[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]جمهوری فرانسه به عنوان بزرگترین و زیباترین کشور اروپایی از اهمیت فراوانی در میان کشورهای اروپایی برخوردار است. این کشور با دارا بودن رتبه پنجم اقتصاد به عنوان یکی از قدرت های مهم اقتصادی جهان محسوب می شود به همین دلیل یکی از مقصدهای معروف برای دریافت ویزای کار فرانسه است.

کشور فرانسه عضو سازمان های جهانی مختلف مانند ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه جهانی و گروه هفت است. این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و دولت فرانسه مالک صنایع مخابراتی، راه آهن، برق و انرژی هسته ای و بخش های مهم کشور فرانسه است. این کشور زیبای قاره سبز دارای امتیازهای ویژه ای است که بر اساس همین امتیازها در صدر مقاصد مهاجرتی مهاجران قرار می گیرد. از جمله این امتیازها می توان به تحصیل رایگان در دانشگاه های برتر این کشور، بالا بودن استانداردهای جهانی زندگی، بالا بودن کیفیت زندگی، بهره مندی از امکانات پیشرفته یک کشور کاملا پیشرفته و اقامت در شهرهای افسانه ای اشاره کرد.

مهاجرت به کشور فرانسه

این کشور اخیرا اقدام به محدود کردن شرایط مهاجرت کرده است که این امر بنا به دلایل فراوانی از جمله کاهش نرخ بیکاری، بهبودی وضعیت اقتصادی و حفظ جایگاه این کشور در بحران های اقتصادی صورت گرفته است. بر این اساس و به منظور کند کردن روال مهاجرت اتباع خارجی از سرتاسر جهان، این کشور قدرتمند، روند مهاجرت به فرانسه و اخذ ویزای اقامت و کار را سخت تر و دشوارتر کرده است و بدین وسیله موانع قانونی فراوانی را بر سر راه مهاجران و اتباع خارجی در پی اخذ ویزای کار این کشور قرار داده است. علاوه بر موارد ذکر شده دولت فرانسه خواهان خالص سازی هویت فرانسوی است و به همین دلیل احتمال پذیرش مهاجران خارجی برای مهاجرت و کار به این کشور کمتر شده است.

روش‌های زیادی برای مهاجرت به کشور فرانسه وجود دارد. شما باید با توجه به شرایط خود بهترین روش را انتخاب کرده و از آن طریق اقدام کنید. تحصیل در فرانسه 2021 یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور فرانسه است؛ تحصیل در رشته پزشکی فرانسه بسیار محبوب و معتبر است. اگر می‌خواهید کشور خوبی از لحاظ فرهنگ و سطح اعتبار مدرک تحصیلی انتخاب کنید فرانسه یکی از بهترین‌ها است.

اما اگر دارای سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در این کشور باشید یا توانایی و مهارت و تخصص خاص در زمینه اقتصادی و طرح های کارآفرینی داشته باشید، از شرایط بهتری نسبت به دیگران در اخذ ویزای کار فرانسه برخوردار می باشید. در صورتی که به فهرست مشاغل مورد نیاز این کشور مراجعه کنید بهتر می توانید برای این تصمیم آماده شوید و از نتیجه آن اطمینان حاصل نمائید.

یکی از روش های مهاجرت به این کشور شگفت اخذ ویزای کار فرانسه می باشد. از آن جا که این کشور به نیروی کار متخصص و ماهر نیاز فراوان دارد، فرصت اشتغال و کار برای اتباع خارجی از این طریق بهتر فراهم شده است. در همین راستا مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به شرح چگونگی اخذ ویزای کار فرانسه پرداختند تا به همه سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند و ابهامات موجود را برطرف نمایند. در این مقاله می خوانید:

وضعیت بازار کار فرانسه

بازار کار فرانسه برای اتباع خارجی شرایط چندان سهل و ساده ای نیست. در واقع مهاجران برای اخذ ویزای کار فرانسه با قوانین و مقررات و شرایط سختی مواجه هستند. اما این به معنای عدم پذیرش مهاجران کاری در فرانسه نمی باشد. اگر متقاضیان دارای مدارک لازم و واجد شرایط باشند و از همه شرایط ضروری برای اخذ ویزای کار فرانسه برخوردار باشند، می توانند این ویزا را دریافت کنند. به طور کلی وطن اصلی متقاضیان، دلایل مهاجرت، جنسیت و سطح تحصیلات دانشگاهی با موفقیت آن ها در بازار کار مرتبط است. نرخ مالیات بردرآمد این کشور به طور کلی بین 5.5% تا 41% است. نرخ مالیات بردرآمد به سطح درآمد افراد بستگی دارد. در افرادی که درآمد بسیار بالایی دارند این میزان تا 45% نیز افزایش می یابد. متوسط ساعات کاری کشور فرانسه 35 ساعت در هفته و مرخصی سالانه در حدود 5 هفته در سال است.

کار در کشور فرانسه

برای مهاجرت کاری به فرانسه متقاضیان کار در فرانسه باید این مهم را مد نظر داشته باشند که تسلط به زبان فرانسه یکی از مهم ترین عوامل در اخذ ویزای کار فرانسه می باشد. در واقع اگر متقاضی توانایی صحبت به این زبان را نداشته باشد و یا به طور کافی نتواند با فرانسوی زبان ها ارتباط برقرار کند، بسیاری از فرصت های شغلی را از دست خواهد داد. فرانسوی ها نسبت به زبان فرانسه توجه خاصی دارند و با این که دارای مهارت زبان انگلیسی هستند اما ترجیح می دهند به فرانسوی صحبت کنند. از دیگر موارد مهم در یافت شغل در کشور فرانسه این است که اگر در ابتدای امر شغل مورد نظر خود را که در آن دارای تجربه و مهارت می باشید، پیدا نکردید به کاری بپردازید که در آن زمان برای شما فراهم است.

شرایط کلی دریافت ویزای کار فرانسه

شرایط دریافت ویزای کار فرانسه به طور کلی به سه عامل بستگی دارد؛ ملیت متقاضی، نوع ویزا و مدت زمان ویزا. از آن جا که کشور فرانسه عضو کشورهای اتحادیه اروپا و سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه اروپا است، متقاضیان اخذ ویزای کار فرانسه که ملیت اروپایی دارند، نیاز به اخذ این نوع ویزا کار فرانسه ندارند. در حالی که متقاضیان اخذ این ویزا که ملیتی به غیر از اروپایی و کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشند؛ باید روال اخذ ویزای کار این کشور را طی کنند. به طور کلی ویزای کاری فرانسه به واسطه دعوت نامه از کارفرمای فرانسوی صادر می شود.

بر اساس این ویزا متقاضی با کارفرمای فرانسوی قراردادی را امضا می کند و بر طبق این قرارداد وارد کشور فرانسه می شود و به کار می پردازد. اما در سال های اخیر به دلیل دشواری اخذ ویزای کاری از طرف کارفرمای فرانسوی، دولت فرانسه ویزاهای کاری دیگری را ارائه داده است. دشواری کار کارفرمای فرانسوی از این جهت است که کارفرما باید شغل را به مدت 3 ماه ابتدا در کشور فرانسه و سپس برای 3 ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی کند. در صورتی که در طی مدت آگهی این شغل نیروی کار در کشور فرانسه و کشورهای اتحادیه اروپا برای این کار یافت نشد، آن وقت می تواند شما را به عنوان نیروی کار معرفی کند و مدارک شما را به سفارت و وزارت کار ارائه دهد.

در صورتی که قصد اشتغال و کار در فرانسه را دارید، به ویزای بلند مدت فرانسه نیاز دارید. مدت زمان اعتبار ویزای کاری بلند مدت به قرارداد کاری بستگی دارد. در صورتی که قرارداد کاری به مدت یک سال باشد، ویزای کاری شما نیز برای مدت یک سال خواهد بود. برخی از اتباع خارجی نیازمند اخذ ویزای بلندمدت نمی باشند، مانند:

مدارک مورد نیاز کارفرما برای اخذ ویزای کار

کارفرما به منظور ارسال دعوت نامه برای اتباع خارجی بایستی مدارک زیر را ارائه دهد:

انواع ویزای کار در فرانسه

به منظور کار و اشتغال در کشور فرانسه متقاضیان به ویزای کار نیاز دارند. دولت فرانسه ویزاهای مختلفی را به متقاضیان کار در این کشور ارائه می دهد. برخی از این ویزاها عبارت است از:

اخذ ویزای کار فرانسه از طریق پیشنهاد کاری(Job Offer)

درخواست مجوز کار در فرانسه به واسطه کارفرمایی انجام می شود که قصد به کارگیری اتباع خارجی در کشور فرانسه را دارد. کارفرما شغل مورد نظر را به مدت 3 ماه در کشور فرانسه و سپس برای 3 ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می کند. در صورتی که در طی این مدت آگهی هیچ نیروی کاری در کشور فرانسه و کشورهای اتحادیه اروپا برای این کار وجود نداشت، کارفرما اجازه دارد که این کار را به نیروی کاری دیگری پیشنهاد دهد. کارفرما به منظور اخذ مجوز کار برای اتباع خارجی باید مراحلی را طی کند. این مراحل عبارتند از:

در صورتی که درخواست متقاضی برای کار در کشور فرانسه به مدت کمتر از 3 ماه باشد، متقاضی باید برای دریافت ویزای کار کوتاه مدت اقدام کند. بدین منظور متقاضی باید از کارفرمای فرانسوی خود بخواهد تا درخواست ویزای کار کوتاه مدت فرانسه برای وی ارائه دهد. مراحل درخواست ویزای کار کوتاه مدت فرانسه نسبت به ویزای بلند مدت ساده تر و احتمال رد شدن آن کمتر است. اگر متقاضی ویزای کار فرانسه اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد، نیاز به اخذ این ویزا ندارد.

در صورتی که درخواست متقاضی برای کار در کشور فرانسه به مدت بیشتر از 3 ماه باشد، متقاضی باید برای دریافت ویزای کار بلندمدت اقدام کند. بدین منظور متقاضی باید از کارفرمای فرانسوی خود بخواهد تا درخواست ویزای کار بلندمدت فرانسه برای وی ارائه دهد. کارفرمای فرانسوی باید قرارداد کاری(DIRECCTE) را به وزارت کار فرانسه ارائه دهد. در صورتی که قرارداد کاری تائید شود، آن را به اداره مهاجرت فرانسه ارسال می کنند. اگر اداره مهاجرت به فرانسه نیز این قرارداد کاری را تائید کند برای تائید نهایی به سفارت فرانسه در کشور متقاضی ارسال می شود تا برای متقاضی ویزای کار فرانسه ارسال شود.اعضای خانواده متقاضی که قصد همراهی متقاضی به فرانسه را دارند، باید مدارک خود را برای اخذ ویزای بلندمدت فرانسه ارسال کنند. از جمله مدارک مورد نیاز به منظور اخذ این نوع ویزا می توان به فرم های تکمیل شده درخواست برای هر یک از اعضای خانواده و پاسپورت معتبر آن ها با اعتبار 3 ماهه اشاره کرد.

اخذ ویزای کار از طریق کارت آبی

یکی از روش های دریافت ویزای کاری این کشور، دریافت کارت آبی است. کارت آبی را اتحادیه اروپا صادر می کند. این کارت مختص افرادی است که دارای تخصص و مهارت خاص در زمینه فنی باشند و یا در یک رشته دانشگاهی خاص دارای مدرک تحصیلی باشند. با دریافت کارت آبی متقاضی به مدت 1 تا 3 سال دارای مجوز اقامت کار در فرانسه می باشد. در صورتی که با این ویزا به مدت 5 سال مداوم در کشور فرانسه کار کنید، می توانید برای اخذ اقامت فرانسه ان هم به صورت طولانی مدت اقدام کنید. به منظور دریافت کارت آبی، متقاضی باید در زمینه حرفه و شغل تخصصی خود دارای 3 تا 5 سال سابقه کار باشد.

دریافت کارت آبی و در پی آن مجوز کار فرانسه از بهترین روش های اخذ مجوز کار در کشور فرانسه محسوب می شود. با اخذ کارت آبی، متقاضی پس از 18 ماه کار در کشور فرانسه می تواند در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا کار کند. به وسیله این کارت، متقاضی پس از 5 سال کار مداوم در کشور فرانسه می تواند کارت بازرگانی 10 ساله EC را دریافت کند. با اخذ این کارت بازرگانی، اعضای خانواده متقاضی می توانند مجوز اقامت در کشور فرانسه را دریافت کنند. خانواده متقاضی پس از 5 سال اقامت در فرانسه می توانند کارت اقامت بلند مدت این کشور را اخذ کنند.

اخذ ویزای کار از طریق مراجعه به سفارت

در این روش در ابتدا متقاضی درخواست ویزای کار فرانسه را آماده و تکمیل می کند. بدین منظور به آدرس زیر یک ایمیل ارسال می کند.

appointmentfrance@vfshelpline.com

در این ایمیل متقاضی همه اطلاعات لازم از قبیل؛ نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت، تاریخ تولد، تاریخ انقضا پاسپورت، ملیت، جنسیت، تاریخ خروج، شماره تماس و آدرس ایمیل را ذکر می کند. پس از آن به مرکز درخواست ویزا مراجعه کرده و نام خود را به افسر پذیرش اعلام می کند. در مرکز درخواست ویزا متقاضی باید هزینه ویزای کار را پرداخت کند و پس از گرفتن عکس، اثر انگشت ده رقمی متقاضی با اسکنر ثبت می شود. در صورتی که متقاضی از گرفتن عکس و ثبت اثر انگشت خود خودداری کند، به درخواست ویزای کار متقاضی رسیدگی نمی شود.متقاضی پس از ارسال مدارک مورد نیاز برای ویزای کار فرانسه می تواند مراحل بررسی را با شماره مرجع ذکر شده در رسید ارائه مدارک پیگیری کند. مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت فرانسه عبارت است از:

هنگامی که متقاضی برای اخذ ویزای کار فرانسه به سفارت فرانسه درخواست می دهد، باید این نکات را مد نظر قرار دهد که قرار ملاقات وقت سفارت را نمی تواند لغو کند و یا آن را به عقب بیاندازد. متقاضی برای ارائه درخواست ویزای کار فرانسه باید شخصا به سفارت مراجعه کند. متقاضی باید حتما 10 دقیقه زودتر از وقت سفارت به سفارت مراجعه کند. هزینه های ویزای فرانسه به نقد و به یورو پرداخت می شود.

اخذ ویزای کار از طریق مهارت و استعداد خاص

اگر متقاضی کار در کشور فرانسه در زمینه علمی، فرهنگی، ورزشی و امور بشردوستانه درارای توانایی و تخصص خاصی باشد؛ به گونه ای که این مهارت و تخصص حرفه ای متقاضی از لحاظ مقامات فرانسوی امکان “رونق اقتصادی” برای اقتصاد فرانسه را فراهم کند، با رعایت شرایطی به این متقاضی ویزای کار به مدت 4 سال داده می شود. بدین منظور متقاضی باید مدارک و شرایط زیر را دارا باشد:

اخذ ویزای کار فرانسه از طریق استعداد خاص
اخذ ویزای کار فرانسه از طریق استعداد خاص

اخذ ویزای کار از طریق اخذ مجوز بازرگانی(سرمایه گذاری)

متقاضیانی که از تمکن بالایی برخوردار هستند، می توانند با سرمایه گذاری در فرانسه ویزای کار را دریافت کنند. در این روش سرمایه گذاران به دو طریق می توانند سرمایه گذاری خود را انجام دهند؛ یکی از این روش ها سرمایه گذاری حداقل 10 میلیون یورو در اقتصاد این کشور و ایجاد کسب و کار می باشد. روش دیگر سرمایه گذاری و کارآفرینی برای بیش از 50 نفر در کشور فرانسه می باشد. در صورتی که متقاضی سرمایه گذار به هر یک از روش های ذکر شده اقدام به سرمایه گذاری در کشور فرانسه کند، واجد شرایط اخذ مجوز اقامت بلند مدت 10 ساله کشور فرانسه می شود.

اخذ ویزای کار از طریق اخذ مجوز کار دانشجویی و فارغ تحصیلی

دانشجویان و فارغ تحصیلان دانشگاه های فرانسه که متقاضی اشتغال و انجام کار در فرانسه می باشند، می توانند در مدت تحصیل دانشگاهی خود مجوز کار پاره وقت دانشجویی را دریافت کنند. متوسط درآمد حاصل از کار دانشجویی پاره وقت در حدود 10 یورو می باشد. یکی دیگر از روش های اخذ مجوز کار فرانسه از طریق تمام شدن دوره تحصیلی دانشجویان است. فرد فارغ تحصیل پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می تواند مدارک لازم را برای دریافت ویزای کار فرانسه ارائه دهد. ذکر این نکته حائز اهمیت فراوانی است که تبدیل ویزای تحصیلی فرانسه به ویزای کاری منوط به ارائه بیمه می باشد. در واقع یکی از شرط های مهم تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کشور فرانسه این است که متقاضی دارای بیمه درمانی باشد. فارغ تحصیلان دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به منظور یافتن شغل مورد نظر می توانند مجوز کار 6 ماهه دریافت کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. مدارک لازم به منظور تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار فرانسه عبارت است از:

اگر دانشجویی به صورت دانشجوی مهمان در این کشور تحصیل کند، برای اشتغال و کار کردن نیاز به اخذ ویزای کار فرانسه ندارد. دانشجوی مهمان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می تواند با یکی از شرکت های معتبر فرانسوی قراردادی را امضا کند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند. علاوه بر این دانشجویان مهمان در فرانسه می توانند در حدود 40% از اجاره محل اقامت خود را از سازمان CAF به عنوان کمک هزینه دریافت کنند.در صورتی که دانشجوی مهمان در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه فرانسه فارغ تحصیل شده باشد، می تواند با دریافت ویزای اقامتی 6 ماهه اقدام به یافتن شغل کند و اگر در این 6 ماه بتواند شرایط اشتغال را برای خود فراهم کند، می تواند ویزای کار فرانسه را دریافت کند.

مشاغل مورد نیاز بازار کار فرانسه

کشور فرانسه به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی جهان محسوب می شود اما با کمبود نیروی کار متخصص مواجه است. در لیست زیر مشاغل مورد نیاز این کشور وجود دارد:

نرخ بیکاری کشور فرانسه

به طور کلی نرخ بیکاری هر کشور حاکی از رونق اقتصادی و احتمال کاریابی متقاضی خارجی در آن کشور است. هر چه نرخ بیکاری کشوری بالاتر باشد، تعداد افراد بیکار آن کشور بیشتر و در نتیجه رونق اقتصادی آن کشور کمتر است. توجه به نرخ بیکاری هر کشور قبل از اقدام برای اخذ ویزای کار آن کشور حائز اهمیت فراوانی است. نرخ بیکاری کشور فرانسه در سال 2019 به 8.5% رسید. به معنای آن که از هر 100 نفر در این کشور، در حدود 8 نفر بیکار هستند.

میزان حقوق در کشور فرانسه

کشور فرانسه از جمله کشورهایی است که هزینه های زندگی بالایی دارد و نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کشور گرانی است. به منظور اطلاع شما از وضعیت حقوق و درآمد مشاغل در این کشور، برخی از این مشاغل و متوسط درآمد و حقوق را ذکر می کنیم:

موسسه ها و سایت های کاریابی کشور فرانسه

به منظور یافتن کار در کشور فرانسه می توانید از طریق منابع گوناگون اقدام کنید. از آن جا که در کشور فرانسه شرکت های چند ملیتی بزرگ فعالیت می کنند، در صورتی که دارای تحصیلات دانشگاهی و مهارت لازم هستید می توانید این شرکت ها را نیز برای اشتغال در نظر داشته باشید. بدیهی است که مشاوران و وکلای موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برجسته اصطهباناتی با آگاهی کامل از جدیدترین قوانین مهاجرتی همه تلاش خود را به کار می بندند تا این مسیر سخت و ناهموار را برای متقاضیان سهل و هموار کنند. در صورت اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد شرایط اخذ اقامت و ویزا و پذیرش دانشگاه های برتر اروپا و آمریکا با مشاوران موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس حاصل فرمائید.

شرکت ها و کمپانی های چند ملیتی مانند:

موسسه های کاریابی مانند:

سازمان هایی مانند:

وب سایت هایی مانند:

مراحل اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

یکی از روش‌های محبوب در چند سال اخیر برای مهاجرت، مهاجرت به کشور فرانسه از طریق تمکن مالی است. در مرحله اول باید ثابت کند که توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده خود در کشور فرانسه را دارا می‌باشد. بدین منظور متقاضی باید مدارک و اسناد منابع مالی خود را در بانک‌های کشور خود ارائه دهد. خبر خوب این است که متقاضی نیاز به انتقال منابع مالی به کشور فرانسه و یا سرمایه گذاری در این کشور ندارد و صرفا ارائه این اسناد و مدارک منابع مالی به اداره مهاجرت فرانسه کافی است. در این روش نیازی به ارائه مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی ندارد و هیج محدودیت سنی نیز وجود ندارد و تنها شرط همان تمکن مالی است.

  1. در ابتدا متقاضی با موسسه حقوقی قراردادی را منعقد می کند.
  2. متقاضی باید مدارک تکمیل شده و اسناد و گواهی بانکی را به موسسه تحویل دهد.
  3. متقاضی باید پس از ترجمه و تائید مدارک، آن ها را به همراه آدرس محل اقامت خود در فرانسه و بیمه درمانی فرانسه به سفارت تحویل دهد.
  4. متقاضی ویزای نوع D را اخذ می کند. متقاضی باید تا 3 ماه پس از دریافت ویزا به فرانسه سفر کند.
  5. متقاضی باید برای ارائه مدارک منابع مالی به اداره مهاجرت فرانسه مراجعه کند و برای خود و اعضای خانواده خود درخواست مجوز اقامت دهد.
  6. پس از تائید مدارک منابع مالی در مرحله آخر متقاضی اقامت فرانسه را دریافت می کند.

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

متقاضیان برای مهاجرت به فرانسه همان طور که اشاره شد می‌توانند از راه‌های متفاوتی اقدام کنند؛ برای انتخاب راه مناسب موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می‌تواند کمک زیادی کند. بدین منظور متقاضیان باید با مشاوران موسسه‌های مهاجرتی مشاوره کنند و از مشاوره‌های مهاجرتی آن‌ها برخوردار شوند. یکی از برترین موسسه‌های مهاجرتی در سطح کشور موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی می‌باشد. کارشناسان و متخصصان مهاجرت این موسسه با بررسی صحت مدارک تحصیلی و شغلی متقاضیان و ارسال آن ها کمک می کنند تا متقاضیان مناسب ترین گزینه مهاجرتی را انتخاب کنند.

سوالات متداول در مورد ویزای کار فرانسه

  1. یکی از مهم ترین عوامل در اخذ ویزای کار این کشور چیست؟ تسلط به زبان فرانسه یکی از مهم ترین عوامل در اخذ ویزای کار این کشور می باشد.
  2. مرحله دشوار اخذ ویزای کار فرانسه از طریق کارفرمای فرانسوی چیست؟دشواری کار کارفرمای فرانسوی از این جهت است که کارفرما باید شغل را به مدت 3 ماه ابتدا در کشور فرانسه و سپس برای 3 ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی کند. در صورتی که در طی مدت آگهی این شغل نیروی کار در کشور فرانسه و کشورهای اتحادیه اروپا برای این کار یافت نشد، آن وقت می تواند متقاضی را به عنوان نیروی کار معرفی کند و مدارک متقاضی را به سفارت و وزارت کار ارائه دهد.
  3. ویزای کاری ورزشی بلند مدت فرانسه برای چه کسانی صادر می شود؟ این نوع ویزا برای ورزشکارانی صادر می شود که قصد شرکت در فعالیت های ورزشی کشور فرانسه را دارند. ورزشکاران با این نوع ویزا می توانند تا یک سال در فرانسه اقامت کنند.
  4. اعضای خانواده متقاضی که قصد همراهی متقاضی به فرانسه را دارند، چه مدارکی را باید برای اخذ ویزای ارسال کنند؟این افراد به ویزای کار بلندمدت فرانسه نیاز دارند و مدارک مورد نیاز به منظور اخذ این نوع ویزا فرم های تکمیل شده درخواست برای هر یک از اعضای خانواده و پاسپورت معتبر آن ها با اعتبار 3 ماهه است.
  5. کارت آبی فرانسه چیست؟ مختص چه افرادی است و مدت اعتبار آن تا چه مدتی است؟ این کارت مختص افرادی است که دارای تخصص و مهارت خاص در زمینه فنی باشند و یا در یک رشته دانشگاهی خاص دارای مدرک تحصیلی باشند. با دریافت کارت آبی متقاضی به مدت 1 تا 3 سال دارای مجوز اقامت کار در فرانسه می باشد. در صورتی که با این ویزا به مدت 5 سال مداوم در کشور فرانسه کار کنید، می توانید برای اخذ اقامت طولانی مدت این کشور اقدام کنید.
  6. اخذ ویزای کار این کشور از طریق مهارت و استعداد خاص به چه معنا است؟ مدت این ویزا چقدر است؟اگر متقاضی کار در کشور فرانسه در زمینه علمی، فرهنگی، ورزشی و امور بشردوستانه درارای توانایی و تخصص خاصی باشد؛ به گونه ای که این مهارت و تخصص حرفه ای متقاضی از لحاظ مقامات فرانسوی امکان “رونق اقتصادی” برای اقتصاد فرانسه را فراهم کند، با رعایت شرایطی به این متقاضی ویزای کار به مدت 4 سال داده می شود.
  7. اخذ ویزای کار از طریق سرمایه گذاری به چه روش هایی انجام می شود؟ دو روش. روش اول سرمایه گذاری حداقل 10 میلیون یورو در اقتصاد این کشور و ایجاد کسب و کار می باشد. روش دیگر سرمایه گذاری و کارآفرینی برای بیش از 50 نفر در کشور فرانسه می باشد.
  8. یکی از شرایط مهم در تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در فرانسه چیست؟ یکی از شرط های مهم تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کشور فرانسه این است که متقاضی دارای بیمه درمانی باشد.
  9. مزیت های دانشجویان مهمان در کشور فرانسه چیست؟اگر دانشجویی به صورت دانشجوی مهمان در فرانسه تحصیل کند، برای اشتغال و کار کردن نیاز به اخذ ویزای کار فرانسه ندارد. دانشجوی مهمان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می تواند با یکی از شرکت های معتبر فرانسوی قراردادی را امضا کند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند. علاوه بر این دانشجویان مهمان در فرانسه می توانند در حدود 40% از اجاره محل اقامت خود را از سازمان CAF به عنوان کمک هزینه دریافت کنند.
  10. فارغ تحصیلان دوره کارشناسی ارشد چگونه می توانند ویزای کار فرانسه را اخذ کنند؟ فارغ تحصیلان کارشناسی ارشد برای یافتن شغل مورد نظر می توانند مجوز کار 6 ماهه دریافت کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.
  11. نکات مهم در مراجعه به سفارت برای اخذ ویزای کار چیست؟ متقاضی نمی تواند قرار ملاقات وقت سفارت را لغو کند و یا آن را به عقب بیاندازد. برای ارائه درخواست ویزای کار باید شخصا به سفارت مراجعه کند. فرد باید حتما 10 دقیقه زودتر از وقت سفارت به سفارت مراجعه کند. هزینه های ویزای این کشور به نقد و به یورو پرداخت می شود.
  12. دلایل مهاجرت متقاضیان ایرانی به فرانسه چیست؟ رایگان بودن تحصیل، رفاه و امنیت اقتصادی و سیاسی، وجود آزادی های مدنی و زندگی در برترین کشور اروپایی
  13. آیا امکان مهاجرت به فرانسه از طریق زبان وجود دارد؟ بله، با شرکت در کالج های زبان فرانسه و سپس ادامه تحصیل در دانشگاه ها یا کار و اشتغال در فرانسه
  14. سرمایه لازم برای مهاجرت به فرانسه از طریق کسب و کار چقدر است؟ در حدود ۳۰۰.۰۰۰ یورو
  15. مزایای مهاجرت به فرانسه چیست؟ زندگی در یک کشور اروپایی برتر، امکان کار و اشتغال و اخذ اقامت دائم و تابعیت فرانسه
  16. سرمایه گذاری در فرانسه به چه روش هایی امکان پذیر است؟ برای سرمایه گذاری در فرانسه می توان از روش های ثبت شرکت و یا خرید ملک اقدام نمود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

3 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید .. شوهر خاله من در فرانسه خودشون شرکت دارند ؛ من 37 سالمه مجردم لیسانس برق دارم سربازی هم معافم ؛ احتمال اینکه ویزای کار به من بدن چقدر است ؟؟
    تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه بتوانید یک قرارداد کاری و یا آفر کاری ارائه دهید، می توانید ویزای کاری فرانسه را دریافت نمایید.

  2. باسلام اول تشکر میکنم برای سایت جامع و عالیتون و دوم میخواسم بدونم امکان کار در کشور فرانسه وجود دارد با وجود توضیحات تو سایتتون مثلا به عنوان مربی پیش دبستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *