تحصیل در اکوادور ؛ به دلیل ازیاد دوستداران طبیعت در این منطقه، امکان آسیب رساندن به این منطقه امکان پذیر نخواهد بود. این کشور در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده است. علت شهرت این کشور بدلیل تنوع گونه های گیاهی و جانوری بسیاری خواهد بود. فرهنگ این کشور با فرهنگ مردمان اروپا و سنت های مردمان آفریقایی در آمیخته است که نتیجه تمامی این امور کسب تجارب بسیار عالی در کشوری منحصر به فرد را به دنبال خواهد داشت. دامنه گسترده ای از کوه های Andes در کشور اکوادور قرار دارد این درحالیست که جنگل های بارانی آمازون بخش های قابل توجهی از این منطقه را به خود اختصاص داده اند. همه این ها از جذابیت های این کشور جهت تحصیل در اکوادور می باشد.

ناگفته نماند که کشور اکوادور موجب پیوستگی جزیره های Galapagos یا در نظر گرفتن Archipielago De Colon به عنوان یک منطقه بومی شده است، منطقه ای منحصر به فرد که از نظر زیست شناسی از اهمیت بسیار والایی برخوردار است. باید بدانید که واژه ” Megadiverse ” برای توصیف این منطقه به کار می رود، واژه ای که بر مبحث تنوع و گوناگونی بسیار زیاد در این منطقه متمرکز می باشد. عقیده بر این است که این کشور بیشترین میزان تنوع زیستی را به خود اختصاص داده است.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)  شیراز قادر به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های تایید شده برای متقاضیان تحصیل در اکوادور می باشند همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به اکوادور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در اکوادور

بسیاری افراد جهت مهاجرت به اکوادور از طریق تحصیل در اکوادور اقدام می کنند، این افراد می توانند پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در اکوادور نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اکوادور اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به اکوادور در کنار راه های دیگر مثل ویزای کار در اکوادور و سرمایه گذاری در اکوادور می باشد. شایان ذکر است تابعیت اکوادور از طریق تولد فرزند در اکوادور از این قاعده مستثنی است. تحصیل در چین ، مالزی ، اکوادور و کشورهای آسیایی شرقی مورد استقبال برخی واقع شده است.

دانشگاه های اکوادور

بیش از 70 دانشگاه در کشور اکوادور وجود دارد، دانشگاه هایی که بیش از 61000 دانشجو را در خود جای داده اند. باید بدانید که حدود 6 تا از این دانشگاه ها در رتبه دانشگاه های جهانی QS ( سال 2015 ) قرار دارند. این درحالیست که دانشگاه De san Francisco De Quito بالاترین رتبه دانشگاه های ملی و رتبه 68 در آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است. کشور اکوادور از نظر وجود آموزش عالی سابقه ای دیرینه دارد. اکوادور در قرن 17 نسبت به رونق دو دانشگاه بر پایهQUITO  مبادرت ورزید. دانشگاهی که در حال حاضر در مرکز اکوادور قرار دارد. تحصیل در اکوادور به ویژه در دانشگاه های نامبرده توصیه می گردد.

رنکینگ یا رتبه بندی دانشگاه های اکوادور

از دیگر دانشگاه های رتبه بالا در اکوادور عبارت است از :

بورسیه تحصیلی جهت شهریه دانشگاه در این کشور به دانشجویان خارجی تعلق نمی گیرد. بنابراین تحصیل در اکوادور رایگان نمی باشد. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اکوادور مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد.

شرایط زندگی در اکوادور

منطقه ای که در حال حاضر به عنوان اکوادور شناخته می شود قبلا به عنوان شمال تمدن Incan در نظر گرفته می شد. تخمین زده شده است که این منطقه بیش از 10 هزار سال اشغال شده است. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید که از شهرهای بزرگ کشور اکوادور شهرهایی نظیر : Cuenca و Quito ( پایتخت ) را در بر خواهد گرفت. شهرهایی که در سایت میراث جهانی UNESCO شناخته شده می باشند.

همانند اغلب کشورهای آمریکای لاتین، اکوادور از نظر روش های آشپزی از تنوع و تاثیر بسیاری برخوردار است. اغلب مراکز غذایی گوشت و یا ماهی سرو می کنند، غذاهایی که به همراه گوجه، نان، برنج در اختیار افراد قرار می گیرند. ناگفته نماند که درخت چنار در این کشور از شهرت بسیار والایی برخوردار است.

زبان رسمی و زبان تحصیل این کشور اسپانیایی می باشد چرا که این کشور قبلا مستعمره اسپانیا بوده است. این درحالیست که در برخی از مکان های روستایی ادغامی از زبان ها مشاهده می شود. علاوه بر زبان نشانه هایی از فرهنگ اسپانیایی در این کشور مشاهده خواهد شد. از ورزش های اسپانیایی بسیار مشهور در این کشور گاو بازی خواهد بود، ورزشی که در حال حاضر در کشور اکوادور از اهمیت بسیار والایی برخوردار است.

زبان تحصیل در اکوادور در مقطع دکترا اغلب رشته ها به زبان انگلیسی آموزش داده میشوند. تحصیل در اکوادور بدون مدرک زبان در بسیاری از دانشگاه ها امکان پذیر نیست علاقه مندان ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اکوادور که مدرک زبان ندارند میتوانند با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در تهران و شیراز و سپری کردن دوره های یادگیری زبان در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرند.

آموزش عالی در اکوادور

باید بدانید که کشور اکوادور در قلب اصلاح سیستم های دانشگاهی قرار دارد. چرا که با هدف توسعه استانداردهای آموزش عالی و پذیرش دانشجویان به صورت منصفانه وارد عمل شده است. در سال 2012 این کشور به معرفی استاندارد هایی جهت آزمایش کردن 29 دانشگاه دولتی مبادرت ورزید، دانشگاهی که برای 70 درصد از دانشجویان مهیا شده اند. این آزمایش جهت بررسی و سنجش نگرش ها در خصوص میزان یادگیری، میزان کسب اطلاعات و افزایش تعداد دانشجویانی که درآمد کمی دارند اما قصد ورود به این دانشگاه ها را دارند طراحی شده است.

تحصیل در اکوادور

یکی از برنامه ریزی های اصلی این دانشگاه ها در جهت ارتقای سطح استانداردهای آموزشی خواهد بود. ناگفته نماند که در سال 2017 اساتید ملزم به در دست داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد بوده اند. در حال حاضر ارائه مدرک تخصصی در اکوادور کمتر می باشد. این درحالیست که تنها سه دانشگاه نسبت به اعطای مدرک PHD مبادرت می ورزند.

برنامه ریزی دولت در جهت افزایش استانداردهای آموزشی که ” گاراژ دانشگاهی ” نامیده می شود خواهد بود. این در حالیست که موسسات آموزشی نسبت ارتقای استاندارد های آموزشی، افزایش امکانات و منابع آموزشی مبادرت می ورزند. ناگفته نماند که دانشگاه هایی که پیشرفت نکردند در دو سال اخیر بسته شدند. این درحالیست که دانشگاه های دولتی برنامه ریزی هایی در جهت در اختیار قرار دادن بورسیه تحصیلی دارند که مقدار آن حدود 490 میلیون دلار – دلار آمریکا در سال خواهد بود.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل در اکوادور

  1. آیا برای تحصیل در دانشگاه های اکوادور نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی دارم؟
    خیر، دوره های تحصیلی در تمامی دانشگاه ها به زبان اسپانیایی است، البته برخی دوره ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود.
  2. آیا می توان برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در اکوادور اقدام کرد؟
    بله، مشروط به اینکه آخرین مدرک دانشگاهی شما از سوی وزارت آموزش و پرورش اکوادور تایید و معادل سازی شود، شما می توانید در دوره های تحصیلات تکمیلی شرکت نمایید.
  3. آیا دانشگاه های اکوادور بورسیه تحصیلی ارائه می دهد؟
    دانشجویان بین المللی در اکثر دوره های تحصیلی در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند.
  4. آیا با ثبت نام در کالج و دوره های زبان در اکوادور می توانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایید؟
    متاسفانه شانس دریافت ویزای تحصیلی کشور اکوادور از طریق دوره های زبان بسیار کم است. با ثبت نام در مراکز آموزشی رسمی تنها می توان برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کرد.
  5. زبان مردم اکوادور چیست؟
    اسپانیایی و گویش زبانهای ملی اکوادور هستند، اما بسیاری از گویش های دیگر توسط بسیاری از جمعیت های بومی صحبت می شوند. به طور عمده در مکان هایی که بازدید کنندگان و گردشگران از آن بازدید می کنند، انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود. داشتن حداقل تسلط به زبان اسپانیایی به همراه زبان انگلیسی به طور کلی شما را برای رفتن در هر مکانی، کمک می کند.
  6. آیا برای تحصیل در اکوادور شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید بیمه درمانی دریافت کنیم؟
    بله، بسیار مهم است که قبل از ورود به اکوادور، بیمه درمانی که شما را تحت پوشش قرار می دهند را تعیین نمایید.
  7. آیا دانشگاه های اکوادور معتبر هستند؟
    اکوادور، اگرچه کشوری بسیار کوچک است، اما بیشتر از 55 دانشگاه را در خود جای داده است. دانشگاه های این کشور به عنوان بهترین دانشگاه ها شناخته شده است و در بین دانشگاه های برتر آمریکای لاتین در رتبه خوبی قرار گرفته اند.
  8. شرایط پذیرش دانشگاه های اکوادور به چه شکل می باشند؟
    برخی از دانشگاه های اکوادور دانشجو را نمی پذیرند، مگر اینکه آنها بتوانند امتحانات داخلی و آزمون های خاصی را با موفقیت پشت سر بگذارند، تنها 1-10٪ فارغ التحصیلان برتر دبیرستان اکوادور در دانشگاه های این کشور هر سال موفق به دریافت پذیرش می شوند.
  9. محل اقامت دانشجویان بین المللی در اکوادور کجاست؟
    اکثر دانشگاه های اکوادور به دانشجویان خود خوابگاه های دانشجویی ارائه می دهند. برای دریافت این خوابگاه ها باید بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه سریعا اقدام نمایید. همچنین می توانید در آپارتمان های این کشور به صورت جداگانه یا مشترک با دانشجویان دیگر زندگی کنید.
  10. چرا دانشجویان بین المللی، دانشگاه های اکوادور را به عنوان هدف خود انتخاب می کنند؟
    دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود دوره های تحصیلی در اکوادور محبوبیت زیادی پیدا کنند. برای بیشتر دانشجویان بین المللی، این درخواست تجدیدنظر احتمالاً ترکیبی از به دست آوردن یک آموزش با کیفیت بالا، تجربه یک فرهنگ جدید(و غالباً یک زبان دوم)، به دست آوردن یک ذهنیت جهانی و گسترش چشم انداز اشتغال در آینده است.
  11. چگونه می توانم برای تحصیل در اکوادور اقدام نمایم؟
    برای تحصیل در اکوادور در ابتدا باید دوره تحصیلی خود را در دانشگاه مورد نظر پیدا کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله دانشگاه مد نظر شما رتبه و رنکینگ قابل ملاحظه ای داشته باشد. سپس مدارک و الزامات خواسته شده را تهیه کرده و تمامی الزامات را برآورده نماید.

علاقه مندان تحصیل در اکوادور جهت کسب اطلاعات راجع به شرایط اعزام دانشجو به اکوادور و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی- مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)  واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیلی کشور اکوادور را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *