بازارکار مهندسی برق در آلمان

بازارکار مهندسی برق در آلمان

بازار کار مهندسان در آلمان بسیار خوب است. با توجه به آمارهای بدست آمده، تنها یک نفر از هر 50 مهندس بیکار است. سالیانه حدود 40000 دانشجو با مدرک مهندسی از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل می شوند. اما طبق گفته انجمن برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات (VDE) همچنان این تعداد نسبت به مهندسین بازنشسته در هر سال کمتر است. این بدان معناست که در بازارکار مهندسی برق در آلمان کارفرمایان در جستجوی مهندسین آموزش دیده ای هستند که موقعیت های شغلی مانند فناوری پزشکی، اتوماسیون و انرژی های تجدید پذیر را پر کنند.

آشنایی با بازار کار رشته مهندسی برق در آلمان

برای بررسی مشاغل مهندسی موجود در آلمان، رویکردهای مختلفی وجود دارد. موقعیت های شغلی برای برخی از جویندگان کار از طریق روابط دانشگاهی به وجود می آید. معمولا دانشگاه های فنی و مدارس علوم کاربردی آلمان با بخش صنایع همکاری دارند. بنابراین ممکن است دانشجویی دوره کار آموزی خود را در یک شرکت بگذراند و پس از فارغ التحصیلی با حفظ روابط، در آن شغل استخدام شود.

جستجو در انجمن های کاریابی آنلاین نیز بسیار موثر است. وب سایت Euro Engineer Jobs دائما لیست مشاغل موجود خود را به روز رسانی می کند. اکثر روزنامه های اصلی آلمان مانند Frankfurter Allgemeine Zeitung دارای فهرست مشاغل به صورت آنلاین می باشند. تنها کافی است در قسمت جستجو کلمه “Ingenieur” را تایپ کنید تا مشاغل موجود نشان داده شوند. آژانس کاریابی (Headhunters) روش دیگری برای جستجوی شغل مورد نظر است. ارسال رزومه خود به وب سایتی مانند monster.de می تواند راهی برای تبلیغ شما در شرکت هایی باشد که به دنبال پر کردن موقعیت های مهندسی هستند.همچنین وب سایت حرفه ای Xing راهی خوب برای آگهی دادن درباره مهارت های مهندسی است. پیشنهاد می شود زبان آلمانی را حداقل در سطح مقدماتی یاد بگیرید تا بتوانید به اکثر وب سایت ها دسترسی داشته باشید.

کارجویانی که تمایل دارند در شرکت های بزرگتر فعالیت داشته باشند، باید مستقیما به وب سایت آنها مراجعه کنند. معمولا شرکت های سرآمد مانند بوش، دایملر و زیمنس که مهندسین را استخدام می کنند، عمدتا از طریق آگهی زدن در وب سایت اختصاصی شرکت شروع به جذب متقاضیان می کنند. معمولا شرکت ها فهرستی از ایمیل سران بخش های منابع انسانی یا مدیران استخدام کننده را در وب سایت خود قرار می دهند. اگر شغلی را یافتید که با علایق شما تطابق نداشت، اما فکر می کنید مهارت های شما برای این شرکت مناسب است، می توانید رزومه خود را همراه با نامه ای درباره دلایل و علایق خود برای مدیر استخدام ارسال کنید.

شرایط کار و شغل رشته مهندسی برق در آلمان

مهندس های برق، طراحی، توسعه و حفظ سیستم های کنترل برقی و / یا اجزا را از طریق آمیزش دانش فنی و آگاهی تجاری انجام می دهند و درآمدی بین 61.000 – 85.000 دلار آمریکا کسب می کنند. همچنین با داشتن دانش فنی، مهندس های برق باید دارای آگاهی تجاری باشند و قادر باشند تا مدیریت و چند کاره گی را عرضه کنند.

به عنوان یک مهندس برق، از شما انتظار می رود تا به عنوان عضوی از تیم در پروژه های چند زمینه ای در کنار متخصصانی مانند آرشیتکت ها، تکنسین ها و دیگر مهندسان (عمران، طراحی و غیره) کار کنید. با توجه به نقش خاص شما و میزان پروژه، به عنوان مهندس برق، شما ممکن است در یک یا تمام مراحل طراحی و توسعه شرکت داشته باشید. این وظیفه شامل ساختن نمونه کارها و نمونه های اولیه، خواندن و / یا نوشتن جزئیات طراحی، تحقیق، بودجه بندی و هزینه ها، برقراری ارتباط با مشتریان و پیمانکاران، انجام آزمایش ها، تفسیر اطلاعات و تجهیزات خدمات دهی می شود.

برخی از بخش های اصلی استخدامی برای کسانی که به دنبال حرفه مهندسی برق هستند، عبارتند از:

  • تولید برق و عرضه
  • ساخت و ساز
  • تعمیر و نگهداری زیرساخت های حمل و نقل و توسعه
  • تولید
  • ارتباطات و رسانه
  • طراحی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری
  • مراقبت بهداشتی
  • تحقیق فنی و علمی

در هر کدام از این صنایع، موقعیت های کاری در زمینه های تحقیق و توسعه، طراحی، آزمایش و نگهداری موجود است. پیشرفت شغلی به معنی گرفتن نقش های نظارتی و مدیریتی می باشد.

شرایط کار و شغل رشته مهندسی برق در آلمان
شرایط کار و شغل رشته مهندسی برق در آلمان

دیگر مشاغل با مدارک مهندسی برق:

اگر شما به دنبال حرفه های سنتی مهندسی برق نیستید، گزینه های معادل بسیاری وجود دارد. دانشجویان با مدارک مهندسی برق، همچنین به دنبال حرفه هایی خارج از بخش برق هستند. مهارت هایی در IT، ریاضیات و حل مساله مورد نیاز بسیاری از کارفرمایان در حوزه هایی مانند IT، مالی و مدیریت است. به عنوان مثال، حرفه ای به عنوان مشاور IT می تواند مناسب شما باشد.

به عنوان فارغ التحصیل مهندسی برق، تخصص شما در IT در سازمان های گوناگون مورد استقبال قرار می گیرد. مشاوران IT در مشارکت با مشتریان کار می کنند، تیم را در نحوه استفاده از اطلاعات فنی به منظور برآورده شدن اهداف تجاری و غلبه بر مشکلات راهنمایی می کنند. داشتن یک مدرک خوب، داشتن تجربه کاری و علاقه محض در زمینه IT و مشاوره، شانس شما را در پیدا کردن کار برای این نقش افزایش می دهد.

مهندسی هوانوردی:

دیگر حرفه مناسب برای فارغ التحصیلان مهندسی برق، این گزینه است. به عنوان یک مهندس هوانوردی، شما برای اصول علمی، فنی و ریاضیات برای تحقیق، طراحی، توسعه، حفظ و آزمایش عملکرد هواپیمای داخلی و جنگی درخواست می دهید، که شامل اسلحه ها، ماهواره ها و همچنین سفینه های فضایی می شود. شما باید قادر باشید که هر مشکلی که در طی طراحی، توسعه و فرآیند آزمایش رخ می دهد را حل کنید؛ که شامل بازرسی تصادف هر هواپیما و مدیریت پروژه می شود.

میزان حقوق و درآمد رشته مهندسی برق در آلمان

معمولا درآمد ماهیانه یک مهندس برق در آلمان حدود 4454 یورو می باشد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل هزینه های مسکن، حمل و نقل و مزایای دیگر می شود. حقوق هر مهندس برق بر اساس سابقه کار، مهارت، جنسیت و موقعیت متفاوت است. حقوق ماهانه هر مهندس برق بین 1826 یورو ( حداقل حقوق ) و 6859 یورو ( حداکثر حقوق) می باشد.

میانگین حقوق ماهیانه 4632 یورو در ماه است و این بدان معناست که نیمی ( 50 %) از مهندسین برق کمتر 4632 یورو و نیم دیگر بیش از 4632 یورو در ماه درآمد دارند. میزان سابقه کار بیشترین نقش را در تعیین حقوق دارد. طبیعتا هر چه سابقه کار بیشتر باشد، درآمد نیز بیشتر است. نسبت سابقه کار با درآمد ماهیانه مهندسین برق در آلمان از این قرار است :

  1. حقوق یک مهندس برق با کمتر از دو سال سابقه : حدود 2103 یورو در ماه
  2. حقوق مهندسی با 2 الی 5 سال سابقه : 2883 یورو در ماه _ 37% بیشتر از فردی که کمتر از دو سال سابقه دارد._
  3. حقوق ماهیانه مهندسی با 5 الی 10 سال سابقه: حدود 3638 یورو_ 26% بیشتر از فردی که بین 2 _ 5 سال سابقه دارد._
  4. حقوق مهندسی با 10 الی 15 سال سابقه : 4393 یورو در ماه _ 21 % بیشتر از فردی که بین 5 _ 10 سال سابقه دارد._
  5. حقوق مهندسی با 15 الی 20 سال سابقه : 5148 یورو در ماه – 17 % بیشتر از فردی که بین 10 – 15سال سابقه دارد.
  6. حقوق مهندسی با بیش از 20 سال سابقه : 6381 یورو در ماه – 24 % بیشتر از فردی که بین 15 – 20 سال سابقه دارد.

میانگین حقوق ساعتی مهندس برق در آلمان

میانگین حقوق ساعتی هر مهندس برق در آلمان 26 یورو می باشد. این بدان معناست که در آلمان درآمد هر مهندس برق به ازای هر ساعت کار 26 یورو می باشد و شرایط زندگی در آلمان برای این قشر نسبتا خوب است.

میانگین حقوق مهندسین برق با توجه به محل اقامت :

  • برلین: 4786 یورو
  • برمن: 4246 یورو
  • دورتموند: 4255 یورو
  • درسدن: 3895 یورو
  • دوسلدورف: 4691 یورو
  • اسن: 4255 یورو
  • فرانکفورت: 4616 یورو
  • هامبورگ: 4988 یورو
  • هانوفر: 3740 یورو
  • کلن: 4894 یورو
  • لایپزیگ: 4146 یورو
  • مونیخ: 4704 یورو
  • نورنبرگ : 3950 یورو
  • اشتوتگارت: 4260 یورو

بهترین گرایش های رشته مهندسی برق در آلمان

  • مهندس پخش

مطالعه تکنولوژی های پخش در مطالعه مهندسی برق می باشد. دانش آموزانی که این موضوع را جالب می دانند، ممکن است دریابند که نقش یک مهندس پخش برای آنها مناسب است. مهندس پخش کسی است که در حوزه تلویزیون، رادیو و پخش بی سیم کار می کند. مهندسین پخش شامل کل زنجیره پخش – از فرستنده به گیرنده استودیویی است. آنها باید اطمینان دهند که سیگنال پخش شده به طور واضح و کارآمد فرستاده می شود و توسط گیرنده مناسب دریافت و پردازش می شود.

  • مهندس الکتریکی

موقعیت متداولی در حوزه مهندسی برق است، مهندس برق در طراحی سیستم های کنترل الکتریکی کار می کند. آنها برای ایجاد روشنایی، حرارت دادن، و سیستم های تهویه که در بودجه کار می کنند، ایمنی و محدودیت های کیفیت که در مورد یک پروژه مشخص شده است، کار می کنند. آنها از تحقیق، طرح، برنامه ریزی، و اجرای یک سیستم الکتریکی کار می کنند. مهندسان برق نیز در طراحی شبکه های حمل و نقل داده به خوبی معامله می کنند. این زمینه کار بسیار مهم است، زیرا آن را برای ساختن زیرساخت های مخفی که زندگی روزمره ما را مدیریت می کند، کمک می کند.

  • مهندس الکترونیک

شبیه به یک مهندس برق است. مهندس الکترونیک به تحقیق، برنامه ریزی، طرح، و اجرای سیستم های الکتریکی در اجزای الکترونیکی توجه دارد.

به جای تمرکز بر سیستم های بزرگ برق، مهندسان الکترونیک برای طراحی سیستم های الکتریکی که برای دستگاه های الکترونیکی است کار می کنند. این که آیا این طراحی از آخرین گوشی های هوشمند است، یا ربات های خودکار برای تولید، مهندسان الکترونیک سیستم های الکتریکی را طراحی می کنند که این الکترون ها به درستی کار می کنند.

  • مهندس شبکه

مهندس شبکه کسی است که مسئول اجرا، نگهداری، پشتیبانی، و توسعه شبکه های ارتباطی است. این کار چندان جذاب نیست، زیرا نه تنها یک جزء سخت افزاری دارد، بلکه یک جزء مهم نرم افزاری نیز است. مهندسان شبکه باید مهارت های لازم برای طراحی و پیاده سازی سخت افزار فیزیکی یک شبکه را داشته باشند و همچنین باید دارای صلاحیت فنی باشند تا اطمینان حاصل شود که شبکه به درستی تنظیم شده تا حداکثر بهره وری را در برگیرد و در عین حال اطمینان حاصل شود که از دیدگاه امنیت سایبری مناسب است.

بهترین گرایش های رشته مهندسی برق در آلمان
بهترین گرایش های رشته مهندسی برق در آلمان

مهارت های مورد نیاز شغل مهندسی برق در آلمان

مهندسین برق وظیفه تولید، طراحی و نظارت بر دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی را بر عهده دارند. کار مهندس برق شامل تولید سیستم های مسیریابی، موتورهای الکتریکی و ماشین های تولید انرژی می شود. رشته مهندسی برق چالش برانگیز است. برای موفقیت در این رشته شما به تحصیلات دانشگاهی یا مهندسی برق آنلاین نیاز دارید. این می تواند به شما کمک کند تا موفق شوید.

وجود پلتفرم های مختلف طراحی و افزایش علاقه به اینترنت چشم اندازهای مهندسی را تغییر داده است. موقعیت های جدیدی برای تولید کنندگان وسایل الکتریکی هر روزه ایجاد می شود. برای استفاده از این فرصت های شغلی شما باید در کار خود استاد باشید. در این مقاله برخی از مهارت هایی که شما به عنوان یک مهندس برق نیاز دارید ارائه شده است

  • تفکر انتقادی و توانایی حل مسئله
  • طراحی مدار و تجزیه و تحلیل آن
  • دستگاه اندازه گیری و اندازه گیری الکتریکی
  • مدرک مهندسی برق آنلاین
  • کار کردن با OP-AMPS
  • آشنایی با فیلترهای آنالوگ
  • آشنایی با چگونگی طراحی فیلترهای دیجیتال
  • ارتباطات بین فردی و مهارت های سازمانی

دیگر مهارتهایی که برای پیشرفت در شغل نیاز دارید شامل:

  1. طراحی کنترل فیدبک
  2. مدیریت اجزای اصلی
  3. کار با فرکانس رادیویی RF
  4. ارزیابی نرم افزار ثابت
  5. فیزیک و ریاضیات
  6. تفکر خلاق
  7. داشتن آگاهی لازم از زبان برنامه
  8. آنالیز سیستم ها
  9. قضاوت درست و منصفانه و توانایی تصمیم گیری
  10. توانایی مدیریت
  11. انتخاب تجهیزات و هماهنگی

وظایف شغلی مهندسی برق در آلمان

مهندس برق مسئول طراحی و اجرای قطعات دستگاه هایی هستند که با برق کار می کنند. مهندس برق بر تولید انرژی برای دستگاه ها یا محصولات متمرکز است.این دستگاه ها می تواند شامل هر دستگاهی باشد که با برق کار می کند. مهندس برق همچنین بر تحقیقات، ایجاد و اصلاح محصولات و دستگاه ها تمرکز دارند.

با توجه به ماهیت کار مهندسین آنها معمولا به صورت تیمی مسائل را حل می کنند و با آنها برخورد می کنند. اغلب این تیم های کاری شامل مهندسین در حوزه های مختلف می شوند. بنابراین وقتی گروه آمادگی بیشتری دارد می تواند راه حل مناسبی برای نیازهای برق یک محصول پیدا کند. بنابراین مهم است که مهندسان به صورت گروهی کار کنند. آنها همچنین باید بتوانند ارتباطی بین ایده ها ایجاد کنند و مسیر مشخصی را دنبال کنند. آنها باید با ریاضی و علوم آشنایی داشته باشند و مسائل را به بهترین شکل حل کنند، بتوانند خلاقانه فکر کنند، با کامپیوتر به راحتی کار کنند و به راحتی بتوانند در یک جمع بزرگ صحبت کنند.

برای تبدیل شدن به مهندس برق باید برخی از الزامات آموزشی را داشته باشید و حداقل مدرک لیسانس داشته باشید. اکثر کسب و کارها ؛ شخصی که مدرک دانشگاهی نداشته باشد استخدام نمی کنند. اکثر شرکت ها به مدرک فوق لیسانس یا دکترای مهندسی برق نیاز دارند. برخی از شرکت ها همچنین سوابق کاری را در نظر می گیرند.

  • وظایف مهندس برق
  • طراحی، نگهداری، اجرا و تعمیر وسایل و تجهیزات برقی
  • در صورت نیاز آموزش کارکنان پروژه و سرپرستی آنها
  • آزمایش پروژه های تکمیل شده برای اطمینان از انطباق با استانداردهای طراحی
  • اعمال قواعد کلی تئوری برق در پروژه های مهندسی

جهت کسب اطلاع از مشاغل مورد نیاز در آلمان با متخصصین مهاجرت کاری موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

36 پاسخ

  1. با سلام
    من 40 سال سن دارم تا یک سال دیگه میتونم b2 زبان آلمانی بگیرم . کاردانی برق صنعتی دارم.13 سال سابقه کار در نگهداری و تعمیر تاسیسات و سیمکشی برق ساختمان دارم با بیمه. بنظرتون شانسم برای کاریابی یا پیدا کردن کارفرما و عقد قرارداد در آلمان چقدر هست!

    1. با سلام و احترام
      بله، برای دریافت ویزای کاری آلمان تا 45 سال محدودیت سنی وجود دارد.

  2. سلام وقتتون بخیر با مدرک برق صنعتی فنی و حرفه ایی قابل ترجمه و زبان B1 آلمانی و سن 22 میتونم برای ویزای کار اقدام کنم|؟؟؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، شما با شرایط ذکر شده و دریافت قرارداد کاری امکان اخذ ویزای کاری را دارید.

  3. سلام
    من فارغ التحصیل رشته برق گرایش قدرت هستم با ۴۰ سال سن.
    حدود ۱۲ سال سابقه بیمه در زمینه مهندسی الکتریکی (طراحی و اجرای سیستمهای الکتریکی ساختمانی و صنعتی) دارم و حدود ۳ سال سابقه بیمه در زمینه خدمات مهندسی_بازرگانی برق صنعتی رو دارم. تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی B1 رو دارم. ممنون میشم در زمینه کار در آلمان راهنمایی بفرمایید.

    1. با سلام و احترام
      دریافت ویزای کاری و یا جست و جوی کاری آلمان محدودیت سنی دارد و 42 سال است. به شما توصیه میکنیم جهت افزایش شانس ویزای خود روش سرمایه گذاری و یا کشور دیگری را انتخاب نمایید.

      1. سلام .من مهندسی الکترونیک دارم وبرق صنعتی و رزومه کاریم سیم پیچی هم دارم با سابقه ۱۳ سال. .۳۷ سال سن دارم ولی زبانم انگلیسی در حد معمول می باشد .لطفا را هنماییم کنید
        جهت ویزای کار در المان

        1. سلام روزتون بخیر
          به شما توصیه می کنیم از طریق جست و جوی کاری آلمان اقدام نمایید. بعد از ورود به آلمان شانس بالایی در کاریابی رشته مورد نظر دارید.

  4. سلام ببخشید میخواستم بدونم آیا حتما باید با همون رشته و سابقه کاری که ارائه میدیم کار پیدا کنیم؟ آیا میشه که کلا توی آلمان یه کار دیگه ایی پیدا کرد؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، امکان یافتن کار غیر مرتبط در آلمان را نیز دارید.

  5. سلام 27 سالمه کارشناسی برق دانشگاه ازاد البرز با معدل14.46و ارشد الکترونیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با معدل 17 و چندین مقاله علمی داخلی و یک مقاله ISI دارم سطح زبان آلمانی تا یک سال آینده 80 درصد خواهد شد 5 سال سابقه کار با بیمه مرتبط تو حوزه تخصصیمو دارم برای ویزای 6 ماهه جست وجوی کار و مهم تر از اون پیدا کردن کار در المان چقدر شانس موفقیت دارم؟

    1. با سلام و احترام
      با توجه به شرایط شما شانس اخذ ویزای جست و جوی کار برای شما بسیار است.

  6. سلام، من 37ساله هستم متاهل با کاردانی برق و قدرت و کارشناسی برق و الکترونیک و ارشد مدیریت دولتی، 4سال سابقه کار برق و قدرت با بیمه، کلا‌سای a1‌شروع کردم چقدر شانس دارم؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای جست و جوی کاری آلمان نیاز به ارائه مدرک تحصیلی بالاتری دارید.

  7. با سلام
    مهندس برق الکترونیک با مدرک لیسانس با معدل18/6از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم و آیلتس 7و مدرک b1آلمانی دارم و میخواستم برای ادامه ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس اقدام کنم و چندتا سوال داشتم
    ۱آینده ی رشته ی من و بازار کارش در آلمان چطور هست
    ۲با توجه به اینکه بعد از گرفتن مدرک کارشناسی ارشدم میخوام وارد بازار کار در آلمان بشم حقوق یه مهندس الکترونیک با مدرک کارشناسی ارشد چگونه هست
    ۳میزان سرمایه ی اولیه ی مورد نیاز چقدر هست
    با تشکر از سایت خوبتون

    1. سلام وقتتون بخیر
      بازار کار آلمان برای رشته های مهندسی در کشور آلمان کمترین نرخ بیکاریرا دارد . بسته به استعداد و پوزیشنی که فرد دریافت می کند، میزان حقوق دریافتی متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزای جست و جوی کار آلمان می توانید با ما در ارتباط باشید.

  8. سلام من دیپلم برق دارم با5سال سابقه کار مرتبط بارشته برق
    متاهل هستم بایک فرزند 29سالمه میخواهم برای کاربه آلمان مهاجرت کنم
    بااستاد زبان صحبت کردم گفت هفت ماهه زبانم روبه سطح ب1میرسونه
    لطفآ راهنماییم کنید
    باتشکر ازشما

    1. با سلام و عرض ادب
      برای دریافت ویزای جست و جوی کاری آلمان بهتر است حداقل کارشناسی و سابقه کار با بیمه ارائه دهید.

  9. مهندس برق الکترونیک هستم در رشته ابزاردقیق حوزه نفت و گازکار می کنم حدود 12 سال سابقه بیمه دارم. می خواستم بدونم شرایط مهاجرت به آلمان رو دارم یا خیر؟

    1. با سلام و عرض ادب
      با توحه به شرایط سنی شما امکان اقدام وجود دارد.

  10. سلام. مهندسی برق و الکترونیک دارم . 24 سال سابقه کار در زمینه تکنیسین و مدیریت دارم .(بیمه ای) . طراحی اتوماسیون صنعتی و ساخت خطوط تولید مختلف انجام میدم. 48 سال سن دارم . تسلط به زبان آلمانی ندارم. آیا شرایط مورد نیاز در آلمان دارم.

    1. با سلام و عرض ادب
      به شما توصیه می کنیم با توجه به شرایط سنی خود کشور و یا روش دیگری را انتخاب نمایید.

  11. سلام من دارای مدرک کارشناسی برق قدرت هستم سی سال سن دارم و تازه شروع به یادگیری زبان آلمانی کردم. سابقه کار بنده در برق ساختمان به صورت آزاد و هشت سال سابقه کار دارم و دوسال بیمه تامین اجتماعی به صورت خویش فرما دارم. چندتا برگه دارم که نشان میدهد برای پیمانکار کار میکردم و یک قرارداد کاری برق ساختمان دارم آیا این چندتا برگه و این قرارداد برای اثبات سابقه کار مفید هست یا خیر

    1. سلام روزتون بخیر
      متاسفانهدر آلمان سابقه کار با سابقه بیمه محسوب می شود.

  12. من دکترا برق قدرت دارم وضعیت من در المان به چه صورت خواهد بود تافل دارم و زبان المانی رو هم بلدم

    1. سلام روزتون بخیر
      متاسفانه برای ارائه اطلاعات بیشتر نیاز به اطلاعاتی مانند سن، رزومه علمی وغیره داریم. لطفا با ما در ارتباط باشید.

      1. با سلام و وقت بخیر
        فارغ التحصیل رشته کنترل گرایش ابزار دقیق هستم که ۵ سال سابقه کار در واحد فنی و اتوماسیون صنعتی دارم. ۳۶ سال سن دارم و زبان b2 را شروع کردم. به نظر شما شانس من برای اخذ ویزای کاری در آلمان چند درصد است. لطفآ راهنمایی کنید. ممنون از پاسخ شما

        1. با سلام و عرض ادب
          با توجه به شرایط ذکر شده، شانس بالایی در دریافت ویزا دارید.

  13. ببخشید یه سوال من میخوام برای ادامه تحصیل برای فوق لیسانس و دکترا به المان برم الانم لیسانس برق قدرت دارم من الان تافل دارم و زبان المانی هم به خوبی بلدم میخواستم سوال کنم اگه دکترا بگیرم وضعیت من در المان به چه صورت خواهم بود؟ممنون

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه بتوانید پذیرش مقطع دکترا را دریافت نمایید، پس از فارغ التحصیلی در این کشور در صورت یافتن کار، می توانید در این کشور بمانید.

  14. سلام
    من مهندس برق قدرت و 10 سال سابقه کار در طراحی شبکه های توزیع برق را دارم.
    آیا میتونم در همین تخصص خودم در آلمان کار پیدا کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بسته به شرایط سنی و تسلط شما به زبان آلمانی دارد.

  15. سلام لیسانس برق کنترل دانشکده فنی منتظری مشهد
    زبان آلمانی در حد b1
    مدرک فنی حرفه ای برق صنعتی . طراحی با نرم افزار eplan . و برنامه نویسی plc
    میتونم برای مهاجرت کاری آلمان اقدام کنم یا کشور های دیگر
    لطفا راهنمایی کنید

  16. فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه های صنعتی و و زبانمم درحد معمولی هستش …مسلط به زبانهای برنامه نویسی و سخت افزاری..میخام بدونم برای المان بخام ویزای کاری بگیرم به مشکل برمیخورم!!!
    از کجا باید شروع کنم!!..

    1. با سلام
      کشور آلمان محیط مناسبی برای رشته های حوزه ی آی تی می باشد.
      برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان و گرفتن فرصتی شش ماهه جهت یافتن کار و سپس اخذ اقامت کاری آلمان , به موارد زیر نیاز است:
      تسلط به زبان آلمانی در حد مدرک ب1 زبان آلمانی , حداقل مدرک کارشناسی, سابقه ی کار به همراه بیمه جهت اثبات سابقه ی کار برای کارشناس تایید ویزا و در صورتی که سابقه ی کار مرتبط با رشته ی تحصیلی باشد موثر تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده