تحصیل در ایتالیا 2019

تحصیل در ایتالیا 2019

در طول دهه های گذشته تحصیل در خارج از کشور به یکی از مهمترین دلایل مهاجرت تبدیل شده است. یکی از مهمترین عوامل برای انتخاب مکان تحصیل، هزینه تحصیل در آن کشور است، که در این بین می تواند ایتالیا گزینه مناسبی باشد. یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا اعطای کمک هزینه تحصیلی توسط دولت یا بعضی از دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی در این کشور است. در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا 2019 می پردازند.

شرایط تحصیل در ایتالیا 2019

سیستم دانشگاهی جهت تحصیل در ایتالیا بسیار تخصصی و رقابتی است. در ایتالیا 42 دانشگاه دولتی، 6 دانشگاه خصوصی، 3 دانشکده فنی و 12 دانشگاه تخصصی وجود دارد. در هنگام سپری کردن تحصیلات در ایتالیا، دانشجو از فضای منحصر به فرد برخوردار بوده و به وی امکان دسترسی به بسیاری از امکانات شایسته زندگی داده می شود، امکاناتی از جمله هنر، موسیقی. تحصیلات در ایتالیا به شدت تخصصی بوده که دانشجو را به سوی یک تخصص ویژه سوق می دهد و شما می بایست دارای پیشینه تحصیلی مورد نیاز باشید تا اهداف خود را پیش ببرید.

کالج ها و دانشگاه های ایتالیا تحت تاثیر فرهنگ و هنر انسانی هستند. به عنوان مثال در شهر ونیز یک آکادمی هنرهای زیبا وجود دارد. دانشگاه سزاره پولینی در حوزه تخصصی موسیقی و دانشگاه پلی تکنیک باری که بیشتر روی تکنولوژی و مهارت های مهندسی فنی تمرکز دارد. به خاطر وجود تنوع بالا در دوره های ارائه شده در رشته های مختلف، دست شما برای انتخاب بسیار باز است. در ایتالیا تعداد 89 دانشگاه به همراه تعدادی دانشگاه پلی تکنیک و آکادمی وجود دارد که بخشی از آموزش عالی این کشور را تشکیل می دهند.

تعداد دوره های انگلیسی پس از طی دوره لیسانس بسیار بیشتر می شود، اما تعداد دوره های انگلیسی در تمام مقاطع در حال رشد است. در واقع، دانشگاه پلی تکنیک میلان از سال 2014 تمام دوره هایش را به انگلیسی برگزار می کند. حدود 32000 دانشجوی بین المللی در ایتالیا حضور دارند، که شامل دانشجوهای مهمان و دانشجوهای مستقل می شود.

تحصیل دکترا در ایتالیا 2019

دانشگاه‌های ایتالیا از سراسر دنیا به جذب دانشجو می‌پردازند اما متقاضیان باید تمام مدارک مورد نیاز از جمله ویزای دانشجویی و گذرنامه داشته باشند.علاوه بر این، ممکن است لازم باشد که تمام مدارک در مراکز پلیس محلی به ثبت برسد. نکته‌ی مهم درباره‌ی ویزا، اطمینان از نوع مناسب است. قبل از ورود به دانشکده‌ی انتخابی، به وب سایت دانشکده مراجعه کنید و جزییات بیشتری را در مورد نوع ویزا کسب کنید.

تحصیل دکترا در ایتالیا 2019

پروسه‌ی ثبت نام را می توان از طریق نزدیک ترین کنسولگری یا سفارت ایتالیا انجام داد. مدرک دکترا (دکترا در فلسفه) بالاترین درجه‌‌ی تحصیلات تکمیلی است که می‌توان در دانشگاه کسب کرد. افرادی که موفق به کسب دکترا می شوند می توانند به عنوان استاد در دانشگاه‌ها تدریس کنند. مدرک پی اچ دی دکترای پژوهش علمی یا دکترای مطالعاتی است که طی سه تا پنج سال انجام می‌شود. برخلاف نامش، دکترا در فلسفه(PhD) محدود به فلسفه نیست و عنوان دکترای بسیاری از رشته‌هاست. و با حرف اضافه‌ی (در) بیان می‌شود (برای مثال پی اچ دی در اقتصاد).

معمولا مدرک PhD بعد از اتمام دوره‌ی کارشناسی ارشد است. با این حال، در برخی موارد می توان بعد از کسب مدرک کارشناسی برای گرفتن مدرک دکترا اقدام کرد. ابتدا باید برای کارشناسی ارشد فلسفه ثبت نام نمود. بعد از دوره‌ ای که معمولا یک ساله است مدیر گروه تصمیم می‌گیرد که آیا دانشجو آماده‌ی گذراندن دوره‌ی دکترا هست یا نه.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا 2019

اولین ترم تحصیلات در ایتالیا معمولا در سپتامبر/اکتبر شروع می‌شود و در ژانویه/فوریه به پایان می‌رسد. ترم دوم معمولا در فوریه یا ژانویه آغاز می‌شود و تا ماه می یا اوایل ژوئن به طول می‌انجامد. دانشجویان پذیرفته شده معمولا بر اساس معدل نمرات ترم گذشته‌ی خود رتبه بندی می‌شوند. دانشگاه انتخابی خود را بررسی کنید که با حداقل چه نمره ای می توانید در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود و در مقطع مورد نظرتان تحصیل کنید. یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا این است که باید آزمون ورودی خاصی را بگذرانید مثلا برای:

  • پزشکی
  • معماری
  • مهندسی

دانشجویان کشورهایی که طبق قانون دانشگاه‌های خود بعد از 10 یا 11 سال تحصیل می‌توانند وارد دانشگاه شوند برای پذیرش باید تمام آزمون‌های لازم را به مدت دو یا یک سال بگذرانند تا اثبات کنند مانند فردی که 12 سال تحصیل کرده آمادگی دارند. به پیشنهاد دانشگاه‌های ایتالیا، دروس باید به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس شوند. با این حال، بیشتر دروس مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. در برخی دانشگاه‌های ایتالیا می‌توانید در کلاسهایی که به زبان ایتالیایی تدریس می شوند شرکت کنید اما امتحانات به زبان انگلیسی برای شما برگزار شوند. آزمون های زبان مورد قبول دانشگاه‌های ایتالیا:

  • CILS این آزمون ممکن است در ایتالیا گرفته شود و هم چنین در مراکز آموزش زبان در سراسر جهان.
  • CELI این آزمون در مراکز خاص زبان که از طرف دانشگاه پروگیا Perugia تایید شده اند گرفته می‌شود.

اگر متقاضی شرکت در کلاس‌هایی که به انگلیسی تدریس می‌شوند هستید باید مدارک زبان معتبر ارایه دهید:

  • آزمون تافل
  • TOEIC
  • آیلتس
  • C.1 پیشرفته

اگر دانشجویی اثبات کند که حداقل به مدت سه سال در سیستمی که زبان آموزشی انگلیسی بوده شرکت کرده نیازی به ارایه‌ی مدرک زبان ندارد. هزینه ی تحصیل شما بسته به دانشکده‌ای که انتخاب می کنید متغیر است. اما می توانید از بین دانشکده ها موردی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه‌ی شما باشد. هزینه بیشتر دروس در یک سال از 850 تا 1000 یورو است. مقاطع کارشناسی، تقریبا 4 سال به طول می‌انجامد که شامل دروس پایه و موارد فوق برنامه می شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی ایتالیا 2019

دانشجویان خارج می توانند مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را انتخاب کنند، اما لازم است که ویزای دانشجویی یا پاسپورت و تمام اسناد مورد نیاز آن را داشته باشند و تهیه کنند. علاوه بر این ممکن است لازم باشد که مستندات در ایستگاه پلیس محلی ثبت شود. مهمترین عامل درمورد ویزا این است که، مطمئن شوید دارای ویزای مناسب برای اقامت در کشور ایتالیا باشید.

قبل از ورود به مدرسه انتخابی خود، برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد نوع ویزایی که نیاز دارید، می توانید به صور آنلاین، آن را از وب سایت مدرسه چک کنید. ثبت نام خود را می توانید در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا انجام دهید. برای درخواست ویزای ملیت D، شما باید هزینه ای به مبلغ50 یورو پرداخت کنید. شما می توانید یک وقت ملاقات را به طور مستقیم با سفارت ایتالیا در ایران رزرو کنید (که این کار را احتمالا باید از طریق تلفن انجام دهید). اسناد درخواستی خود را بیابید و بیومتریک خود را جمع آوری کنید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی ایتالیا 2019

دانشجویان ایرانی ممکن است در طول فرآیند درخواست ویزا بیومتریک خود را ارائه دهند. بیومتریک شما، اساسا شناسایی اضافی (به عنوان مثال اثر انگشت و عکس) است که کشورها برای مقاصد امنیتی از آن استفاده می کنند. شما باید در مصاحبه با ویزا، در طول فرایند درخواست شرکت کنید.

ویزای ویزای D از ایتالیا، تا 3 ماه اعتبار دارد، به طوری که می توانید در طول برنامه کامل تحصیلی خود در ایتالیا اقامت داشته باشید، که ممکن است لازم باشد هر سال ویزای خود را تمدید کنید. اگر می خواهید بعد از گذراندن دوره ی تحصیلی خود، در ایتالیا اقامت داشته باشید، باید درخواست یک ویزای دیگر یا تجدید روادید را از طریق اداره مهاجرت بخواهید.

هنگامی که برای ویزا درخواست می کنید، یکی از مهم ترین مواردی که باید ثابت کنید این است که می توانید در طول برنامه تحصیلی از خود حمایت کنید. برای کشور ایتالیا، آنها نیاز دارند که شما ثابت کنید که مبلغ 900یورو در ماه که شما از آن استفاده می کنید از طریق منابع خارجی تامین می شود یا اینکه این مبلغ در حساب بانکی شما موجود است. دانشجویان ایرانی مجبور نیستند ثابت کنند که به اندازه کافی به زبان انگلیسی مسلط هستند تا بتوانند در یک دانشگاه بین المللی در ایتالیا تحصیل کنند.

مهارت های زبان به شما این اطمینان را می دهد که می توانید در کلاس های خود موفق شوید و راه خود را در ایتالیا پیدا کنید. دانش آموزان ایرانی قبل از ورود به ایتالیا نیازی به آزمایش های پزشکی ندارند. به علاوه آن ها نیازی به تنظیم یک حساب بانکی محدود نیز ندارند. این نوع از حساب بانکی مقدار پولی را که می توانید در هر ماه برداشت کنید، را محدود می کند وتنها زمانی که به کشور ایتالیا رسیدید، می توانید به آن دسترسی پیدا کرده و آن را برداشت کنید.

بورسیه های تحصیلی ایتالیا 2019

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دوره های تحصیلات تکمیلی به مدت 6 (شش ماه) یا 9 (نه ماه ) می باشد. پذیرش در سال اول دوره ی کارشناسی ارشد در ایتالیا، مستلزم اتمام تحصیلات کارشناسی در کشور مبداء متقاضیان است؛ پذیرش در سال دوم به متقاضیان براساس شواهدی که در اولین سال تحصیلی آنها می گذرد، اعطا می شود. کمک هزینه ی تحصیلی، برای دوره های تحصیلات تکمیلی (عالی) در هنر، موسیقی و رقص (A.F.A.M) به مدت 6 (شش) یا 9 (نه ماه) می باشد. متقاضیان باید از طرف مؤسسه A.F.A.M ایتالیا پذیرفته شوند، همچنین آن ها باید شرایط ورود و مدارک تحصیلی خود را، که توسط دانشگاه یا موسسه ی مربوطه تعیین شده است، تهیه کنند.

کمک هزینه ی تحصیلی برای دوره های تحصیلات عالی برای یک دوره تحصیلی دکترا، 6 (شش) یا 9 (نه ماه) می باشد. متقاضیان برای پذیرش در رشته ی دکترا (PhD) در ایتالیا، باید شرایط ورود و مدارک تحصیلی خود را ،که توسط دانشگاه تعیین شده است،تهیه کنند. آنها همچنین باید از طرف دانشگاه مربوطه ایتالیا نامه ای برای پذیرش ارائه دهند. کمک های مالی برای یک تحقیق تحت نظارت دانشگاهی برای دوره های تحصیلات عالی، از 6 (شش) و یا 9 (نه) ماه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این نوع کمک های مالی، می تواند به پروژه هایی در موسسات تحقیقاتی ایتالیا اعطا شود.(به عنوان مثال شورای پژوهشی ایتالیا C.N.R، موسسه ملی بهداشت ایتالیا ISS، موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا I.N.F.N، موسسه ملی اورتوفیزیک ایتالیا I.N.A.F، موسسه ایتالیایی برای حفاظت از محیط زیست و تحقیقات I.S.P.R.A) که تحت نظارت علمی دانشگاه های عمومی یا موزه ها و بایگانی ها می باشد.

پذیرش در برخی از دوره های کارشناسی ارشد یا موسسات A.F.A.M نیاز به آزمون دارد. و باید به موسسه ی مربوطه ی دانشگاه یا A.F.A.M مراجعه کنید تا بررسی کنید که آیا آزمون ورودی برای آن لازم است یا خیر. کمک هزینه تحصیلی برای دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی، به طور انحصاری برای دانش آموزان ایتالیایی در یک دانشگاه، به مدت 3 (سه) ماه می باشد.

متقاضیان باید گواهینامه خود را در مورد زبان ایتالیایی ارائه دهند، که حداقل سطح قبولی مورد نیاز (A.2) در چارچوب کلی اروپایی برای مرجع زبان می باشد. مشاورین موسسه برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از تمام مراحل تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا مطلع هستند، کافیست که با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده