تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم – شرایط تحصیل در دانشگاه های مختلف

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

دانشجویان فرصت تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم را خواهند داشت. این کشور طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را به دانشجویان بومی و بین المللی خود ارائه می دهد. رشته پزشکی و مهندسی از جمله رشته های پرطرفدار در کشور آلمان به حساب می آیند. تحصیل پزشکی در المان با مدرک دیپلم مستلزم گذراندن پیش نیاز و قبولی در آزمون ورودی است. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم در تمام دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور میسر است. همچنین متقاضیان می توانند در دوره های کالج این کشور نیز شرکت کنند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان را دارند به مدرک زبان معتبر (انگلیسی و آلمانی) نیاز خواهند داشت. کیفیت بالای آموزشی و پیروی از استانداردهای جهانی باعث شده تا تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین المللی باشد.

دوره آمادگی

دوره امادگی تحت عنوان “Studienkolleg” در دانشگاه ها و دانشگاه های علمی کاربردی ارائه می شوند. همه موسسات آموزش عالی این دوره ها را ارائه نمی دهند. این دوره ها موضوعات کلیدی متنوعی را برای آماده سازی دانشجویان در زمینه های موضوعی خاص در بر می گیرند. دانشجویان می توانند دوره های آمادگی را جهت تحصیل در آلمان با دیپلم، در کالج های این کشور بگذرانند.

انواع کالج ها در آلمان

دانشجویانی که قصد تحصیل در المان با مدرک دیپلم را دارند باید در دوره های آمادگی که در کالج ها و دانشگاه های این کشور برگزار می شود، شرکت کنند. در کشور آلمان چهار نوع کالج وجود دارد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

M-Kurs (کالج گروه پزشکی)

این کالج ها برای متقاضانی است که قصد تحصیل پزشکی در المان با مدرک دیپلم را دارند. تمرکز اصلی آموزش در این نوع کالج ها بر روی زبان انگلیسی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی است. این کالج ها دارای آزمون ورودی می باشند. پس از تحصیل در کالج های M-kurs دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان با دیپلم را دارند، می توانند در رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، روانشناسی، تغذیه و غیره به ادامه تحصیل بپردازند.

T-Kurs (کالج گروه مهندسی)

کالج های t kurs مخصوص افرادی است که دارای مدرک دیپلم در شاخه ریاضی و فیزیک بوده و می خواهند در کشور آلمان در رشته های مهندسی، شیمی و علوم مرتبط به ادامه تحصیل بپردازند. تمامی دانشجویان خارجی که متقاضی تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم هستند باید در این دوره ها شرکت کرده و در امتحانات نهایی پذیرفته شوند. زبان آموزش در این کالج ها آلمانی است.

W-Kurs (کالج گروه مدیریت)

متقاضیانی که قصد تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم در رشته های مدیریت و اقتصاد را دارند باید پیش از ورود به دانشگاه در این کالج ها تحصیل کنند. تمرکز اصلی این کالج ها بیشتر بر روی موضوعاتی مانند اقتصاد، ریاضی، تجارت، جامعه و زبان آلمانی می باشد.

G-Kurs (کالج گروه علوم انسانی)

این کالج ها یکی دیگر از دوره های آمادگی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان با دیپلم فنی حرفه ای را دارند، فراهم می کنند. آزمون ورودی این کالج ها بیشتر بر روی زبان آلمانی متمرکز است. دانشجویانی که دوره های آمادگی را در این کالج ها گذرانده باشند، می توانند در رشته هایی مانند الهیات، نقد ادبی، هنر، باستان شناسی، طراحی، تاریخ، روزنامه نگاری و غیره به ادامه تحصیل بپردازند.

برترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

کشور آلمان به دلیل داشتن سیستم آموزشی کارآمد، برخی از بهترین دانشگاه های جهان و هزینه تحصیل رایگان به یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. علاوه بر این، مدارک اخذ شده از دانشگاه های آلمان مدارک بسیار معتبر است. برترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم در سال 2020 به شرح زیر می باشد:

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های اروپا شناخته شده است. این دانشگاه با 15 دانشکده مختلف در حدود 42،705 دانشجو دارد که 32 درصد از آن ها دانشجویان بین المللی هستند. رشته های ارائه شده در این دانشگاه شامل معماری، پزشکی، شیمی، مهندسی و غیره می شود.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)

این دانشگاه در قلب اروپا واقع شده است و یکی از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در اروپا است. این دانشگاه بیش از 500 سال سابقه دارد و برخی از بالاترین استانداردها را در زمینه آموزش و تحقیق ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی در این دانشگاه 15 درصد از کل دانشجویان را تشکیل می دهند و تعداد آن ها در حدود 7000 نفر است.

دانشگاه روپراخت کارل هایدلبرگ (Ruprecht Karl University of Heidelberg)

این دانشگاه به عنوان یک موسسه آموزشی و پژوهشی بین المللی شناخته شده و به ارائه رشته های مختلف می پردازد. این دانشگاه با هدف گسترش دانش و مهارت دانشجویان خود و آماده سازی آن ها برای آینده، آموزش های مناسب و با کیفیتی را ارائه می دهد.

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University of Berlin)

یک دانشگاه بسیار معتبر با حدود 35،475 دانشجو است که از این تعداد 5،610 نفر از آن ها دانشجوی بین المللی هستند. این دانشگاه دارای 420 استاد و بیش از 1900 دستیار است که در دانشگاه هومبولت برلین تدریس و تحقیق می کنند.

موسسه فناوری کارلسروهه (Karlsruhe Institute of Technology)

موسسه فناوری کارلسروهه قصد دارد تا در حل برخی از بزرگ ترین چالش های جامعه، صنعت و همچنین محیط زیست کمک کند. رشته های ارائه شده در این دانشگاه شامل معماری، شیمی و علوم زیستی، مهندسی مکانیک، اقتصاد و مدیریت، انفورماتیک و غیره می شود.

دانشگاه آزاد برلین (Free University of Berlin)

این دانشگاه حدود 33،000 دانشجو دارد که از این تعداد 13 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی و  27 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از دانشجویان بین المللی می باشند. این دانشگاه برنامه های تحصیلی را در 11 دانشکده از جمله پزشکی ارائه می دهد.

 دانشگاه فنی آخن (RWTH Aachen University)

دانشگاه فنی آخن به دلیل کیفیت آموزشی و تحقیقات خود در سطح بین المللی شناخته شده است. این دانشگاه که در بین 10 دانشگاه برتر آلمان قرار دارد مکانی است که راه حل های نوآورانه برای حل چالش های جهانی ارائه می شود. این دانشگاه حدود 45،628 دانشجو دارد که 11،280 نفر از آن ها دانشجویان بین المللی هستند.

دانشگاه فنی برلین (Technische Universität Berlin)

این دانشگاه در مرکز اروپا واقع شده است و طیف گسترده ای از دوره های آموزشی با کیفیت را ارائه می دهد. این دانشگاه رشته های متنوعی از جمله علوم انسانی، علوم ریاضی و علوم طبیعی، مهندسی برق و علوم کامپیوتر، اقتصاد و مدیریت و غیره را ارائه می دهد.

دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن (Eberhard Karls University of Tübingen)

برای بیش از 500 سال، این دانشگاه محل تحقیقات برجسته و آموزش عالی بوده است. این دانشگاه در حدود 27،196 دانشجو دارد که 3،779 نفر از آن ها از دانشجویان بین المللی می باشند. این دانشگاه فرصت تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی، حقوق، فلسفه و سایر موارد دیگر را برای دانشجویان خود فراهم کرده است.

شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

دانشجویان بین المللی که دارای مدرک دیپلم هستند باید برای پذیرش در دانشگاه های آلمان باید نمرات آزمون ACT یا SAT  را با حداقل امتیاز 28 و 1300 ارائه دهند. برخی از کالج یا دانشگاه ها بورسیه هایی به دانشجویان دارای مدرک دیپلم جهت تامین هزینه کتاب و هزینه های زندگی اعطا می کنند.

"شرایط

کمک مالی جهت تحصیل در آلمان

باید گفت که طبق قانون Bundesausbildungsförderungsgesetz به دانشجویانی که دارای مدرک دیپلم بوده و از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند، هر ماه 650 یورو به مدت چهار الی پنج سال تا زمان اخذ مدرک کارشناسی اعطا می شود. به طور کلی، زبان آموزش در دانشگاه های این کشور آلمانی است، بنابراین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم را دارند باید دارای دانش کافی از زبان آلمانی باشند.

مدارک لازم برای پذیرش

دانشجویانی که قصد تحصیل در المان با مدرک دیپلم را دارند باید جهت اخذ پذیرش مدارکی را ارائه دهند. این مدارک به شرح زیر است:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • گذرنامه معتبر
  • مدرک زبان
  • بیمه نامه

هزینه تحصیل در کشور آلمان با مدرک دیپلم

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است. دانشجویانی که با مدرک دیپلم در دانشگاه های دولتی کشور آلمان به تحصیل مشغول هستند در ماه مبلغی در حدود 250 یورو را به عنوان سهم ترم جهت انجام کارهای اداری، حمل و نقل و انجمن های دانشجویی هزینه می کنند. در مجموع هزینه یک سال تحصیل در یک دانشگاه خصوصی آلمانی برای دانشجویان چیزی در حدود 2000 یورو می شود.

هزینه زندگی

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در آلمان بسیار پایین تر است. قیمت غذا، محل اقامت، لباس، رویدادهای فرهنگی و غیره کمتر از سایر کشورها می باشد. دانشجویانی که به تحصیل در این کشور مشغول هستند در ماه به 850 یورو نیاز خواهند داشت. بیشترین هزینه های زندگی در این کشور، هزینه مسکن است. برخی از هزینه های زندگی جهت تحصیل در آلمان بدین صورت است:

  • اجاره و خدمات رفاهی: 323 یورو
  • غذا و نوشیدنی: 168 یورو
  • لباس: 42 یورو
  • لوازم آموزشی: 20 یورو
  • خودرو و حمل و نقل عمومی: 94 یورو
  • بیمه سلامت و هزینه های پزشکی: 80 یورو
  • تلفن، تلویزیون و اینترنت: 31 یورو
  • تفریح و ورزش: 61 یورو

ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم و چگونگی گرفتن آن از موارد مهم در مهاجرت تحصیلی به این کشور است. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای دانشجویی را دارند، باید در مرحله اول از دانشگاه مورد نظر در رشته مورد علاقه خود پذیرش تحصیلی دریافت کنند. در واقع اولین کار برای گرفتن ویزای دانشجویی کشور آلمان اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور می باشد. متقاضیان به منظور ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم حتما باید ویزای دانشجویی این کشور را اخذ کنند.

"ویزای

مدارک لازم

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی جهت تحصیل در کشور آلمان به شرح زیر می باشد:

  • نامه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
  • گواهی مهارت در زبان آلمانی یا رسید ثبت نام در دوره آمادگی زبان آلمانی
  • گواهی تمکن مالی جهت هزینه ماهانه 750 یورو در طول مدت زمان تحصیل در کشور آلمان
  • رسید پرداخت هزینه بررسی پرونده اخذ ویزای دانشجویی در حدود 75 یورو
  • گذرنامه معتبر
  • بیمه دانشجویی معتبر با اعتبار سه ماه
  • آدرس محل اقامت و زندگی در مدت زمان تحصیل در آلمان
  • پرینت حساب بانکی متقاضی
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی متقاضی به همراه ترجمه به زبان آلمانی
  • انگیزه نامه تحصیلی و هدف از تحصیل در کشور آلمان
  • دو  قطعه عکس پاسپورتی

رتبه دانشگاه های آلمان برای تحصیل با مدرک دیپلم

اکثر دانشگاه های این کشور از جایگاه خوبی در میان دیگر دانشگاه های دنیا برخوردارند. دانشجویانی که قصد تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم را دارند، می توانند در دانشگاه های برتر این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. رتبه برخی از دانشگاه های کشور آلمان برای سال 2021 به شرح زیر است:

نام دانشگاهرتبه در آلمانرتبه در جهان
دانشگاه لودویگ ماکسیمیان مونیخ132
دانشگاه فنی مونیخ241
دانشگاه هایدلبرگ342
دانشگاه توبینگن578
دانشگاه هومبولت برلین680
دانشگاه فرایبورگ783
دانشگاه فنی آخن8107
دانشگاه بن9114
دانشگاه آزاد برلین10118
دانشگاه هامبورگ12135
دانشگاه فنی برلین13140
دانشگاه کلن17145
دانشگاه مونستر20195
دانشگاه گوته فرانکفورت25300-251
دانشگاه کیل25300-251
دانشگاه اشتوتگارت37400-351
دانشگاه هانوفر42600-501

کار دانشجویی جهت تحصیل در آلمان با دیپلم

دانشجویانی که دارای مدرک دیپلم بوده و قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی بپردازند. کشور آلمان دارای پایین ترین نرخ بیکاری در کل اروپا می باشد.

مدت زمان کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویان بین المللی می توانند در هنگام تحصیل در کشور آلمان به مدت 120 روز به صورت تمام وقت تا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند. باید توجه داشت که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مجاز به کار کردن به صورت خود اشتغالی یا آزاد نمی باشند.

درامد کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویان می توانند حداکثر 450 یورو به صورت ماهانه درآمد داشته باشند. اگر آن ها بیش از این مقدار درآمد کسب کنند، شماره مالیات بر درآمد دریافت خواهند کرد و مالیات از حقوق آن ها کسر خواهد شد.

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری در مورد ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل در کشور آلمان با مدرک دیپلم

  1. آیا تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی است؟

    بله، کشور آلمان به دلیل داشتن سیستم آموزشی کارآمد، برخی از بهترین دانشگاه های جهان و هزینه تحصیل رایگان به یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

  2. آیا امکان تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم وجود دارد؟

    بله، ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم در تمام دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور میسر است.

  3. زبان تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چیست؟

    زبان تحصیل در آلمان در اکثر رشته های تحصیلی، آلمانی می باشد.

  4. بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم کدامند؟

    بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل در آلمان شامل دانشگاه مونیخ، دانشگاه فنی آخن، دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه توبینگن و غیره می شود.

  5. امکان تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم در چه رشته هایی وجود دارد؟

    امکان تحصیل در آلمان در رشته هایی مانند پزشکی، حقوق، مدیریت و غیره وجود دارد.

  6. مدارک لازم برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چیست؟

    مدارک لازم برای تحصیل در آلمان توصیه نامه، ریز نمرات و غیره است.

  7. هزینه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چقدر است؟

    هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است.

  8. هزینه زندگی دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم را دارند، چقدر است؟

    دانشجویانی که به تحصیل در این کشور مشغول هستند در ماه به 850 یورو نیاز خواهند داشت.

  9. آیا برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم به ویزای دانشجویی نیاز است؟

    بله، برای تحصیل در آلمان ویزای دانشجویی نیاز است.

  10. رتبه دانشگاه ها برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چقدر است؟

    اکثر دانشگاه های آلمان جزو دانشگاه های برتر دنیا هستند.

  11. آیا دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم را دارند، می توانند به کار دانشجویی مشغول شوند؟

    بله، دانشجویان بین المللی می توانند در هنگام تحصیل در کشور آلمان به مدت 120 روز به صورت تمام وقت تا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم امکان ادامه تحصیل با دیپلم فنی حرفه ای هم وجود داره یا نه و به چه صورت هست
    ممنون

    1. با سلام و احترام
      شما می توانید از طریق شرکت در کالج های پیش دانشگاهی اقداک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده