بهترین شهر ایتالیا برای زندگی

بهترین شهر ایتالیا برای زندگی

جهت اقامت ایتالیا می توانید منطقه امیلیا رومانیا را انتخاب کنید که بسیار بزرگ است و چشم انداز بسیار متنوعی را از نظر طبیعی ارائه می دهد. امیلیا فرصت های زیادی برای افرادی که قصد خرید ملک را در قلب ایتالیا دارند، ارائه می دهد و رون ثبت شرکت در ایتالیا را تسهیل می کند. در این مطلب مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به تشریح بهترین شهر ایتالیا برای زندگی پرداخته اند.

زندگی در بهترین شهر ایتالیا

در نظرسنجی جدید اینها بهترین شهر های ایتالیا برای زندگی کردن هستند. سه شهر برتر، همه در شمال شرقی، از رتبه بندی سال گذشته در نظرسنجی سالانه از دانشگاه لا ساپینزا در رم برای ایتالیا اوگی ست که به بررسی سلامت کار، تحصیلات، اوقات فراغت، جرم و عوامل محیطی در سراسر کشور نگاه می کنند، تغییر نکرده است. بولتسانو بالاترین امتیاز را کسب کرد و به تورنتو و بلونو پیوست.

این سه شهر به دلیل عواملی نظیر زیرساخت گردشگری اشتغال، ثروت متوسط بالا، سطح پایین جرم و عدم جمعیت شهری اعطا شد. شهر گردشگری محبوب توسکان سینا در رتبه چهارم نیز به طور کلی به خوبی به ثمر رسیده است‌. شهر های کوچک به مراتب بهتر از شهرهایی است که در رتبه بندی قرار گرفتند، که همچنین نشان می دهد که تقسیم شمال-جنوب دیگر به اندازه کافی روشن نیست که در مورد کیفیت زندگی باشد. هیچ یک از شهرهای بزرگ ایتالیا در این نظرسنجی خوب نبودند. فلورانس در رتبه ۵۴ در لیست قرار دارد. میلان در رتبه ۵۵، تورین در ۷۸، پالرمو در ۱۰۶ و ناپل در ۱۰۸ است.

۲۵ شهر برتر:

  • ۱ میلان
  • ۲ بولتسانو
  • ۳ اوستا
  • ۴ بلونو
  • ۵ ترنتو
  • ۶ تریسته
  • ۷ بولونبا
  • ۸ پوردنونه
  • ۹ ترویزو
  • ۱۰ گوریتیسا
  • ۱۱ راونا
  • ۱۲ کلو
  • ۱۳ ورنا
  • ۱۴ سوندریو
  • ۱۵ مدونا
  • ۱۶ برگامو
  • ۱۷ ویچنزا
  • ۱۸ رجوامیلیا
  • ۱۹ منتووا
  • ۲۰ ریمینی
  • ۲۱ رُم
  • ۲۲ فلورانس
  • ۲۳ مونترا و بریانترا
  • ۲۴ اودینه
  • ۲۵ فورلی_ چزنا

رم در سال جاری ۱۸ مکان بزرگ را به ۸۵ جایگاه کشانده است، جاذبه های فرهنگی آن برای شکست دادن جرم و جنایت، فرصت های اقتصادی بی نظیر و “فروپاشی و انحطاط” که اخیرا منجر به اعتراضات شهروندان شده است. ونیز همچنین به رتبه پایین جدول از ۴۱ به ۶۲ جای گرفت. بررسی جامع نشان می دهد که مکان های قابل استفاده در ایتالیا شهرهای با میانگین ۱۰۰،۰۰۰ نفر است. از ۴۰ رتبه بندی برتر، فقط دو شهر (ورونا و پادوا) بزرگتر هستند. ایتالیا اوگی در این باره می نویسد این روند همچنین توسط رتبه بندی ضعیف شهرهای بزرگ پشتیبانی می شود.

مناطق شمالی و مرکزی شمال به طور متوسط بر روی معیارهای کار و کسب و کار به مراتب بالاتر است. این تنها بخش با چنین تقسیم واضح شمال و جنوب بود. بیشتر مناطق شمال، امتیازات پایین تر را برای آلودگی به دست آوردند. نمرات سیسیلی به طور چشمگیری، با برخی از پاکیزه ترین مناطق و آلوده ترین در ایتالیا متفاوت بود.

مناطق شمال و مرکزی ایتالیا در رتبه بندی قرار دارند که به هیچ وجه بدون اشاره به استان جنوبی، به رتبه ۴۲ رسیده است. اما با بسیاری از شهرهای جنوبی که به شدت بر روی معیارهای فردی امتیاز می گیرند، شکاف شمال-جنوب به همان اندازه یکسان نیست.

بالاترین نقطه مکان به ثمر رسیدن در جنوب، مرکز توریستی مارتا در باسیلیکاتا است. در حال حاضر، گنجینه ای که در فهرست یونسکو قرار دارد، پایتخت فرهنگی در سال ۲۰۱۹ است، در ۶۰ سال پیش، سطح تکان دهنده فقر و رنج در این شهر باستانی به عنوان «شرم ایتالیا» توصیف شده است.

امنیت بهترین شهر ایتالیا برای زندگی
امنیت بهترین شهر ایتالیا برای زندگی

امنیت بهترین شهر ایتالیا برای زندگی

در قلب اروپای جنوبی، کشور ایتالیا به عنوان مهد فرهنگ غربی شناخته می شود و از دید بسیاری، زیبا ترین شهر دنیاست. با داشتن میراثی غنی ( این کشور بیشترین تعداد اماکن ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو را دارد)، و آشپزی و سبک زندگی معروف خود، ایتالیا هر ساله تعداد زیادی گردشگر به خود جذب میکند. با داشتن کولوسئوم روم، خیابان قدیمی فلورانس، کانالهای ونیز، و مغازه های میلان، همیشه در ایتالیا چیز جدیدی برای کشف کردن وجود دارد.

با اینکه ایتالیا کشور امنیست، اما بهتر است از برخی از بخش های شهر دوری کنید. جیب بری در نزدیکی اماکن توریستی میتواند برای شما مشکل ساز باشد. در اینجا از منابعی متعدد اطلاعاتی جمع آوری شده است که به شما کمک میکند سفری امن به این کشور داشته باشید و از تمامی خطراتی که ممکن است برای شما وجود داشته باشد مطلع شوید. ایتالیا، بر اساس رتبه بندی و رنکینگ خطرناک ترین و امن ترین کشور های دنیا، به عنوان 34مین کشور امن دنیا شناخته میشود.

مانند تمامی کشورهای اروپایی، ایتالیا نیز کشور امنیست. آمار جرائم جدی در ایتالیا پایین است و غالبا توریستهایی که به این کشور سفر میکنند نگرانی ای در خصوص مسائل امنیتی ندارند. ایتالیا 34مین کشور امن در دنیاست. برخی اوقات، جرایمی مانند جیب بری در مناطق شهری و همچنین رویدادهای شلوغ اتفاق می افتد. لازم است بدانید که جیب برها معمولا در قالب گروه کار می کنند و حتی برخی اوقات با فروشندگان مغازه ها همکاری میکنند.

گدایی در شهرهای بزرگ تر کشور ایتالیا چیز کمیابی نیست، اما تعداد گدایان در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ تعجب برانگیز نیست و کم پیش می آید که با گدایان دچار مشکل شوید. برخی از گداها، به صورت گروهی کار میکنند. توجه داشته باشید که در صورتی که پول خود را بیرون آورید و به این افراد دهید، علامتی خواهد بود به دزدان و جیب برها و می تواند نقشه آنها باشد. اخیرا در کشورهای همسایه ایتالیا ( فرانسه و بلژیک) حملات تروریستی ای صورت گرفته است و در حالی که توریست ها سعی می کنند بیشتر مواظب باشند، حضور پررنگ پلیس احتمال وقوع حملات بیشتر را کاهش داده است.

با اینکه تعداد کمی از افراد در این حملات قربانی شده اند، احتمال وقوع حمله تروریستی در رتبه بندی میزان امنیت ایتالیا تاثیر گذار بوده است. در اماکنی مانند ایستگاهای قطار، فرودگاه، رستوران، کافه ها، ساحل و وسایل نقلیه عمومی مواظب گوشی موبایل و کیف خود باشید. از وسایل شخصی خود به خصوص کارت شناسایی و پاسپورتتان مراقبت کنید. جرایمی مانند دزدی و جیب بری یکی از اصلی ترین مشکلها در اطراف نواحی توریستی و وسایل نقلیه عمومی هستند. در شهرهای بزرگتر، مراقبت های عادی و روزمره خود را داشته باشید ( به عنوان مثال شبها تنهایی به پارک نروید و یا گوشی موبایل، دوربین یا دوچرخه خود را جایی رها نکنید و کیف پول خود را در جیب پشتی خود نگذارید. ) اگر این موارد را رعایت کنید، به احتمال زیاد با مشکلی روبه رو نخواهید شد. در صورت بروز هر مشکلی می توانید با شماره 112 تماس بگیرید.

برخی از بهترین شهر ایتالیا برای زندگی

پایتخت کشور ایتالیا، شهر روم، مرکز سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک کشور است. بسیاری از مهاجرین، روم را برای زندگی کردن انتخاب می کنند چرا که فرصت های شغلی بیشتری در این شهر برای آنها وجود دارد. علاوه بر آن، روم با تاریخی غنی و بقایای عظیم و باشکوه خود شهر جذابیست. با این وجود، برخی افراد زندگی در روم را کار سختی می دانند. اگر در حال حاضر در این شهر کاری پیدا نکرده اید، پیدا کردن کار میتواند مقداری دشوار باشد. فرآیند انجام کارهای اداری پیچیده هستند و پیدا کردن مکانی برای زندگی و همچنین گرفتن مدارک شناسایی می توانند کارهای سخت و طاقت فرسایی باشند. اما بر خلاف تمام اینها، مهاجرینی در این شهر وجود دارند که هیچ وقت روم را ترک نکردند و بر این عقیده است که هنر، غذا و فرهنگ این شهر باستانی تمامی مشکلات آن را جبران می کند.

  • میلان

میلان بزرگترین شهر ایتالیا و یکی از اصلی ترین مراکز اقتصادی جهان است. این شهر مرکز تولید پارچه، لباس، اتومبیل و ماشین های سنگیم است. هزینه های زندگی در شهرهایی مانند روم و میلان در مقایسه با مناطق روستایی بسیار بالاست.

  • فلورانس

مهد رنسانس، همواره مهاجرین زیادی را برای کار در زمینه های آموزشی، گردشگری و صنایع مد و پوشاک به خود جذب کرده است. برخی از این افراد تصمیم گرفته اند که کسب و کار خود را در این شهر راه اندازی کنند. فلورانس سیستم آموزشی و مراقبت پزشکی بسیار با کیفیتی دارد. این شهر فرهنگی غنی، موزه های بی شمار و رستوران های بی نظیر و شگفت انگیزی دارد. شهر کوچک و شگفت انگیز فلورانس، به شما این امکان را می دهد که بین زندگی شهری و روستایی تعادل ایجاد کنید. توسکانی فرودگاه مخصوص به خود را دارد، بنابراین سفر به فلورانس برای کار و یا تفریح آسان است.

برای مهاجرینی که قصد دارند کسب و کارهای خود را توسعه دهند، و برای تمامی افرادی که در صنایع داروسازی و یا اقتصادی کار می کنند فلورانس می تواند گزینه خوبی باشد.

بسیاری از مهاجرین خارجی در فلورانس زندگی میکنند. شهر زیباییست و مسیریابی در آن راحت است و چیزهای جالب و هیجان انگیز زیادی برای انجام دادن در آن وجود دارد. در فلورانس می توانید احساس راحتی کنید. به خصوص اگر یک سبک زندگی آرام را به زندگی پر سر و صدا و شلوغ شهری ترجیح میدهید.

  • زندگی در پیزا

شهر پیزا به جز برج کج خود چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این شهر زیبا در توسکانی پر از موزه، کلیسا و کارخانه های شراب سازی است. شهری امن است که تجربه زندگی شبانه در آن برای افرادی که عاشق بیرون رفتن و تفریح کردن هستند می تواند بسیار جالب باشد.

بهترین شهر ایتالیا برای زندگی برای افراد خارجی
بهترین شهر ایتالیا برای زندگی برای افراد خارجی

بهترین شهر ایتالیا برای زندگی برای افراد خارجی

می توان چندین و چند روز در مورد علتهایی که ایتالیا را تبدیل به مکانی بی نظیر برای زندگی اتباع خارجی، مهاجرین و سایر افراد می کند صحبت کرد. از حس بافت قدیمی فلورانس گرفته تا نواحی ساحلی ناپلز، ایتالیا پر است از شهرها، روستاها، و مناطق شهری فوق العاده. درست مانند بسیاری از کشور ها، هزینه های زندگی در ایتالیا تا حد زیادی بستگی به سبک زندگی و مکان زندگی شما خواهد داشت.

این کشور تا حدی بی نظیر است که سخت ترین مرحله مهاجرت به آن انتخاب شهریست که قصد دارید در آن زندگی کنید. برای کمک به شما در تصمیم گیری نهایی در خصوص انتخاب شهری که قصد دارید در آن زندگی کنید، لیستی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی جمع آوری شده است.

بهترین شهر ایتالیا برای زندگی برای مهاجرین

کشور ایتالیا به مناظر طبیعی زیبای خود معروف است و تمامی بخش های این کشور حرفی برای گفتن دارد. بخش شمالی کشور ایتالیا پیشرفته تر است و در نتیجه فرصت های شغلی بهتری در آن یافت می شود. بسیاری از مهاجرین ترجیح می دهند در ایتالیای مرکزی سکونت کنند چرا که این بخش از کشور زیرساخت های بسیار خوبی دارد. جنوب ایتالیا با داشتن هوایی تازه، آب و هوای مطلوب و فضای سبز بسیار، می تواند جای خوبی برای تفریح و ریلکس کردن باشد.

اگر هدف شما از مهاجرت به این کشور کار کردن برای شرکتی خاص نباشد، انتخاب شهر محل زندگیتان در کشور ایتالیا می تواند مقداری گیج کنند و چالش برانگیز باشد. این کشور 300،000 کیلومتر مربع وسعت دارد و تنوع فرهنگی زیادی در آن دیده می شود. در اینجا لیستی از بهترین مقاصدی که مهاجرین در کشور ایتالیا آنها را انتخاب می کنند می توانید مشاهده نمایید. در صورتی که تمایل داشته باشید شما می توانید از شرایط مهاجرت به ایتالیا با تماس تلفنی، اطلاعات کامل تری را کسب کنید و با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در تماس باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده