اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل

اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل

بسته به اینکه چه مدت میخواهید اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل را داشته باشید و چه چیزی را میخواهید تحصیل کنید ، شما نیاز به گرفتن یکی از ویزا های زیر دارید، ویزا ی اقامت کوتاه در ایتالیا –نوع c– اگر شما برای یک دوره آموزشی 90 روزه ی زبان ثبت نام کرده باشید و نمونه دوم ویزا اقامت طولانی مدت (شهروندی) –نوع D– برای اهداف تحصیلی اگر شما برای یک دوره آموزشی که حداقل 20 ساعت در هر هفته برگزار میشود (یا 80 ساعت در یک ماه).

شرایط اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل

  • شما باید یک فتوکپی از برنامه ی پرواز سفر خود تهیه کنید .
  • شما نباید سابقه ی جنایی داشته باشید .
  • شما نباید قبلا از ورود به ایتالیا صرف نظر کرده باشید .
  • کی و کجا باید برای گرفتن ویزا ی دانشجویی  به ایتالیا مراجعه کنید.
  • به سفارت  یا کنسول گری ایتالیا برای گرفتن ویزا در کشور خود مراجعه کنید .
  • یک مصاحبه ی ویزا حوالی 4 تا 6 هفته قبل تر  تنظیم و ضمیمه کنید.

برای گرفتن ویزا ی دانشجویی حداقل 3 ماه قبل از ورود به ایتالیا مراجعه کنید . فرآیند ثبت نام شما ممکن است بین دو الی سه هفته زمان ببرد .جهت کسب اطلاعات تکمیلی درباره تحصیل در ایتالیا به موسسه توسعه گران مهر مراجعه فرمایید.

اگر شما تنظیم ملاقات برای گرفتن ویزا  در حداقل 4 هفته قبل تر را فراموش کرده باشید ، با کنسولگری جهت لغو کردن  هماهنگ کرده و  سعی کنید برنامه ی ملاقات را زودتر تنظیم کنید . اگر شما قادر به دسترسی به کنسولگری جهت مصاحبه ی ویزا نباشید ، شما ممکن است یک ملاقات افتخاری با نزدیکترین کنسولگری به خود را داشته باشید . در هر صورت ، ابتدا کنسولگری منطقه ی خود را چک کنید اگر این گزینه در دسترس تان باشد .

نیازمندی های اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل

جهت گرفتن یک ویزا ی تحصیلی در ایتالیا نیاز به یادگیری زبان ویژه ای ندارید . از آنجا که این  یکی از شرایط اجباری پذیرش در دانشگاه های ایتالیا است ، کنسول گری ها این را در نظر نمی گیرند که داوطلبان باید مدرک زبانی را به خوبی  ارائه دهند . به هرحال کارمندان کنسول گری بیشتر بر این تاکید دارند و شما را تحسین میکنند که حداقل شما بتوانید زبان ایتالیایی را در سطح مکالمه ای صحبت کنید .به طور مثال میتوانید سلام دادن و معرفی خودتان را به زبان ایتالیایی صحبت کنید. همچنین به هزینه زندگی در ایتالیا توجه کنید.

  • فرم ثبت نام ویزا ی ورود
  • عکس اندازه – ویزا ی اخیر
  • پرونده ی معتبر سفر ( تاریخ انقضاء باید 3 ماه طولانی تر از  تاریخ تقاضای ویزا باشد .)
  • مدارک جهت گرفتن وام ترتیب شده در ایتالیا ( برای کل دوره ی تحصیل تان )
  • اثبات کنید که شما توان مالی کافی برای پشتیبانی از تحصیلات تان را دارید ( 45 یورو در هر ماه )
  • بیمه ی سلامت ( کمترین پوشش مالی ، حداقل 30000 یورو )
  • رسید بهای ثبت نام ویزا ( 116 یورو)

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا

بازار کار ایتالیا بخاطر رکود اقتصادی در دهه گذشته به عنوان یکی از کندترین اقتصاد در حال رشد در اتحادیه اروپا شمرده می شود. از آن زمان، اقتصاد ایتالیا در تلاش برای یافتن راه حلی است. نرخ بیکاری در حال افزایش است و همچنین هزینه راه اندازی یک شرکت با توجه به مالیات و خط قرمز بسیار بالا است. بهره وری در ایتالیا در حال افزایش است، ساخت و ساز، بخش بانکی و خدماتی که بیشترین آسیب را دیده اند. همچنین، بیکاری هیچ سودی ندارد. اکثریت جمعیت که بیش از 60 میلیون نفر می باشند در شمال ساکن هستند، و فارغ التحصیلان جاه طلب به احتمال زیاد در شهرهای بزرگ شمالی و بزرگ کار پیدا خواهند کرد.

تفاوت میان شمال و جنوب کاملا هویداست، شمال ایتالیا به فراوانی شرکت های خصوصی توسعه یافته و شهرت دارد، در حالی که جنوب به شدت وابسته به کشاورزی است. نرخ بیکاری در مناطق جنوبی برابر 29 درصد می باشد. بیشتر افراد محلی به زبان انگلیسی مسلط نیستند و به همین دلیل بعید است که شما بدون درک قوی زبان ایتالیایی کاری پیدا کنید. از سوی دیگر، توانایی صحبت کردن انگلیسی شما، به خصوص در گردشگری و آموزش، بسیار ارزشمند خواهد بود.

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا
شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا

به همین دلیل، مشاغلی که زبان انگلیسی را آموزش می دهند به راحتی در دسترس می باشند. بخش خدمات بر اقتصاد عمده فروشی، خرده فروشی و حمل و نقل غالب است. صنعت تولید اقلام لوکس مانند مد، اتومبیل و مبلمان، به خاطر مقدار منصفانه خروجی ایتالیا بر اقتصاد تاثیر می گذارد. از نظر کشاورزی ایتالیا یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان شراب، روغن زیتون و میوه است.

تعداد شرکت های چند ملیتی در ایتالیا ممکن است کمتر از دیگر کشورهای اروپایی باشد اما برندهای قدرتمند ایتالیایی شامل خودروهایی مانند فراری و لامبورگینی و طراحان مد مانند گوچی، پرادا، ورساچه و آرمانی هستند. در حال حاضر، ایتالیا نباید به عنوان اولین اولویت برای دانشجویانی که می خواهند پس از تکمیل تحصیلات خود به کار بپردازند در نظر گرفته شود. اگر شما واقعا به فرهنگ یا غذای ایتالیایی علاقه دارید، یا می خواهید در ایتالیا بمانید تا به تدریس بپردازید، بهترین شرط آن خواهد بود که ایتالیایی را از قبل یاد بگیرید و تنها هدف شما بهترین دانشگاه های ایتالیا باشد.

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا پس از تحصیل در ایتالیا به اجازه اقامت دانشجویی و مجوز کار نیاز دارند. فقط دانشجویان دکتری که دارای مدرک کارشناسی ارشد دوم پس از اتمام برنامه هستند، می توانند برای مجوز اقامت موقت درخواست دهند. مهم است که پس از گذراندن مدت 6 تا 12 ماه، یک شغل داشته باشید. دانشجویان می توانند برای دوره های کارآموزی تا 12 ماه نیز درخواست دهند.

برای اجازه کار بعد از تحصیل در ایتالیا، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیاز به “permesso di lavoro” خواهند داشت. میانگین پرداخت در ایتالیا بر مبنای مدارک و تجارب دانشگاه شما می تواند حدود 1300 یورو برای 14 ماه باشد. همیشه توصیه می شود که یک درک عمومی از زبان ایتالیایی و انگلیسی داشته باشید.

شرایط و ضوابط برای ویزای کار پس از تحصیل در ایتالیا

برای درخواست تمدید در اجازه اقامت موقت، فرد باید حداقل 8،500 یورو در حساب بانکی و یک قرارداد مسکن معتبر صادر شده توسط شهرداری داشته باشد. دانشجویان تنها می توانند تا 4 ساعت در روز و 20 ساعت در هفته در هنگام تحصیل کار کنند و می توانند در طول تعطیلات به طور کامل کار کنند. برای میزان بیش از آن دانشجو مجبور خواهد شد ویزای دانشجویی خود را به مجوز کار تبدیل کند.

برای دوره کارآموزی دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا، دانشجویان باید درخواست مجوز اقامت دانشجویی در Questra بدهند، و این امر تمدید خودکار را تضمین نمی کند. بنابراین هنگام درخواست برای کارآموزی، مراقب باشید. همچنین دوره کارآموزی نمی تواند بیش از 12 ماه باشد. جهت کسب اطلاعات کامل درباره شرایط مهاجرت به ایتالیا با مشاورین دفاتر شیراز و تهران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس فرمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده