اقامت ورزشی در سوئد

اقامت ورزشی در سوئد

شما به عنوان یک ورزشکار یا مربی ورزشی برای کار و آموزش در کشور سوئد ملزم به گرفتن ویزای کار سوئد هستید. برای مجوز کار زمانی درخواست دهید که شما در کشور خود هستید و یا کشور دیگری در خارج از سوئد که در آن زندگی می کنید. این روند درخواست در صورتی که با دعوتنامه از سوی یک کارفرمای سوئدی باشد، می تواند زود تر به نتیجه برسد. با این حال می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید با ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر در میان بگذارید.

شرایط اقامت ورزشی در سوئد

اطلاعات زیر برای باشگاه ها یا انجمن هایی است که به کنفدراسیون ورزشی سوئد وابسته هستند و قراردادی با شهروندان غیر اروپایی امضا کرده اند. باشگاه ها و انجمن هایی که عضو کنفدراسیون نیستند، شرایط دیگری برای اعطای مجوز دارند. یک ورزشکار یا مربی غیر اروپایی برای کار در سوئد به مجوز نیاز دارد. آنها باید در ورزشی در سطح حرفه ای فعالیت داشته باشند. شهروندان برخی از کشورها برای مشاغلی که قرارداد آنها برای کمتر از سه ماه است، به ویزا نیز نیاز دارند.

معافیت از مجوز کار:

اگر یک ورزشکار یا کارمند حرفه ای هستید، می توانید برای حداکثر سه ماه در یک دوره 12 ماهه در رقابت های بین المللی بدون مجوز کار شرکت کنید. با این حال شهروندان برخی از کشورها برای ورود به سوئد به ویزا نیاز دارند.

نحوه درخواست:

برای تمدید مجوز باید به صورت آنلاین درخواست دهید. حداکثر 30 روز پیش از اتمام اعتبار مجوز باید برای تمدید آن اقدام کنید. در اکثر موارد باید هزینه تمدید را پرداخت کنید. اگر اعضای خانواده با شما در سوئد زندگی می کنند و مجوز اقامت آنها نیز رو به اتمام است، باید در همان فرم درخواست برای تمدید مجوز آنها نیز درخواست دهید.

تمدید مجوز:

اگر قرار داد شما با باشگاه تمدید شد، باید برای مجوز کار را نیز تمدید کنید. اگر باشگاه خود را عوض کنید، باید برای مجوز کار جدید درخواست دهید. تا پیش از اتمام اعتبار مجوز کنونی، مدارک خود را ارسال کنید. اگر مجوز کاری برای حداقل 6 ماه داشته باشید و پیش از اتمام اعتبار، برای تمدید آن درخواست دهید، می توانید تا ارسال نتیجه به کار خود ادامه دهید.

هر مجوز کار تا زمان اتمام قرارداد و نه تا زمان اعتبار پاسپورت، معتبر است. مجوز کار ورزشکاران یا مربیان برای حداکثر دو سال در یک دوره 4 ساله صادر می شود. اگر همچنان قرارداد کاری شما در پایان 4 سال اعتبار داشته باشد، می توانید مجوز اقامت دائم را دریافت کنید. مجوز اقامت دائم تا زمانی که در سوئد زندگی کنید، برقرار است.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت ورزشی در سوئد

مدارک و شرایط لازم کارفرما برای درخواست مجوز اقامت ورزشی برای ورزشکاران یا مربیان:

  1. باشگاه یا انجمن باید عضو اتحادیه ورزشی سوئد (Swedish Sports Association) باشد.
  2. قرادادی با یک ورزشکار یا مربی امضا کرده باشید.
  3. حداقل حقوق کل ( پیش از کسر مالیات) 135 یورو را پیشنهاد داده باشید.
  4. بیانیه ای از اتحادیه ورزشی سوئد در رابطه با شرایط استخدام دریافت کرده باشید.
  5. همچنین کنفدراسیون باید تایید کند که این شغل برای توسعه ورزش ضروری است.
مدارک لازم جهت اخذ اقامت ورزشی در سوئد
مدارک لازم جهت اخذ اقامت ورزشی در سوئد

درخواست مجوز کار:

ورزشکار یا مربی باید شخصا برای مجوز کار درخواست دهند. مجوز باید پیش از ورود به سوئد صادر شده باشد. پس از اتمام تصمیم گیری ها درباره صدور مجوز، کپی آن که اعطا یا رد درخواست در آن توضیح داده شده، برای کارفرما ارسال خواهد شد. کارفرما برای اطلاع از تصمیم گیری ها، باید وکالت نامه ای از ورزشکار یا مربی داشته باشد. هر مجوز تا زمان اتمام قرارداد و نه تا زمان اعتبار پاسپورت، معتبر است.

به ورزشکاران یا مربیانی که مجوز کار برای سه ماه یا بیشتر دارند، کارت مجوز اقامت نیز توسط سفارت یا کنسولگری کل اعطا می شود. این کارت که ورزشکار یا مربی در هنگام ورود به سوئد باید ارائه دهد، نشان دهنده حق اقامت در کشور است. صدور کارت اقامت حداکثر 4 هفته طول می کشد.

یک کارفرما برای استخدام یک شهروند غیر اروپایی باید آژانس مالیات (Tax Agency ) را مطلع سازد. کارفرما برای این کار باید فرم “Notification – Employment of a foreigner SKV 1160” را با جزئیاتی از نام، آدرس و طول دوره کاری ورزشکار یا مربی را تکمیل کند. کارفرما باید کپی از مدارک که نشان دهد ورزشکار یا مربی دارای حق اقامت و کار در سوئد است، نزد خود نگه دارد. این مدارک باید در کل دوره کار و 12 ماه پس از آن نگهداری شود.

ویزای همراه در اقامت ورزشی در سوئد

اعضای خانواده ورزشکار یا مربی می توانند به طور همزمان با او برای اقامت در سوئد درخواست دهند. اعضای خانواده شامل افراد زیر می شود:

  1. همسر یا نامزد قانونی
  2. فرزندان مجرد زیر 21 سال
  3. فرزندان مجرد 21 سال یا بزرگتر تحت شرایط خاص ( آنها باید از لحاظ مالی به شما یا همسر وابسته باشند.)
  4. اگر مجوز کاری برای حداقل 6 ماه داشته باشید، همسر شما نیز می تواند مجوز کار را دریافت کند.

نحوه درخواست اعضای خانواده:

اگر اعضای خانواده قصد دارند همزمان با شما به سوئد سفر کنند، باید نام آنها را در فرم درخواست آنلاین خود قید کنید. اگر به طور همزمان این کار را انجام ندهید، آنها باید در فرم آنلاین جداگانه ای درخواست دهند. مدارک زیر را باید همراه با فرم درخواست ضمیمه کنید:

  1. کپی صفحات اطلاعات شخصی پاسپورت، مدت اعتبار آن و مجوز اقامت برای سایر کشورها ؛ اگر اعتبار پاسپورت شما رو به اتمام است، باید برای تمدید آن اقدام کنید زیرا اعتبار مجوز بیشتر از اعتبار پاسپورت نخواهد بود.
  2. کپی سند ازدواج
  3. اثبات ثبت ملی؛ اجاره نامه یا سند خرید ملک یا سایر مدارک برای اینکه ثابت شود در کشور خود با یکدیگر زندگی کرده اید.
  4. اگر شما و همسرتان به طور همزمان برای مجوز درخواست نمی دهید، ارائه نامه ای کوتاه از یک فرد سوئدی که تایید کند در سوئد با یکدیگر زندگی می کنید، الزامی است.

تحصیل رشته های ورزشی در سوئد

دانشجویان می توانند علوم ورزشی را مطالعه کنند و به فعالیت فیزیکی مدیریت ورزشی و بهداشت، یا تحصیل برای تبدیل شدن به معلمان آموزش فیزیکی در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش دهند. در سطح کارشناسی ارشد ما یک دوره بین المللی یک ساله و دوساله برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهیم:

  • علوم ورزشی: ورزش در جامعه، برنامه کارشناسی ارشد(1 ساله)
  • علوم ورزشی: ورزش در جامعه، برنامه کارشناسی ارشد(2 ساله)
تحصیل رشته های ورزشی در سوئد
تحصیل رشته های ورزشی در سوئد

دانشکده علوم ورزشی و بهداشت سوئد برنامه های تحصیلی و دوره های آموزشی برای حرفه تدریس در آموزش فیزیکی و همچنین در زمبنه آموزشی ورزشی و یا مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد. این روش سطح بالایی از آموزش را در حوزه های زیست شناسی انسانی ارائه می دهد. تربیت بدنی pedagogics/Didactcis برنامه های درسی مدت زمان دو تا چهار سال را در بر میگیرد که در حدود 650 دانشجودر این دوره ثبت نام می شود.

به طور کلی همه کلاس ها در سوئد ارائه می شوند. با این حال برنامه هایی برای توسعه دوره های زبان انگلیسی وجود دارد و دانشجویان را قادر می سازد که در این کلاس ها شرکت کنند. دانشگاه همکاری نزدیکی با واحد تحقیقات دارد. دانشکده ها در موسسه کارولینسا، موسسه دوره های آموزشی اسکولم و دانشگاه استکهلم.

ارتباطات رسمی با کنفدراسیون ورزش سوئدی و سازمان های محلی و همچنین مدارس از اهمیت زیادی برای آموزش و تحقیقات برخوردار است. اکو پارک که دارای ارزش های طبیعی و فرهنگی است و همچنین فرصت های عالی برای ورزش و تفریح ارائه می دهد. استادیوم المپیک1912 در نزدیکی محوطه دانشگاه قرار گرفته و منطقه را به یک فضای خاص تبدیل کرده است. با این حال در ادامه مطالب بالا اگر می خواهید در مورد هزینه زندگی سوئد بیشتر بدانید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)در تماس باشید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام، من هجده سال دارم و از یک باشگاه سوئدی که در سطح اول لیگ فوتبال فعالیت می کنه پیشنهاد دارم، آیا من می تونم ویزای ورزشی بگیرم و آیا اصلا می تونم به این باشگاه برم،

    1. با سلام و احترام
      در صورت داشتن دعوتنامه میتوانید اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده