های بی نظیر این دانشگاه اضافه کرد. دانشجویانی که فاقد مدرک زبان آلمانی می باشند، می توانند در دوره های آمادگی زبان شرکت کنند که این دانشگاه برگزار می کند.دانشجویان می توانند پس از گذراندن این دوره آمادگی زبان آلمانی و پذیرش در آزمون زبان و کسب نمره لازم، تحصیل در دانشگاه وین اتریش را شروع کنند.

تحصیل دکترا در دانشگاه وین بدون مدرک زبان
تحصیل دکترا در دانشگاه وین بدون مدرک زبان

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه زالتسبورگ اتریش بدون مدرک زبان

دانشگاه زالتسبورگ اتریش یکی از دانشگاه های مهم کشور اتریش است که طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می دهد. رشته هنر این دانشگاه بسیار معتبر است. دانشجویانی که فاقد مدرک زبان آلمانی هستند، می توانند در دوره های آمادگی زبان آلمانی دانشگاه شرکت کرده و پس از کسب نمره لازم در آزمون زبان آلمانی به تحصیل در این دانشگاه بپردازند.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های سوئد بدون مدرک زبان

کشور سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که به دانشجویان بین المللی امکان تحصیل بدون مدرک زبان را ارائه می دهد. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشند و قصد تحصیل در سوئد در مقطع دکترای دانشگاه های این کشور را دارند و آشنایی و مهارت اندکی به زبان انگلیسی دارند. نگران نباشند. این دانشجویان می توانند قبل از شروع مقطع دکترا در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند که دانشگاه های سوئد برگزار می کند.این دانشجویان پس از گذراندن این دوره آمادگی زبان انگلیسی و شرکت در آزمون زبان و کسب نمره لازم می توانند تحصیل خود در مقطع دکترا را آغاز کنند. در واقع شرکت در دوره های آمادگی زبان برای دانشجویان دکترا در سوئد الزامی است.مقطع دکترا در کشور سوئد شامل ۲۴۰ واحد درسی است که در حدود ۴ سال طول می کشد. در پایان با دفاع از پایان نامه به دانشجویان مدرک PH.D داده می شود. به منظور تحصیل در مقطع دکترای سوئد دانشجو باید با ارائه یک پایان نامه تحقیقی-آموزشی مدرک دکترای خود را دریافت کند. دانشجویان دوره تحصیلی دکترا در سوئد ماهانه در حدود ۲۲۰۰۰ کرون( ۱۰ میلیون تومان) از دانشگاه حقوق دریافت می کنند. علاوه بر این، دانشجویان دکترا می توانند اقامت دائم سوئد را نیز اخذ کنند.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های دانمارک بدون مدرک زبان

کشور اروپایی دانمارک بیش از هر جذابیت دیگری به این دلیل برای متقاضیان تحصیل در این کشور جذاب است که فرصت تحصیل بدون ارائه مدرک زبان را برای آن ها فراهم کرده است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های دانمارک می توانند در هر مقطع تحصیلی دانشگاهی بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل بپردازند. در صورتی که دانشجویی فاقد مدرک زبان باشد، نیز می تواند ویزای دانشجویی دانمارک را اخذ کند. متقاضی تحصیل در دوره دکترای دانشگاه های دانمارک به منظور کسب مهارت لازم زبانی برای تحصیل در دانشگاه، باید ابتدا در دوره های زبانی شرکت کنند و در آزمون زبان نمره لازم را کسب نمایند. لازم به ذکر است که متقاضی می تواند به جای شرکت در آزمون زبان، در مصاحبه ای که به صورت آن لاین و از طریق اسکایپ انجام می شود، شرکت کند و نمره لازم برای اخذ پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه دانمارک را کسب کند.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اسپانیا بدون مدرک زبان

کشور زیبای اسپانیا از جمله کشورهایی است که دارای دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی معتبری است. دانشگاه های این کشور از رتبه و رنکینگ های جهانی بالایی برخوردار هستند. از دیگر امتیازهای دانشگاه های اسپانیا این است که متقاضیان تحصیل در این کشور می توانند بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل در دانشگاه بپردازند. زبان تدریس در دانشگاه های اسپانیا زبان انگلیسی است. البته در برخی رشته ها درس ها به زبان اسپانیایی نیز تدریس می شوند.
متقاضیانی که فاقد مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی هستند، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. این افراد می توانند در دوره های آمادگی آموزش زبان انگلیسی و یا اسپانیایی شرکت کنند و پس از کسب نمره لازم به تحصیل در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف و از جمله مقطع دکترا بپردازند.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های آلمان بدون مدرک زبان

زبان تدریس در دانشگاه های کشور آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی است. بیشتر رشته های دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی و تعداد معدودی به زبان انگلیسی می باشند. متقاضیان تحصیل در آلمان در مقاطع و رشته های مختلف دانشگاه های این کشور باید دارای مدرک زبان آلمانی سطح B1 باشند. دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ و مدرک تافل با نمره ۸۵ دارند. در صورتی که متقاضی مقطع تحصیلی دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشد و یا دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی باشد و یا در کشور انگلیسی زبان به دنیا آمده باشد؛ نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد.

تحصیل دکترا دانشگاه های آلمان بدون مدرک زبان
تحصیل دکترا دانشگاه های آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه استرالیا بدون مدرک زبان

کشور استرالیا از جمله کشورهایی است که فرصت تحصیل را برای دانشجویان مقطع دکترا بدون ارائه مدرک زبان فراهم کرده است. دانشگاه های این کشور به منظور پذیرش دانشجو بدون مدرک زبان شرایطی دارند. برخی از دانشگاه های کشور استرالیا بدون ارائه مدرک زبان تافل و آیلتس دانشجویان را پذیرش می کنند. دانشگاه های زیر از جمله دانشگاه های کشور استرالیا می باشد که متقاضیان می توانند بدون ارائه مدرک زبان در آن ها به تحصیل بپردازند:

  • دانشگاه کوئیزلند
  • دانشگاه نیوساوت ولز
  • دانشگاه استرالیای جنوبی
  • دانشگاه تکنولوژی Swinburne
  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه کوئیزلند جنوبی
  • دانشگاه بوند

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه کوئیزلند استرالیا بدون مدرک زبان

به منظور پذیرش در دانشگاه کوئیزلند، در صورتی که دانشجو قصد تحصیل در استرالیا در رشته تمام وقت این دانشگاه را دارد، باید یا تجربه کار در محیط کاری به زبان انگلیسی به مدت ۵ سال داشته باشد و یا آشنایی هرچند اندک با زبان انگلیسی داشته باشد. در صورتی که متقاضی این دو شرط را رعایت کند، می تواند بدون ارائه مدرک زبان در این دانشگاه در مقطع دکترا به تحصیل بپردازد.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه استرالیای جنوبی بدون مدرک زبان

دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه بوند برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند، فرصت جدیدی فراهم کرده اند. این دانشگاه به جای ارائه مدرک زبان برای دانشجویان آزمون CAE و PTE برگزار می کند.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در دانشگاه های کانادا یک فرصت بزرگ برای هر دانشجویی محسوب می شود. این فرصت بزرگ زمانی به یک فرصت بی نظیر تبدیل می شود که به منظور تحصیل در این دانشگاه متقاضی نیاز به ارائه مدرک زبان نداشته باشد. برخی از دانشگاه های کانادا بدون نیاز به ارائه مدرک زبان اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.قانون حاکم بر پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در برخی از دانشگاه های کشور کانادا این است که دانشجو در مقاطع تحصیلی پیشین به زبان انگلیسی تحصیل کرده است و بر همین اساس با زبان انگلیسی آشنایی دارد و ارائه مدرک زبان برای پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه های این کشور الزامی نمی باشد. برخی از این دانشگاه ها که اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکترا بدون مدرک زبان می کنند، عبارت است از:

  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه وینی پینگ
  • دانشگاه بروکدانشگاه رجینا
  • دانشگاه کنکوردی
  • دانشگاه یادبود

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های انگلستان بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در مقطع تحصیلی دکترا دانشگاه های انگلستان نیازمند ارائه مدرک زبان(آیلتس ۷) می باشند. اگر متقاضی فاقد این مدرک مهارت زبان باشد، قبل از شروع دوره تحصیلی دکترا باید در دوره آمادگی زبان (Pre PHD) شرکت کند. شرکت در این دوره آمادگی زبان انگلیسی به ارتقا سطح زبان متقاضی کمک می کند. متقاضیان برای شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه های انگلستان باید ویزای توریستی دریافت کنند.به منظور اخذ ویزای توریستی انگلستان، متقاضی باید ثابت کند که پس از گذراندن این دوره آمادگی زبان به کشور خود بازمی گردد. پس از این که متقاضی به کشور خود برگشت باید برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست دهد. از آن جا که متقاضی دوره آمادگی زبان انگلیسی خود را در کشور انگلستان گذرانده و نمره لازم را کسب کرده است، احتمال پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی این متقاضی بسیار بالا خواهد بود. البته متقاضی می تواند در دوره های آمادگی زبان که به صورت آکادمیک در کشور متقاضی برگزار می شود نیز شرکت کند تا واجد شرایط پذیرش دانشگاه های انگلستان شود، اما در این روش احتمال پذیرش از دانشگاه های انگلستان کمتر خواهد بود.

تحصیل دکترا دانشگاه های انگلستان بدون مدرک زبان
تحصیل دکترا دانشگاه های انگلستان بدون مدرک زبان

دوره های Pathway دانشگاه های انگلستان بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در دوره دکترای دانشگاه های کشور انگلستان بدون مدرک زبان می توانند در دوره های Pathway شرکت کنند که در دانشگاه ها و کالج های انگلستان برگزار می شود. این دوره ها در واقع به معنای راه ورود به مقاطع و رشته های مختلف دانشگاه است. اگر متقاضی ورود به مقاطع مختلف تحصیلی، به طور مثال در مقطع دکترا نیاز به بالا بردن نمره یک درس و یا نمره زبان خود داشته باشد؛ می تواند در برنامه Pathway Pre Doc شرکت کند و نمره زبان و یا درس مورد نظر خود را افزایش دهد. متقاضی با شرکت در این برنامه می تواند بدون ارائه مدرک مهارت زبان، مهارت زبان خود را بالا ببرد و پذیرش این دانشگاه را دریافت کند.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های نروژ بدون مدرک زبان

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور نروژ را دارند، باید برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور مدرک زبان ارائه دهند. در واقع تحصیل در دانشگاه های نروژ بدون ارائه مدرک مهارت زبان امکان پذیر نیست، اما جای هیچ گونه نگرانی نیست. اگر متقاضی تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه نروژ فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا نروژی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی و یا نروژی شرکت کند. پس از گذراندن این دوره آمادگی زبان و شرکت در آزمون زبان و کسب نمره لازم، متقاضی می تواند تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه نروژ را شروع کند.دوره های آمادگی آموزش زبان در دانشگاه ها و کالج های زبان نروژ برگزار می شود. به متقاضیانی که در این دوره های آمادگی زبان شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند، مدرک زبان اعطا می شود که با ارائه این مدرک مهارت زبان، متقاضی می تواند در مقطع تحصیلی مورد نظر در دانشگاه به تحصیل بپردازد.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های فرانسه بدون مدرک زبان

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دارند، باید بدانند که رشته های تحصیلی دانشگاهی فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می شود. متقاضی تحصیل در دانشگاه های فرانسه باید تا حدودی به زبان فرانسوی آشنا باشد. برخی از دانشگاه های فرانسه نیاز به مدرک مهارت زبان فرانسوی B2 و یا C1 دارند. البته در صورتی که متقاضی آشنایی جزئی به زبان فرانسوی داشته باشد و قصد بالا بردن سطح زبان خود را داشته باشد، می تواند در دوره های آموزشی فراگیری زبان فرانسه در دانشگاه استراسبورگ شرکت کند و مهارت خود را افزایش دهد.متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان فرانسه هستند و قصد تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های فرانسه را دارند، جای نگرانی وجود ندارد. این افراد می توانند در کورس های زبان یک ساله فرانسه شرکت کنند و پس از گذراندن این کورس ها و کسب نمره لازم، تحصیل خود در دانشگاه های فرانسه را شروع کند. دانشگاه های فرانسه دو بار در هر سال اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های سوئیس بدون مدرک زبان

زبان رسمی کشور سوئیس ۳ زبان رسمی ( فرانسوی. آلمانی و ایتالیایی) است. زبان تدریس در دانشگاه های این کشور بر اساس نوع رشته و مقطع تحصیلی به یکی از این زبان ها می باشد. البته برخی رشته های دانشگاهی این کشور به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سوئیس در صورتی که فاقد مدرک مهارت زبانی در هر یک از ۳ زبان رسمی کشور سوئیس باشند، باید در آزمون زبان دانشگاه مورد نظر شرکت کنند. دانشگاه پس از بررسی نتیجه آزمون، کافی یا ناکافی بودن سطح زبان متقاضی برای شرکت در دوره تحصیلی مورد نظر را اعلام می کند. در کل مدارک مهارت زبان مورد پذیرش دانشگاه های سوئیس عبارت است از:

  • مدرک مهارت زبان فرانسوی DELF و DALF
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی TOFEL و IELTS
  • مدرک مهارت زبان آلمانی DSH و OSD و TELC و TESTDAF
تحصیل دکترا دانشگاه های سوئیس بدون مدرک زبان
تحصیل دکترا دانشگاه های سوئیس بدون مدرک زبان

برخی از دانشگاه های کشور سوئیس به زبان انگلیسی تدریس می کنند. متقاضیان تحصیل در این کشور در صورتی می توانند در دوره های تحصیلی دانشگاه های سوئیس بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل بپردازند که حداقل نمره آیلتس ۵ را داشته باشند. این پذیرش با شرط حداقل نمره آیلتس در دانشگاه های سوئیس پذیرش مشروط نامیده می شود. بر اساس این نوع پذیرش، متقاضی می تواند وارد دانشگاه مورد نظر شود؛ اما دوره تحصیلی خود را شروع نمی کند. در واقع متقاضی پس از گذراندن یک یا دو ترم پیش نیاز آمادگی زبان و کسب نمره لازم می تواند تحصیل خود در دانشگاه را آغاز کند.

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های زبان آلمانی کشور سوئیس را دارند و مهارت کافی به زبان آلمانی ندارند، می توانند دوره های آمادگی زبان آلمانی را در کشورهای ارزان بگذرانند و پس از کسب مهارت زبانی لازم برای شروع دوره تحصیلی دانشگاهی مورد نظر خود وارد کشور سوئیس شوند. دانشگاه باسل. دانشگاه برن، دانشگاه زوریخ و دانشگاه سنت گالن سوئیس به زبان آلمانی تدریس می کنند.متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های زبان فرانسه کشور سوئیس را دارند و به زبان فرانسوی مهارت کافی ندارند؛ می توانند در کورس ها و دوره های آمادگی زبان فرانسه شرکت کنند که در کالج های کشور فرانسه برگزار می شود. این متقاضیان پس از گذراندن این دوره های زبان فرانسه می توانند از دانشگاه های فرانسوی زبان سوئیس پذیرش بگیرند و تحصیل خود در دانشگاه های سوئیس را شروع کنند. دانشگاه لوزان، دانشگاه ژنو، دانشگاه نیوشاتل و دانشگاه فریبورگ از جمله دانشگاه های سوئیس می باشند که به زبان فرانسوی تدریس می کنند.دانشگاه لوگانو تنها دانشگاهی در کشور سوئیس است که به زبان ایتالیایی تدریس می کند.برای برخی از رشته های دانشگاهی در کشور سوئیس، متقاضیان نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس نمی باشند. در واقع خود این دانشگاه ها آزمون زبان را برگزار می کنند.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های ایتالیا بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا باید بدانند که یکی از شرایط مهم اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور ایتالیا در مقاطع مختلف تحصیلی و از جمله مقطع دکترا این است که متقاضی مدرک مهارت زبان انگلیسی یا ایتالیایی را ارائه دهد. در واقع روند پذیرش در دانشگاه های کشور ایتالیا صرفا با ارائه مدرک مهارت زبان امکان پذیر است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، باید مدرک مهارت زبان انگلیسی تافل یا آیلتس را ارائه دهند. در صورتی که متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیایی زبان این کشور را دارد، ارائه مدرک مهارت زبان ایتالیایی CELI و یا CILS ضروری می باشد.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های فنلاند

مقطع دکترا در کشور فنلاند در حدود ۴ سال است. دانشجویان به منظور پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه های فنلاند نیازمند ارائه رزومه علمی قوی و مقاله های علمی تحقیقی می باشند. دانشجویان باید قبل از اقدام برای اخذ پذیرش در دوره دکترا دانشگاه های فنلاند، ناظر و سوپروایزر علمی را در این دانشگاه پیدا کنند. دانشجویان بین المللی نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای برای تحصیل در دوره دکترای دانشگاه های سوئد ندارند. دانشجویان برای پذیرش نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس ۷ برای پذیرش در دوره دکترای این کشور می باشند و متاسفانه تحصیل دکترا در فنلاند بدون ارائه مدرک زبان امکان پذیر نمی باشد.

سوالات متداول در مورد تحصیل دکترا در دانشگاه های اروپا بدون مدرک زبان

1- مهم ترین تفاوت پذیرش دکترا در دانشگاه های اروپا و آمریکا چیست؟

متقاضی تحصیل در مقطع دکترای برخی از دانشگاه های اروپا در بدو ورود به دانشگاه باید کار پروژه پایان نامه تحقیقی علمی خود را شروع کند. در مقطع دکترای دانشگاه های آمریکا متقاضی می تواند قبل از شروع کار پروژه پایان نامه تحقیقی خود به مدت دو تا سه سال در سمینارها و کارگروه های علمی شرکت کند تا زمینه لازم برای شروع کار پروژه تحقیقی را فراهم کند. هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی به نسبت کشور آمریکا پایین تر است. دوره تحصیلی دکترای بیشتر دانشگاه های اروپا بین ۳ تا ۴ سال است. دکترای دانشگاه های آمریکا ۶ سال وکانادا بین ۴ تا ۶ سال طول می کشد.

2- اگر متقاضی در کشورهای انگلیسی زبان به دنیا آمده باشد و زبان مادری وی انگلیسی باشد، آیا به مدرک زبان برای پذیرش دوره دکترای بدون مدرک زبان دانشگاه اروپا نیاز دارد؟

به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی ندارد. اما ارائه گواهی تائید مهارت زبان انگلیسی الزامی است.

3- در چه شرایطی متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های اروپا را دارند، نیاز به ارائه مدرک زبان دارند؟

در صورتی که متقاضی مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه های کشورهای اروپایی و به زبان انگلیسی گذرانده باشد، و در صورتی که زبان تدریس آن دانشگاه انگلیسی باشد؛ نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد. اما اگر زبان تدریس در این دانشگاه زبانی غیر از انگلیسی باشد، متقاضی باید در دوره های آمادگی زبان شرکت کند که به طور معمول در آن دانشگاه برگزار می شود و پس از گذراندن دوره آمادگی زبان و کسب نمره لازم در آن دانشگاه مشغول به تحصیل شود.

4- شرط پذیرش در همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کشور اتریش چیست؟

باید مدرک مهارت زبان آلمانی را ارائه دهند. در صورتی که دانشجویی فاقد مدرک مهارت زبان آلمانی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان آلمانی شرکت کند که در کالج های آموزش زبان آلمانی این کشور ارائه می شود. دانشجویان با ارائه معرفی نامه از دانشگاه می توانند در این دوره های آمادگی زبان شرکت کنند و در مدت یک سال مدرک مهارت زبان آلمانی را دریافت و تحصیل در دانشگاه را آغاز کنند.

5- دانشجویان دوره تحصیلی دکترا در سوئد از چه امتیازهایی برخوردار می شوند؟

این دانشجویان ماهانه در حدود ۲۲۰۰۰ کرون( ۱۰ میلیون تومان) از دانشگاه حقوق دریافت می کنند. علاوه بر این، دانشجویان دکترا می توانند اقامت دائم سوئد را نیز اخذ کنند.

6- شرایط تحصیل متقاضیان در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه های آلمان چیست؟

متقاضی باید دارای مدرک زبان آلمانی سطح B1 باشد. دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ و مدرک تافل با نمره ۸۵ دارند. در صورتی که متقاضی مقطع تحصیلی دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشد و یا دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی باشد و یا در کشور انگلیسی زبان به دنیا آمده باشد؛ نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد.

7- مهم ترین شرایط برای پذیرش در دانشگاه کوئیزلند استرالیا بدون ارائه مدرک زبان چیست؟

در صورتی که دانشجو قصد تحصیل در رشته تمام وقت این دانشگاه را دارد، باید یا تجربه کار در محیط کاری به زبان انگلیسی به مدت ۵ سال داشته باشد و یا آشنایی هرچند اندک با زبان انگلیسی داشته باشد. می تواند بدون ارائه مدرک زبان در این دانشگاه در مقطع دکترا به تحصیل بپردازد.

8- شرکت در دوره های Pathway در چه کشوری و برای چه دانشجویانی می باشد؟

متقاضیان تحصیل در دوره دکترای دانشگاه های کشور انگلستان بدون مدرک زبان می توانند در دوره های Pathway شرکت کنند که در دانشگاه ها و کالج های انگلستان برگزار می شود. این دوره ها در واقع به معنای راه ورود به مقاطع و رشته های مختلف دانشگاه است. اگر متقاضی ورود به مقاطع مختلف تحصیلی، به طور مثال در مقطع دکترا نیاز به بالا بردن نمره یک درس و یا نمره زبان خود داشته باشد؛ می تواند در برنامه Pathway Pre Doc شرکت کند و نمره زبان و یا درس مورد نظر خود را افزایش دهد. متقاضی با شرکت در این برنامه می تواند بدون ارائه مدرک مهارت زبان، مهارت زبان خود را بالا ببرد و پذیرش این دانشگاه را دریافت کند.

9- پذیرش مشروط دانشگاه های سوئیس چگونه است؟

متقاضیان تحصیل در کشور سوئیس در صورتی می توانند در دوره های تحصیلی دانشگاه های سوئیس بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل بپردازند که حداقل نمره آیلتس ۵ را داشته باشند. این پذیرش با شرط حداقل نمره آیلتس در دانشگاه های سوئیس پذیرش مشروط نامیده می شود. بر اساس این نوع پذیرش، متقاضی می تواند وارد دانشگاه مورد نظر شود؛ اما دوره تحصیلی خود را شروع نمی کند. در واقع متقاضی پس از گذراندن یک یا دو ترم پیش نیاز آمادگی زبان و کسب نمره لازم می تواند تحصیل خود در دانشگاه را آغاز کند.

10- شرایط متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های زبان فرانسه کشور سوئیس را دارند و به زبان فرانسوی مهارت کافی ندارند، چیست؟

این افراد می توانند در کورس ها و دوره های آمادگی زبان فرانسه شرکت کنند که در کالج های کشور فرانسه برگزار می شود و پس از گذراندن این دوره های زبان فرانسه می توانند از دانشگاه های فرانسوی زبان سوئیس پذیرش بگیرند و تحصیل خود در دانشگاه های سوئیس را شروع کنند.

11- شرایط تحصیل در مقطع دکترا در کشور فنلاند چیست و آیا تحصیل دکترا در این کشور بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

دانشجویان به منظور پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه های فنلاند نیازمند ارائه رزومه علمی قوی و مقاله های علمی تحقیقی می باشند. دانشجویان باید قبل از اقدام برای اخذ پذیرش در دوره دکترا دانشگاه های فنلاند، ناظر و سوپروایزر علمی را در این دانشگاه پیدا کنند. دانشجویان بین المللی نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای برای تحصیل در دوره دکترای دانشگاه های سوئد ندارند. دانشجویان برای پذیرش نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس ۷ برای پذیرش در دوره دکترای این کشور می باشند و متاسفانه تحصیل دکترا در فنلاند بدون ارائه مدرک زبان امکان پذیر نمی باشد.

مقالات مرتبط

4 پاسخ

    1. سلام روزتون بخیر
      از طریق دوره های زبان سوئد می توانید وارد کشور سوئد شوید و پس از اتمام دوره زبان خود برای کورس اصلی اقدام نمایید.

  1. با سلام و درود
    31 سال سن دارم، کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علوم و تحقیقات با معدل نزدیک ب16 گرافیک و طراحی بادست آزاد کار کردم،
    مولف 2کتاب در زمینه معماری و یک مقاله بین المللی
    وچندین ساله ساز ویولون مینوازم
    درحال گذراندن کلاس های زبان انگلیسی ایلتس بودم ک بدلیل مسائلی کنسل شد. و فاقد مدرک زبان هستم،
    حال با توجه ی رزومه تحصیلی ک خدمت شما اعلام شد،
    آیا میتونم بورسیه دکتری معماری اروپا یا استرالیا را بگیرم؟
    و سوال بعد اگر جواب بله هست، تا چند سالگی این فرصت را دارم؟
    هزینه موسسه شما چقدر می شود؟

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه بتوانید مدرک زبان خود را دریافت نمایید، می توانید برای تحصیل دکترا در اروپا اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده