اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

روش های مهاجرتی بسیاری برای مراجعه و سفر به کشور های مختلف وجود دارد. یکی از این روش ها سرمایه گذاری می باشد. از این رو در این مقاله به بررسی اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت می پردازیم. برای سرمایه گذاری می توان از روش های بسیار متفاوتی اقدام نمود. روش های سرمایه گذاری را می توان ثبت شرکت، کارآفرینی، سرمایه شخصی یا تمکن مالی و … معرفی نمود. اما یکی از مهم ترین نکات در ارتباط با سرمایه گذاری این است که هر کشور قوانین مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل است که باید در نحوه سرمایه گذاری و کسب اطلاعات در ارتباط با قوانین سرمایه گذاری کشور های مختلف تحقیقات بسیاری نمود.

اگر تمایل دارید در جهت مهاجرت به اسپانیا اقدام کنید یکی از بهترین کار ها این است که با متخصصان این زمینه مشورت نمایید. از این رو مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی بسیار موثر خواهد بود. دقت داشته باشید که برای مهاجرت به کشور اسپانیا می توان از روش های بسیاری اقدام نمود. از جمله این روش ها عبارتند از: مهاجرت کاری به اسپانیا،‌ تحصیل در اسپانیا، مهاجرت سرمایه گذاری به اسپانیا، تولد فرزند در اسپانیا، ازدواج با تبعه اسپانیایی و … . برای کسب اطلاع در ارتباط با هر کدام از این روش های مهاجرتی می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور است. سرمایه گذاری در اسپانیا همانند کشور های دیگر از روش های مختلفی امکان پذیر است. به طور مثال فردی که متقاضی سرمایه گذاری در این کشور است می تواند با خرید ملک در اسپانیا این اقدام را انجام دهد. یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری هم از طریق تمکن مالی می باشد. اما راه های دیگری از جمله ثبت شرکت در اسپانیا و کارآفرینی در اسپانیا هم برای سرمایه گذاری وجود دارد. در این مقاله هدف ما بررسی شرایط ثبت شرکت در اسپانیا می باشد. در ابتدا کمی با کشور اسپانیا آشنا می شویم.

آشنایی با کشور اسپانیا جهت ثبت شرکت در این کشور

پادشاهی اسپانیا که در میان عموم با نام اسپانیا شناخته می شود، کشوری است در اتحادیه اروپا که در جنوب غربی این قاره قرار گرفته است. اسپانیا با فرانسه، آندورا و پرتغال مرز مشترک دارد که مرز مشترک اسپانیا و پرتغال، طولانی ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا به شمار می رود. مردم اسپانیا که با زبان رسمی اسپانیایی صحبت می کنند شعار ملی « فراتر از آن» را در زندگی خود به کار می برند.

اسپانیا کشوری قدیمی و تاریخی و با وسعت پانصد و پنج هزار و نهصد و نود کیلومتر مربع می باشد که جمعیتی بالغ بر چهل و شش میلیون نفر دارد. پایتخت کشور اسپانیا که بزرگ ترین شهر آن نیز محسوب می شود، مادرید است. از جمله دیگر شهر های معروف اسپانیا می توان به بارسلونا، والنسیا، سویا، مالاگا، بیلبائو و… اشاره نمود. اسپانیا کشوری پیشرفته است که از لحاظ اقتصادی جایگاه بسیار بالایی در کل دنیا دارد.

مزیت های ثبت شرکت در اسپانیا

در این بخش از مقاله قصد داریم قبل از ورود به هر مسئله ای در ارتباط با مزایای ثبت شرکت در اسپانیا صحبت کنیم. ثبت شرکت در اسپانیا مزیت های بسیاری دارد که می تواند برای افراد همراه با تغییرات شگرفی در زندگی آن ها باشد. به عنوان اولین مزیت که جرو مهم ترین مزایای ثبت شرکت شمرده می شود، باید به مالکیت صد در صدی برای افراد اشاره نمود. در حقیقت زمانی که ثبت شرکت در اسپانیا صورت می گیرد شما مالک صد در صد آن خواهید بود. فردی که یک شرکت را در کشور اسپانیا به ثبت رسانده باشد، می تواند به راحتی به بازار اروپا دسترسی پیدا کند و اجازه اقامت در کشور های حوزه شنگن را خواهد داشت.

مزیت های ثبت شرکت در اسپانیا
مزیت های ثبت شرکت در اسپانیا

علاوه بر آن برای شرکت های فعال این نوید را می دهیم که قوانین تجارتی و گمرکی آزادی را در اتحادیه اروپا خواهند داشت و تنها ده درصد مالیات بر درآمد شرکت ها برای آن ها خواهد بود. یک نکته مهم این است که کلیه مراحل ثبت شرکت در اروپا تنها در شش ماه انجام می گردد و پس از آن شرکت اجازه فعالیت خواهد داشت. توجه داشته باشید که در این روش شما هیچ نیازی به ارائه مدرک تحصیلی و یا مدرک زبان نخواهید داشت. به عنوان نکته آخر و مزیت آخر هم باید به این موضوع اشاره نمود که مبادلات بانکی آنلاین، کارت های اعتباری و تسهیلات اعتباری خاص برای شرکت ها در کشور اسپانیا در دسترس افراد خواهد بود. اسپانیا کشوری است که اقتصاد بسیار قدرتمند و باثباتی دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا افرادی که قصد ثبت شرکت در اسپانیا یا حتی مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری را به این کشور دارند، بتوانند افزایش سرمایه بسیار مثبتی داشته باشند. همچنین روش‌های متفاوت دیگری جهت مهاجرت به اسپانیا وجود دارند که شامل تحصیل در اسپانیا، تحصیل پزشکی در اسپانیا، مهاجرت از طریق ازدواج و تولد فرزند می‌باشند.

اخذ اقامت کشور اسپانیا از طریق ثبت شرکت

در بخش قبلی مقاله در ارتباط با مزایای ثبت شرکت در کشور اسپانیا صحبت کردیم و اشاره کردیم که ثبت شرکت در این کشور چه مزایایی با خود به همراه خواهد داشت. یک مسئله مهم دیگر این است که آیا امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا از این طریق وجود دارد؟! و یا این که امکان اخذ ویزای همراه اسپانیا برای همسر و فرزندان فرد متقاضی می باشد یا خیر؟!

اقامت همراهان در اسپانیا از طریق ثبت شرکت

اجازه دهید در ابتدای این بخش در ارتباط با اقامت اعضای خانواده صحبت کنیم. در این روش افراد می توانند از همان ابتدا برای اقامت همسر و فرزندان زیر هجده سال خود اقدام کنند و این افراد از همان ابتدا می توانند وارد کشور اسپانیا شده و نیازی به گذر زمان در این حالت نمی باشد. از این رو این مسئله را هم می توان جزو مزیت های اساسی این روش دانست.

اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

اما نکته مهم بعدی پاسخ به سوال اقامتی است. زمانی که شما از طریق ثبت شرکت وارد کشور اسپانیا می شوید می توانید پس از مدتی برای دریافت اقامت دائم اسپانیا و همچنین اخذ پاسپورت اسپانیا و تابعیت اسپانیا اقدام نمایید. اما این مدت زمان چقدر است؟! دقت کنید که شما می توانید پس از سه سال زندگی و اقامت موقت در کشور اسپانیا برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهید. اما نکته مهم اسن است که پس از پنج سال زندگی در اسپانیا با دارا بودن اقامت دائم این کشور، می توان برای دریافت پاسپورت اسپانیایی و اخذ تابعیت این کشور اقدام نمود. دقت داشته باشید که در این حالت می بایست اطلاعاتی در ارتباط با زبان اسپانیایی و کشور اسپانیا داشته باشید.

اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق ثبت شرکت
اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

یک نکته مهم این است که دریافت اقامت دائم و بالطبع آن پاسپورت اسپانیا از این روش سریع تر از روش های دیگری مانند کار در اسپانیا می باشد. دقت داشته باشید که در مدت زمان اقامت دائم در کشور اسپانیا محدودیت سفر به کشور های حوزه شنگن نخواهید داشت اما برای سفر به سایر کشور ها تنها نود روز در هر دوره صد و هشتاد روزه زمان خواهد داشت. ذکر این نکته بسیار ضروری است که اقامت اسپانیا در صورت نداشتن سو پیشینه و جرم در این کشور، پرداخت به موقع مالیات و سود دهی شرکت قابلیت تمدید خواهد داشت.

انواع روش های ثبت شرکت در اسپانیا

ما در بخش های قبلی مقاله با نکات مهمی در ارتباط با ثبت شرکت در اسپانیا روبرو شدیم و مزیت های این روش را نیز بیان نمودیم. در این قسمت از مقاله در ارتباط با انواع روش های ثبت شرکت در اسپانیا صحبت می کنیم. یکی از این روش ها راه اندازی یک شرکت جدید است که هم می توان با خرید یک شرکت آماده این کار را انجام داد و هم می توان یک شرکت جدید در این راستا ثبت نمود. روش مهم دیگر در این راه سرمایه کذاری از طریق شراکت در شرکت های اسپانیایی است که این کار از طریق خرید سهام شرکت مذکور انجام می شود.

اما یک روش مهم دیگر ثبت شرکت به عنوان زیر مجموعه یا نمایندگی یکی از شکت ها و برند های اسپانیایی است که در این حالت شما زیر نظر آن شرکت فعالیت می کنید و ملزم به رعایت قوانین شرکت مذکور خواهید بود. روش بعدی که با نام  خود اشتغالی در اسپانیا شناخته می شود، روش است که با توجه به آن شخص با محوریت شخصی کسب و کاری را راه اندازی می کند و به عبارتی کارآفرینی و خودحمایتی اسپانیا را به عنوان شغل خود انتخاب می کند.

به عنوان روش آخر باید به روش اخذ نمایندگی در اسپانیا اشاره نمود. در این روش شما می توانید با ثبت و افتتاح یک دفتر نمایندگی یا شعبه شرکتی فعال و ایرانی در کشور اسپانیا مشغول به کار در این کشور شوید. دقت داشته باشید که هر کدام از این روش ها قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارند اما نکته مهم این است که اخذ اقامت کشور اسپانیا از تمام این روش ها تقریبا یکسان می باشد.

نحوه ثبت شرکت در کشور اسپانیا

در این بخش از مقاله قصد ما بررسی سیستم بسیار مهم نحوه ثبت شرکت و قوانین مربوط به ثبت شرکت در اسپانیا است. اولین نکته ای که در قوانین کشور اسپانیا برای ثبت شرکت به چشم می خورد این است که تمامی افراد متقاضی ثبت شرکت و کارآفرینی در اسپانیا می بایست برای دریافت کد اقتصادی به عنوان اولین قدم خود اقدام کنند. برای این که بتوانید کد اقتصادی دریافت کنید لازم است تا مدارکی را آماده و ارسال نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد اقتصادی ایتالیا که با نام NIE شناخته می شود، عبارت است از: فرم تقاضای دریافت کد اقتصادی، گذرنامه معتبر، عکس، رسید پرداخت هزینه های مربوط به دریافت کد اقتصادی و ثبت شرکت و در نهایت اظهارنامه ای مبنی بر دلیل دریافت کد اقتصادی اسپانیا. این مدارک را می بایست به وکیلی در اسپانیا تحویل دهید تا برای شما کد اقتصادی دریافت نماید. در مرحله بعدی می بایست نام شرکت خود را انتخاب نموده و آن را برای وب سایت مرکانتایل رجیستری ارسال نمایید. اگر تاییدیه نام از این وب سایت ارسال شد می توانید برای مراحل بعدی اقدام نمایید.

نحوه ثبت شرکت در کشور اسپانیا
نحوه ثبت شرکت در کشور اسپانیا

در مرحله بعد با ارسال مدارک برای شما کد شناسایی مالیاتی اسپانیا صادر می شود که معروف به کد C.I.F است. پس از آن لازم است تا به عنوان حساب بانکی و تمکن مالی حداقل سه هزار یورو در یکی از بانک های اسپانیا داشته باشید و مدارک مربوط به آن را ارسال نمایید. اما یک نکته مهم این است که شما می بایست یک بیزنس پلن بسیار قوی برای سه سال آینده شرکت خود ارايه دهید و تمام ریز جزئیات فرایند کاری را به طور کامل توضیح دهید. در نهایت این که با ارائه مدارک به سفارت اسپانیا می توانید برای اخذ ویزای اسپانیا اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای اسپانیا

در این بخش از مقاله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اسپانیا از این روش را برای شما بیان می کنیم. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اسپانیا عبارتند از: کپی و اسکن پاسپورت شخص متقاضی و همراهان وی، عکس رنگی شخص متقاصی ثبت شرکت و همراهان، عدم سو پیشینه ترجمه شده شخص،گواهی تمکن مالی، رزرو بلیت رفت و برگشت، بیمه نامه سفر، متنی با موضوع برنامه سفر به اسپانیا و … .

سوالات متداول در ارتباط با اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

  1. آیا برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت نیاز به مدرک زبان اسپانیایی است؟

    خیر در این روش نیاز به داشتن مدرک زبان اسپانیایی نخواهد بود.

  2. اولین قدم در زمینه ثبت شرکت در اسپانیا چیست؟

    اولین قدم در زمینه ثبت شرکت در اسپانیا، دریافت کد اقتصادی این کشور می باشد.

  3. آیا برای ثبت شرکت در اسپانیا نیاز به بیزنس پلن می باشد؟

    بله برای ثبت شرکت در این کشور لازم است تا بیزنس پلنی قوی ارائه گردد.

  4. پس از چند سال اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت می توان برای اقامت دائم اقدام نمود؟

    با سه سال اقامت موقت در کشور اسپانیا می توان برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست داد.

  5. آیا امکان اخذ تابعیت اسپانیا از طریق ثبت شرکت است؟

    بله پس از گذشت پنج سال از اقامت دائم این کشور می توان برای اخذ تابعیت کشور اسپانیا درخواست داد.

  6. چند درصد مالیات به شرکت ها در اسپانیا تعلق می گیرد؟

    در این کشور شرکت ها می بایست ده درصد مالیات پرداخت کنند. از همان ابتدای ثبت شرکت لازم است تا کد مالیاتی دریافت شود!

  7. آیا امکان اخذ ویزای همراه از روش ثبت شرکت در اسپانیا موجود است؟

    بله فرد متقاضی می تواند از همان ابتدا برای ویزای همسر و فرزندان زیر هجده سال خود اقدام نماید.

  8. آیا خرید شرکت آماده در اسپانیا می تواند کار ثبت شرکت در این کشور را انجام دهد؟

    بله با خرید شرکت آماده در اسپانیا هم می توان از مزایای ثبت شرکت در این کشور برخوردار شد.

  9. آیا ثبت شرکت در اسپانیا با مالکیت صد در صدی همراه خواهد بود؟

    بله یکی از مهم ترین مزیت های ثبت شرکت در اسپانیا مالکیت صد در صدی می باشد.

  10. زمان اقامت در اسپانیا از طریق ثبت شرکت امکان سفر به سایر کشور ها فراهم است؟

    بله در این مدت بدون محدودیت می توان به کشور های شنگن سفر کرد اما برای سایر کشور ها محدودیت وجود دارد.

  11. آيا برای ثبت شرکت در اسپانیا نیاز به حساب مالی در بانک های این کشور است؟

    بله برای ثبت شرکت لازم است تا در یکی از بانک های اسپانیا حسابی با حداقل سه هزار یورو داشت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده