اجازه کار دانشجویی در روسیه

اجازه کار دانشجویی در روسیه

روسیه در نظر دانشجویان خارجی هنوز هم محبوب ترین مقصد تحصیلی است و  توجه تعداد زیادی دانشجوی مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را از کشورهای مختلف به خود جلب می کند. روسیه با کیفیت بالا و تاریخچه چند قرن آموزش ، مدرک شناخته شده در جهان، تقاضای زیاد برای فارغ التحصیلان روسی در جهان و آخرین و نه کم اهمیت ترین مورد – داشتن استطاعت مالی تحصیلی، از جمله این علل است. با این حال، بسیاری از دانشجویان به اجازه کار دانشجویی در روسیه می اندیشیدند زیرا ویزای دانشجویی از لحاظ قانونی اجازه ی کار در روسیه را به آنها نمی داد. اینک حتی این موضوع تحت حمایت قرار گرفته است.

شرایط کار دانشجویی در روسیه

مجوز کار تنها برای دانشجویان تمام وقت دانشگاه های معتبر صادر می شود . تمام دانشگاه های دولتی و اکثر دانشگاه های خصوصی معتبر هستند. همچنین تنها می توانید در حرفه قید شده در مجوز و در شهری که دانشگاه شما واقع شده است، به فعالیت بپردازید. مجوز کار تا یک سال اعتبار دارد . پس از آن می توانید در صورت تمایل برای تمدید آن اقدام کنید.

اگر دانشجویی ترک تحصیل کند، مجوز کار او نیز لغو می شود. اگر محل کار دانشجو در زمان اعتبار مجوز ، تغییر کنند می تواند بدون اخذ مجوز جدید به کار خود ادامه دهد. تنها کافی است طی 7 روز خدمات مهاجرتی را درباره تغییرات انجام شده مطلع کند. مجوز توسط اداره منطقه ای اداره کل مسائل مهاجرتی وزارت داخلی روسیه صادر می شود . مدارک مورد نیاز عبارتند از :

  • فرم درخواست
  • پاسپورت
  • کارت مهاجرت
  • فیش پرداخت هزینه درخواست ( 48 یورو در سال 2018 )
  • قرارداد کار
  • گواهی پزشکی HIV منفی ، عدم وجود بیماری واگیردار و یا اعتیاد به مواد مخدر
  • بیانیه ای از دانشگاه که تایید می کند در یک رشته به صورت تمام وقت ثبت نام کرده اید.

سه فرصت شغلی نیمه وقت برای دانشجویان خارجی در روسیهT اگر در دانشگاه کار کنید، به مجوز نیاز ندارید . اگر به زبان روسی مسلط نیستید ، اهمیتی ندارد؛ زیرا  اگر در زبان انگلیسی مهارت زیادی داشته باشید و دانشگاه رشته هایی به زبان انگلیسی ارائه دهد ، همچنان شانس بالایی در استخدام شدن خواهید داشت.

اکثر دانشگاه های محبوب مشاغلی مانند دستیار تدریس یا دستیار تحقیق پیشنهاد می دهند. اگر قبلا در زمینه تدریس تجربه ای داشته اید و به رشته ای علاقه خاصی دارید، بهتر است آن را با اساتید خود در میان بگذارید ، زیرا ممکن است به چنین فردی نیاز داشته باشند. یکی دیگر از مشاغل نیمه وقت دانشجویی، تدریس زبان های خارجی است. در روسیه ، به خصوص در شهرهای بزرگ ، تقاضا برای یادگیری زبان با معلم native بسیار زیاد است.

معمولا چنین تدریس هایی به صورت خصوصی و چند ساعت در روز یا هفته در منزل زبان آموز انجام می شود. بنابراین اگر زبان اصلی شما یکی از زبان های محبوب برای مردم روسیه است _ انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی یا ایتالیایی_  و یا  اگر به عنوان مثال بومی چین هستید ، شانس زیادی در این زمینه خواهید داشت.

پیشنهاد سوم برای ذهن های ادبی ،  نویسندگی آزاد است . ممکن است نتوانید به عنوان نویسنده یک شرکت رسانه ای روسی فعالیت کنید ، زیرا این کار در روسیه بدون مجوز در نظر گرفته می شود. اما می توانید همکاری خود را با مجله های آنلاین ،راهنمای فرهنگی یا روزنامه های کشور خود آغاز کنید.

میزان دستمزد و درآمد کار دانشجویی در روسیه

دانشجویان بین المللی می توانند در اوقات فراغت خود در دانشگاه ( و یا سازمان های مختلف وابسته به آن) کار کنند. برخی اوقات دفاتر بین المللی دانشگاه به دانشجویان در پیدا کردن کار کمک میکنند. در این موارد شما نیازی به اخذ مجوز از دفتر مدیریت امور مهاجرتی وزارت داخلی کشور روسیه نخواهید داشت. در غیر این صورت داشتن مجوز کاری ضرورت دارد.

این دسته از مجوز ها تنها برای دانشجویانی صادر می شود که در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل باشند. دانشجویان تنها در مشاغلی که در مجوز ذکر شده است و تنها در شهری که دانشگاه آنها در آن واقع شده است می توانند کار کنند. با این حال این تصور که کار کردن در کنار درس خواندن میتواند مخارج شما را تامین کند صحت ندارد. بطور میانگین یک دانشجو در ماه با 300 تا 400 دلار نیاز خواهد داشت.

میزان دستمزد و درآمد کار دانشجویی در روسیه

به خاطر سنگین بودن حجم درس ها در دانشگاه های روسیه و تکالیفی که دانشجویان باید تحویل دهند، وقت آزاد چندانی برای کار کردن نخواهید داشت. بنابراین بهترین راه حل بهره مندی از حمایت خانواده و یا استفاده از پس انداز است تا بتوانید تمرکز اصلی خود را بر روی دروستان بگذارید.

مسکو یکی از بزرگ ترین پایتخت های دنیاست که 1000 مایل مربع مساحت و نزدیک به 17 میلیون جمعیت دارد که در خود شهر و در حومه های آن زندگی می کنند. دستمزد ها در این شهر در مقایسه با میانگین درامد در سایر نقاط کشور روسیه بسیار بالاتر است. اما دانشجویانی که در مسکو به کار مشغول میشوند از حداقل درآمد کار بهره مند خواهند شد که مقدار چندان زیادی نیست. در ژانویه سال 2019، حداقل درآمد دانشجویان در شهر مسکو 18781 روبل روسیه گزارش شده است که تقریبا معادل 270 دلار آمریکا است.

میزان ساعت کاری دانشجویی در روسیه

مشاغل دانشجویی معمولا نیمه وقت و در سطح ابتدایی هستند. با این حال ، این در هر کشور متفاوت است. دانشجویان می توانند بین 10 _ 30 ساعت در هفته در روسیه کار کنند. مشاغل دانشجویی فرصتی مناسب برای بهبود مهارت های شغلی مرتبط با رشته تحصیلی است.

دانشجویان با کار کردن در هنگام تحصیل به استقلال می رسند و می توانند در شرکت مورد علاقه خود مشغول شوند. اگر در هنگام تحصیل در شرکتی کار کنید و خوش بدرخشید ، می توانید پس از فارغ التحصیلی نیز در همان محل به صورت تمام وقت کار کنید؛ تنها کافی است آموزش های بیشتری به شما داده شود، زیرا با ساختار کلی آشنایی دارید.

پروسه درخواست خود را برای شغل نیمه وقت با آماده کردن رزومه و نوشتن نامه دلایل ( نامه ای که در آن باید علل انتخاب شغل مورد نظر را شرح دهید) آغاز کنید. دانشجویان بین المللی می توانند در وقت آزاد خود در دانشگاه (یا در سازمان های آن) کار کنند. برخی اوقات دفاتر بین المللی دانشگاه ها به دانشجویان در پیدا کردن شغل مورد نظر مانند مشاغل قراردادی کمک می کنند.

در این موارد به مجوز از اداره کل مسائل مهاجرتی وزارت داخلی روسیه نیاز ندارند. در سایر موارد باید مجوز اتخاذ شود. مجوز تنها برای دانشجویان تمام وقت دانشگاه های معتبر صادر می شود. دانشجویان تنها می توانند در حرفه قید شده در مجوز و در شهری که دانشگاه آنها واقع شده است، به فعالیت بپردازند .

محیط ها و انواع کار دانشجویی در روسیه

کار در هنگام تحصیل در روسیه، ممکن است کمی ریسکی و مشکل باشد، زیرا دولت روسیه قطعا نمی خواهد بازار کار غیر قابل اعتمادی را برای کارفرمایان بوجود آورد. بنابراین، هر کارمند بالقوه باید حداقل دارای مجوز اقامت یک ساله باشد تا بتواند مجوز کار را دریافت کند. هر فرد با داشتن مجوز کار می تواند آزادانه در هر بخش و محیطی کار کند. اگر کسی بدون مجوز مشغول به فعالیت شود، در صورت دستگیر شدن مجبور به پرداخت جریمه خواهد شد و حتی در برخی موارد از کشور دی پورت می شود.

برخی از کارهای دانشجویی در روسیه عبارتند ازT شرکت های زیادی مانند Appen مشاغل نیمه وقتی را پیشنهاد می دهند. اکثر شغل های پیشنهادی مرتبط با تکنولوژی هستند و نیازمند ابزار می باشند. می توانید اگهی های شغلی شرکت Appen را در هر پلت فرم شغلی آنلاین جستجو کنید. اگر از یک کشور انگلیسی زبان به روسیه آمده اید، می توانید برای این شغل درخواست دهید. از آنجا که این شغل آنلاین است ، در نتیجه ساعات کاری بسیار انعطاف پذیر است.

در حقیقت خودتان می توانید ساعات کاری را بر اساس برنامه خود تنظیم کنید. برای این کار به یک اینترنت پر سرعت نیاز دارید، که در روسیه برای این موضوع مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر این اگر قصد زندگی در روسیه را دارید ، می توانید زبان آموزان زیادی را به خود جذب کنید و برای این باید با آنها در ارتباط باشید. با این حال برای تدریس زبان انگلیسی در روسیه باید به زبان روسی نیز مسلط باشید.

برخی از شرکت ها مشاغل نیمه وقتی را به جویندگان کار پیشنهاد می دهند. یکی از این مشاغل ،دستیار امور مالی است. اگر خواستار حقوق بالا هستید و در رشته حسابداری تحصیل می کنید، می توانید برای این شغل درخواست دهید. شما باید برای این شغل روحیه کار در یک تیم را داشته باشید. نویسندگی چیزی است که هر دانشجو می تواند انجام دهد.  هر شخص عقاید و دانش خود را دارد. تنها چیزی که لازم است ، یادگیری ساختار نویسندگی است که تنها چند دقیقه زمان می برد تا آن را یاد بگیرید.

محیط ها و انواع کار دانشجویی در روسیه

امروزه سفر کردن در میان مردم بسیار محبوب شده است، می توانید با نویسندگی برای روزنامه یا مجلات به یک راهنمای محلی تبدیل شوید. اگر در نوشتن تبحر داشته باشید ، ممکن است بتوانید در یک شرکت ،شغلی دائم پیدا کنید. رقابت برای تبدیل شدن به یک دستیار معلم بسیار زیاد است با وجود حقوق اندک، اما بسیار ارزشمند است. برای هر شرکت ،سابقه کار دستیار معلم بسیار با ارزش است. با این حال عمدتا این شغل پیشنهاد می شود و جستجو برای آن معمولا بی فایده است. اگر با استعداد هستید ، احتمال پیشنهاد این شغل به شما زیاد است. بنابراین بهتر است برای آینده خود تلاش کنید.

شرایط کار دانشجویی در روسیه محیط دانشگاه

دانشجویان خارجی تحت شرایط زیر می توانند بدون نیاز به دریافت اجازه ی کار روسیه در این کشور مشغول به کار شوند:

  • دانشجویانی که به سن 18 سال رسیده اند ( این شرط همیشه و در همه جا وجود دارد)
  • دانشجویانی که در دانشگاه و یا شرکت های تابع کار می کنند
  • دانشجویانی که در طول تعطیلات کار می کنند ( در هرجایی )
  • دانشجویانی که از مناطق عضو اتحادیه ی اقتصادی اروپا می آیند ( ارمنستان ، بلاروس، قزاقستان ، قرقیزستان )

در دیگر موارد لازم است که اجازه  کار دریافت کنید که به مدت یک سال ، تنها در شهری که دانشگاهتان در آن قرار دارد و برای تخصصی که در اجازه نامه ی شما ذکر شده است ،اعتبار دارد. اگر به فکر کار بدون دریافت مجوز هستید، بهتر است که بیشتر تامل کنید زیرا اگر شما را بگیرند باید تا 5000 روبل ( 82 دلار ) جریمه پرداخت کنید و حتی ممکن است اخراج شوید.

تمام دانشجویان تمام وقت دانشگاه هایی که دارای مجوز رسمی دولتی هستند  می توانند مجوز دریافت کنند. تمام همکاران دانشگاه های ما چنین اعتباری دارند. برای دریافت این مجوز لازم است که به سازمان منطقه ای خدمات مهاجرت فدرال  در فدراسیون روسیه ( FMS از RF ) مراجعه شود.

صدها شرکت بین المللی وجود دارند که دوره های کارآموزی ارائه می دهند، که تقریبا برای کار در تمام این شرکت  ها لازم است که به زبان روسی مسلط باشید. در مورد مشاغل نیمه وقت در بخش خدماتی، تسلط کامل به زبان روسی امری اجباری است.

یکی از استثنائات  قانون عدم کار بدون اجازه ی کار در شرایطی است که شما برای دانشگاه خود کار کنید. ممکن است تصور کنید که اگر نتوانید روسی صحبت کنید، کار های زیادی برایتان وجود ندارد، اما اگر مدرسه شما دوره های انگلیسی زبان ارائه می دهد، شانس زیادی وجود دارد که آنها نیز استخدامتان کنند.

از محبوب ترین پیشنهادات شغلی دانشگاه معمولا دستیار تدریس یا کمک پژوهشگر می باشد. اگر تجربه قبلی به عنوان دستیار تدریس و علاقه خاصی به درسی مشخص دارید، ارزش این را دارد که از پیش با استادتان تماس بگیرید و بپرسید  آیا آنها به دنبال دستیار هستند یا خیر.

این کار بیشتر شامل بودن واسطه ای بین دانشجو و معلم  و کمک به تهیه لوازم مورد نیاز  کلاس می باشد. به ازای این کاردستمزد زیادی به شما پرداخت نخواهد شد، اما هنوز راهی مناسب  و نسبتا آسان برای کسب درآمد است . همچنین سابقه ی خوبی در  CV شما خواهد بود.

میزان ساعت مجاز کار همراه دانشجو در روسیه

شغل های دانشجویی به طور معمول پاره وقت، در سطح های اولیه و با حقوق می باشند و به افرادی که در حال تحصیل در مقاطع عالی هستند، اختصاص دارد. در یک هفته ی کاری می توانید 10 تا 30 ساعت کار کنید و تا زمانی شغلتان را حفظ کنید که دانشجو باشید. کارهای دانشجویی گزینه ای جذاب برای دانشجویانی است که می خواهند تجربه ی کاریشان را در زمینه ی رشته ی دانشگاهیشان افزایش دهند.

این اجازه ی کار به مدت 1 سال اعتبار دارد و پس از گذشت یک سال از اجازه ی کار باید مجددا آن را تمدید کنید.اگر دانشجویی از دانشگاه اخراج شود، اجازه ی کاراو نیز باطل خواهد شد و چنانچه محل کار دانشجو پیش از پایان اعتبار اجازه ی کار تغییر کند ، دانشجو می تواند به راحتی بدون نیاز به اجازه ی کارجدید ، محل کارش را تغییر دهد و تمام کاری که باید انجام دهد این است که طی 7 روز به خدمات مهاجرتی راجب این تغییر محل اطلاع دهید.

برای صدور اجازه ی کار باید به خدمات مهاجرتی فدرال روسیه درخواست دهید. برای تکمیل اطلاعات کافیست که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده