بورسیه دانشگاه ساپینزا

بورسیه دانشگاه ساپینزا

دانشگاه ساپینزا ایتالیا با بیش از 700 سال سابقه، بیش از 113000 دانشجو، 3،300 استاد و 2،000 کارمند، تکنسین و کتابدار، اولین دانشگاه در اروپا است. ماموریت این دانشگاه کمک به توسعه جامعه از طریق تحقیق،و آموزش با کیفیت و همکاری های بین المللی است. رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان دانشگاه ساپینزا را در صدر دانشگاه های ایتالیا برای کیفیت تحقیق، آموزش و بعد بین المللی قرار می دهد. علاوه بر این، دانشگاه ساپینزا در بسیاری از زمینه ها برتر و پیشرو است.دانشگاه ساپینزا در حال حاضر بیش از 280 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که از این میان بیش از 35 دوره به زبان انگلیسی و 200 دوره کارشناسی ارشد حرفه ای و تقریبا 80 دوره دکترا تدریس می شود. دانشکده مطالعات پیشرفته امکان استفاده از شهریه رایگان را به بهترین دانشجویان ارائه می دهد. خدمات دانشگاه شامل 54 کتابخانه (چهار اتاق مطالعه 24 ساعته)، 18 موزه، یک دفتر ویژه دانشجویان دارای معلولیت، و روابط عمومی است. دانشگاه ساپینزا همچنین طیف گسترده ای از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را ارائه می دهد و دارای امکانات مختلف (بیش از 100000 متر مربع) برای ورزش، موسیقی و تئاتر و همچنین رادیو اینترنتی RadioSapienza است.

بیش از 30،000 دانشجو از شهرهای دیگر ایتالیا می آیند، نزدیک به 9000 نفر دانشجوی خارجی دارد. با توجه به شبکه گسترده توافق نامه ها با دانشگاه های سراسر جهان، ساپینزا به دانشجویان خود فرصت های بین المللی زیادی اعم از مدرک دوگانه، بورسیه تحصیلی در خارج از کشور، کارآموزی در کشورهای اروپایی و غیر اروپایی و دکترا بین المللی را ارائه می دهد.فعالیت های علمی پژوهشی در ساپینزا طیف بسیار گسترده ای از رشته ها را در بر می گیرد و در بسیاری از زمینه ها از جمله باستان شناسی، فیزیک و اخترفیزیک، علوم انسانی و میراث فرهنگی، محیط زیست، فناوری نانو، سلول و ژن درمانی، طراحی،هوافضا، اجتماعی و اقتصادی به سطحی از تعالی رسیده است.در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم شده است به شرح موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • بورسیه دانشگاه ساپینزا ایتالیا
  • الزامات اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا
  • دوره های تحصیلی در دانشگاه ساپینزا ایتالیا

بورسیه دانشگاه ساپینزا ایتالیا

دانشگاه ساپینزا به دانشجویان خود پنج نوع بورسیه تحصیلی اعطا می کند. هر بورس تحصیلی 4،068 یورو خواهد بود. علاوه بر این، برندگان از پرداخت هزینه ثبت نام نیز معاف می شوند. این مزایا می تواند برای سال دوم در همان شرایط حفظ شود. بورسیه های دانشگاه ساپینزا به شرح زیر است:

بورسیه اقامت

DISCO لاتزیو، یک نهاد منطقه ای است که سیستم کمک هزینه تحصیلی و اسکان را مدیریت می کند. برای داشتن این مزایا، دانشجویان مجبورند برای درخواست تماس بگیرند، که عموماً از ابتدای ماه مه تا پایان ژوئیه در دسترس است.

بورسیه همکاری دانشجویی

بورسیه های همکاری دانشجویی برای دانشجویانی است که از سال اول ثبت نام می کنند. دانشجویان منتخب با ساختارهای دانشگاهی از جمله کتابخانه ها، آزمایشگاه ها، اتاق های تعاملی، مراکز پذیرش و اطلاع رسانی دانشجویان، و مراکز تبلیغاتی همکاری خواهند کرد. فقط دانشجویان دانشگاه ساپینزا که در یک دوره تحصیلی ثبت نام کرده اند (دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد) می توانند برای بورسیه های همکاری دانشجویان اقدام کنند. این بورسیه ها به طور کلی هر سال در ماه سپتامبر منتشر می شوند. عموما مهلت درخواست 30 روز پس از انتشار آن ها می باشد.

بورسیه همکاری دانشجویی دانشگاه ساپینزا ایتالیا
بورسیه همکاری دانشجویی دانشگاه ساپینزا ایتالیا

بورس تحصیلی معتبر برای دانشجویان ایتالیایی و بین المللی

بورس تحصیلی دو ساله معادل 4،300.00 یورو در هر سال با هدف جذب دانشجویان اتحادیه اروپا (به جز شهروندان ایتالیایی) و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا است. متقاضیان باید مبلغ 30.00 یورو را پرداخت کنند. برخی از هزینه ها از جمله هزینه تمبر 16.00 یورو و مالیات منطقه ای بر عهده دانشجویان است.

بورس تحصیلی بین المللی پایان نامه

بورس های تحصیلی بر اساس اطلاعیه دانشکده ها مدیریت و اعطا می شود: دانشجویان می توانند درخواست خود را مستقیماً به ریاست دانشکده ها ارسال کنند. بورس های تحصیلی برای پایان نامه های خارج از کشور برای دانشجویانی است که حداقل در سال اول کارشناسی ارشد یا دوره تخصصی، مایل به انجام بخشی از کار خود هستند. تهیه پایان نامه در خارج از کشور در مؤسسات، ارگان ها، شرکت ها، شرکت های خارجی یا جامعه و یا در مؤسسات فراملی یا بین المللی صورت می گیرد. کار پایان نامه در خارج از کشور باید حداقل برای دو ماه مداوم انجام شود. بورس تحصیلی مبلغ 2،821.00 یورو است.

بورس بین المللی تحصیلات تکمیلی

اعطای بورس تحصیلی برای حضور در دوره ها یا فعالیت های تخصصی در موسسات و دانشگاه های خارجی و بین المللی است. مدت زمان بورس تحصیلی از حداقل شش ماه تا حداکثر 12 ماه متغیر می باشد. این بورس تحصیلی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد، یا معادل آن در دانشگاه ساپینزا اخذ شده است. مبلغ هر ماه 1،290.00 یورو است.

الزامات اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا ایتالیا

دانشجویان ایتالیایی نمی توانند درخواست بورسیه تحصیلی را داشته باشند. داوطلبان باید دارای مدرک دانشگاهی یا معادل آن در هر آکادمی خارجی باشند. فقط دانشجویانی که نمره برتر کسب کرده اند می توانند درخواست بورسیه تحصیلی (مقطع کارشناسی ارشد) را داشته باشند . دانشجویان باید ویزای دانشجویی داشته باشند. دانش جویان بالای 26 سال واجد شرایط نیستند. متقاضیان باید در سال اول یک دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ساپینزا ثبت نام کنند. از دیگر شرایط اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی است. برای مقطع دکترا به مدارک دیگری نیز احتیاج است از جمله:

  • کپی از شناسنامه یا گذرنامه
  • رزومه
  • کپی گواهی مدرک دانشگاهی و ریز نمرات
  • گزارشی از تحقیقات انجام شده توسط متقاضی
  • لیستی از مقالات
  • بیانیه ای مختصر در مورد دلیل انتخاب دانشکده و علایق علمی متقاضی
  • دو توصیه نامه از اساتید دانشگاه یا محققان برجسته

نکته: کلیه مدارک باید به زبان انگلیسی نوشته شده و در قالب PDF بارگذاری شوند. حداکثر اندازه برای هر مدرک 5 مگابایت (5120 KBytes) است. هیچ قالب دیگری پذیرفته نخواهد شد.

دوره های تحصیلی در دانشگاه ساپینزا ایتالیا

دوره های تحصیلی در دانشگاه ساپینزا ایتالیا به دو گروه تقسیم می شوند:

گروه اول

دانشکده های: اقتصاد، حقوق، هنر و علوم انسانی، علوم سیاسی، جامعه شناسی و ارتباطات .

گروه دوم

دانشکده های: معماری، پزشکی و دندانپزشکی پزشکی و روانشناسی، داروسازی و پزشکی مهندسی عمران و صنعتی، مهندسی اطلاعات، انفورماتیک و آمار، ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی.

دوره های تحصیلی در دانشگاه ساپینزا ایتالیا
دوره های تحصیلی در دانشگاه ساپینزا ایتالیا

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی اخذ بورسیه دانشگاه ساپینزا ایتالیا ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا ایتالیا

1- آیا دانشگاه ساپینزا ایتالیا به دانشجویان خود بورسیه تحصیلی ارائه می دهد؟

بله. دانشگاه ساپینزا ایتالیا بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خود ارائه می دهد.

2- امکان دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا برای چه دانشجویانی امکان پذیر است؟

امکان دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا برای دانشجویان اتحادیه اروپا (به جز خود ایتالیا) و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا وجود دارد.

3- بورس تحصیلات تکمیلی دانشگاه ساپینزا به چه منظور اعطا می شود و چند وقته است؟

بورس تحصیلات تکمیلی دانشگاه ساپینزا برای حضور در دوره ها یا فعالیت های تخصصی در موسسات و دانشگاه های خارجی و بین المللی است. مدت زمان این بورس تحصیلی از حداقل شش ماه تا حداکثر 12 ماه متغیر می باشد.

4- الزامات اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا چیست؟

از جمله الزامات اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا داشتن مدرک دانشگاهی یا معادل آن در هر آکادمی خارجی ، داشتن نمره برتر، کپی گذرنامه یا شناسنامه، رزومه، توصیه نامه و … می باشد.

5- بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا برای چه مقاطع تحصیلی است؟

بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است.

6- آیا داشتن دانش زبان انگلیسی برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا احتیاج است؟

بله. داشتن دانش زبان انگلیسی برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا الزامی است.

7- دوره های تحصیلی دانشگاه ساپینزا که امکان دریافت بورسس تحصیلی را می دهند کدامند؟

اقتصاد، حقوق، هنر و علوم انسانی، علوم سیاسی، جامعه شناسی و ارتباطات، معماری، پزشکی و دندانپزشکی پزشکی و روانشناسی، داروسازی و پزشکی و … می باشد.

8- مبلغ بورسیه تحصیلی بین المللی پایان نامه چقدر است؟

مبلغ بورسیه تحصیلی بین المللی پایان نامه 2،821.00 یورو است.

9- مهلت درخواست بورسیه همکاری دانشگاه ساپینزا چقدر است؟

عموما مهلت درخواست 30 روز پس از انتشار آن می باشد.

10- آیا بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا دارای محدودیت سنی است؟

بله. دانشجویانی که متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ساپینزا هستند باید زیر 26 سال باشند.

11- ماموریت دانشگاه ساپینزا ایتالیا چیست؟

ماموریت این دانشگاه کمک به توسعه جامعه از طریق تحقیق،و آموزش با کیفیت و همکاری های بین المللی است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده