تحصیل در فرانسه 2019

تحصیل در فرانسه 2019

فرانسه از نظر فرهنگی یکی از غنی ترین کشور های جهان است، که سالانه مقصد هزاران دانشجو متقاضی تحصیل می باشد. چنانچه رویای تحصیل در فرانسه 2019 را دارید، ممکن است در رابطه با روند ارسال تقاضا برای دانشگاه های فرانسه کنجکاو باشید، در همین راستا مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این مقاله اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

شرایط تحصیل در فرانسه 2019

جاذبه های دوست داشتنی و بسیار پیچیده کشور فرانسه، بالغ بر 300000 دانشجوی بین المللی را از کشور های اروپایی و غیر اروپایی هر ساله به خود جذب می کند. یکی از دلایل جمعیت رو به رشد کشور فرانسه آن است که دانشگاه های فرانسه هزینه شهریه بسیار پایین تری در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی دارند. شرایط آمادگی جهت ارسال تقاضا:

  • برای بعضی از دانشگاه ها، می توانید به طور مستقیم تقاضانامه خود را به وبگاه دانشگاه ارسال نمایید.
  • الزامات ورود را به دقت مطالعه فرمایید: آزمون های استاندارد مانند GRE، GMAT و یا LSAT آزمون هایی هستند که برای پذیرش در بیشتر دوره های لیسانس و فوق لیسانس مورد نیاز می باشند.
  • حداقل برای 3 موسسه تقاضا ارسال نمایید تا شانس خود را جهت پذیرش در یکی از موسسات بالا ببرید.
  • دانشجویان غیر اروپایی نیازمند گذراندن پذیرش اولیه میباشند (DAP). جهت دریافت سرویس DAP در سفارت کشور خود اقدام فرمایید.

بیشتر دوره های دانشگاه های فرانسه به زبان فرانسوی تدریس می گردند، اما می توانید بعضی از برنامه ها را به زبان انگلیسی بخصوص برای دوره فوق لیسانس و دکترا بگذرانید. امتحانات زبان زیر که مبنی بر تسلط متقاضی به زبان می باشند، توسط تمامی دانشگاه های کشور فرانسه پذیرفته شده هستند:

  • برای زبان فرانسوی: DELF,DALF,TCF

ارسال تقاضانامه برای دانشگاه های فرانسوی دو بار در سال امکان پذیر می باشد. پذیرش ترم پاییز در یکم فوریه و یکم آپریل (در بعضی موارد، پس از این تاریخ نیز در صورت امکان، پذیرش صورت می گیرد.) پذیرش ترم بهاره از 15 سپتامبر و پس از این تاریخ در صورت امکان پذیرش صورت می گیرد.

  • تقاضانامه برای گواهی پست مدرک کارشناسی: از 22 ژانویه تا 13 مارچ
  • تقاضانامه TCF در زمان روند DAP: از نوامبر تا 22 ژانویه

تمامی موسسات به دانشجویان در رابطه با پذیرش در دانشگاه در فواصل بین 12 جون الی 15 سپتامبر برای شروع ترم در ماه اکتبر اطلاع رسانی می کنند. بنابراین، تنها 1 ماه فرصت دارید تا تمامی قراردادهای محل اقامت خود در فرانسه را تهیه فرمایید. چنانچه از کشور های اروپایی و یا کشور های منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس نمی باشید، ملزم به دریافت ویزای دانشجویی هستید.

چناچه قصد تحصیل برای بیش از 6 ماه در فرانسه دارید، ملزم به دریافت اخذ اقامت در فرانسه می باشید. همچنین میبایست تمکن مالی خود را در زمان اقامت در فرانسه اثبات نمایید. چنانچه از کشوری اروپایی هستید، قادر خواهید بود تا از کارت بیمه سلامت اروپایی خود استفاده نمایید. و در صورتی که از کشوری اروپایی نیستید، می توانید از بیمه سلامت کشور فرانسه بهره ببرید.

تحصیل دکترا در فرانسه 2019

در علوم طبیعی و تکنولوژی، نیازمند دانش زبان فرانسه جهت تحصیل در مقطع دکترا نمی باشید. تمامی مکالمات تحقیقاتی با سرپرستان به زبان انگلیسی صورت می گیرد. دانشجویان مقطع دکترا می توانند در زمان اقامت خود در فرانسه در کلاس های زبان فرانسه شرکت کنند، اما ارائه پایان نامه تنها به زبان انگلیسی میسر می باشد و تنها چکیده مقاله است که می بایست به زبان فرانسوی ترجمه گردد.

تحصیل دکترا در فرانسه 2019

در علوم اجتماعی و انسانی، سطحی از تسلط به زبان فرانسه نیاز است ( معمولا سطح B1 , B2). برای تجارت، بازاریابی، علوم سیاسی، ارتباطات و قانون، نیاز است تا پایان نامه خود را به زبان انگلیسی بنویسید که البته این مساله به موسسه ای که در آن تحصیل میکنید نیز بستگی دارد.

اخذ مدرک دکترا چقدر زمان می برد؟ در فرانسه، 3 الی 6 سال زمان می برد تا مدرک دکترا اخذ گردد که البته این مساله به رشته تحصیلی بستگی دارد. در علوم طبیعی و تکنولوژی (ریاضیات، فیزیک، شیمی، بیولوژی، مهندسی و غیره)، 3 سال زمان میبرد و تا 4 سال نیز ممکن است به طول بی انجامد. در رشته علوم اجتماعی و انسانی اخذ مدرک دکترا (حقوق، مدیریت، جامعه شناسی، تاریخ و غیره) 4 الی 5 سال به طول می انجامد.

در خلال 3 سال اول، ثبت نام مجدد در هر سال آکادمیک صورت می گیرد. بعد از آن، لازم است تا دانشجویان فایلی مبنی بر اطمینان یابی تیم کمکی پایان نامه از پایان به موقع پروژه ارسال کنند. چه زمانی می توان جهت ثبت نام اقدام نمود؟ شروع دوره دکترا در ماه ژانویه می باشد و مهلت ارسال تقاضانامه از ماه آپریل تا مِی برای شروع سال تحصیلی در ماه سپتامبر همان سال می باشد. در این باب بهتر آن است که در پرتال سایت ثبت نام نمایید و منتظر پیام ما باشید تا فرصت ها را از دست ندهید.

آغاز و پایان سال تحصیلی چه زمانی می باشد؟ سال تحصیلی در ماه سپتامبر شروع می شود و تا آگوست ادامه دارد. کلاسها از سپتامبر تا جون تشکیل می گردند. در خلال تعطیلات تابستان، فعالیت کمتر شده و بیشتر دانشکده ها تعطیل می باشد. با این وجود، در مقطع دکترا، مخصوصا اگر کمک هزینه دانشجویی دریافت می کنید، جدول زمانی تحصیلی برای شما متفاوت است. عموما، شما حق گذراندن 5 هفته تعطیلات در سال تحصیلی خواهید داشت.

الزامات پذیرش در مقطع دکترا چیست؟ هر دانشکده و سرپرست پایان نامه الزامات پذیرش خاص خود را دارد. نیاز اصلی توانایی شما در تکمیل تحقیقات است. دانشجویان در مقطع دکترا نیازمند شرکت در کلاس های متعدد نیستند. متقاضیان میبایست به شخصه بر روی موضوع خود کار کنند. در خلال تکمیل پایان نامه، یافتن اطلاعات مورد نیاز و پیاده سازی پیش نویس ها لازم است. چنانچه از پیش، موارد لازم را یادداشت نموده اید، بهتر آن است که در کنفرانس های مربوطه ارائه گردد. فراموش نکنید که پایان نامه خود را در CV خود ذکر کنید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه 2019

در ابتدا شما باید یک تقاضانامه پر کنید برای دانشگاهی که می خواهید بروید. از آنجایی که گرفتن تقاضانامه دشوار نیست, می توانید تقاضانامه مناسب را از روی وب سایت دانشگاهی که دوست دارید بروید, پیدا کنید. شما نیاز دارید تا این تقاضانامه را دانلود کرده و پرینت کنید و همراه با اسناد و مدارک دیگری که مورد نیاز است برای پذیرش دانشگاه, ایمیل کنید. نسخه رونوشت بایستی از تمامی موسساتی که قبلا در آنها حضور داشته اید, تهیه شود.

این رونوشت ها شامل مدارک دبیرستان و هر مقطع تحصیلی مدرسه ای یا حتی دانشگاهی گذشته می باشد. شما همچنین می بایست یک کپی از پاسپورتتان و یک عکس با ابعاد پاسپورتی نیز تهیه بفرمایید. برخی دانشگاه ها ملزم می بیینند که شما چندین مقاله هم نوشته باشید. اگر که این بخشی از پروسه تقاضانامه ای شماست مطمئن شوید که مقاله ای که می نویسید بهترین ارائه از توانایی های شماست چرا که این دقیقا همان قسمت نقد کننده شما برای پذیرش یا رد در دانشگاه می باشد.

شما مجبورید تا مقاله ای با موضوع متفاوت داشته باشید اگر چه همیشه باید کار تحقیقات را انجام دهید. مقاله شما باید حقیقت داشته باشد و ثابت کند که بسیار خوب و بر اساس اطلاعات نوشته شده است. این میتواند بهترین راه برای ورود شما به کالج مورد نظرتان باشد.

شما همچنین می بایست گواهی مهارت زبان انگلیسی تان را نیز در اختیار بگذارید. این گواهی را می توانید از طریق امتحان تافل بدست آورید.برای پیشبرد مراحل ثبت نامتان در دانشگاه باید بتوانید به خوبی از پس این امتحان بر آیید. جواب این آزمون به همراه تقاضانامه باید تقدیم شود. به خاطر داشته باشید که برای دادن این امتحان باید هزینه پرداخت کنید.

زمانیکه برای یک دانشگاه فرانسوی تقاضای پذیرش می کنید, یک فتوکپی از گواهی تولد یا همان شناسنامه و همچنین یک ترجمه معتبر و نشاندهنده محل تولد والدین شما مورد نیازست. این چیزیست که همه دانشجویان بین المللی ملزم به داشتنش هستند فارغ از اینکه از کدام کشورند.

کسانیکه برای دانشگاه های فرانسه درخواست می دهند و در اروپا هم زندگی می کنند , ممکن است بعضی دانشگاهها از این متقاضیان بخواهند تا مراحل بیشتری را جهت اخذ پذیرش طی و تکمیل نمایند. بسیار مهم و ضروریست که تمامی مراحل خواسته شده از شما توسط دانشگاه مد نظرتان را به دقت و مرحله به مرحله دنبال کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات لازم برای پذیرش را در اختیارشان گذاشته اید.

همچنین باید مدارک محکم و قانع کننده ای مبنی بر استطاعت مالی کافی جهت ساپورت تمامی مخارج دانشگاهی خود حین تحصیل ارائه دهید. آنها میخواهند مطمئن شوند که شما همزمان می توانید تحصیل کنید و در عین حال زندگی راحت و مناسبی نیز داشته باشید. چرا که ارزشی ندارد که به یک کشور بیایید و به خاطر کمبود پول نتوانید آنجا بمانید و مجبور به ترک آن کشور شوید. در حالیکه شما خود را آماده کرده اید,  مسافت زیادی را آمده اید و میخواهید مدرکی را که دوست دارید بگیرید.

زمانیکه شما دارید برای دانشگاهی تقاضا میدهید اول از همه مطمئن شوید که تمامی موارد و شرایط بالا را آماده کرده اید و موجود دارید تا تحویل دهید. این مسئله باعث می شود تا تمامی مراحل تقاضا و اخذ پذیرش شما راحت تر و سریع تر انجام گیرد.وقتی شما تقاضا نامه را کامل کردید, تمامی اسناد و مدارک باید به نهاد مناسب و مقتضی سپرده شود. و اگر که تمامی مدارک لازم را ندارید ممکن است در روند پذیرش شما تاخیر ایجاد شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی فرانسه 2019

اگر علاقه مندید در فرانسه تحصیل کنید, مهم است که بدانید چه مدارکی برای گرفتن چنین ویزایی نیاز دارید. دولت فرانسه بسته به اقامت و شهروندی شما موارد و قوانینی را وضع می کند. شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان سوئیس , نروژ, ایسلند و لیختنشتاین به ویزای فرانسه جهت تحصیل نیاز ندارند.

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا: باید ویزا یی بگیرند که شامل مجوز اقامت باشد. این ویزا یکسال اعتبار دارد و اگر لازم شد می تواند بعدا تمدید شود. برای گرفتن چنین ویزایی شما بایستی فرم درخواست را کامل کنید و نیز, عکس های پاسپورتی, گواهی صلاحیت, مدرک پلیس مبنی بر عدم سوء پیشینه, مدرک زبان فرانسه و مدرک تمکن مالی کافی را به اداره مهاجرت و ائتلاف فرانسه تحویل دهید. به محض ورود به فرانسه باید به OFII بروید شاید نیاز باشد که آزمایش پزشکی بدهید.

اگر اهل کشوری از منطقه اقتصادی اروپا EEA هستید و دارنده کارت بیمه سلامت اروپایید EHIC پس نیازی ندارید که بیمه سلامت بگیرید. شما قادر خواهید بود که از خدمات پزشکی با تعرفه یکسان همچون یک شهروند بومی برخوردار شوید. اگر شما اهل کشوری خارج از EEA هستید برای اقامت در فرانسه نیاز دارید که بیمه سلامت را خریداری کنید و هزینه ای حدود 50-20 یورو ماهیانه بسته به نوع پوشش خدمات خواهد داشت.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی فرانسه 2019

دانشجویان بین المللی باید ثابت کنند که از لحاظ مالی می توانند هزینه های تحصیل خود را تامین کنند. شما باید سالیانه حدود 7.400 یورو داشته باشید تا بتوانید اثبات کنید که بدون کار کردن استطاعت مالی دارید.به هر حال دانشجویان بین المللی مجازند تا حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند بنا بر این در این صورت این شانس و فرصت را دارند که پول بیشتری به دست بیاورند.

بورسیه های تحصیلی فرانسه 2019

فرانسه یکی از محبوب ترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی می باشد. با این حال، هزینه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه همیشه مقرون به صرفه نیست. با این که شهریه سالیانه در دانشگاه های دولتی بین 200 تا 600 یورو است، اما می تواند در دانشگاه های خصوصی به 10000 یورو برسد. هزینه های زندگی در حدود 10000 یورو در سال می باشد. خوشبختانه، تعدادی از بورسیه های فرانسه برای دانشجویان بین المللی، وجود دارد.

بورسیه ” ایفل ” توسط وزارت امور خارجه به عنوان ابزاری برای اجازه دادن به موسسات آموزش عالی فرانسه جهت جذب بهترین دانشجویان خارجی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارایه شد. دارندگان بورس تحصیلی در دوره های کارشناسی ارشد، کمک هزینه تحصیلی 1181 یورویی و دارندگان بورس تحصیلی در دوره های دکتری، کمک هزینه تحصیلی 1400 یورویی را دریافت می نمایند. علاوه بر این، این بورسیه هزینه های مختلفی از جمله سفر بازگشت، بیمه سلامت و فعالیت های فرهنگی را شامل می شود. همچنین دارندگان بورس ممکن است واجد شرایط کمک هزینه اضافی اقامت نیز باشند. این برنامه هزینه های شهریه را پوشش نمی دهد.

هر ساله، ENS یک انتخاب بین المللی را سازماندهی می کند که به حدود سی نفر از دانشجویان بین المللی خوش اتیه، چه در علوم پایه و چه در علوم انسانی، اجازه می دهد تا یک دوره دو یا سه ساله را در ENS بگذرانند. آن ها ماهیانه حدود 1000 یورو به مدت 2 سال دریافت می کنند. این مقرری هر ساله به حدود 30 دانشجوی خارجی اهدا می شود.

ENS de Lyon و شرکای آن بورس تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ممتاز برای ثبت نام در برنامه های کارشناسی ارشد در علوم ریاضی، هنر و علوم انسانی و اجتماعی (به جز استادان حرفه ای در آموزش) از طریق بورس  Ampere پیشنهاد می دهد. این بورسیه ها 1000 یورو در ماه را برای مدت 12 ماه تحت پوشش قرار می دهند و بسته به شرایط قابل تمدید می باشند.

دانشگاه Sciences Po بورس تحصیلی  Emile Boutmy را پس از تاسیس موسسه ، به منظور جذب بهترین دانشجویان بین المللی از خارج از اتحادیه اروپا که به دانشگاه درخواست داده اند و یا پیش از این به دانشگاه درخواست داده بودند، را ایجاد کرد. این بورسیه ها می توانند انواع مختلفی از 5000 تا 10000 یورو به مدت 2 سال برای تحصیلات تکمیلی یا 3000 تا 12300 یورو برای سه سال تحصیل در دوره کارشناسی باشند.

University Paris-Saclay مایل است تا دسترسی به برنامه های کارشناسی ارشد (مدرک تایید شده ملی ) را به دانشجویان بین المللی ارائه دهد، تا در تشکیلات خود به تدریس بپردازند . بورس تحصیلی 10000 یورو در سال است و حداکثر 1000 یورو برای مخارج سفر و ویزا نیز اعطا می شود. موسسه فن آوری گرنوبل از یک برنامه بورسیه برای دانشجویان بین المللی که مایل به دنبال کردن یک برنامه آموزشی بین المللی در گرنوبل فرانسه هستند، حمایت می کند. این کمک به میزان 5000 یورو در هر ترم می باشد.

بورس INSEAD محدود می باشد و رقابت قابل توجهی برای دست یابی به این بورسیه وجود دارد. این بورسیه ها تحت معیارهای مختلفی قرار  دارد و به دو مقوله اصلی تقسیم می شود: نیاز محور و عدم نیاز محور (براساس شایستگی، ملیت، جنسیت، سابقه حرفه ای، توانایی های رهبری، حوزه تحصیلات قبلی و غیره). ارزش این بورسیه از 5000 تا 25000 دلار می باشد.

HEC Paris بورس تحصیلی سخاوتمندانه ای را به دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف و در زمینه های مختلف ارائه می دهد. بورس تحصیلی HEC در بخش های مختلف قرار می گیرد : بر اساس شایستگی، براساس نیاز یا براساس معیارهای خاص. مقدار بورس از 6000 تا 24000 یورو متغیر است. در خصوص مهاجرت تحصیلی به فرانسه می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده