تجربه زندگی در آلمان

تجربه زندگی در آلمان

زندگی در کشوری دیگر تجربه جدیدی ست که می تواند گاهی برایتان مبهم باشد و یا نگرانی هایی را به همراه داشته باشد. خواندن تجربه افراد بخصوص مهاجران از زندگی در کشوری که ممکن است مقصد شما باشد، اعتماد بیشتری را برای انتخاب به شما می دهد. آلمان یکی از کشورهای مهاجر پذیر است که فرهنگ های مختلف را در خود جای داده. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی تجربیات مهاجران از کشورهای مختلف در زمینه کار، تحصیل و جزییات زندگی در آلمان می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز تماس حاصل کنید.

تجربه کار در آلمان

در این بخش تجربه کار یک مهندس عمران در آلمان را بررسی می کنیم :

کلیشه ای وجود دارد که افراد در آلمان تمام مدت و سخت تر از هر کس دیگری کار می کنند اما اینگونه نیست و آلمانی ها در اروپا یا جهان غربی کمتر از دیگران کار می کنند. بیشتر از تعطیلات استفاده می کنند. این واقعیت اغلب برای خارجی ها غافلگیر کننده است.چیزی که من هنگام کار در کشورهای دیگر متوجه شدم مردم بیشتر در محل کار معاشرت می کنند. در آلمان کار متمرکزتر است و ارتباط گیری زیادی وجود ندارد. محیط کار آلمانی اغلب اعتماد بالا و تخصص بالایی دارد. سرپرست تیم، مدیر یا هر آنچه را که می خواهید با آن تماس بگیرید گاهی در دسترس نیست، به فرد کارگر نمی گوید که چگونه دقیق کارها را انجام دهند، زیرا انتظار می رود یک متخصص بداند که چه کاری باید انجام دهد. سرمربی تیم بیشتر از یک ناظر و کنترل کننده یک هماهنگ است.کار به تیمها داده می شود البته نه با جزییات کامل. تیم وظیفه ای دریافت می کند و رهبر تیم تصمیم می گیرد که تیم چگونه کار را انجام می دهد و مدیریت مافوق به تیم اعتماد می کند تا مشکل را برطرف کند. کنترل توسط مدیریت برای بررسی اینکه افراد واقعاً کار می کنند نیست (انتظار می رود که آنها این کار را انجام دهند) بلکه برای بررسی این است که آیا این پروژه در مسیر صحیح قرار دارد یا نیاز به برخی تنظیمات وجود دارد.البته در مشاغل یا کسب و کارهای کوچک، ناظران بسیار کنترل کننده وجود دارد، اما این اتفاق بیشتر در مشاغل کم مهارت وجود دارد که در آلمان کمتر و کمتر می بینید. در اینجا شما انواع تجربه های کاری را در آلمان پیدا خواهید کرد. به یاد داشته باشید، آلمان دارای افراد با ملیت های مختلف با جنبه های فرهنگی متفاوت است که می توانید در نحوه کار مردم پیدا کنید. سعی کنید افراد خبره ای را پیدا کنید در محیط کار که در هنگام مشکل شما را یاری کنند زیرا ممکن است مافوق شما مسوولیت زیادی را بر دوش شما بگذارد و توقع داشته باشد خودتان شیوه کار را انتخاب کنید.

تجربه کار در آلمان
تجربه کار در آلمان

تجربه تحصیل در آلمان

دانشجویان بین المللی نظرات بسیار مثبتی در مورد شهرها و جو فرهنگی در آلمان داشتند. در حقیقت، اظهار نظرها نشان می دهد كه دانشجویان در آلمان اهمیت بیشتری در سطح شهر و محیط زندگی نسبت به میانگین اروپایی می دهند. شهرهای بزرگ آلمان، محیط بین المللی را حفظ می کنند و مردم را از سراسر جهان جذب می کنند. دانشجویان همچنین از این واقعیت که دانشگاه های آلمان دوره های آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهند خوشحال بودند، اما هنوز هم فرصت های زیادی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد. فرصت های بی شماری برای معاشرت و شرکت در فعالیت های تفریحی یا توسط دانشگاه ها یا به طور کلی در شهرها اتفاق می افتد. بیشتر دانشجویان نیز از سفر به سراسر کشور لذت می بردند.

تجربه دانشجوی رشته مدیریت از فنلاند:

“سال تحصیلی خیلی خوب سازماندهی شده بود. همه دانشجویان به خوبی از وقتشان استفاده می کردند مراقبت. اسنابروک یک شهر بسیار زیبا و امن برای زندگی بود. من در آنجا خاطرات بسیار زیبایی دارم و از همه مهمتر، یاد گرفتم که به زبان روان صحبت کنم و در طول آن سال دوستان بسیار شگفت انگیزی کسب کردم! ”

تجربه دانشجوی رشته مهندسی از یونان:

او می گوید: “هزینه ها متوسط است و بلیط ها امکان مسافرت را بدون هیچ هزینه اضافی برای تمام نقاط شمال غربی وستفالن با قطارها و اتوبوس های منطقه ای را فراهم می کند. همچنین با قطار، اتوبوس، دوچرخه یا حتی با پیاده روی می توانید به بلژیک و هلند نیز برسید. زندگی شبانه این شهر با داشتن تعداد بسیار زیادی از دانشجویان کاملاً زنده بود، مکان هایی برای بیرون رفتن، غذا خوردن، نوشیدن و تفریح با رویدادهای فرهنگی وجود داشت. هر روز یکشنبه دوره های سالسا در میدان اصلی شهر، کارناوال معروف و غیره برگزار می شد. من همچنین از نزدیکی زیادی با کلن لذت می بردم، شهری شگفت انگیز با قطار که هر نیم ساعت یک بار گردش می کند! بدون شک شهری است که من مطمئناً به عنوان دانشجو در آن زندگی می کنم! ”
دانشجویان بین المللی در آلمان از عدم فعالیت در برخی از شهرهای کوچکتر این کشور شکایت داشتند. کسانی که در این مکان ها زندگی اجتماعی را خسته کننده می دانستند و سفر به شهرهای بزرگتر کشور را توصیه می کردند. همچنین عده ای از خدمات دانشگاه به خصوص از سطح بالای بروکراسی و عدم اطلاع رسانی مناسب برای دانشجویان خارجی رضایت ندارند. دانش زبان آلمانی بسیار توصیه می شود و دانشجویان باید به زبان توجه کنند که اغلب اوقات آلمانی است و دارای مجموعه بسیار محدودی از دوره های آموزش انگلیسی است.

تجربه زندگی در آلمان

تجربه زندگی یک مهاجر انگلیسی از زندگی در دوسدولف آلمان به شرح زیر است:

تجربه زندگی در آلمان
تجربه زندگی در آلمان

غذای آلمانی

بهترین چیز در مورد زندگی در آلمان غذا است. غذای آلمانی خوب است. مسلماً، اگر ترکیب گوشت و کربوهیدرات را دوست ندارید، ممکن است کمی با آن مشکل داشته باشید اما به مرور خواهید دید که چقدر می توانند خوشمزه باشند.Currywurst را امتحان کنید. اشنیتول بخورید. سپس Jägerschnitzl (اشنیتل را با سس قارچ خامه ای) بخورید. یک سالاد جانبی سفارش دهید (آنها بسیار زیاد هستند). به هر نانوایی آلمانی بروید. به هر یک از این رستوران های همبرگر بروید. به معنای واقعی کلمه از صد نوع کالباس مختلف استفاده کنید. بهترین کباب زندگی خود را بخورید.

سبک زندگی فعال آلمانی

یکی از موارد مورد علاقه من در مورد دوسلدورف و آلمان به طور کلی این است که چقدر همه فعال هستند. اگر در یک روز آفتابی به پارک بروید، به جای انبوه آفتابگیرها همه در حال دویدن، آهسته دویدن دوچرخه سواری، فوتبال، فریزبی هستن اغلب افراد اینجا در حال ورزش کردن هستند و مهم نیست چه لباسی بر تن دارید.من اغلب در انگلستان احساس می کنم که مردم خود را یا به عنوان یک ورزش یا غیر ورزشی طبقه بندی می کنند و اگر شما غیر ورزشی هستید، فعالیتی وجود ندارد. من در تلاش نیستم که آلمان را مانند یک آرمانشهر نشان دهم، اما در اینجا ورزش واقعاً بخش اجتناب ناپذیر زندگی است. به عنوان مثا ، عضویت در سالن ورزشی من 14.99 یورو در ماه (FitX) است که این قیمت فوق العاده است. ورزش در آلمان کاری لوکس نیست بلکه یک ضرورت است.

قسمت ناخوشایند زندگی مهاجران در آلمان

اکنون، با وجود همه چیزهای مهم و دوست داشتنی، زندگی به عنوان مهاجر در آلمان هنوز هم می تواند بسیار دشوار باشد.گرچه من مایل نیستم که به کسی توهین کنم و احساس می کنم که باید هر دو طرف داستان را نشان بدهم، پس بایدقسمت های بد زندگی در آلمان را نیز بگویم که یکی از آن ها کار های بانکی است، هنگامی که در آلمان زندگی می کنید، در صورت داشتن کارهای بانکی باید در نظر بگیرید که همچون بیمارستان می توانید از قبل وقت گرفته و به بانک بروید زیرا در محیط های اداری بوروکراسی زیادی وجود دارد و ممکن است کاری کوچک زمان زیادی را از شما سلب کند یا حتی برای رفتن به بخش اورژانس یک بیمارستان با وجود مریض بودنتان شما را منتظر نگه می دارند…

پس از مطالعه تجربیات افراد در زمینه های تحصیل در آلمان، شرایط زندگی در آلمان ،کار و جزییات زندگی روزانه در آلمان می توانید انتخاب بهتری در ارتباط با مقصد مهاجرتی خود داشته و با شناخت بیشتری به آلمان مهاجرت کنید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد تجربه زندگی در آلمان

1- آیا زندگی در آلمان گران است؟

هزینه های زندگی حدود 850 یورو در ماه است. در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی دیگر، آلمان خیلی گران نیست. هزینه های غذا، مسکن، لباس و فعالیت های فرهنگی اندکی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است.

2- آیا آلمان مکان مناسبی برای زندگی است؟

سطح پایین تبعیض، سطح بالای نوآوری، زیرساختهای عالی انسانی و سرمایه (جاده ها، مراقبت های بهداشتی)، فرصت های کاری عالی، تعادل عالی کار / زندگی. آلمان بدون شک مکان خوبی برای زندگی است.

3- آیا درآلمان امنیت وجود دارد؟

نگرانی از امنیت و جرم در آلمان یک نگرانی طبیعی برای مهاجران است که با این کشور ناآشنا هستند. آلمان به طور کلی یک کشور امن است و اگرچه جرم در آلمان وجود دارد، اما در مقیاس کم است. جرم در آلمان موضوعی نیست که جمعیت از جمله مهاجران باید نگران آن باشند.

4- آیا می توانم بدون صحبت با آلمانی شغلی در آلمان بدست آورم؟

از لحاظ نظری یافتن شغل بدون صحبت کردن به زبان آلمانی امكان پذیر است، اما بیشتر شغل ها به مهارت های زبان آلمانی نیاز دارند.

5- آیا در آلمان به زبان انگلیسی صحبت می شود؟

به طور طبیعی، زبان اصلی در آلمان، زبان آلمانی می باشد. گویش های زیادی نیز وجود دارد، اما فقط در مناطق خاص صحبت می شود. انگلیسی رایج ترین زبان خارجی است که در بین آلمانی ها صحبت می شود و پس از آن فرانسوی و اسپانیایی است.

6- چه تعداد خارجی در آلمان فعالیت می کنند؟

از سال 2018 ، بیش از 10 میلیون تبعه خارجی از سراسر جهان در آلمان زندگی و کار می کنند که تقریباً 12٪ از جمعیت را تشکیل می دهند.

7- آیا همسر مهاجر مجاز به کار در آلمان است؟

اگر همسر شما شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا یا EEA حتی اگر شما یک مهاجر از کشور ثالث باشید، حق آزادی کار را خواهید داشت و بنابراین می توانید بدون محدودیت در آلمان زندگی و کار کنید.

8- آیا دانشجو می تواند همسر خود را به آلمان بیاورد؟

اقوام شما فقط در صورت داشتن اجازه اقامت آلمان برای دوره تحصیلی حداقل یک سال به شما می توانند بپیوندند.

9- آیا با ازدواج می توان شهروند آلمان شد؟

اگر با یک شهروند آلمانی ازدواج کنید، می توانید تابعیت نیز دریافت کنید.این بدان معنی است که همسر اتباع خارجی نمی تواند تقاضای طبیعی سازی کند، مگر اینکه، این زوج حداقل دو سال است که ازدواج کرده اند و حداقل سه سال در آلمان زندگی کرده اند.

10- آیا نوزادی که در آلمان متولد شده است تابعیت می گیرد؟

براساس این اصل، فرزندان متولد آلمان و والدین غیر آلمانی می توانند تحت شرایط خاصی تابعیت آلمان را بدست آورند. حداقل یکی از والدین حداقل 8 سال اقامت قانونی در آلمان داشته است و باید در زمان تولد فرزند دارای حق اقامت دائم باشد.

11- در آلمان چقدر مالیات باید پرداخت کرد؟

نرخ مالیات از 14 درصد تا 42 درصد متغیر است. قانون این است هرچه درآمد مشمول مالیات شما بیشتر باشد، نرخ مالیات نیز بالاتر می رود. با این حال، بالاترین نرخ مالیات 42 درصد است.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام من دارای لیسانس مهندسی تکنولوژی خودرو هستم و تجربه کار در شرکت های قطعه سازی را دارم میخواستم ببینم برای پیدا کردن کار و اقامت در آلمان چیکار باید از کجا و چگونه شروع کنم.
    با تشکر

    1. با سلام
      می بایست سابقه کار با بیمه و سن مناسب داشته باشید.
      همچنین در مدت زمان حدودا شش تا 8 ماهه، که نوبت مصاحبه شما می رسد، به زبان آلمانی مسلط شوید.
      پس از اخذ ویزای شش ماهه ی جستجوی کار آلمان، می بایست در کشور آلمان طی این فرصت، قراردادی مبنی بر کار، با مبلغ مناسب، ارائه دهید و درخواست اقامت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده